Kerstkinderen

zaterdag 28 november 2009 om 20:14
jee monique dat is wel erg toevallig zeg!
Mijn man en ik maakten nog geintjes toen we probeerden zwanger te raken. In maart/april zeiden we " goh even geen seks maar, want straks hebben we een december kindje"
Leek ons erg onhandig, we zijn zelf ook rond die tijd jarig.
Maar ja, we wilden te graag en je raad het al: een december kindje! Niet precies op de kerstdagen maar wel op 30 december dus..
wij vieren het dus altijd het weekend ervoor of erna, ligt eraan hoe de kerst valt.
Dit jaar valt kerst in het weekend ervoor dus word het 2 of 3 januari.
Ik zou in jou geval ook het weekend voor of na kerst doen?
Hoe het je het voorheen gedaan? En vier je het altijd samen?
Mijn man en ik maakten nog geintjes toen we probeerden zwanger te raken. In maart/april zeiden we " goh even geen seks maar, want straks hebben we een december kindje"
Leek ons erg onhandig, we zijn zelf ook rond die tijd jarig.
Maar ja, we wilden te graag en je raad het al: een december kindje! Niet precies op de kerstdagen maar wel op 30 december dus..
wij vieren het dus altijd het weekend ervoor of erna, ligt eraan hoe de kerst valt.
Dit jaar valt kerst in het weekend ervoor dus word het 2 of 3 januari.
Ik zou in jou geval ook het weekend voor of na kerst doen?
Hoe het je het voorheen gedaan? En vier je het altijd samen?

zaterdag 28 november 2009 om 20:15
Ik ben de 23e jarig, dus ook vlak voor kerst. Misschien is op 'n kerstdag zelf eigenlijk wel handiger, want dan gaat 't in 1 moeite door en scheelt 't een extra vreetdag.
Toen ik de leeftijd van jouw kinderen had, vond ik het leuk om naar de kerstmarkt te gaan in Duitsland of 'n lang weekend weg met de kerst.
Neem aan dat kinderen van 14-18 zelf wel mondig genoeg zijn om jou te vertellen hoe ze hun verjaardag willen vieren.
Toen ik de leeftijd van jouw kinderen had, vond ik het leuk om naar de kerstmarkt te gaan in Duitsland of 'n lang weekend weg met de kerst.
Neem aan dat kinderen van 14-18 zelf wel mondig genoeg zijn om jou te vertellen hoe ze hun verjaardag willen vieren.
zaterdag 28 november 2009 om 20:16

zaterdag 28 november 2009 om 20:36
Ik heb een kerstkindje. Ik was ook op die dag uitgerekend, dus ik dacht nooooit te zullen bevallen met kerst. Wel dus. Mijn dochter wordt op 2e kerstdag a.s. 3 jaar. Nogal een andere doelgroep dan die van jou. Hier komt de familie gewoon gedurende de dag wanneer het hén uitkomt. Iedereen moet nog verderop naar andere familie dus ze blijven meestal niet zo lang. En dat vind ik over het algemeen niet zo erg.
Mijn vriendin haar dochter is op 1e kerstdag jarig en mijn broer de dag ná kerst, dus wij hebben altijd wat te doen rond die tijd
Mijn vriendin haar dochter is op 1e kerstdag jarig en mijn broer de dag ná kerst, dus wij hebben altijd wat te doen rond die tijd

zaterdag 28 november 2009 om 20:57
Ik was bij beide kinderen op 10 december uitgeteld maar ze bleven lekker warm zitten en toen werd het gewoon kerst.
Met de verloskundige sprak ik af dat ik na kerst ingeleid zou worden...kon ik lekker met kerst thuis zijn want het kindje maakte het verder goed.
Toen ze nog klein waren vierden we de verjaardagen beide dagen met ieder een cijfertaart etc. Later vierden we het op 1 dag wel met kerst.
Vaak is het voor de familie een verplichting en niet zo leuk om naar een verjaardag te moeten en werden hun verjaardagen voortaan een weekend eerder gevierd.
Toch vinden ze het nog steeds het leukste om het gewoon te vieren op de dag zelf.
Zelf moet ik nog op beide dagen een ochtenddienst draaien....
S'middags ben ik uiteraard gewoon thuis.
Misschien toch wel een goed idee om het dit jaar een dag er na (27ste) te vieren.
Met de verloskundige sprak ik af dat ik na kerst ingeleid zou worden...kon ik lekker met kerst thuis zijn want het kindje maakte het verder goed.
Toen ze nog klein waren vierden we de verjaardagen beide dagen met ieder een cijfertaart etc. Later vierden we het op 1 dag wel met kerst.
Vaak is het voor de familie een verplichting en niet zo leuk om naar een verjaardag te moeten en werden hun verjaardagen voortaan een weekend eerder gevierd.
Toch vinden ze het nog steeds het leukste om het gewoon te vieren op de dag zelf.
Zelf moet ik nog op beide dagen een ochtenddienst draaien....
S'middags ben ik uiteraard gewoon thuis.
Misschien toch wel een goed idee om het dit jaar een dag er na (27ste) te vieren.
zaterdag 28 november 2009 om 21:46
Ik heb net zo'n situatie als Monique.
Mijn zus is 20 december jarig, ik de 21ste en mn zus dr vriend de 23ste.
Een week erna weer een verjaardag in de fam.
Vreselijk vind en vond ik het altijd.
Toen ik klein was kwam de familie echt niet 2x dus kreeg ik een cadeautje op mijn zus dr verjaardag maar niet de aandacht die de jarige wel kreeg.
Als klein meisje begreep ik dr nooit iets van en was ook vaak heel boos en verdrietig die dag.
Nu ben ik bijna 27 en baal nog altijd dat ik in die lastige periode jarig ben.
Voor dit jaar vier ik het sowieso niet, zit midden in een verhuizing.
Mijn zus is 20 december jarig, ik de 21ste en mn zus dr vriend de 23ste.
Een week erna weer een verjaardag in de fam.
Vreselijk vind en vond ik het altijd.
Toen ik klein was kwam de familie echt niet 2x dus kreeg ik een cadeautje op mijn zus dr verjaardag maar niet de aandacht die de jarige wel kreeg.
Als klein meisje begreep ik dr nooit iets van en was ook vaak heel boos en verdrietig die dag.
Nu ben ik bijna 27 en baal nog altijd dat ik in die lastige periode jarig ben.
Voor dit jaar vier ik het sowieso niet, zit midden in een verhuizing.
zondag 29 november 2009 om 00:13
Ik ben 17 juli jarig, ook geen leuke tijd hoor vroeger, iedereen was op vakantie .
Ik ben trouwens 18, ik heb dit jaar met mijn ouders, broer en vriend verjaardag gevierd bij het nieuwe huis van mijn pa (woon al op mezelf), was hartstikke gezellig hebben nog een stuk gefietst (idee van mijn ouders wat ik dan weer minder vond haha), en lekker uit eten geweest en langs mijn oma die ook daar in de buurt woont. Hartstikke gezellig .
Maar goed iedereen is anders, het zou best kunnen dat jou jongens iets met hun vrienden willen doen ofzo.
Ik ben trouwens 18, ik heb dit jaar met mijn ouders, broer en vriend verjaardag gevierd bij het nieuwe huis van mijn pa (woon al op mezelf), was hartstikke gezellig hebben nog een stuk gefietst (idee van mijn ouders wat ik dan weer minder vond haha), en lekker uit eten geweest en langs mijn oma die ook daar in de buurt woont. Hartstikke gezellig .
Maar goed iedereen is anders, het zou best kunnen dat jou jongens iets met hun vrienden willen doen ofzo.
zondag 29 november 2009 om 13:28