Kijkcijfermeetkastje

25-08-2012 10:34 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ze bestaan, maar niemand weet wie ze heeft.

Wie kent er iemand die een kijkcijfermeetkastje thuis heeft?
Zal wel net zoiets zijn als die opinie-cijfers van Maurice de hond,mij is nog nooit iets gevraagd.
http://www.kijkonderzoek. ... e-daarvoor-aanmelden.html
*meld*

Ik heb er geen, maar weet 100% zeker dat ze bestaan.
Ze bestaan. Ik ben wel eens gevraagd om zo'n kijkcijferkastje te nemen. Maar ik kijk bijna nooit televisie dus daar heb ik van afgezien.
Dat je trouwens weinig mensen kent met zo'n kastje of die meedoen aan opinipeilingen is niet vreemd. Een steekproef van 1500/2000 mensen is genoeg om betrouwbare naar de populatie te generaliseren resultaten te krijgen.
Ik doe wel mee aan het luistercijferonderzoek, maar dat is niet met een kastje.
Wat ik dus gek vind is dat ze dit anno 2012 nog op deze manier doen..

Met de komst van digitale tv kunnen ze makkelijk meten wie waarnaar kijkt.

Maar goed dit zal wel in strijd zijn met privacywetgeving..
Op zich misschien wel, maar dan krijg je alleen cijfers van mensen die digitale tv hebben... Misschien vertonen die wel ander kijkgedrag dan mensen met kabel/digitenne/schotel.
Ken ook niemand die zoiets heeft!
ik wel.
Ik ken ook iemand met zo'n kastje. Daarnaast moet hij ook vragenlijsten invullen over hoe hij keek en kreeg hij vragen toen hij niet naar het WK keek
quote:natonco schreef op 25 augustus 2012 @ 12:28:

Ik ken ook iemand met zo'n kastje. Daarnaast moet hij ook vragenlijsten invullen over hoe hij keek en kreeg hij vragen toen hij niet naar het WK keek

Best nieuwsgierig hoor:

- waarom doet iemand mee? Krijgt hij er een vergoeding voor?

- vragen over hoe je tv kijkt? Onderuitgezakt op de bank?

- hoe krijgen ze een goed beeld? Bepaalde mensen zullen niet zo gauw meedoen en andere mensen juist weer wel. Geeft dat dan geen vertekend beeld?
Hij kreeg er niets voor, de vragen gingen over of hij geconcentreerd keek, zappend keek (en dan hoe lang en waarnaar) of andere dingen tussendoor deed. Ik heb geen idee of de steekproef representatief is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven