Knappe tafels, mooie borden...onzin?!

14-11-2009 20:45 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
In een ander topic las ik de zin "van een knappe tafel kun je niet eten". Oftewel, aan een mooi uiterlijk heb je niks, of zoiets. Deze snap ik nooit, net als het mooie bord waar je niet van kan eten.

Waarom niet? Gooi er iets eetbaars op en ik eet wel, mooi bord of niet. En op een mooie kerel kan ik uitstekend klaarkomen ook trouwens.

Is dat niet gewoon iets dat onaantrekkelijke mensen graag willen geloven?

Mooi borden kun je wel van eten!

Totaal aantal stemmen: 39

Echt niet! (5%)
Echt wel! (33%)
Ik eet van alle borden (38%)
Ik wil alleen mooi bord (23%)
Ik vind het eten er veel smakelijker uitzien op een mooi bord. Ja, een bal gehakt kan van een lelijk bord, met veel jus althans. Maar voor het echte culinaire werk moet het bord mooi zijn.
Wat is dan mooi?

Een strak simpel bord, of eentje met allerlei versiering?
Dat ligt aan je smaak.
Ik eet het liefst uit de pan, of uit het vuistje. Borden moet je maar weer afwassen.

Ik heb echt de ballen verstand van borden trouwens.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
quote:Mariannanas schreef op 14 november 2009 @ 23:03:

Mwah, ik eet al 18 jaar van een buitengewoon mooi bord en dat bevalt me nog steeds prima, heur :-)Ik al 33 jaar en nog geen barstje te bespeuren!
Ik geef de voorkeur aan een (was-) bord!
quote:Very Cherry schreef op 14 november 2009 @ 21:01:

Ik heb geen mening, ik doe aan liefdes-anorexia

Hahaha, met af en toe een vreetbui?

Heb je het record topics openen al verbroken trouwens Minny?
Of het een mooi bord of minder mooi bord is, maakt mij niet veel uit. Voorwaarde is dat ik het een grappig bord vind, een bord met een verhaal, een bord dat in meer geïnteresseerd is dan alleen eten.
Ik ben het niet eens met de stelling. Ik wil er wel graag een stelling aan toevoegen:

Een mooi bord moet je altijd delen met anderen.

Dan zitten er veel meer mensen te loeren naar je vreten.
Stressed is just desserts spelled backwards
Poeh, dat is toch gewoon afhankelijk van het eten dat op dat bord ligt? Als het eten echt enorm lekker is, zou ik zelfs van de tafel eten. Mits die tafel schoon is natuurlijk.

En ten aanzien van de metafoor: mooi of niet mooi is toch altijd subjectief en niet alleen afhankelijk van alleen uiterlijk. Zo val ik bijvoorbeeld ontzettend op van die kleine rimpeltjes om de ogen van mijn vriend, waar uuit blijkt dat hij tot nu toe al veel heeft gelachen, en emotie toont. Hij is verder ook prachtig hoor, maar ik vraag me af of alle andere mensen op de hele wereld dit ook zullen vinden.

Niet iedereen houdt van hetzelfde bord

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven