Knuffels centrifugeren

02-09-2019 09:20 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb 2 knuffels van stiefzoon moeten wassen, dit uiteraard met de hand gedaan. Gisterenavond opgehangen om te laten drogen, maar ze zijn nu nog steeds kletsnat en ik ben bang dat 'het weer' er in komt te zitten, dus ik vroeg mij af of ik ze voor een kwartiertje op de hoogste stand in de centrifuge kon stoppen. Kan dat? Of is dat niet slim?
Ik zou dat niet doen als er harde ogen of bijzondere vormen bij zitten. Het kan zo'n beest echt uit de vorm 'meppen'. Even tussen twee handdoeken droog 'drukken'?
Waarom een kwartier?
Ik doe gewoon zo lang als er nog een stroompje water uitkomt.
Je zou er wat handdoeken bij kunnen stoppen.
.
Ligt aan de knuffel , vorm .. en de vulling , als het niet gaat dan zoveel mogelijk water eruit duwen ,de Zon schijnt :
lekker in de Zon leggen
Knuffel in (bh-)zakje doen en gewoon centrifugeren, dan blijft het best prima in model.
Ik was knuffels met de gewone was mee en stop ze daarna ook in droger. Dat is altijd goed gegaan. De was centrifugeert dan ook gewoon.
Had je beter wat eerder kunnen doen, toen het nog zo warm was :)
Ik laat ze zo lang mogelijk buiten hangen, ben als de dood dat ze vervormen dus doe ze niet in wasmachine of droger (die heb ik niet trouwens).

Of gewoon binnen in het trapgat hangen ofzo. En goed uitwringen.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Kan prima in de wasmachine en centrifuge. Geen probleem
En daarna lekker in de zon, voor de laatste druppels
Ik was ze altijd met wat handdoeken mee die licht gebruikt zijn dus dan worden ze ook gewoon gecentrifugeerd.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Kohaku schreef:
02-09-2019 09:37
Had je beter wat eerder kunnen doen, toen het nog zo warm was :)
Ik laat ze zo lang mogelijk buiten hangen, ben als de dood dat ze vervormen dus doe ze niet in wasmachine of droger (die heb ik niet trouwens).

Of gewoon binnen in het trapgat hangen ofzo. En goed uitwringen.
Ze heeft ze moeten wassen, dus waarschijnlijk had hij er toen het nog lekker weer was nog geen ongelukje overheen gehad ;-)
Ik deed ze gewoon altijd in de wasmachine en als ze daarna snel nodig waren in de droger. Nooit mis gegaan en ik heb bepaalde knuffels echt behoorlijk vaak gewassen.
Uiteraard met de hand?
Knuffels gaat hier gewoon af en toe in de wasmachine, op een kort programma dat ook normaal centrifugeert.
Een knuffel 'uit vorm' is ook gewoon een knuffel. Ik sliep altijd bovenop mijn favoriete knuffel, dus die is zo plat als een dubbeltje. Uitwassen en hun geur en vertrouwde gevoel kwijtraken is een drama voor kinderen, maar hun vorm kwijtraken? Toch geen kind die dat wat boeit?
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
handigmetgeld schreef:
02-09-2019 10:26
Een knuffel 'uit vorm' is ook gewoon een knuffel. Ik sliep altijd bovenop mijn favoriete knuffel, dus die is zo plat als een dubbeltje. Uitwassen en hun geur en vertrouwde gevoel kwijtraken is een drama voor kinderen, maar hun vorm kwijtraken? Toch geen kind die dat wat boeit?
Nou... o_o

Hier een huilend kind nadat zijn glitteroog-uil vervormd uit de was kwam.

Maar dat was dan ook de eerste en enige keer dat het echt mis ging. En ik was heel, heel vaak knuffels.

In verband met huisstofmijtallergie worden alle knuffels hier elke zes weken op 60 graden gewassen en daarna in de droger gedroogd.

Ik vermoed dat het mis ging omdat uil alleen in de was ging, juist in een poging hem mooi te houden.

TO, als je de centrifuge eng vindt, kun je de knuffel wellicht tussen dikke handdoeken droogdeppen? Of anders in de droger doen? Een droger geeft minder kans op vervormen.
anoniem_64063706e0213 wijzigde dit bericht op 02-09-2019 10:36
Reden: Verduidelijking.
4.44% gewijzigd
Ik was knuffels gewoon in de wasmachine en centrifugeer ze daarna op 800-1400 toeren afhankelijk van de knuffel. Alles is nog heel.
Maartje2016 schreef:
02-09-2019 09:51
Ze heeft ze moeten wassen, dus waarschijnlijk had hij er toen het nog lekker weer was nog geen ongelukje overheen gehad ;-)
Haha dat had ik niet gezien, da's waar. Ik was m'n knuffels alleen als ze een beetje vaal worden, en ik ben ook geen kind meer die ze overal meesjouwt.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Hier ook gewoon in de wasmachine en de droger.
Hebben geen droger hier. Ze hangen nu weer buiten te drogen (heeft tijdje binnengehangen ivm regen). Was inderdaad noodzakelijk, kat had er tegen aangepist😣. Had ze in een tijdje laten weken in een teil met redelijk warm, niet al te heet water. Centrifuge durf ik toch niet aan i.v.m harde ogen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven