Koele plek in Arnhem

01-07-2015 21:20 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eén dezer dagen heb ik een afspraak in Arnhem, met een zooitje mensen. En we willen graag ergens een beetje koel kunnen zitten, wat drinken, hapje eten.

Niemand van onze groep is bekend in Arnhem.

Is er hier iemand die tips heeft?
The best things in life are the ones you can't afford.
Week 37 van de Extremely Demotivational Calendar
Waar ongeveer? Arnhem is best groot
Mijn kelder
De meesten komen met OV, dus een beetje bereikbaar met bus en/of trein.
quote:Sri schreef op 01 juli 2015 @ 21:23:

Mijn kelder

Mooi, klaar.

Slotje.
Zoek je echt iets met airco?
quote:Dierenrijk schreef op 01 juli 2015 @ 21:25:

Zoek je echt iets met airco?Wat mij betreft wel, maar ik geloof dat ook weer niet iedereen daar tegen kan.

Sonsbeekpark, daar is het volgens een of ander onderzoek een paar graden koeler dan de rest van de stad ;)
Dudok bijvoorbeeld? (Restaurant bij Eusebiuskerk)
Je kan tapas eten bij La Puerta in de Varkensstraat (5 min. lopen van het station), dat is ondergronds in de oude kelders. Daar is het lekker koel.
-
Ja Dudok heeft ook een leuke schaduwrijke binnentuin (of hoe noem je dat, het is wel buiten dus).

En anders de Primark daar kwam een bak koude lucht uit naar buiten stromen toen ik daar vanmiddag langs liep.
-
Genoeg bossen in Arnhem en omgeving. Daar is het errug lekker.

En bij mij thuis want alles hermetisch afgesloten en potdicht.

En bij de Rijkerswoerdse plassen want water...
Ha, de Primark, daar ben ik nog nooit geweest.

Ik ga de tips even in de groep gooien. Blijf vooral doorgaan.
TOer, dit is ook leuk, hier kun je heel lekker eten, allemaal kleine hapjes die heerlijk zijn! (En best koel)

http://arneym.com/lunch
quote:Wageningen1985 schreef op 01 juli 2015 @ 22:43:

TOer, dit is ook leuk, hier kun je heel lekker eten, allemaal kleine hapjes die heerlijk zijn! (En best koel)

http://arneym.com/lunch

Ik hoor deze tip vaak maar was er zelf niet zo weg van. En volgens mij is het ook alleen geschikt voor kleinere gezelschappen, en niet voor 'een zooitje mensen' wat Solo schrijft.

Ik zou een picknickkleed meenemen en bij een supermarkt lekker brood,salade, beleg, drinken kopen en dan lekker naar Sonsbeek.

En ik bedenk nu: Momento dinners, onderin het Rozet, gloednieuw gebouw dus vast koel (kaart vond ik wel een allegaartje).

(Ik klink als een culisnob geloof ik )
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Dat 'zooitje' mensen speelt de 10 kleine negertjes: vanwege de warmte zien sommigen het niet zitten.

Wat ik heel goed begrijp hoor, voor het geval ze hier meelezen en denken dat ik het niet begrijp.

We zijn inmiddels druk aan het kijken bij de genoemde tips. Het mag namelijk ook weer niet te ver lopen zijn, want ik loop niet zo makkelijk.

Leuk man, zo'n groep.
Bij roofgarden hebben ze zwembadjes neergezet, zal nog steeds heet zijn maar het is wel een fijne plek om te zijn.

En idd, mijn souterrain is ook heerlijk koel
Met hoeveel mensen zijn jullie?

Sonsbeek is een optie om te picknicken in de schaduw, in de stad zelf is Momento inderdaad een goede optie.

Anders ergens op de korenmarkt en dan binnen gaan zitten.

In het modekwartier zou Goed Proeven een optie zijn dan zou je bij station Velperpoort af kunnen spreken. Dat is een vrij groot gebouw en daarom wellicht wat koeler.

Verder weet ik zo geen plekken met een grote schaduwrijke binnenplaats ofzo, dat zou ideaal zijn.
quote:gemini2011 schreef op 02 juli 2015 @ 09:15:

Met hoeveel mensen zijn jullie?

Sonsbeek is een optie om te picknicken in de schaduw, in de stad zelf is Momento inderdaad een goede optie.

Anders ergens op de korenmarkt en dan binnen gaan zitten.

In het modekwartier zou Goed Proeven een optie zijn dan zou je bij station Velperpoort af kunnen spreken. Dat is een vrij groot gebouw en daarom wellicht wat koeler.

Verder weet ik zo geen plekken met een grote schaduwrijke binnenplaats ofzo, dat zou ideaal zijn.Airco dat zou ideaal zijn gok ik.
quote:Feeksje1977 schreef op 02 juli 2015 @ 10:04:

[...]

Airco dat zou ideaal zijn gok ik.

Eeeehm, het Stadhuis?

Geen idee of er restaurants of bars zijn met airco, Momento zou kunnen.
Barleys biergarten volgens mij maar daar ben ik de laatste dagen zelf niet geweest dus weet t niet zeker.

Picknicken in sonsbeek is altijd leukmaar misschien nog te warm? Zoek je iets voor eten als activiteit avonds, middags?
Ik zou naar Roses aan de Rijnkade gaan. Is wel even lopen, 10 minuutjes/ kwartier maar dan zit je wel aan de Rijn. Lekkere drankjes en fijn koel briesje. Als je met een grotere groep bent is het wel handig om te reserveren want met mooi weer is het daar altijd vreselijk druk.

Als jullie niet perse aan Arnhem gebakken zitten, zou ik een intercitystation verder naar Nijmegen gaan: Stadsbrouwerij de Hemel. Daar zit je lekker in een stadstuin onder de bomen.
Ik zou idd iets uitzoeken aan de Rijnkade, wat ook schaduw heeft. Sonsbeekpark lijkt mij te warm, en als je eten en drinken mee neemt grote kans op bederf.
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven