Kom maar op met die ban!

23-09-2009 21:36 1011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat een kutblog zeg van SanneW!

Ik vind het uiterst onprettig dat er, in het kader van een 'heugelijk' jubileum, situaties aangehaald worden die oude, zeer pijnlijke wonden openrijten en mensen een rotgevoel geven.

Het gaat hier over onderwerpen waarbij betrokken personen een ban riskeren als ze er zelf over beginnen!

En wat nou ze verraden zichzelf? Ik zou het ook niet over mijn kant laten gaan als het mezelf zou aangaan.

Zijn ze hier nou helemaal gek geworden?

De titel spreekt voor zich! Kom maar op met die ban. Als Viva vindt dat ik de boel op stelten zet, dan is dat maar zo.

'Wie zeurt, wordt eruit gepleurt!'

Vond het zowiezo al niet zo gezellig de afgelopen dagen.
quote:minny schreef op 24 september 2009 @ 01:03:

@Duploo: jij wekt bij mijde indruk dat alle bezwaren minder zwaar tellen dan jouw nieuwsgierigheid. En de bevrediging daarvan.Die indruk is niet juist.
quote:duploo schreef op 24 september 2009 @ 01:04:

[...]

Die indruk is niet juist.Zo komt het wel op mij over.
quote:Poezewoes schreef op 24 september 2009 @ 00:57:

Thee, goede post (00.28 uur). Heb net mijn hand even in eigen boezem gestoken en yep, ze zitten er nog

Gevoelsmatig ga ik helemaal met je mee, wat betreft Digi en IvyRosa. Maar ethisch gezien niet. Als Viva besluit een forummer te handhaven, dan dienen ze die forummer met net zoveel respect te behandelen als de andere forummers. Ze kunnen wellicht zelf besluiten dat er voor haar wat aangepaste regels bestaan. Hun keuze. Maar ik vind niet dat er dan voor Viva zelf aangepaste regels bestaan als het gaat om resectvol omgaan met. Het is geen koehandeltje; voor jou halen we de hand wel eens over het hart dus we mogen jou meer schofferen dan een andere forummer en dan heb je minder echt van klagen. Hand over het hart: ok. Maar daarna graag langs dezelfde meetlat.

Poezewoes, dat is denk ik het/een verschil tussen jou en mij. Jij bent ervaringsdeskundige op een aantal gebieden waar mijn kennis ontbreekt. Wellicht mede vanuit die 'functie' reageer jij (imo) vaak goed/doordacht/rationeel. En dat bedoel ik als compliment.

Ik daarentegen krijg hier vaak niet alles mee, m.u.v. de afgelopen 10 maanden ongeveer alles, helaas. Maar reageer vaak uit een 1e impuls/emotie. Al moet ik er wel bij zeggen dat ik a. lang aarzelde of ik zou reageren en b. nog een tijd getwijfeld heb op om 'versturen' te drukken nadat ik m'n tekst getypt had.

En eerlijk, ik ben de laatste om evt. ongelijk niet toe te geven én ik snap de gevoelens van de betrokkenen.

Zelf schrijf ik bijv. naast etenpijler actief op 2 topics op overige. Maar wat ook maar enigszins herleidbaar is naar mijn persoon/mijn werk en ik wel kenbaar wil maken, gaat via de mail. En ik denk dat meer mensen zich daar wel eens van bewust zouden mogen maken/worden. In dit verlengde geldt dat ook voor mensen die een topic openen met teveel herkenbare info en het dan ineens willen laten verwijderen ivm herkenbaarheid. Schrijf dan je post/OP minder herkenbaar is mijn idee. Maar goed. Ik dwaal af en ga nu echt m'n lenzen uitdoen. Ivm vermoeidheid staat lettergrootte al op 150%. Echt tijd dus om te gaan slapen

btw. de mijne zitten er, na controle ook nog !
quote:duploo schreef op 24 september 2009 @ 01:00:

@ Singlalala, ik vind de blog niet zozeer grappig. Wel interessant en bij mij treft het dus zijn doel, dat het dus inderdaad niet "zomaar internet is".

.....

Ik vond de blog onherkenbaar genoeg en daar zit volgens mij het meningsverschil in met een aantal anderen van jullie hier.

Grappig is eigenlijk ook niet het juiste woord. Entertaining en interessant zouden betere woorden zijn. Zoals je smult van een roddelblad oid.

En onherkenbaar... tja dat kan voor jou wel zo zijn.

Maar de forummers waarover de blog gaat, voelen zich wel aangesproken...Die denken wrs dat het hele forum nu opeens collectief terugdenkt aan wat er eerder met hen gebeurd is. Niet fijn. En ze moeten nu ook ineens "verplicht" terugdenken aan het gebeurde.... Om dat ongevraagd en onverwacht op je dak te krijgen, ik kan me voorstellen dat dat je aangrijpt.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
quote:Babsjuh schreef op 24 september 2009 @ 00:53:

[...]

dermate HCG-belast

Offtopic maar als er ooit nog een topic komt over "hoe origineel te vertellen dat je zwanger bent", dan stel ik voor een grafstemming te creeeren en dat je dan vervolgens bekend maakt: "Ik ben overmatig HCG-belast".
ach kom op...

forummers laten blijken dat ze het echt (zwak uitgedrukt) niet leuk vinden genoemd te worden... of situaties terug te lezen...

en haar reactie is ''ja maar ik ga um niet weghalen ik vind um goed''...

waren zwangere vrouwen/moeders niet juist zo beschermend en lieflijk? (op min na dan)
quote:minny schreef op 24 september 2009 @ 01:09:

[...]

Zo komt het wel op mij over.Ja, dat zei je al.
En sinds wanneer ben ik niet lief Cour?!
quote:courageux schreef op 24 september 2009 @ 01:11:

ach kom op...

forummers laten blijken dat ze het echt (zwak uitgedrukt) niet leuk vinden genoemd te worden... of situaties terug te lezen...

en haar reactie is ''ja maar ik ga um niet weghalen ik vind um goed''...Inderdaad, dat klopt toch niet?
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
quote:Donkeyshot schreef op 24 september 2009 @ 01:00:

[...]

Welke onverlaat heeft al die vrouwen zwanger gemaakt ?? It wasn't me. Was it you ?
quote:Babsjuh schreef op 24 september 2009 @ 01:00:

[...]

Dat zeg ik ook niet.

Iris1969 zegt in haar reactie om 00:47 o.a.:

[...]

en ik vind dat gewoon geen steekhoudende argumenten om zo'n blog te (kunnen/mogen) schrijven. Ik vind dat geen redenen om iets mee te vergoeilijken.

Ik had haar zwangerschap beter helemaal niet kunnen noemen, want ik wilde daar helemaal niets mee vergoeilijken.

Ik had alleen opeens een beetje medelijden met haar, omdat ik denk dat ze dit totaal niet verwacht had (en dat was inderdaad stom van haar).
quote:duploo schreef op 24 september 2009 @ 01:12:

[...]

Ja, dat zei je al.En toen zei ik het nog een keer. Omdat het wel zo is. Sterker nog, dat is gewoon wat er staat. Jij vond het prima omdat jouw nieuwsgierigheid bevredigd werd. Ik vind dat een rare houding.
Thee, ik vind je hoe dan ook lief. En als iemand met goede bedoeling en groot hart hier schrijft, ben jij het wel. Misschien kan ik idd door mijn professionaliteit (word ik meer door beïnvloed in mijn reacties dan door mijn ervaringsdeskundigheid)) wat objectiever tegen dingen aankijken, maar jouw subjectiviteit misstaat je zeer zeker niet.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:iris1969 schreef op 24 september 2009 @ 01:14:

[...]

Ik had haar zwangerschap beter helemaal niet kunnen noemen, want ik wilde daar helemaal niets mee vergoeilijken.

Ik had alleen opeens een beetje medelijden met haar, omdat ik denk dat ze dit totaal niet verwacht had (en dat was inderdaad stom van haar).Ze werkt al heel lang aan het vivaforum... ze had getwijfeld over plaatsing... ze wist dus echt wel dat dit een grote kans had om helemaal fout te vallen.

[...]

Ik had alleen opeens een beetje medelijden met haar, omdat ik denk dat ze dit totaal niet verwacht had (en dat was inderdaad stom van haar).Nou, door haar eigen woorden en die disclaimers denk ik eerder dat ze dit wel had verwacht. Dus waarom dan toch plaatsen? Zouden jij of ik moeten flikken...
quote:minny schreef op 24 september 2009 @ 01:00:

[...]

Hier ben ik het dus mee eens.

De mensen zelf wordt de mond gesnoerd over gebeurtenissen die verdorie met hun zelf te maken hebben (het moet niet gekker worden hier) maar Viva pleurt het zelf gewoon weer de site op (het werd dus toch gekker).Min, niet eng doen. Je bent het erg vaak met me eens vanaaf. Kssssst!!
quote:Poezewoes schreef op 24 september 2009 @ 01:15:

Thee, ik vind je hoe dan ook lief. En als iemand met goede bedoeling en groot hart hier schrijft, ben jij het wel. Misschien kan ik idd door mijn professionaliteit (word ik meer door beïnvloed in mijn reacties dan door mijn ervaringsdeskundigheid)) wat objectiever tegen dingen aankijken, maar jouw subjectiviteit misstaat je zeer zeker niet. God wat klinkt dit arrogant. Was niet zo bedoeld, Thee. Het is laat en dan ga ik moeilijke woorden gebruiken
quote:singalala schreef op 24 september 2009 @ 01:09:

[...]

En onherkenbaar... tja dat kan voor jou wel zo zijn.

Maar de forummers waarover de blog gaat, die denken wrs dat het hele forum nu opeens collectief terugdenkt aan wat er eerder met hen gebeurd is. En die moeten nu ook ineens "verplicht" terugdenken aan het gebeurde.... Om dat ongevraagd en onverwacht op je dak te krijgen, ik kan me voorstellen dat dat je aangrijpt.

Ik snap het naar aanleiding van je voorbeeld van middelbare school al wel beter. Als het voor mensen idd specifiek terug te halen is tot een bepaalde situatie met een bepaalde forummer dan is dat vervelend. Ik vind het echter onverstandig dat mensen wat mij betreft zelf de gaten hebben ingevuld. Nu zijn er nog veel meer mensen die dat donkere verleden koppelen aan een specifieke forummer en dat is toch echt door de forummer zelf gedaan.

Ik ga nu slapen en mijn mening eens even overzien incluis jouw nieuw gegeven inzichten.

[...]

Ik had alleen opeens een beetje medelijden met haar, omdat ik denk dat ze dit totaal niet verwacht had (en dat was inderdaad stom van haar).

dat ze het niet verw8 had kan best... wil ik best aannemen....

maar als je dan leest hoe jouw blog overkomt op forummers...

de site draait toch eigenlijk om de forummers... zonder forummers heb je geen forum nodig tenslotte... en diverse forummers geven te kennen deze blog zo erg te vinden dat ze overwegen te stoppen met forummen... dan is toch wel duidelijk dat je blog totaal de verkeerde toon zet?... en dan ga je lijkt me daar toch actie in ondernemen? mar nee mevrouw vind um goed dus hij blijft.... dat vind ik kinderachtiger als argument... dan als ze um weggehaald had... dat was klasse geweest...
quote:Poezewoes schreef op 24 september 2009 @ 01:17:

[...]

Min, niet eng doen. Je bent het erg vaak met me eens vanaaf. Kssssst!! Ja, hou dan ook eens op met gelijk hebben
Dat ze m niet weghaalt is wat mij betreft olie op het vuur.
zeker met de reden die ze geeft...

ongelofelijk... zijn zwangere vrouwen echt zo... uhhhh... traag van begrip?... saahaar waar ben je? is dat zo?
(mag ik even iets anders opmerken over het blog en de reacties?)
quote:courageux schreef op 24 september 2009 @ 01:20:

[...]

dat ze het niet verw8 had kan best... wil ik best aannemen....

maar als je dan leest hoe jouw blog overkomt op forummers...

de site draait toch eigenlijk om de forummers... zonder forummers heb je geen forum nodig tenslotte... en diverse forummers geven te kennen deze blog zo erg te vinden dat ze overwegen te stoppen met forummen... dan is toch wel duidelijk dat je blog totaal de verkeerde toon zet?... en dan ga je lijkt me daar toch actie in ondernemen? mar nee mevrouw vind um goed dus hij blijft.... dat vind ik kinderachtiger als argument... dan als ze um weggehaald had... dat was klasse geweest...

Daar heb je helemaal gelijk in, zij en Angel 1 en 5 bleven iets verdedigen dat heel duidelijk verkeerd was gevallen en een dame met klasse had de hand in eigen boezem gestoken en haar vergissing toegegeven.

Ik had alleen een beetje medelijden met haar omdat ze stevig aangepakt werd, maar als ze echt duidelijk heeft gezegd dat ze het "lekker-puh toch laat staan" dan was mijn medelijden wellicht misplaatst (iets te groot inlevingsgevoel misschien )
nou shoot rollergirl

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven