Kom maar op met die ban!

23-09-2009 21:36 1011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat een kutblog zeg van SanneW!

Ik vind het uiterst onprettig dat er, in het kader van een 'heugelijk' jubileum, situaties aangehaald worden die oude, zeer pijnlijke wonden openrijten en mensen een rotgevoel geven.

Het gaat hier over onderwerpen waarbij betrokken personen een ban riskeren als ze er zelf over beginnen!

En wat nou ze verraden zichzelf? Ik zou het ook niet over mijn kant laten gaan als het mezelf zou aangaan.

Zijn ze hier nou helemaal gek geworden?

De titel spreekt voor zich! Kom maar op met die ban. Als Viva vindt dat ik de boel op stelten zet, dan is dat maar zo.

'Wie zeurt, wordt eruit gepleurt!'

Vond het zowiezo al niet zo gezellig de afgelopen dagen.
quote:floor72 schreef op 23 september 2009 @ 22:41:

[...]

Doe mij ff een cc!quote:fleurtje schreef op 23 september 2009 @ 22:41:

[...]

Mij ook Stelletje sensatiezoekers!
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:Mariannanas schreef op 23 september 2009 @ 22:44:

[...]

Waarom niet? Sanne begint er toch zelf over? Dan mag wat mij betreft ook op het forum het verhaal verteld worden over hoe 1 engel geofferd werd door Sanne en de andere Angels. Behalve als de "gevallen engel" zelf, om maar even in de termen van Sanne te blijven, daar bezwaar tegen heeft.Ik schat in dat ze daar inderdaad bezwaar tegen heeft. En terecht.
Tja...het staat al op een openbaar forum, en dan mocht het toch?
quote:Poezewoes schreef op 24 september 2009 @ 00:18:

[...]

Ik schat in dat ze daar inderdaad bezwaar tegen heeft. En terecht.Ik heb in dit topic globaal verteld wat ik me herinner en daar heb ik dan nu oprecht spijt van. Komt doordat ik echt zo boos werd om die titel "fallen angel".
.
Is dat zo, Poez? Speelde er rond dat Angel-gebeuren dingen die niet door de beugel konden? Waarom is daar niks mee gedaan dan? Nahja, laat ook maar, ik ben gewoon verbaasd maar 't hoeft niet weer tot narigheid te leiden. Maar vreemd klinkt het allemaal wel.

Maar goed, ik heb er bij nader inzien ook wel wat andere gedachtes over, over die blog. In eerste instantie was ik een soort van blij verrast dat deze onderwerpen ineens besproken werden vanuit Sanne/Viva, kan me niet heugen dat dat ooit gebeurt is. Hun versie van de gebeurtenissen, watvoor impact dat heeft gehad. En heftige zaken worden ook minstens jaarlijks besproken op het forum.

Maar dat er een verbod ligt op het bespreken van sommige zaken, wist ik niet. Dat maakt het een wat ander verhaal.

Beetje krom om dat zelf een blog te schrijven over dit soort zaken. Dan is het spreekverbod waarschijnlijk ook wel opgeheven?..
Waarom heeft die ex-angel daar dan bezwaar tegen? Als ik in haar schoenen zou staan dan had ik de waarheid openbaar willen hebben, ze werd door het slijk gehaald, toendertijd..
Dat is het m dus juist Bambi. De personen in kwestie moeten hun smoeltje houden, op straffe van een ban, maar Sanne mag het er wel allemaal uitkotsen.

Machtsmisbruik is het, en geen haar beter.

Bah.
Nou, slijp de messen, scherp de sabels en brandt de fakkels!.

Normaal schrijf ik nooit in dit soort topics. De pagina's gaan me te snel. Nu heb ik echter alles gelezen, zowel hier als de reacties op het blog. Ja, 20 pagina's en 400 reacties.

Vooropgesteld, ik snap de commotie en de verschillen van mening. En ook al lijkt hier een tegengestelde mening niet welkom, ik waag me ook maar eens in het hol van de leeuw, ook al zijn we na mijn typen wrschl al weer tig pagina's verder.

Ik moet eerlijk zeggen (niks persoonlijks) dat ik IR's gevoel beter snap dan dat van Digi. Heb ook voor mijn doen best pittig op haar gereageerd begin van de avond.

Zij haalde zelf aan (ja en nee en wisselend ontkennend en bevestigend) dat het om haar ging. Ook al heb ik de situatie rond haar en anderen meegemaakt, dit lees ik niet expliciet in het stukje van Sanne.

IR, het verhaal rond die forummer ken ik wel maar wist niet dat jij ook 1 van de 'gedupeerden' (sorry indien understatement) was.

Verschil voor mij is dat in het andere blog-'verhaal' degene al heel vaak tegen zichzelf in bescherming is genomen door het sluiten van topics. Laten we wel wezen, zéér recent nog. En ja, gaf ik ook aan in mijn reactie, ik geloof direct dat diegene zich door de situatie destijds nog steeds zwaar k*t voelt. Aan de andere kant kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat diegene redelijk 'koketteert' met een aantal factoren (had ze benoemd en heb ze even weggehaald). Daar mag de 'slachtofferrol' die hier zo wordt verguisd ineens wel. Oh.

Zelf zet ik op het forum weinig informatie die me kan herleiden. Dat is imo in bovenstaande situatie anders. Als je je ei kwijt wilt kan/mag dat op een medium als dit forum. Maar je kunt ook jezelf tegenkomen. Kies of niet kies. Dat is het risico dat je neemt/loopt als je bepaalde dingen hier wel post.

Ik vind het onterecht dat Sanne nu volledig wordt neergesabeld. Het is haar gevoel over 10 jaar viva.nl en dit zijn dingen die er bij haar hebben ingehakt of zijn blijven hangen. Ja, er is veel gebeurd. Ja, ze had ook andere items kunnen kiezen. Dit was haar keuze (los van verstandig of niet).

Daarbij moet me van het hart dat ik hier veel reacties zie van forummers die er zelf zelden voor terugdeinzen iemand, vaak nieuwe forummer, mogelijke troll de grond in te trappen tot en met. Met elkaar proberen elkaar te overtreffen qua zo 'leuk' mogelijke reactie en die zijn nu tot in het diepst van hun ziel geraakt???

Excuse me. Hoevaak hebben jullie dat zelf (wellicht onbewust) gedaan en daarmee (serieuze) forummers met (een serieuze) vraag weggehoond omdat de vraag 'zo geinig' leek??

Steek af en toe eens de hand in eigen boezem!
quote:Moonlight82 schreef op 23 september 2009 @ 23:37:

[...]

Daar was ik ook al verbaasd over.

Net als de eerste 30 (ofzo) reacties die allemaal zeiden: Leuk, Sanne!

(ik dacht even dat ze de verkeerde reacties bij de verkeerde blog hadden geplaatst. Zelfs iemand die hier nu 'anti' is reageerde met 'leuk'.)

Geen idee of je op mij doelt.

Ik heb bij de blog inderdaad gezegd: leuk stukje. Daar ben ik inderdaad héél hard van teruggekomen.

Want hoewel zo'n sensatieverhaal leuk is om te lezen, had ik geen rekening gehouden met de -terecht gekwetste- gevoelens van de desbetreffende forummers.

Ik had een andere forummer dan D. voor me. Ik was er niet op de hoogte van dat sommige mensen nog steeds zitten met Y. En eigenlijk snap ik ook niet dat er niet met de beschreven personen contact is opgenomen over de plaatsing hiervan....

En als het beleid van viva is om te controversiële topics en de napraattopics te verwijderen, dan is een blog waarin dat opeens wel allemaal benoemd mag worden ter entertainment door de uber-mod natuurlijk héél vreemd.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Knuppel in hoenderhok, maar jeetje wat een gezeik... Ik vind de blog nog steeds leuk (interessant is een beter woord). Voor mij zet het dingen op zijn plaats waar ik vagelijk wel eens wat van mij gekregen heb. Het blog treft bij mij wel zijn doel.

Ik hoef niet te weten om welke specifieke zaak, tijdstip of forummer gaat. Bepaalde forummers hebben er zelf wel voor gezorgd dat 1 +1 = 2 werd en ik meer over ze te weten ben gekomen dan dat zij zouden willen en dat is de forum redactie mijns inziens niet te verwijten.

Lekker lopen klagen op de beheerders hier van " belachelijke regels" en "meten met twee maten". Zijn we weer terug op de middelbare school? Daar vond ik ook elke straf standaard onterecht en belachelijk en vond ik ook in alle gevallen dat men "bevooroordeeld", "oneerlijk", en dat totale anarchie veel beter zou zijn.

Ik ben blij met forum. Beleef er veel plezier aan! En chapeau voor de angels, de redactie, medeforummers die een ander aanspreken op hun postings om de sfeer hier zo te behouden. Op naar de volgende 10 jaar!
quote:Bambi schreef op 24 september 2009 @ 00:27:

Waarom heeft die ex-angel daar dan bezwaar tegen? Als ik in haar schoenen zou staan dan had ik de waarheid openbaar willen hebben, ze werd door het slijk gehaald, toendertijd..

Dat begrijp ik ook niet.

Als het inderdaad zo is als Mariannanas en Donkeyshot zeggen ( en dat geloof ik hoor) dan snap ik niet dat dit zo is gegaan. Dat die angel/forummer uit haat functie is gezet. Dan zou ik mijn naam ook gezuiverd willen hebben. Dan zou ik willen vertellen hoe het echt zat.
Ik heb de blog en een heeeeeeeeeeeeeeleboel reacties erop gelezen, naar aanleiding van jouw topic floor.

Wat een feestelijk jubileum had moeten worden (sort of) heeft een totaal andere wending gekregen door dat blog.

Dat zij 1 ding mist is prima, maar om daar dan een blog over te plaatsen op internet... beetje domme actie en helemaal voor iemand die een hoogstaande positie heeft en beter zou moeten weten.

Maar goed, het zullen de zwangerschapshormonen wel zijn die haar logisch denkvermogen hebben vertroebeld denk ik...

Ik vind het iig ongepast, en ben het met de meesten hier eens.

Er worden dingen over bepaalde situaties verteld waar toen niet meer over gesproken mocht worden (als ik het goed begrepen heb) en nu dusdanig herkenbaar worden genoemd.

Bovendien haalt het een heleboel oud zeer naar boven en dat is niet netjes.

Het feit dat ze zelf zegt dat de klapstoelen maar uit de kast getrokken moeten worden geeft al aan dat ze dondersgoed wist dat dit een hoop teweeg zou brengen/los zou maken... beetje jammer!!

Het kwaad is helaas al geschied, maar m.i. moet dat hele blog plus alle reacties erop verwijderd worden.

En een excuus aan een aantal forummers is ook wel op z'n plaats lijkt me.
quote:thee schreef op 24 september 2009 @ 00:28:

Daarbij moet me van het hart dat ik hier veel reacties zie van forummers die er zelf zelden voor terugdeinzen iemand, vaak nieuwe forummer, mogelijke troll de grond in te trappen tot en met. Met elkaar proberen elkaar te overtreffen qua zo 'leuk' mogelijke reactie en die zijn nu tot in het diepst van hun ziel geraakt??? Waarbij de mond meteen gesnoerd wordt door de angels en Naomi, wat dit dus extra hypocriet maakt.

Excuse me. Hoevaak hebben jullie dat zelf (wellicht onbewust) gedaan en daarmee (serieuze) forummers met (een serieuze) vraag weggehoond omdat de vraag 'zo geinig' leek?? Zelden tot nooit. Serieuze dan. Weggehoond dan

Steek af en toe eens de hand in eigen boezem!Strak plan. Zou Sanne meedoen denk je?
Oeps... (mezelf per ongeluk gequote)
Oh jee duploo, ben ik zomaar 'niet de enige'... het moet niet gekker worden!
@Duploo: Het komt op mij over dat jij de bevrediging van jouw nieuwsgierigheid belangrijker vindt dan wat dit teweeg heeft gebracht bij desbetreffende forummers.

@Bubbles: Het was door die bijlage in Viva al verknald.
Nee, thee, ik was aan het typen en na het plaatsen stond jou reactie er ook. Ben het met je eens hoor!
quote:Mariannanas schreef op 24 september 2009 @ 00:23:

[...]

Ik heb in dit topic globaal verteld wat ik me herinner en daar heb ik dan nu oprecht spijt van. Komt doordat ik echt zo boos werd om die titel "fallen angel".Nee hoor, je hebt het prima verwoord. Ik had vier reacties klaar staan in een nieuw venster en die kan ik nu allemaal wissen.

Kunnen jullie niet even wat langzamer forummen als Poez aan de foon zit met haar Lief? Pfffff... Maar bedankt voor het waarnemen van de honeurs, Marie.
Nou ik dus niet, maar dat leek me wel duidelijk.
quote:fleurtje schreef op 24 september 2009 @ 00:06:

Ik ben nogal van de hoor en wederhoor, maar iets doet me vermoeden dat ik hier erg lang op kan wachten. Liever gezegd: ik ga m'n adem niet inhouden (walvisjes kunnen misschien wel ademen dmv een gaatje in hun hoofd, ík niet). Ik vraag me af waar jouw neusgaten en mond uithangen als ze niet in je hoofd zitten
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
quote:duploo schreef op 24 september 2009 @ 00:29:

Lekker lopen klagen op de beheerders hier van " belachelijke regels" en "meten met twee maten". Zijn we weer terug op de middelbare school? Daar vond ik ook elke straf standaard onterecht en belachelijk en vond ik ook in alle gevallen dat men "bevooroordeeld", "oneerlijk", en dat totale anarchie veel beter zou zijn.

Okee, even terug naar die middelbare school dan.

Hoe zou jij het vinden als je op school iets heel naars is overkomen, waar op school een heleboel opschudding over is ontstaan, en waar jij zelf op school het met niemand meer over mag hebben, op straffe van van school gestuurd worden. En vervolgens wordt dat hele nare, waar jij op school niet meer over mag praten, op de informatie-avond door de directie verteld. Want ja, zoiets gebeurt op iedere school, ook op deze. En de directie vertelt net genoeg zodat degenen die op die informatie-avond waren jou er op aanspreken, jou er mee in verband brengen, en zelf was je ook op die informatie-avond en je hebt met kromme tenen in je schoenen en de tranen verbijtend de directie aangehoord. Maar JIJ mag er niks meer over zeggen! En nu weet niet alleen de hele school weer hoe het zit, of dat denken ze in ieder geval, maar ook mensen van buiten de school die op die informatie-avond waren denk het te weten...

Nee, dit heeft niks maar dan ook niks te maken met puberaal schoppen tegen de gevestigde orde, tegen de hierarchie.
Iets anders
quote:singalala schreef op 24 september 2009 @ 00:38:

[...]

Ik vraag me af waar jouw neusgaten en mond uithangen als ze niet in je hoofd zitten
quote:Bambi schreef op 24 september 2009 @ 00:27:

Waarom heeft die ex-angel daar dan bezwaar tegen? Als ik in haar schoenen zou staan dan had ik de waarheid openbaar willen hebben, ze werd door het slijk gehaald, toendertijd..Volgens mij heb ik toen heel aardig de andere kant van de waarheid gepost, na het beruchte weekend. Daar werd echter door de andere angels en de mod amper op gereageerd. Daarna was de bewuste angel zo verdrietig en aangeslagen, dat ze liever had dat we het er op het forum niet meer over hadden. Ik kwam er in de reacties op de blog op terug, omdat mijn nekhaar overeind ging staan van de benaming 'gevallen engel'. Ik zei er niks over, tot er vragen over kwamen.

De angel in kwestie had vanuit haar benarde positie (volledig in een hoek gedreven en ongesteund) een fout gemaakt, ja. Maar die stond absoluut niet in verhouding tot wat haar uiteindelijk werd aangerekend.
Thee, er staat nergens dat tegengestelde meningen niet welkom zijn!

Ik ben morgen weer van de partij!

Slaap goed allemaal!
@Minny

Ik lees de Viva niet, forum hier alleen een beetje mee.

Maar ik geloof je gelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven