Koriander heel erg vies !
vrijdag 24 juli 2020 om 17:18
Hoi,
Ik hoorde mensen wel eens zeggen van : “ieuw koriander is echt smerig “ en ik dacht altijd “ hoe kan een groente zo ontzettend vies zijn ...
en vandaag voor het eerst (bewust) koriander gegeten moest als garnering op een soep en ik vind het echt heel erg vies en misselijkmakend ...
Zijn er echt mensen die koriander lekker vinden ?
Ik hoorde mensen wel eens zeggen van : “ieuw koriander is echt smerig “ en ik dacht altijd “ hoe kan een groente zo ontzettend vies zijn ...
en vandaag voor het eerst (bewust) koriander gegeten moest als garnering op een soep en ik vind het echt heel erg vies en misselijkmakend ...
Zijn er echt mensen die koriander lekker vinden ?
vrijdag 24 juli 2020 om 19:20
Nooit geweten dat er zo'n harde scheidslijn bestaat tussen hoe mensen koriander ervaren. De groep korianderhaters proeft dus ook echt want anders dan de korianderliefhebbers, lees ik in een wetenschappelijk artikel. Dat komt doordat ze de stof Dodecanal niet kunnen waarnemen.
https://www.24kitchen.nl/populair/weten ... eep-smaakt
Lijkt me wel erg jammer als je koriander niet kan proeven. Want als je het wel kan, is het toch wel één van de lekkerste en gelaagde kruidensmaken. Vind ik dan.
Ik ga mijn koriandergen gelijk wat meer waarderen!
https://www.24kitchen.nl/populair/weten ... eep-smaakt
Lijkt me wel erg jammer als je koriander niet kan proeven. Want als je het wel kan, is het toch wel één van de lekkerste en gelaagde kruidensmaken. Vind ik dan.
Ik ga mijn koriandergen gelijk wat meer waarderen!
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
vrijdag 24 juli 2020 om 19:25
Oh dank je, dan ga ik dat toch eens proberen. Ik vermeed dus ook gerechten met korianderzaad omdat ik bang was dat het net zo ranzig zou smakenSnoesje666 schreef: ↑24-07-2020 18:06De smaak is heel anders, je zou niet denken dat het van dezelfde plant komt.
In Indische gerechten gebruik je vaak 1 deel djinten (komijn) op twee delen ketoembar (korianderzaad).
vrijdag 24 juli 2020 om 19:26
Ik vind het echt méga vies en ik proef het meteen, verpest echt m'n hele maaltijd maar vind het dan weer totaal niet naar zeep smaken.
Voor mij is het meer een "trauma"; vlak voor ik jaren geleden naar India ging en ik nog nooit (verse) koriander had geproefd, kauwde ik per ongeluk een schildwants (google: ook wel "stinkwants" genoemd) fijn die verstopt zat in een hap spinazie. Wat volgde was een allesoverweldigende geur- en smaakexplosie die, zo zou ik later leren, identiek was aan die van koriander...
Een paar dagen later bleek dat het merendeel van het eten dat ik at in India net zo smaakte als dat vieze beest... en ik kwam er aldaar vrij snel achter dat hetgeen ik steeds proefde dus koriander was
Lang verhaal kort: koriander smaakt naar stinkwantsen.
Voor mij is het meer een "trauma"; vlak voor ik jaren geleden naar India ging en ik nog nooit (verse) koriander had geproefd, kauwde ik per ongeluk een schildwants (google: ook wel "stinkwants" genoemd) fijn die verstopt zat in een hap spinazie. Wat volgde was een allesoverweldigende geur- en smaakexplosie die, zo zou ik later leren, identiek was aan die van koriander...
Een paar dagen later bleek dat het merendeel van het eten dat ik at in India net zo smaakte als dat vieze beest... en ik kwam er aldaar vrij snel achter dat hetgeen ik steeds proefde dus koriander was
Lang verhaal kort: koriander smaakt naar stinkwantsen.
vrijdag 24 juli 2020 om 19:43
sabinevermeer schreef: ↑24-07-2020 18:02Hier een soort middenweg: ik vind het wel naar zeep smaken, maar tegelijkertijd vind ik het echt héérlijk, hoe meer hoe beter.
Aspergepis kan ik ook ruiken, maar volgens mij gaat het er niet om óf je het kunt ruiken, maar dat het bij de ene persoon ruikt en mij de andere persoon niet.
Helemaal mee eens (smaakt zeperig, maar toch lekker). Inderdaad kan het eten van asperges invloed hebben op de geur van urine. https://www.newscientist.nl/nieuws/ruik ... -asperges/
vrijdag 24 juli 2020 om 19:46
Hahaha, echt he? Ik had ook een error! Gelukkig zag ik het op tijd.
Vreselijk iig koriander, pure afwasmiddel in m'n eten. Het verpest alles.
vrijdag 24 juli 2020 om 20:49
Haha, naar aanleiding van de link die gedeeld werd aangaande waarom de ene koriander naar zeep vindt smaken en de ander niet, kwam ik via de link onder dat artikel uit bij een artikel dat gaat over dat avocado’s meestal niet vegan zijn. Via dat artikel kwam weer ik uit op een ‘schrijfsel’ dat ging over waarom niet iedereen asperge urine kan ruiken.
Ik leer veel vanavond ... waarvoor dank dames
Ik leer veel vanavond ... waarvoor dank dames
vrijdag 24 juli 2020 om 20:49
Hahaha! Ze hadden er beter munt bij kunnen doen. Maar die zeepsmaak proef ik ook niet, lijkt me zo gek. Ik vind koriander ook heerlijk.
't Is al met al een heel gedoe
vrijdag 24 juli 2020 om 20:53
Watte??ZwarteRegenboog schreef: ↑24-07-2020 20:49Haha, naar aanleiding van de link die gedeeld werd aangaande waarom de ene koriander naar zeep vindt smaken en de ander niet, kwam ik via de link onder dat artikel uit bij een artikel dat gaat over dat avocado’s meestal niet vegan zijn. Via dat artikel kwam weer ik uit op een ‘schrijfsel’ dat ging over waarom niet iedereen asperge urine kan ruiken.
Ik leer veel vanavond ... waarvoor dank dames![]()
vrijdag 24 juli 2020 om 20:57
Dat had ik ook maar in verse pesto vind ik het nu heerlijkGroenTuintje schreef: ↑24-07-2020 20:55En nu we het toch over kruiden hebben, brrr basilicum vind ik echt mega smerig![]()