Koriander heel erg vies !

24-07-2020 17:18 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik hoorde mensen wel eens zeggen van : “ieuw koriander is echt smerig “ en ik dacht altijd “ hoe kan een groente zo ontzettend vies zijn ...

en vandaag voor het eerst (bewust) koriander gegeten moest als garnering op een soep en ik vind het echt heel erg vies en misselijkmakend ...

Zijn er echt mensen die koriander lekker vinden ?

Koriander is echt vies

Totaal aantal stemmen: 216

Ja, bah (42%)
Nee, lekker (58%)
VANTA schreef:
25-07-2020 01:38
Salie, dat is pas goor! :sick:
Eens, behalve in pasta. Maar dan eet ik alleen de salieboter en laat ik de grotere stukken liggen.

Afbeelding
Wat bijzonder, ik heb wel eens gedroogde koriander door mijn eten gehad maar ik proefde niet echt wat. Of is het alleen bij verse koriander?

En hoe zit het met komijn? Ik vind dat echt heel smerig maar anderen vinden het heerlijk.
aardbeienslof schreef:
25-07-2020 10:16
Wat bijzonder, ik heb wel eens gedroogde koriander door mijn eten gehad maar ik proefde niet echt wat. Of is het alleen bij verse koriander?
Gedroogd en vers zijn totaal niet te vergelijken.
Tiana_76 schreef:
24-07-2020 22:40
Aspergesperma is ook heel vies. :misselijk:
Je moet ook kauwen, niet zuigen.
aardbeienslof schreef:

En hoe zit het met komijn? Ik vind dat echt heel smerig maar anderen vinden het heerlijk.

Ik :heart: komijn. Altijd al overigens.
Zo, de lasagne met courgette en koriander staat in de oven.
aardbeienslof schreef:

Dat vind ik alleen in de kaas lekker :)
aardbeienslof schreef:

Komijn vind ik bitter. En komijnenkaas is een belediging voor het fenomeen kaas. Maar in kleine hoeveelheden doe ik het wel over mijn bonenschotel en is het wel lekker.
Verse koriander smaakt voor mij naar zeep. Als ik langs het schap loop bij de Turkse supermarkt, dan walmt de zeeplucht mij tegemoet. Gedroogd en zaad smaakt niet raar, maar ik proef ook niet iets bijzonders. Het is trouwens ook onderdeel van kerriepoeder.
mevrouwiglesias schreef:
24-07-2020 18:34
Als je niet regelmatig vers gekookt maar bijvoorbeeld vooral uit zak en pakjes dan denk ik dat er mensen zijn die nog nooit verse koriander hebben geproefd.

Ik kook wel vaak vers, maar qua verse kruiden alleen basilicum en bieslook. Voor ik koriander in een restaurant tegen kwam, had ik nog nooit verse geproefd, want staat niet in mijn recepten of ik sloeg het gewoon over. Teveel gedoe om een hele bos te halen voor 1 recept.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven