Lachende Boeddha's

29-09-2013 18:14 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zitten er hier wat Boeddha kenners?..

Ik heb een setje met 6 lachende boeddha's gekregen en heb even op internet zitten googlen wat deze verschillende boeddha's betekenen..

Ik heb inmiddels ook een plaatje gevonden van dat zelfde setje, maar op die website staat niet uitgelegd wat ze betekenen.. Verder zijn de beeldjes zo klein dat het ook lastig is om te herkennen wat ze nou precies in hun handen hebben.. of dat nou een pareltje is of een perzik of een goudklompje, etc.. :(

Kunnen jullie aan bovenstaande beeldjes zien wat de betekenis van deze boeddha's is?
http://mens-en-samenlevin ... -de-lachende-boeddha.html
Nee weet het niet maar wat zijn ze leuk! Ook een leuk kado om te krijgen als je bedenkt dat je ze zelf niet mag kopen, nou ja niet mogen, zo heb ik dat begrepen. Wist de persoon van wie je het kreeg het niet? Of dat die het nog even kan vragen waar hij of zij het gekocht heeft?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik heb er ook zo eentje van m'n moeder gekregen!

Geen idee wat het betekend, vind t lief
Internagelaktisch
quote:Beauke schreef op 29 september 2013 @ 18:16:

http://mens-en-samenlevin ... -de-lachende-boeddha.html

Ik heb al allerlei betekenissen door zitten lezen, maar als je zo'n boeddha een schaaltje met wat "ronds" vast ziet houden, heb ik nog steeds geen enkel idee of het nou een parel, perzik of goudklomp is..

Dus vandaar dat ik hoopte dat iemand hier die houdingen/schaaltjes zou herkennen..
Boeddha s moeten met hun hoofd naar de deur geplaatst worden, op zich al eng.
1) staand met schaaltje boven het hoofd met iets ronds

2) zittend met rechts een schaaltje met wat ronds en links een rugzak

3) zittend met rechts een schaaltje met wat ronds en links een rond balletje (parel?)

4) zittend met een hoed of parasol?

5) staand met rechts een rugzak en links een schaaltje

6) staand met rechst een rugzak en een kruikje ofzo, links een waaier
Goudklomp: Symbool voor financieel geluk.
www.spirituelewinkel.nl
Niks engs aan boeddha's, hoezo is dat eng als ze met hun hoofd naar de deur moeten zitten?

TO, hier een link waar je wellicht iets aan hebt.

http://www.boeddhabeelden.com/2010/11/w ... elden.html
quote:Mylene_Valerie schreef op 29 september 2013 @ 18:16:

Nee weet het niet maar wat zijn ze leuk! Ook een leuk kado om te krijgen als je bedenkt dat je ze zelf niet mag kopen, nou ja niet mogen, zo heb ik dat begrepen. Wist de persoon van wie je het kreeg het niet? Of dat die het nog even kan vragen waar hij of zij het gekocht heeft?

Dat niet zelf mogen kopen schijnt helemaal niet waar te zijn. In een tijd dat men niet gauw iets voor zichzelf kocht, vaak uit armoede, werd het wel gegeven als iemand ziek was.

Daardoor werd op den duur gedacht dat je het niet zelf mocht kopen, en kwam het verhaal in de wereld dat je het moest krijgen. Ze staan met hun gezicht naar de deur om het geluk te verwelkomen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Kralenketting (Mala): Boeddhistisch gebedssnoer.

Goudklomp: Symbool voor financieel geluk.

Kinderen: Symbool van vruchtbaarheid (Dat kan ook zijn vruchtbaarheid in een relatie of het zoeken naar een baan).

Een zak: Symbool van zoeken en reizen (zoeken naar jezelf)

Perzik: Symbool van verbondenheid.

Parel: Symbool van gezondheid en schoonheid.]Kralenketting
het is ook de bedoeling dat je naar ze opkijkt (je mag niet op ze neerkijken), dus je moet ze ergens op een hoge plek neerzetten
Heeft het niet met de dagen van de week te maken? (Ik ken vooral de "ingetogen" boeddha's, dus weet niet of het ook voor de dikke, lachende boeddha's geldt).
Ik wil je niet teleurstellen, maar eigenlijk zijn het geen boeddha's maar boeddhistische monniken.

Edit: ze worden wel verkocht als boeddhabeelden maar ze zijn geen beeldjes van de 'echte' Boeddha (de grondlegger van het boeddhisme), maar van een chinese boeddhistische monnik die na zijn dood zo werd afgebeeld.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven