Latin parties

20-12-2017 20:33 53 berichten
Ik begeef mij nu sinds een aantal maanden in de latin scene. Heb het erg naar mijn zin, maar ik vind het dus niet prettig dat je op latin feestjes door iedereen ten dans word gevraagd. Ik wil liever alleen met mijn danspartner dansen.
In de latinwereld schijnt het een ongeschreven regel te zijn dat je niet weigert als iemand je ten dans vraagt. Dat word al onbeleefd gezien. Hoe pak ik dit aan?
gewoon doen en laten wat jullie zelf willen hoor.
Salsa doe ik vrijwel alleen met mijn man, soms met een man waar ik al vaker mee gedanst heb en met wie het ook goed klikt.
Mijn man vindt bachata niet leuk, dus dat dans ik wel met anderen. Kizomba kan ik niet goed genoeg.
Leuk juist die kizomba bewegingen. Je kan wel goed zijn in pasjes uitvoeren maar als je zo stijf bent als een hark vind ik het niet mooi om naar te kijken. Dat geldt voor alle dansstijlen.
Ik vind zelf vooral de Kizombamuziek heerlijk en als je echt geniet van de muziek wordt het dansen ook een stuk leuker.
De volgende dans die ik wil leren is Urbankiz, dat is iets minder intiem en er zit meer variatie in. Ziet er ook heel gaaf uit.
Dank aan de mensen die genuanceerd hebben gereageerd en inzien dat latinfeesten vooral leuk horen te zien. Dat het niet draait om ongeschreven regeltjes of met een zuur gezicht naar mensen kijken die niet met jou willen dansen. Er zijn genoeg andere mensen die wel met jou de dansvloer op willen. Richt je daarop en just have fun.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven