Leuk idee kraamcadeau?
donderdag 20 februari 2014 om 09:17
donderdag 20 februari 2014 om 09:29
Als je zoekt op mijn slaapliedje kan je via die website een nummer laten inzingen met de naam van het kindje. Als je voor de uitgebreide optie gaat (dan krijg je bladmuziek en mp3 geloof ik) dan mag je zelf het bedrag bepalen. Dit wordt dan over gemaakt naar een goed doel.
Als ze echt alles al hebben lijkt me dit een leuk cadeau. Het geld is dan voor andere baby's in de wereld en dit kindje een persoonlijk slaapliedje.
Als ze echt alles al hebben lijkt me dit een leuk cadeau. Het geld is dan voor andere baby's in de wereld en dit kindje een persoonlijk slaapliedje.
donderdag 20 februari 2014 om 09:31
Zag laatst dat iemand een diner-cheque gaf, vond ik leuk. Daarnaast komen de flessen rituals met daarop een cadeaukaart vaak voorbij (van de prenatal, maar kan ook van de hema, V&D of Ikea als je denkt dat je haar daar meer plezier mee doet. Dan kan ze zelf kiezen of ze baby-spul koopt of iets anders)
donderdag 20 februari 2014 om 09:44
gepersonaliseerde dingen kunnen leuk zijn maar dan moet je wel zeker weten dat diegene ervan houdt! heb er zelf namelijk een aantal gehad (boek met naam kindje, en speenkoord met kraaltjes met naam erin) maar ik heb echt een hekel aan dat soort dingen. en we gebruikten ook nog eens geen speen. het gaat natuurlijk om het gebaar maar ik zou zoiets dus alleen geven als je de ouders goed kent en het zowieso in de smaak gaat vallen.
cadeaukaarten was ikzelf wel heel blij mee maar vinden mensen vaak minder leuk om te geven. misschien een mooi sprookjesboek? of gewoon even vragen of ze nog wensen hebben. doe ik altijd en vaak hebben ze toch wel een aantal suggesties.
cadeaukaarten was ikzelf wel heel blij mee maar vinden mensen vaak minder leuk om te geven. misschien een mooi sprookjesboek? of gewoon even vragen of ze nog wensen hebben. doe ik altijd en vaak hebben ze toch wel een aantal suggesties.
donderdag 20 februari 2014 om 10:15
Aureel, DAT vind ik nou leuk! -Zucht-, *glimlacht* "oh, alweer een kinderwagenketting. Mooi hoor. En een zwitsalpakket, nóg 3 liter van dat spul, héél fijn." -_-
Ik vond het leuk om boekjes te krijgen, kleertjes wanneer de gever de smaak van de ouders goed kent.
Een luiertas met alles erin voor de eerste wandeling (speen, dekentje, kleine luiers, billendoekjes, minipotje zalf, evt flesje en portie instantvoeding, setje reservekleding, mutsje, spuugdoek)
cadeaubonnen had ik sowieso geen puf voor om in te leveren.
Ik vond het leuk om boekjes te krijgen, kleertjes wanneer de gever de smaak van de ouders goed kent.
Een luiertas met alles erin voor de eerste wandeling (speen, dekentje, kleine luiers, billendoekjes, minipotje zalf, evt flesje en portie instantvoeding, setje reservekleding, mutsje, spuugdoek)
cadeaubonnen had ik sowieso geen puf voor om in te leveren.
anoniem_63bd847a5120d wijzigde dit bericht op 20-02-2014 10:16
Reden: spuugdoek vergeten
Reden: spuugdoek vergeten
% gewijzigd
donderdag 20 februari 2014 om 10:21
Géén Zwitsal/verzorgpakket. Mijn kind is bijna 4 en ik ben er nog niet doorheen. Nu vind ik de Zwitsal ook niet lekker ruiken, dus ik gebruik het ook amper.
Ik had graag van die milestonecards gehad. Die vind ik erg leuk. Volgens mij kwam dat pas in nadat mijn kind al 2 was ofzo.
Wat vond ik erg leuk om te krijgen:
* kleding (tot maat 74).
* voorleesboek
* hemategoedbon
* verzorgde lunch (thuis)
Ik had graag van die milestonecards gehad. Die vind ik erg leuk. Volgens mij kwam dat pas in nadat mijn kind al 2 was ofzo.
Wat vond ik erg leuk om te krijgen:
* kleding (tot maat 74).
* voorleesboek
* hemategoedbon
* verzorgde lunch (thuis)
Ben je boos? Pak een doos. En geef hem een schop, of verscheur hem. Dat lucht op.
donderdag 20 februari 2014 om 11:22
Heb ook net de derde gekregen en hoe saai ook, ik was zo blij met bonnen. Hema: altijd fijn, Prenatal: ook oké, Kleertjes.com: erg leuk. Ook leuk: boekenbonnen, maar ik ben een (kinder)boekenwurm, dus ik was er blij mee, maar ja.
Al die persoonlijke dingen: boekjes, schilderijtjes ed zijn heel lief bedoeld, maar je zit er zo mee. Waar laat je het? Meestal is het niet leuk genoeg voor de babykamer en wegleggen is ook weer sneu. Wat ik wel leuk vond was een grote handdoek met naam erop. Die hebben we van alle kinderen en gebruiken we ook vaak, na het bad, in het zwembad, op vakantie.
Al die persoonlijke dingen: boekjes, schilderijtjes ed zijn heel lief bedoeld, maar je zit er zo mee. Waar laat je het? Meestal is het niet leuk genoeg voor de babykamer en wegleggen is ook weer sneu. Wat ik wel leuk vond was een grote handdoek met naam erop. Die hebben we van alle kinderen en gebruiken we ook vaak, na het bad, in het zwembad, op vakantie.
donderdag 20 februari 2014 om 11:48
donderdag 20 februari 2014 om 12:01
O, wat een handig topic! Ik heb zaterdag een kraamfeest, en ik had géén idee wat nu weer te geven (3e kindje + mensen die alles al hebben & het geld hebben om alles te kopen...).
Ik denk dat ik voor zo'n speciaal pakket voor de moeder ga, met evt ook wat lekkere dingen voor vader en grote broer en zus!
Voor mensen die ook inspiratie nodig hebben, wat ik in het verleden heb gedaan:
- pakketje met allemaal kleine gekke roze cadeautjes (het was een meisje). Ik had gewoon alle gekke schattig dingen die je rondom een geboorte kunt vinden in een mandje gedaan: geboortethee, geboortechocola, een spaarpotje, van dat afzetlint met 'hoera een meisje'...
- een slabbetje zelf versierd met borduursel (ja, ik kan borduren).
- nijntje-boekjes
Ik denk dat ik voor zo'n speciaal pakket voor de moeder ga, met evt ook wat lekkere dingen voor vader en grote broer en zus!
Voor mensen die ook inspiratie nodig hebben, wat ik in het verleden heb gedaan:
- pakketje met allemaal kleine gekke roze cadeautjes (het was een meisje). Ik had gewoon alle gekke schattig dingen die je rondom een geboorte kunt vinden in een mandje gedaan: geboortethee, geboortechocola, een spaarpotje, van dat afzetlint met 'hoera een meisje'...
- een slabbetje zelf versierd met borduursel (ja, ik kan borduren).
- nijntje-boekjes
donderdag 20 februari 2014 om 15:20
vrijdag 21 februari 2014 om 09:27
Ik had laatst voor de kersverse moeder een medaillon gekocht van mixsieraden.nl met daarin een bedeltje met blauwe babyvoetjes, een hartje met family er op en nog een paar bedeltjes.
Vriendin vond het zo leuk, nog nooit zo'n leuk kraamcadeau gehad zei ze.
Binnenkort babyshower van een andere vriendin in dan ga ik er weer een kopen maar dan met een roze kinderwagentje.
Vriendin vond het zo leuk, nog nooit zo'n leuk kraamcadeau gehad zei ze.
Binnenkort babyshower van een andere vriendin in dan ga ik er weer een kopen maar dan met een roze kinderwagentje.
vrijdag 21 februari 2014 om 10:21
Wat een leuke ideeën allemaal!
Zo'n geborduurde handdoek lijkt me leuk. Iets wat je ook echt gebruikt.
Die milestonecards vind ik persoonlijk minder maar dat kan aan mij liggen hoor.
Maar denk dat ik voor iets voor de moeder ga
waarschijnlijk bestel ik zo'n medaillon, ontzettend leuke tip, ook niet zo heel duur, en dat past wel bij haar!
Bedankt voor alle tips meiden!!
Zo'n geborduurde handdoek lijkt me leuk. Iets wat je ook echt gebruikt.
Die milestonecards vind ik persoonlijk minder maar dat kan aan mij liggen hoor.
Maar denk dat ik voor iets voor de moeder ga
Bedankt voor alle tips meiden!!