Leuk om over te filosoferen, niet leuk om uit te voeren

26-08-2018 09:51 109 berichten
Heb jij ook zo'n droom of idee dat je fantastisch lijkt maar totaal onpraktisch of irreëel? Deel ze hier!
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
26-08-2018 22:05
Gelukkig ben ik niet de enige die onpraktische ideeen heeft. Mijn probleem is wel dat ik ze soms uitvoer... zoals baan en huwelijk opzeggen, het huis te verkopen en dat geld te verbrassen aan een 2 jaar lang reisavontuur waarvan ik dacht dat het me de zin van het leven zou onthullen (dus niet).

En dan dakloos en werkeloos terug komen....
Heb je dan spijt van deze beslissingen gehad? Of hebben ze je toch verder geholpen, ookal heeft het niet de "verlichting" gebracht waar je misschien op hoopte?
mulle wijzigde dit bericht op 27-08-2018 12:38
Reden: woord vergeten
0.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Haha Mulle - ik wil ook zelfvoorzienend wonen en ben ook lui. En niet handig. En toch ga ik het doen, want ik ben ook nog eens hardleers!

Ook had ik ooit het idee dat ik stoffen zou gaan bestempelen. Voor dekbedden en plaids etc. Daar zou ik dan een mooie business van kunnen maken. Allemaal mooi linnen aangeschaft. Stempels in huis, textielverf... hmmm toch niet zo'n succes.

Oh ja, ik wilde op een gegeven moment ook Midden Oosten expert worden. Dat leek me wel wat. Ingeschreven op de uni - na 1 semester was ik het spoor al helemaal bijster. Ook maar weer mee gestopt.

Dat is dus het ergste bij mij. Het blijft vaak niet alleen bij een idee, nee... ik begin er ook vaak aan. Kost me dan klauwen vol geld en loopt op niks uit.
Alle reacties Link kopieren
mulle schreef:
27-08-2018 12:37
Heb je dan spijt van deze beslissingen gehad? Of hebben ze je toch verder geholpen, ookal heeft het niet de "verlichting" gebracht waar je misschien op hoopte?
Nee, geen spijt, maar het heeft me wel 50.000 euro gekost, want was voor en na de reis ook nog eens 2x een half jaar werkloos. Als ik het niet gedaan had had ik nu wellicht genoeg geld gehad om dat zelfvoorzienende huisje te laten bouwen wat ik zelf ontworpen heb :D
lady_day wijzigde dit bericht op 27-08-2018 13:12
1.94% gewijzigd
Ik zou tijdens de winters wel een maand of 3-4 in Nieuw Zeeland willen verblijven/rondreizen. Gewoon omdat ik die lange koude grijze sombere periode hier zo slecht trek. Maar ook hier weer een kwestie van het ontbreken van geld natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
27-08-2018 12:50
Ik zou tijdens de winters wel een maand of 3-4 in Nieuw Zeeland willen verblijven/rondreizen. Gewoon omdat ik die lange koude grijze sombere periode hier zo slecht trek. Maar ook hier weer een kwestie van het ontbreken van geld natuurlijk.
Ik vond het daar juist zo prachtig in de winter (daar)! Fantastische stranden en geen mens te zien. Hele hostel voor je alleen... heerlijk!
Ja die heb ik zeker!

Een doe school! Voor kinderen die niet meekomen met het gemiddelde op de basisschool, bv door dyslexie of dyscalculie of om een andere reden. Door ze op andere vlakken te stimuleren zoals techniek, creativiteit, dans en drama enz. Verder is het gewoon een normale school waar ze moeten leren alleen hebben ze 2 uur per dag praktijkles en gaan ze ook 2 uur per dag naar buiten en niet alleen om te spelen maar ook om buiten dingen te leren in de natuur en te sporten.

Het zou een droomschool voor mijn ene kind zijn...
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
27-08-2018 09:12
Rogue :rofl:
:lol: zo heb ik nog meer ideeën :$
Relax we're all crazy, it's not a competition
Lady_Day schreef:
27-08-2018 13:13
Ik vond het daar juist zo prachtig in de winter (daar)! Fantastische stranden en geen mens te zien. Hele hostel voor je alleen... heerlijk!
In hun zomer (buiten hun schoolvakantie) zijn de stranden er ook nagenoeg leeg. Prachtig! Maar wel 'n heerlijke temperatuur. Ik was er ooit in februari.
Een heel groot huis hebben.

Maar ik hou niet van schoonmaken, dus laat maar.
Ik was gisteravond aan het fantaseren over dat de buurman zou gaan verhuizen en wij dan zijn huis en het onze zouden kopen van de wbv. Om er dan 1 groot huis van te maken.

Maar de buurman gaat niet weg, en wij hebben zoveel geld niet :hyper:
Alle reacties Link kopieren
3thee schreef:
27-08-2018 14:09
Een heel groot huis hebben.

Maar ik hou niet van schoonmaken, dus laat maar.
Als je toch bezig bent, fantaseer er dan een schoonmaakploeg bij :hyper:
Boeken schrijven. Vooral verhalenbundels. In mijn hoofd heb ik best wel wat verhaallijnen die ik steeds verder uitwerk zonder een letter te typen.
Alle reacties Link kopieren
ñuca schreef:
27-08-2018 16:27
Ik was gisteravond aan het fantaseren over dat de buurman zou gaan verhuizen en wij dan zijn huis en het onze zouden kopen van de wbv. Om er dan 1 groot huis van te maken.

Maar de buurman gaat niet weg, en wij hebben zoveel geld niet :hyper:
Wij fantaseren over net zoiets, wonen in een appartement en zouden als onze bejaarde buurvrouw het aardse leven verruild voor het eeuwige haar appartement wel willen kopen en de muur doorbreken. Gaan we in haar appartement slapen want aan de achterkant dus rustiger en dan maken we van ons appartement de entertainment ruimte met bioscoop en sport en sauna :P
Alle reacties Link kopieren
Als auto een tank kopen en nooit meer last van files of volle parkeerplekken hebben.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
27-08-2018 12:39
Haha Mulle - ik wil ook zelfvoorzienend wonen en ben ook lui. En niet handig. En toch ga ik het doen, want ik ben ook nog eens hardleers!

Ook had ik ooit het idee dat ik stoffen zou gaan bestempelen. Voor dekbedden en plaids etc. Daar zou ik dan een mooie business van kunnen maken. Allemaal mooi linnen aangeschaft. Stempels in huis, textielverf... hmmm toch niet zo'n succes.

Oh ja, ik wilde op een gegeven moment ook Midden Oosten expert worden. Dat leek me wel wat. Ingeschreven op de uni - na 1 semester was ik het spoor al helemaal bijster. Ook maar weer mee gestopt.

Dat is dus het ergste bij mij. Het blijft vaak niet alleen bij een idee, nee... ik begin er ook vaak aan. Kost me dan klauwen vol geld en loopt op niks uit.
Ik vind het juist knap, dat je dingen wel probeert. Dan weet je tenminste of iets echt bij je past of niet. Dat lijkt me beter dan jaren lang te dromen en te fantaseren zonder ooit maar 1 stap in de richting te proberen.

Ik ben nieuwsgierig naar jouw plannen om zelfvoorzienend te leven. Ben je al ver met het realiseren van dit plan?

Ik droom ook al een tijdje erover om een lerarenopleiding te gaan volgen en om dan leerkracht in Nederland te gaan worden. Is ook niet realistisch. Ten eerste woon ik helemaal niet in Nederland. En ten tweede lijkt het me ook niet leuk om met pubers te werken :P . Maar het vak waarin ik les zou willen geven lijkt me wel heel leuk.
mulle wijzigde dit bericht op 27-08-2018 22:54
0.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
mulle schreef:
27-08-2018 21:15
Ik vind het juist knap, dat je dingen wel probeert. Dan weet je tenminste of iets echt bij je past of niet. Dat lijkt me beter dan jaren lang te dromen en te fantaseren zonder ooit maar 1 stap in de richting te proberen.

Ik ben nieuwsgierig in jouw plannen om zelfvoorzienend te leven. Ben je al ver met het realiseren van dit plan?

Ik droom ook al een tijdje erover om een lerarenopleiding te gaan volgen en om dan leerkracht in Nederland te gaan worden. Is ook niet realistisch. Ten eerste woon ik helemaal niet in Nederland. En ten tweede lijkt het me ook niet leuk om met pubers te werken :P . Maar het vak waarin ik les zou willen geven lijkt me wel heel leuk.
Ik ben geen afmaker, dat is mijn probleem. Ik probeer wel allerlei dingen. Zo heb ik ook al een heel aantal banen in totaal verschillende werkgebieden gehad en daardoor een compleet onsamenhangend CV wat helemaal nergens op slaat. Ik sta open voor veel dingen en houd wel van een beetje pionieren, maar ik mis het zakelijke aspect. Dat is dan wel jammer.

Ik ben redelijk ver met mijn plannen voor zelfvoorzienend wonen. Nou ja, semi dan, want ik wil wel eerst nog wel elektriciteit in het geval de zonnepanelen niet voldoende leveren, maar in de basis moet mijn huis zelfvoorzienend kunnen functioneren. En mijn AH bonuskaart zal ik ook nog wel nodig hebben want het is me nog nooit gelukt om ook nog maar een courgette te verbouwen. Zelfs de munt ging dood bij mij. Ik heb verschillende plannen voor huisjes uitgewerkt maar ja, ben ook geen architect dus het kan er alsnog anders uit komen te zien. Nu in gesprek met de gemeente.

Oh ja, ik heb ook al vaak gedacht om weer een opleiding te doen. Architectuur bijvoorbeeld (kan handig zijn voor mijn huis), of iets medisch of iets met natuurkunde. En dan op iets heel exotisch promoveren. Maar ik was altijd heel slecht in exacte vakken.

En talen leren. Ik wil graag Hebreeuws en Arabisch spreken. Handig voor als ik ooit toch verder ga met mijn droom om Midden Oosten expert te worden :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day, heel veel succes met je woonplannen!
Alle reacties Link kopieren
Leren breien, naaien of haken en dan zelf de kleding voor mijn kinderen maken.
Leuke kleding die zo mooi is dat het complimentjes regent, en je niet ziet dat t zelfgemaakt is. (Dus niet zo'n horror zelfgemaakte trui die mijn oma vroeger breide met wol als schuurpapier in zigzagpatroon)

Probleem is alleen dat ik nog geen knoop kan aanzetten :S
Haha Aphia, ja dan is t wel lastig ;-D

Lady day, ik heb hetzelfde syndroom als jij, maar minder lef... haha.
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
14-09-2018 17:49

Lady day, ik heb hetzelfde syndroom als jij, maar minder lef... haha.
Lef.. ach.. ik ben gewoon impulsief. En meestal pakt het wel goed uit moet ik zeggen, en soms ook niet, maar ja, dan verzin ik wel weer iets anders. Ik heb geen kinderen en ik heb een LAT-relatie, dus niemand is van mij afhankelijk. Daardoor is het niet zo moeilijk om risico's te nemen (wel klote dat ik een enorm AOW gat heb en nog nooit pensioen opgebouwd heb). Dat wil niet zeggen dat ik nooit denk 'what heb ik NU weer gedaan?!!'
Alle reacties Link kopieren
aatjuhh123 schreef:
26-08-2018 10:02
In de lengte en breedte moet ie wel passen, ben alleen niet zeker of ook de hoogte past.
:rofl:
Up up up, ik wil nog meer woeste slechte plannen ;-D
Ik keek laatst op de website van green evelien en dan wil ik dat ook allemaal.

Terwijl ik nogal gesteld ben op luxe... :facepalm:

https://www.greenevelien.com/
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
26-10-2018 18:54
Ik keek laatst op de website van green evelien en dan wil ik dat ook allemaal.

Terwijl ik nogal gesteld ben op luxe... :facepalm:

https://www.greenevelien.com/
Hahaha, ja, hetzelfde hier hoor!
Een Maserati Quattroporte rijden. Waarschijnlijk moet ik al tien jaar sparen voor een velg ;-D

Een mooier, beter en nieuwer appartement hier in mijn eigen stad, en eentje in Amsterdam (wederom, hoe ga ik dat betalen ;-D )

Ik ben nog steeds fan van de oude afleveringen van FC de Kampioenen en een eigen café direct aan huis leek me zo gezellig. Maar alles wat erbij komt kijken, volgens mij zou ik flauw vallen van ellende ;-D en zo groot is mijn vriendengroep nu ook weer niet dat ze iedere avond gezellig aan de bar komen hangen.

Een eigen winkel hebben. Heb nul zakelijk inzicht, dus waarschijnlijk binnen 1 dag failliet ;-D

Reizen! Heb nogal wat bestemmingen die ik wil zien maar ben vrij honkvast en niet stressbestendig. Wordt goed plannen dus, maar als enige van alle dromen misschien nog eens (deels) te realiseren :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven