Leuk om over te filosoferen, niet leuk om uit te voeren

26-08-2018 09:51 109 berichten
Heb jij ook zo'n droom of idee dat je fantastisch lijkt maar totaal onpraktisch of irreëel? Deel ze hier!
Alle reacties Link kopieren
In een camper gaan wonen zodat als mijn buren me weer op de zenuwen werken, ik vol gas weg kan scheuren.
Alle reacties Link kopieren
Regelmatig als we op vakantie zijn dromen man en ik wel even weg: als we hier nou een huisje kopen en dan vanaf afstand werken...
Denk een zonovergoten strand op Vancouver Island grenzend aan een bos. Heerlijk! Maar dan valt voor een dag de stroom uit (gebeurt daar regelmatig) en gaat het regenen en dan zijn we weer genezen. Op Curacao hetzelfde, totdat mijn nicht die daar woont vertelt dat er 2 maanden geleden nergens meer koffie te krijgen was vanwege een probleem met het bevoorradingsschip.
Dat werken op afstand zou in principe wel kunnen, dus het blijft wel kriebelen.
The owls are not what they seem
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook heel graag een geit en een ezeltje, en kippen. En een moestuin. En zelf een huis bouwen (als in van ontwerp tot uitvoering). Ik woon in een kleine benedenwoning in de stad en kan nog geen spijker in de muur slaan en heb ook geen echte tuin.
Alle reacties Link kopieren
Een groot vrijstaand huis kopen met veel grond. Zodat ik een sanctuary kan starten voor geredde dieren van de slacht. En dan kinderen met een beperking daar begeleiden door ze te leren over de dieren, de verzorging en leren hoe ze zelf tomaten en komkommers kunnen kweken.

Naast dat ik totaal geen geld heb voor een vrijstaand huis met grond, heb je natuurlijk ook verstand van het telen van, nodig. Terwijl ik zelfs een peterselie plant binnen 1 dag dood kan laten gaan. Daarbij heb je ook kennis nodig in begeleiden van beperkte kinderen, laat staan alle vergunningen die daar bij horen. 🙈
Alle reacties Link kopieren
...
kasiana wijzigde dit bericht op 12-09-2018 21:14
98.37% gewijzigd
Het lijkt mij geweldig om een stad te ontwerpen en in te richten, met alles dat daarbij komt kijken. Maar waarschijnlijk (ik weet het wel zeker) heb ik daar een véél te rooskleurig Simcity-idee bij, en heb je in het echt te maken met talloze regels, wetten en obstakels waardoor het zo leuk niet is maar alleen maar heel veel gedoe :P
Alle reacties Link kopieren
Een eigen sieradenlijn beginnen.
Maar ik heb geen doorzettingsvermogen en geen startkapitaal.
Bovendien lijkt het me vreselijk om dat constant te moeten promoten en met ontevreden klanten wil ik ook niet omgaan.
Alle reacties Link kopieren
Een kok die 3 keer per dag mij een gezonde maaltijd voorschotelt.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook af en toe zo'n interessant facebook/instagram leven vol met mooie mensen en feestjes en pittoreske plaatsjes.

Maar na 1 avond borrelen in een VT wonen interieur en opgeleukte tuin (beetje in de sfeer van dat ene leuke restaurantje in Italië) weet ik weer dat ik eigenlijk graag thuis op de bank stomme series kijk. En een behoorlijke misantroop ben. En een hekel heb aan facebook. En aan op de foto gaan.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
lolapaloeza schreef:
26-08-2018 12:33
Ik wil ook af en toe zo'n interessant facebook/instagram leven vol met mooie mensen en feestjes en pittoreske plaatsjes.

Maar na 1 avond borrelen in een VT wonen interieur en opgeleukte tuin (beetje in de sfeer van dat ene leuke restaurantje in Italië) weet ik weer dat ik eigenlijk graag thuis op de bank stomme series kijk. En een behoorlijke misantroop ben. En een hekel heb aan facebook. En aan op de foto gaan.
Ik heb soms ook zin om te gaan vloggen, vooral omdat het monteren en editen van de filmpjes me echt geweldig lijkt. Maar dan denk ik aan dat ik dan met mijn gezicht op internet sta en iedereen die mij ooit heeft gekend me kan zien, en dan denk ik weer van nope.
Mijn rijtjeshuis afbreken en zonder de 'fouten' weer opbouwen.

Fouten als een raam dat niet midden in een muur zit. Rechts 65cm muur er naast een links 50cm.

De deur van de kleinste slaapkamer die wel precies in het midden zit waardoor er zowel links als rechts geen bed past. En nu dus altijd de deur tegen het bed slaat als je deze te ver open doet.

Echt allemaal kleine foutjes die door verbouwen of niet zijn op te lossen, (draaien en zo) of veel te veel kosten voor wat het oplevert.
Omdat ik midden in een rijtje op een mooie plek woon, in mijn straat het hoekhuis èn het huis ernaast erbij kopen, zodat ik een leeftijdsbestendige woning kan laten construeren, met woonkamer, keuken, slaapkamer en badkamer op de begane grond en lekker veel tuin (en een tuinman m/v om alles, aan te leggen en te onderhouden). Het verwaarloosde gemeenteperkje naast het hoekhuis koop ik dan ook op. Probleem, wat doe ik met de bovenverdiepingen als allebei mijn kinderen echt het huis uit zijn? Een waskamer, werkkamer en sportkamer zal wel lukken, maar dan heb ik nog kamers over, die dan waarschijnlijk vol troep komen te staan.
En wat doe ik met mijn huidige huis die daarnaast zit, want als ik die verkoop, wie weet wat voor buren ik dan krijg... Houden en afbreken misschien, voor nóg meer tuin? Of als tuin schenken aan de buren die daar wonen, dat zijn leuke buren die wel van een grote tuin houden.
En het grootste probleem, ik ben niet armoedig, maar het gaat w een "pietsje" mijn budget te boven!
Alle reacties Link kopieren
kasiana schreef:
26-08-2018 11:52
Hier ook die camper, ik google regelmatig even om interieurs van campers te vergelijken. Maar ik haat kamperen en ben slecht in auto rijden, zeker zo'n grote auto. Ik zou nergens kunnen parkeren vrees ik. En stoppen met werken, daar droom ik ook wel van. Terwijl ik een hele fijne baan heb en helemaal geen huisvrouw ben. Maar het gras is altijd groener denk ik :-)
Haha, ja dit!! Ik moest ooit in de stationwagon van mijn vriend rijden en vond dat al dood eng... laat staan een camper. Ook ik haat kamperen, maar het idee van de vrijheid... :)
Haha ja ik wil ook een camper... maar ik wil niet een onpraktisch lomp groot ding en ik houd meer van tenten...
Alle reacties Link kopieren
heb je even.. ben de ongekroonde koningin :

Mijn eigen vliegtuig maatschappij starten
-heb geen idee hoe dat werkt en heb geen geld :facepalm:

Oude boerderij kopen en daar gaan wonen met 2 honden & mijn kat
- waar? en kan niet zonder de stad.

Tearoom/lunchroom beginnen
- geen geld/ hoe werkt dat

Kattenopvang beginnen
- waar laat ik godesnaam 100 katten

Emigeren
- zijn teveel landen waar ik zou willen wonen.

eigen huis ontwerpen
- Nederland is veel te klein daar voor

-Kasteel kopen
te duur, slecht geïsoleerd

-vakantie huis
moet ik ieder jaar verplicht daar op vakantie, niemand die kan oppassen.

alles kunnen eten zonder dat ik dik wordt... ben klaar :$
Relax we're all crazy, it's not a competition
Ach wat een fijn topic...

Ik wil een huis met grote garage, en dan oude autootjes gaan opknappen.

Helaas heb ik geen geld voor een groot huis en geen verstand van auto's
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig ben ik niet de enige die onpraktische ideeen heeft. Mijn probleem is wel dat ik ze soms uitvoer... zoals baan en huwelijk opzeggen, het huis te verkopen en dat geld te verbrassen aan een 2 jaar lang reisavontuur waarvan ik dacht dat het me de zin van het leven zou onthullen (dus niet).

En dan dakloos en werkeloos terug komen....
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
26-08-2018 22:05
Gelukkig ben ik niet de enige die onpraktische ideeen heeft. Mijn probleem is wel dat ik ze soms uitvoer... zoals baan en huwelijk opzeggen, het huis te verkopen en dat geld te verbrassen aan een 2 jaar lang reisavontuur waarvan ik dacht dat het me de zin van het leven zou onthullen (dus niet).

En dan dakloos en werkeloos terug komen....
Oh wow, wel heel stoer dat je het hebt aangedurfd.

En inderdaad reizen... Heel leuk, ik heb een tijdje alleen rondgereisd. Super tijd gehad hoor, maar kon daarna alleen nog maar slechter aarden in het gewone leven.

Wel een leuk topic dit.
Ik zou graag aan zee willen wonen, maar zou niet weten van welk geld.
Verder lijkt barista mij altijd wel leuk maar ik was laatst bij Bagels & Beans en dan ben ik weer genezen haha. Die drukte is niks voor mij.

Maar ik heb dat eigenlijk heel vaak, dat iets me heel leuk lijkt maar dat het in de praktijk tegen valt :-?
aviv_13 schreef:
26-08-2018 16:33
Omdat ik midden in een rijtje op een mooie plek woon, in mijn straat het hoekhuis èn het huis ernaast erbij kopen, zodat ik een leeftijdsbestendige woning kan laten construeren, met woonkamer, keuken, slaapkamer en badkamer op de begane grond en lekker veel tuin (en een tuinman m/v om alles, aan te leggen en te onderhouden). Het verwaarloosde gemeenteperkje naast het hoekhuis koop ik dan ook op. Probleem, wat doe ik met de bovenverdiepingen als allebei mijn kinderen echt het huis uit zijn? Een waskamer, werkkamer en sportkamer zal wel lukken, maar dan heb ik nog kamers over, die dan waarschijnlijk vol troep komen te staan.
En wat doe ik met mijn huidige huis die daarnaast zit, want als ik die verkoop, wie weet wat voor buren ik dan krijg... Houden en afbreken misschien, voor nóg meer tuin? Of als tuin schenken aan de buren die daar wonen, dat zijn leuke buren die wel van een grote tuin houden.
En het grootste probleem, ik ben niet armoedig, maar het gaat w een "pietsje" mijn budget te boven!

Haha, zoiets 'droom' ik ook wel eens. Het huis van de buren kopen. Wij wonen zelf op een hoek. (Onze buren zijn 75+ en maken erg veel normale woongeluiden, op minder normale tijden)

We willen hun huis dan kopen om het leeg te laten staan, zodat we rust hebben.

En vanmiddag kwam er een droom bij. Er staat een groot woonhuis/bedrijfspand in ons dorp te koop dat zich prima zou lenen om te verbouwen tot zes of zeven kleine appartementen voor jongeren. Jongeren moeten hier heel lang ingeschreven staan voordat ze voor iets te huren in aanmerking komen.
Wij hebben een kamer over die ik best zou willen verhuren aan een student. Met de huidige kamerprijzen zou dat ons een flink bedrag opleveren. Maar ik hou van mijn privacy, en ik wil mijn badkamer niet delen en ik vind het ingewikkeld worden met de belastingdienst.
Laat maar dus.
Rogue :rofl:
Wat betreft reizen. Een wereldreis lijkt me fantastisch. Ware het niet dat ik na anderhalve week gewoon weer naar huis wil :frusty:
-Darkside- schreef:
26-08-2018 23:25
Wij hebben een kamer over die ik best zou willen verhuren aan een student. Met de huidige kamerprijzen zou dat ons een flink bedrag opleveren. Maar ik hou van mijn privacy, en ik wil mijn badkamer niet delen en ik vind het ingewikkeld worden met de belastingdienst.
Laat maar dus.
Ja dat overweeg ik ook wel eens. Maar idd privacy...
Alle reacties Link kopieren
Mjn filosofie: Met mijn gezin in een warm land wonen in een vrijstaand huis met een mooie rozenhaag en een netjes gesnoeide tuin, ik heb een bedrijf aan huis waar ik kleding maak en dat bedrijf loopt als een trein.
Eten doen we altijd buiten, aan een mooi gedekte tafel, elke avond zitten mijn man ik buiten en te genieten van de lange zwoele avond
En we hebben een schoonmaakster en een tuinman, en we gaan met ons personeel om als familie, het contact met de buren is goed, we komen regelmatig over bij elkaar over de vloer.

De werkelijkheid:

- Ik haat buiten eten, zeker wanneer er een bij op me afvliegt, dat resulteert namelijk in wild om mij heen schoppen en slaan, soms met een oerkreet, met als gevolg dat de kinderen mijn gedrag kopiëren, dus buiten eten is bij ons nooit een succes, verder heb ik een ochtendhumeur ( leuk voor het personeel) ik kan geen kleren maken, hooguit een knoop aannaaien, en in warme landen heb je altijd ongedierte in huis, en als ik zie wat een spin nu al met ons doet ( wanneer mijn man niet huis is ) dat zou in een warm land wel heel erg gezellig worden.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic!

Mijn dromen zijn:

Geheel zelfvoorzienend in een tiny house gaan wonen ergens op een afgelegen stuk grond.
Maar ik ben een beetje lui aangelegd en zelfvoorzienend leven lijkt me hard werken. Ook kan ik een plastic plantje nog laten verleppen. Dus dat is ook niet handig.

Ook mij lijkt het gaaf om in een camper te gaan leven. Ik heb alleen geen rijbewijs en was ook eigenlijk niet van plan die nog te gaan halen.

Voor jaren op wereldreis met mijn kinderen en dat we dan aan worldscholing/unscholing doen. En dat we uiteindelijk allemaal heel wijs zijn geworden, meerdere talen vloeiend spreken, alles over verschillende culturen weten, etc.
Los van dat het financieel helemaal niet haalbaar is, zou ik het erg moeilijk vinden om zo'n keuze voor mijn kinderen te maken. Ookal ben ik verre van tevreden over het schoolsysteem waar ze nu in zitten (niet in Nederland).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven