LEZ

19-01-2020 21:25 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn dieselauto moeten verkopen vanwege de LEZ (lage emissiezone). En wat gebeurt er met mijn auto ? Die wordt verscheept naar een ander land en rijdt daar rustig verder. Dus ik koop een andere wagen, dat zijn dan 2 vervuilers. Logica ten top !!!
Alle reacties Link kopieren
Oké. En nu?
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Niemand heeft jou verplicht om die nieuwe auto te kopen toch?
Alle reacties Link kopieren
stippensokken schreef:
19-01-2020 21:31
Niemand heeft jou verplicht om die nieuwe auto te kopen toch?
Toch wel, anders moet ik mijn wagen in een andere stad parkeren ???
Alle reacties Link kopieren
Straatkatje schreef:
19-01-2020 21:32
Toch wel, anders moet ik mijn wagen in een andere stad parkeren ???
Nee hoor. Er bestaat ook nog zoiets als openbaar vervoer. Trein of bus of zo.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
19-01-2020 21:29
Oké. En nu?
Nu, niets, gewoon de logica ontbreekt me. mijn wagen rijdt nu gewoon verder in een ander land, dat is dan geen vervuiling ?
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
19-01-2020 21:37
Nee hoor. Er bestaat ook nog zoiets als openbaar vervoer. Trein of bus of zo.
Tja, tenzij het onmogelijk is om op je werk te raken met de trein/tram/bus/fiets (zoals in mijn geval).
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
19-01-2020 21:37
Nee hoor. Er bestaat ook nog zoiets als openbaar vervoer. Trein of bus of zo.

Precies.
Zeker als het om steden gaat.
Alle reacties Link kopieren
En omdat je dat zo erg vond heb je nu een Audi SUV gekocht..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
stippensokken schreef:
19-01-2020 21:41
Precies.
Zeker als het om steden gaat.
Ik werk niet in een stad, anders zou ik uiteraard dit bericht niet geplaatst hebben. Geen enkele mogelijkheid om op mijn werk te raken zonder auto.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
19-01-2020 21:44
En omdat je dat zo erg vond heb je nu een Audi SUV gekocht..
Tja, omdat er iemand achter vroeg, het was niet mijn bedoeling om het merk erbij te zetten. Misschien moet je het hele bericht eens lezen.
Alle reacties Link kopieren
Straatkatje schreef:
19-01-2020 21:45
Tja, omdat er iemand achter vroeg, het was niet mijn bedoeling om het merk erbij te zetten. Misschien moet je het hele bericht eens lezen.

Geen behoefte aan.
Met een willekeurige andere auto kun je natuurlijk niet op je werk komen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Straatkatje schreef:
19-01-2020 21:45
Tja, omdat er iemand achter vroeg, het was niet mijn bedoeling om het merk erbij te zetten. Misschien moet je het hele topic eens lezen.
Alle reacties Link kopieren
Straatkatje schreef:
19-01-2020 21:44
Ik werk niet in een stad, anders zou ik uiteraard dit bericht niet geplaatst hebben. Geen enkele mogelijkheid om op mijn werk te raken zonder auto.
Ik heb geen auto en kan gewoon overal komen. Wat voor een gat werk je dan? ;-D
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
19-01-2020 21:54
Ik heb geen auto en kan gewoon overal komen. Wat voor een gat werk je dan? ;-D
Aan de haven, echt in ‘the middle of nowhere’. Maar daar gaat het hier niet om. Het feit is dat ik een nieuwe auto moet kopen en dat mijn auto wordt verscheept naar een Oostblok-land waar hij rustig verder rijdt. Daar vervuilt een dieselwagen dus niks denk ik dan...
Alle reacties Link kopieren
Als je auto niet daar naartoe was verscheept, was het wel een andere auto geweest , of hadden de mensen daar een nieuwe gekocht.
Enige vervuilende is dus eigenlijk het verschepen.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
19-01-2020 21:59
Als je auto niet daar naartoe was verscheept, was het wel een andere auto geweest , of hadden de mensen daar een nieuwe gekocht.
Enige vervuilende is dus eigenlijk het verschepen.
Klopt enigszins maar als mijn auto dan zo ‘vervuilend’ is voor het milieu moet hij niet verscheept worden maar vernietigd worden, niet ? Klimaatactieplan ten top!!!
Alle reacties Link kopieren
Rotterdam is reeds afgestapt van dit idiote plan LEZ, niet voor niets.
Alle reacties Link kopieren
Straatkatje schreef:
19-01-2020 21:57
Aan de haven, echt in ‘the middle of nowhere’. Maar daar gaat het hier niet om. Het feit is dat ik een nieuwe auto moet kopen en dat mijn auto wordt verscheept naar een Oostblok-land waar hij rustig verder rijdt. Daar vervuilt een dieselwagen dus niks denk ik dan...
.
Ik weet niet beter of al die havenbedrijven hebben aan het begin en eind van de diensten eigen busvervoer rijden voor hun personeel naar een plaats waar wel fatsoenlijk OV is.
Niet geschoten is altijd mis
SombraOnline schreef:
19-01-2020 21:59
Als je auto niet daar naartoe was verscheept, was het wel een andere auto geweest , of hadden de mensen daar een nieuwe gekocht.
Enige vervuilende is dus eigenlijk het verschepen.
Niet helemaal, straatkatje heeft deels een punt. En sommige plekken in nl zijn inderdaad vrijwel niet met ov te bereiken. Zeg ik als hardcore treinforens.
De emissie is nu dáár in plaats van hier, maar er is nog evengoed emissie. En best kans dat ze het dáár wat minder nauw nemen met de roetfilters en de afstelling en het onderhoud. Dus meer en viezere uitstoot.
Verschepen is trouwens ook behoorlijk vervuilend. En een groot deel van de milieubelasting van een auto zit in de productie, dus lang rondrijden met een auto is in die zin gunstiger dan vervangen.

Neemt niet weg dat het wel uitmaakt wat voor vervangende auto je koopt.
Alle reacties Link kopieren
Bitje93 schreef:
19-01-2020 22:10
.
Ik weet niet beter of al die havenbedrijven hebben aan het begin en eind van de diensten eigen busvervoer rijden voor hun personeel naar een plaats waar wel fatsoenlijk OV is.
Niet bij mijn bedrijf of haven. Wel jammer dat de essentie van mijn topic over de dieselvervuiling verandert in ‘waar ik werk wat mijn toekomstige auto is’ DAAR GAAT HET NIET OM!!
anoniem_393806 wijzigde dit bericht op 19-01-2020 22:36
3.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Straatkatje schreef:
19-01-2020 22:15
Niet bij mijn bedrijf of haven. Wel jammer dat de essentie van mijn topic over de dieselvervuiling verandert in ‘waar ik werk’, DAAR GAAT HET NIET OM!!
Nee, het gaat erom dat jij boos bent dat je je auto niet mocht houden.
Alle reacties Link kopieren
Celaena_Aelin schreef:
19-01-2020 22:34
Nee, het gaat erom dat jij boos bent dat je je auto niet mocht houden.
Klopt, ik wou mijn ‘“vervuildend dieseltje’’ nog bij houden tot hij het opgaf. Maar die keuze heb ik niet. Ik wou helemaal geen andere auto kopen. Maar dat heeft totaal niets te maken met dat ik onmogelijk op mijn werk raak zonder auto.
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom dan een SUV kopen als je zogenaamd begaan bent met het milieu?
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
19-01-2020 22:53
Maar waarom dan een SUV kopen als je zogenaamd begaan bent met het milieu?
Het klimaatplan komt mijn strot uit, dus je reactie slaat op niets. En het feit dat ik toevallig een SUV heb gekocht was een reactie op een vraag van mijn vorige topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven