Lid worden van de bieb
donderdag 25 oktober 2018 om 19:04
hee hoi hallo hoi
ik wil mischien lid worden van de bieb hier in het drop
wie is dit ook en wat leen jij daar
ik heb een e reader sony maar hoe gaat dat met die errop zetten. die is al wel oud mischien kan ik beter een nieuwe kopen?
en leen je wel eens tijdschriften echt zeg maar
en leen je wel eens echte boeken
alvast heel erg bedankt
ik wil mischien lid worden van de bieb hier in het drop
wie is dit ook en wat leen jij daar
ik heb een e reader sony maar hoe gaat dat met die errop zetten. die is al wel oud mischien kan ik beter een nieuwe kopen?
en leen je wel eens tijdschriften echt zeg maar
en leen je wel eens echte boeken
alvast heel erg bedankt
(ik ben een mooie vrouw)
donderdag 25 oktober 2018 om 19:23
Nee dat is het vreemde dat is dus verschillend!Suikerwafel schreef: ↑25-10-2018 19:21Oh? Ik dacht dat alle bibliotheken de zelfde tarieven hanteerden!
Maar ik weet wel een abonnement inclusief ebooks kost minimaal €42.
donderdag 25 oktober 2018 om 19:24
ja maar ik zit nu nog in de orienterende faseMonteCara* schreef: ↑25-10-2018 19:22Kun je geen informatie krijgen bij de (jouw) bieb ipv op Viva?
(ik ben een mooie vrouw)
donderdag 25 oktober 2018 om 19:25
Dat is toch veel te logischMonteCara* schreef: ↑25-10-2018 19:22Kun je geen informatie krijgen bij de (jouw) bieb ipv op Viva?
Wij hebben in de wijk een Facebook pagina en zulke vragen komen daar ook voorbij. : " verkoopt de Hema kindermaillots?" Waarom dan niet even de Hema bellen of binnenlopen?
donderdag 25 oktober 2018 om 19:25
bedankt wat een aardige reactieRégineFilange schreef: ↑25-10-2018 19:20Ik vind het echt tof dat je lid gaat worden TO. Gewoon lekker doen, van alles lezen dat je tegenkomt. Zal ook je spelling goed doen!
ja mijn spelling is niet zo goed maar dat is zo
(ik ben een mooie vrouw)
donderdag 25 oktober 2018 om 19:27
Omdat je totaal buiten de stad woont en geen zin hebt om nodeloze parkeerkosten uit te geven?
donderdag 25 oktober 2018 om 19:28
Belg007 schreef: ↑25-10-2018 19:20Jep.
Juist daarom heb ik dus op een bepaald moment beslist om maar te kappen met die hele bieb.
Het lukte me de helft van de tijd toch niet om die boeken op tijd binnen te doen.
Dan maar geen boeken.
Nu koop ik af en toe een tweedehands boek.
Dat ik mag houden en waarbij ik niet op de tijd moet letten.
Goed voor jou
Fysiek boeken lenen kan, lenen op ereader kan ook én via de biebapp op je smartphone.
Online kun je iets van 10 boeken per 3 weken lenen. Die verdwijnen automatisch van je app na 3 weken.
Fysiek lenen kan zoveel je wilt. Kan wel zijn dat je per boek nog een klein bedrag moet betalen, maar dat is per gemeente verschillend.
Ik leen vooral thrillers en romans. En reisgidsen wanneer ik op vakantie ga.
Online kun je iets van 10 boeken per 3 weken lenen. Die verdwijnen automatisch van je app na 3 weken.
Fysiek lenen kan zoveel je wilt. Kan wel zijn dat je per boek nog een klein bedrag moet betalen, maar dat is per gemeente verschillend.
Ik leen vooral thrillers en romans. En reisgidsen wanneer ik op vakantie ga.
hanke321 wijzigde dit bericht op 25-10-2018 19:33
5.88% gewijzigd
Ik gebruik al jaren het pasje van m'n vader om boeken te lenen. Ben ooit wel zelf lid geweest (als kind gratis en daarna nog een paar jaar betaald omdat het voor school wel handig was). Maar omdat mijn vader op een gegeven moment nog amper bij de bieb kwam en het toch ook niet wilde opzeggen voor het geval dat... Heb mijn lidmaatschap dus maar opgezegd en gebruik nu samen met mijn moeder het pasje van mijn vader.
Is nooit een probleem en ik ken meer mensen die gewoon een lidmaatschap delen en dat is geen probleem hier. Denk alleen niet dat ik me op kan geven voor workshops en cursussen speciaal voor leden maar ach dat is dan ook het enige.
Ik leen daar eigenlijk alleen boeken, zou eventueel ook ebooks kunnen lenen maar het aanbod is beperkt. Volgens mij zijn tijdschriften of de krant niet te leen, die zijn alleen beschikbaar voor inzage in de bieb. Bij mijn bieb heb je dus ook een klein barretje waar je koffie/thee kan kopen en een broodje en er zijn er genoeg die daar in de ochtend de krant gaan lezen met een bak koffie.
Is nooit een probleem en ik ken meer mensen die gewoon een lidmaatschap delen en dat is geen probleem hier. Denk alleen niet dat ik me op kan geven voor workshops en cursussen speciaal voor leden maar ach dat is dan ook het enige.
Ik leen daar eigenlijk alleen boeken, zou eventueel ook ebooks kunnen lenen maar het aanbod is beperkt. Volgens mij zijn tijdschriften of de krant niet te leen, die zijn alleen beschikbaar voor inzage in de bieb. Bij mijn bieb heb je dus ook een klein barretje waar je koffie/thee kan kopen en een broodje en er zijn er genoeg die daar in de ochtend de krant gaan lezen met een bak koffie.
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 25-10-2018 19:32
23.15% gewijzigd
donderdag 25 oktober 2018 om 19:36
Lekker belangrijk? Als jij lid van de bieb wil worden dan doe je dat toch?
Al leen je er enkel Pinkeltje boeken. Die je zelf leest.
Heiheihei
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
donderdag 25 oktober 2018 om 19:36
donderdag 25 oktober 2018 om 19:37
donderdag 25 oktober 2018 om 19:38
Mijn bieb (Groningen) is overgestapt op boeteloos systeem, zo fijn! Je mag boeken maximaal 10 weken lenen. Als het langer duurt blokkeren ze eerst je pas en als je het boek dan nog niet terugbrengt krijg je een factuur. Jammer genoeg ga ik vanwege verhuizing straks weer naar een bieb met boetes.
donderdag 25 oktober 2018 om 19:40
Was het maar oneindig, maar binnen het Nederlandse romanaanbod kun je wel ruim kiezen.RégineFilange schreef: ↑25-10-2018 19:08Ja ik ben lid van de bibliotheek en ik leen daar boeken, verder niets. Ik vind een bibliotheekabonnement een van de beste dingen waar je je geld aan kunt uitgeven. Voor een vast bedrag per jaar oneindig kunnen lezen en snuffelen tussen de rijen met boeken, heerlijk. En mijn bibliotheek is ook nog eens heel erg mooi en groot, dat scheelt wel.
Met e-readers geen ervaring, ik wil een boek echt nog als object vast kunnen houden.