Lid worden van de bieb
donderdag 25 oktober 2018 om 19:04
hee hoi hallo hoi
ik wil mischien lid worden van de bieb hier in het drop
wie is dit ook en wat leen jij daar
ik heb een e reader sony maar hoe gaat dat met die errop zetten. die is al wel oud mischien kan ik beter een nieuwe kopen?
en leen je wel eens tijdschriften echt zeg maar
en leen je wel eens echte boeken
alvast heel erg bedankt
ik wil mischien lid worden van de bieb hier in het drop
wie is dit ook en wat leen jij daar
ik heb een e reader sony maar hoe gaat dat met die errop zetten. die is al wel oud mischien kan ik beter een nieuwe kopen?
en leen je wel eens tijdschriften echt zeg maar
en leen je wel eens echte boeken
alvast heel erg bedankt
(ik ben een mooie vrouw)
donderdag 25 oktober 2018 om 20:47
Dat is niet zo vreemd, dat elke organisatie een eigen tarief hanteert. Heeft te maken met de subsidies die ze van hun gemeente(n) krijgen en wat de afspraken daarvoor zijn.
Landelijk eBooks heeft inderdaad wel een eigen abonnement tegenwoordig maar word liever lid van de lokale bieb, die hebben er meer aan.
donderdag 25 oktober 2018 om 20:56
Leuk dat je lid wilt worden van de bieb!
Werk zelf bij een bibliotheek, en gelukkig hebben we nog heel wat leden, en daarnaast ook flink wat bezoekers die wellicht geen boeken lenen, maar wel komen studeren, een krantje lezen of een kopje koffie komen drinken.
(vrijwel) alle openbare bibliotheken in Nederland werken wel samen met de Koninklijke Bibliotheek, maar het zijn verschillende organisaties en hanteren verschillende tarieven.
Voor e-books zijn er wel speciale abonnementen van de KB, maar als je vooral fysieke boeken wilt lenen kun je beter naar een lokale bieb gaan.
Tegenwoordig werken de bibliotheken wel steeds meer samen, bijvoorbeeld met landelijk lenen, waardoor je met je bibliotheekpasje van bijvoorbeeld Groningen ook kunt lenen in Amersfoort of Den Haag of Schiedam of weet ik veel waar (meestal dan wel even langs de receptie van de desbetreffende bibliotheek gaan zodat ze je bieb-pas daarvoor kunnen instellen).
Ga vooral eens langs bij je lokale bibliotheek, en vraag dingen aan de medewerkers! Zij kunnen je als het goed is het beste helpen met wat er wel en niet geleend kan worden (bij ons bijvoorbeeld kranten en de nieuwste uitgave van tijdschriften niet, andere tijdschriften wel), en hoe het allemaal werkt
Werk zelf bij een bibliotheek, en gelukkig hebben we nog heel wat leden, en daarnaast ook flink wat bezoekers die wellicht geen boeken lenen, maar wel komen studeren, een krantje lezen of een kopje koffie komen drinken.
(vrijwel) alle openbare bibliotheken in Nederland werken wel samen met de Koninklijke Bibliotheek, maar het zijn verschillende organisaties en hanteren verschillende tarieven.
Voor e-books zijn er wel speciale abonnementen van de KB, maar als je vooral fysieke boeken wilt lenen kun je beter naar een lokale bieb gaan.
Tegenwoordig werken de bibliotheken wel steeds meer samen, bijvoorbeeld met landelijk lenen, waardoor je met je bibliotheekpasje van bijvoorbeeld Groningen ook kunt lenen in Amersfoort of Den Haag of Schiedam of weet ik veel waar (meestal dan wel even langs de receptie van de desbetreffende bibliotheek gaan zodat ze je bieb-pas daarvoor kunnen instellen).
Ga vooral eens langs bij je lokale bibliotheek, en vraag dingen aan de medewerkers! Zij kunnen je als het goed is het beste helpen met wat er wel en niet geleend kan worden (bij ons bijvoorbeeld kranten en de nieuwste uitgave van tijdschriften niet, andere tijdschriften wel), en hoe het allemaal werkt
donderdag 25 oktober 2018 om 21:00
Zet de app biebwise op je telefoon. Verlengen, reserveren en bijhouden wanneer alles terug moet. Geweldig!zenga schreef: ↑25-10-2018 19:38Mijn bieb (Groningen) is overgestapt op boeteloos systeem, zo fijn! Je mag boeken maximaal 10 weken lenen. Als het langer duurt blokkeren ze eerst je pas en als je het boek dan nog niet terugbrengt krijg je een factuur. Jammer genoeg ga ik vanwege verhuizing straks weer naar een bieb met boetes.
donderdag 25 oktober 2018 om 21:03
Niet elke bibliotheek werkt daar mee samen. Bij ons heet het Iguana.Celaena_Aelin schreef: ↑25-10-2018 21:00Zet de app biebwise op je telefoon. Verlengen, reserveren en bijhouden wanneer alles terug moet. Geweldig!
zaterdag 27 oktober 2018 om 15:08
Heiheihei