Lootjes trekken Sinterklaas

27-10-2010 15:47 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie weet hoe ik via internet lootjes kan trekken zonder email adressen achter te laten. Het probleem is dat ik van iedereen die bij ons meedoet de lijstjes heb. Alleen heb ik niet van iedereen een email adres. Bij elkaar komen lukt niet, vandaar dat ik het via internet wilde doen.
Uh, de emailadressen gaan verzamelen (je hebt wel telefoon neem ik aan) en dan via lijstje.nl lootjes laten trekken?
@carrera. Er zijn mensen bij (echt waar) die geen computer hebben. Dat is dus een beetje het probleem. Vandaar dat het niet gaat via sites waar je email adressen achter moet laten.
Postduif?
Even zoeken via Google. Dan krijg je zo al een paar hits waar het ook kan zonder mailadres. Iedereen krijgt dan een inlogcode om het online te doen.

Volgens mij kan het ook bij Bol.
Dat gaat niet lukken! Je zult allemaal dan bij elkaar moeten komen. Ik zat eerst te denken, met een paar mensen bij elkaar komen en de andere lootjes willekeurig in een envelop stoppen en opsturen. Maar dan loop je het risico dat mensen zichzelf trekken en kun je opnieuw beginnen...
Hoe wil je het aan ze laten weten dan, als ze geen computer hebben en je niet bij elkaar komt? En waarom moet het dan via internet?

Laat iemand die niet bij de groep hoort de lootjes trekken om te kijken of het goed gaat en iedereen bellen? Of buitenstaander laten checken en daarna iedereen opsturen?
quote:Evan schreef op 27 oktober 2010 @ 15:49:

@carrera. Er zijn mensen bij (echt waar) die geen computer hebben. Dat is dus een beetje het probleem. Vandaar dat het niet gaat via sites waar je email adressen achter moet laten.Huh? Hoezo wil je het dan via Internet doen? Dan kunnen ze toch sowieso niet kijken?
GDLT: als er mensen geen computer hebben, heb je ook niets aan een inlogcode...
Hebben die mensen wel een mobieltje? Dan kan je het ook via de sms doen.
Als ik jou was zou ik vals spelen. Kies zelf een loodje en zorg dat alle anderen ook een geschikt loodje hebben. Als ze navragen kun je zeggen dat je het zo van het internet hebt.
Maar ze vraagt toch zelf: via internet en zonder emailadres?

Dan moet ze dat duidelijker uitleggen. Misschien kunnen die mensen zonder computer wel bij iemand anders even online?
Dat gaat toch niet werken lijkt me. Hoe moeten de mensen zonder computer dan weten wiens lootje ze hebben getrokken?
Dan trek jij voor iedereen een lootje, controleert of niemand zichzelf heeft en stopt het in een envelop. Moet je wel je mond kunnen houden natuurlijk.
Gewoon trekken. Daarna de namen doorgeven...
Trouwens, bij http://www.lootjestrekken.nl/ kun je ook bij meerdere personen hetzelfde email adres opgeven. Maar dan nog zit je met het probleem dat mensen niet weten wie ze hebben getrokken omdat ze dat via internet moeten bekijken.
Ik heb een idee!

Je schrijft enveloppen, stopt daar een lootje in en je stuurt ze op.

Klaar.
quote:_Carrera_ schreef op 27 oktober 2010 @ 15:56:

Dan trek jij voor iedereen een lootje, controleert of niemand zichzelf heeft en stopt het in een envelop. Moet je wel je mond kunnen houden natuurlijk.Het simpelste plan is vaak het beste plan.
quote:_zaza_ schreef op 27 oktober 2010 @ 15:52:

Laat iemand die niet bij de groep hoort de lootjes trekken om te kijken of het goed gaat en iedereen bellen?Goed idee.
quote:Whiskers_ schreef op 27 oktober 2010 @ 15:58:

Ik heb een idee!

Je schrijft enveloppen, stopt daar een lootje in en je stuurt ze op.

Klaar.Maar als iemand zichzelf heeft, kun je weer opnieuw beginnen.
Dan laat je de buurman toch even controleren?
Of je kunt gewoon toch een van die sites gebruiken, en dan voor de mensen zonder e-mailadres jouw e-mailadres invullen? Dan weet je wel van die mensen wie ze getrokken hebben, maarja, dat kan bijna niet anders, denk ik.

Ik heb het dit jaar via lootjestrekken.nl gedaan. Kun je ook een chocoladepakket winnen!
Ik denk: schrijf de lootjes en de enveloppen. Verdeel die in 2 groepen. Dus lootjes en enveloppen van dezelfde mensen per groep. Dan uit groep 1 de lootjes bij de enveloppen van groep 2 en omgekeerd.

Oei, het staat er heel ingewikkeld. Maar ik bedoel het juist eenvoudig :D
Moest het idd 2x lezen, maar dan voorkom je dat iemand zichzelf heeft ja.
Als het een flnk aantal mensen gaat en je wilt niet de buurmanvragen, niet weten welk lootje iedereen heeft en maar wel gewoon praktisch die dingen in een enveloppe versturen

Kees Piet Jan Ruud in pot A

Leo Pieter Bernard en Hendrik in pot B

Voor de enveloppe met het adres van Leo pak je ongezien een lootje uit pot A en voor de enveloppe voor Kees zonder te kijken een lootje uit pot B.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven