loterijen

22-03-2015 22:33 47 berichten
Hallo allemaal

Spelen jullie mee met loterijen?

Mijn moeder is hier erg van, en vraag me af waarom mensen dat doen?

Is het puur het idee geld te kunnen winnen, de spanning, het steunen van de goede doelen die hier aan vast zitten?

Zo ja, welke loterij spelen jullie en hoe heb je die keuze gemaakt?

Ben zeer benieuwd
Alle reacties Link kopieren
quote:LeolaMarie schreef op 23 maart 2015 @ 00:24:

Wel oppas als je een uitkering hebt...

''De Telegraaf (paywall) meldt dat volgens bronnen zeker honderden winnaars in de bijstand zitten. Hun uitkering wordt mogelijk stopgezet vanwege de enorme geldprijs die ze hebben gewonnen. Verder zouden zo'n 250 mensen een schuld van opgeteld zo'n twee miljoen euro hebben. Volgens de bijstandswet moet ook hun prijzengeld naar de gemeente.

Tijdens de jaarwisseling viel de jackpot van 43,7 miljoen euro in Amsterdam-Zuidoost. SP-wethouder Vliegenthart van Sociale Zaken vindt het lastig om het geld terug te vragen van zijn electoraat. Zijn woordvoerder zegt dat de wethouder de wet uitvoeren, maar ook rekening wil houden met "de persoonlijke omstandigheden van de prijswinnaars". De gemeente heeft contact gezocht met de winnaars "om nieuwe afspraken te maken over de afbetaling en om mensen te wijzen op de vermogenstoets", aldus de woordvoerder.''

bronHoezo oppassen? Als die mensen een paar miljoen op hun bankrekening hebben staan, hoeven ze geen beroep meer te doen op een uitkering. Lijkt me heel normaal.
Ja zoveel geld winnen heeft ook nadelen.

Ik kende ook iemand die ineens een paar miljoen rijker was en hij dacht leuk laat ik het er eens lekker van nemen. Dure reizen met vrienden in luxe hotels met de duurste champagne en weet ik veel. Begon ook meer te blowen want tja toch geld zat. Na een maand of 3-4 was het uit met de pret en was alles op en had hij zelfs schulden. Niet veel later pleegde hij zelfmoord omdat hij zo depressief was en nadat al het geld op was hij in een diep zwart gat viel. Best tragisch. Toen hij het geld kreeg werd hij wel benaderd door mensen die hem wilde helpen met het beheer etc maar daar wilde hij niks van weten.
quote:minnimouse schreef op 23 maart 2015 @ 00:32:

[...]

Hoezo oppassen? Als die mensen een paar miljoen op hun bankrekening hebben staan, hoeven ze geen beroep meer te doen op een uitkering. Lijkt me heel normaal.Nou inderdaad.
quote:gladoortje74 schreef op 23 maart 2015 @ 00:10:

[...]

Mijn oma deed gewoon mee aan elke bingo avond waar ze van hoorde en die won heel vaak nuttige producten en dure voedingsmiddelen, hele Edammer kazen, droge worsten, koffie en gebak. En jenever enzo, hahaha. Daar heb je tenminste wat aan en de kans dat je wat wint is 1 op hoeveel mensen er meedoen aan de bingo. Veeeel hoger dan bij loterijen en je krijgt je prijs meteen mee.

Even een beetje oftopic, maar:

aangezien de meeste bingoavonden meer dan één prijs hebben is de kans dat je iets wint volgens mij niet 1 op hoeveel mensen er meedoen, maar het aantal prijzen dat er zijn op hoeveel mensen er mee doen.... (dus ligt de winkans nog hoger dan dat jij schetst).
Ik doe mee aan de postcodeloterij en niet om de goede doelen maar om een prijs te winnen. En dat is al best vaak gebeurd. Alleen zijn het niet de prijzen waar ik zo op hoop. Een bak ijs ben ik niet zo van. Net zo min als van een bossie narcissen. Ik wil gewoon een hoop geld winnen. Miljoenen niet, dat vind ik overdreven.

Opzeggen durf ik niet. Stel je voor dat die valt en ik heb net opgezegd.
Dat vond ik altijd wel grappig. Geen idee hoe vaak je ben & jerry ijs mag halen bij de postcode loterij maar die mensen die weer zo blij waren dat ze een bak gratis konden halen. Zo'n bak kost maar 5 euro volgens mij is een lot duurder en hoe vaak win je nou echt iets?!
quote:MocyMoos schreef op 23 maart 2015 @ 01:16:

Opzeggen durf ik niet. Stel je voor dat die valt en ik heb net opgezegd.

Er is ooit een rechtzaak geweest over de oudejaarsloterij van mensen die als enige niet gewonnen hadden en vonden dat ze nu geen leven meer hadden. In die rechtzaak werd verwezen naar een groot onderzoek waarin wat jij zegt als conclusie werd genoemd waarom mensen meespelen. De loterijen spelen hier ook nadrukkelijk op in.

Verder is mijn eigen bescheiden ervaring dat als mensen schulden hebben, ze heel vaak meespelen in de hoop hun ellende op te lossen. Hoe groter de schulden, hoe meer loten. Recent heb ik nog abonnementen op loterijen opgezegd twv 1100 euro per jaar, de man had door het ondoorzichtige systeem geen idee dat er zoveel afgeschreven werd, tot ik ging optellen. Een leuk bedrag om iets anders mee te doen.

Ik zelf speel niet mee, zal ik ook nooit doen. Ik ken de kansberekeningen, als ik geld weg wil gooien heb ik een prullenbak.
quote:gladoortje74 schreef op 22 maart 2015 @ 23:08:

Ik heb ook gezegd dat ik vond dat mensen hun miljoenenprijs beter aan de Afrikaanse kindertjes konden geven omdat wij hier wel rijk genoeg zijn.

Je snapt wel dat er geen miljoenenprijs is, als er niks te winnen valt toch? Die miljoenenprijs ontstaat mede, doordat mensen mee doen en dus geld geven. En mensen doen mee, omdat ze iets kunnen winnen. Als er geen prijs te winnen valt, geeft niemand z'n geld en zijn er dus ook geen miljoenen en is er dus nog minder voor dat afrikaanse kindje. Aangezien een deel van het geld naar die goede doelen gaat. Maar ja, als niemand meer mee doet komt er helemaal geen geld binnen en kan er dus ook geen deel naar het goede doel.

Wij doen mee met de postcodeloterij. Waarrom? Omdat de grote wijkprijs hier ooit in de wijk is gevallen. Wij deden toen niet mee, de miljoenen vielen gelukkig om de hoek ipv in onze straat. Maar per lot won je toch zo'n 2500 euro en dat liepen we mis. Wat zou ik gebaald hebben als die miljoenen wel in onze straat vielen en ik niet mee deed ja, dat geef ik eerlijk toe! En ik kan me niet voorstellen dat je niet zou balen in zo'n geval. Dus dat wil ik voorkomen haha! We doen dus mee met 1 lot en hebben in de 3 jaar toch al een keer taart, b&j ijs en een hema bon gewonnen. Ik vind het gewoon ook leuk om mee te doen Dat je er goede doelen mee steunt vind ik ook een prettige gedachte, maar dat is niet de enige reden om mee te doen.
Ik koop we; eens kraslootjes klavertjes of varkentjes doe ze wel eens kado komt atlijd wel een leuk prijsje uit.
Leuke reacties

geeft mij wat inzicht in het hoofd van de loterij spelers

Over die goede doelen. Ik geloof zelf ook niet dat dat de hoofdreden is dat mensen meespelen. Meer een prettig gevoel erbij denk ik
quote:LeolaMarie schreef op 22 maart 2015 @ 23:59:

Postcode loterij, puur om het idee dat het echt lullig zou zijn als ie ooit mocht vallen in de straat dat je dan niet mee doet...

Dat is een collega van me dus overkomen.

En ja, ik val voor de emotionele dwang die daar van uit gaat maar ik speel dus mee.
quote:minnimouse schreef op 22 maart 2015 @ 23:34:

Ik heb in het verleden weleens een oudejaarslot gekocht. 1 keer won ik bijna 250.000 euro, 1 cijfertje verschil

Man doet mee aan de Postcodeloterij. Eigenlijk alleen maar omdat hij een keer meegedaan heeft aan een TV programma waarbij je dan verplicht lid moest worden. Binnenkort gaat hij het opzeggen.

Verder kopen we allebei heel sporadisch een kraslot.Had ik ook december 2013 van mijn moeder een december kalender gehad, daar had ik een gratis lot mee gewonnen leverde hem pas in in januari maar deze hadden ze niet meer dus moest ik een andere uit kiezen voor 5 euro nou oranje krassen was er nog en daar kraste ik gelijk 250 euro mee dus dat kwam heel goed uit want ik zat toen best krap met centjes
Ik speel alleen voor vast mee met de postcodeloterij. Niet vanwege de goede doelen, vind dat ook een zeer vreemd argument om mee te spelen want dan geef ik liever onbaatzuchtig aan een zelfgekozen doel. Natuurlijk hoop ik een grote prijs te winnen, ookal is die kans erg klein. Tot nu toe alleen saaie prijzen zoals een bos bloemen of bak ijs. Ik zou best willen opzeggen maar omdat het om straatprijzen gaat zou ik gigantisch balen als er op een dag ineens toch een grote prijs valt op mijn postcode. Dan maar maandelijks dat risico afkopen, meer een soort verzekering tegen psychisch letsel dus.
Ik doe eigenlijk nooit mee, muv af en toe een kraslot. Mijn ouders zijn lid van de postcodeloterij en winnen geregeld aan een prijsje. Geen grote, maar toch leuk. Helaas heeft mijn vader veel van deze prijsjes in het verleden weggegooid omdat hij alle enveloppen van de postcodeloterij beschouwde als reclame. De hele straat won regelmatig ben en jerrys en mijn ouders niet, nou dat vonden ze toch raar....
quote:LeolaMarie schreef op 22 maart 2015 @ 23:59:

Postcode loterij, puur om het idee dat het echt lullig zou zijn als ie ooit mocht vallen in de straat dat je dan niet mee doet...Dat is ook precies de reden dat ik mee doe, haha. En ik hoop nog altijd een keer bij linda in de studio te mogen komen. Ik ben echt goed in die vragen, dus weet zeker dat ik in de finale zou komen
Als je een hekel hebt aan je buren, kun je ook overwegen niet mee te doen. Dikke kans dat als ie valt in de straat, dat dan iedereen verhuist, hahaha.

Ik zou het niet erg vinden als hij viel in onze straat want ik wil geen bult geld. Maar ik zie wel op tegen alle feestjes die dan gaan komen. Mijn buren vormen een vrolijk doch luidruchtig groepje mensen die erg van feestjes houden. En daarna moeten we dan wennen aan nieuwe buren. Nu maar hopen dat de buuf met de drie keffertjes meedoet, hahaha.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
In de straat hier om de hoek is niemand verhuisd hoor, dus dat gaat ook niet op. Wel veel nieuwe auto's en nieuwe achtertuinen ineens
Naar aanleiding van mijn eigen topic bij het boodschappen doen een kraslot van ¤1 gekocht.

Prijs van ¤20 gewonnen

Best leuk moet ik zeggen
quote:gladoortje74 schreef op 23 maart 2015 @ 15:48:

Als je een hekel hebt aan je buren, kun je ook overwegen niet mee te doen. Dikke kans dat als ie valt in de straat, dat dan iedereen verhuist, hahaha.

Ik zou het niet erg vinden als hij viel in onze straat want ik wil geen bult geld. Maar ik zie wel op tegen alle feestjes die dan gaan komen. Mijn buren vormen een vrolijk doch luidruchtig groepje mensen die erg van feestjes houden. En daarna moeten we dan wennen aan nieuwe buren. Nu maar hopen dat de buuf met de drie keffertjes meedoet, hahaha.Kun je toch aan die Afrikaanse kindertjes geven?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Elke maand met de staatsloterij. En uiteraard met de bedoeling multimiljonair te worden.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Mijn man speelt mee met de staatsloterij en ik met de postcodeloterij. Gewoon omdat het leuk is om een prijs te kunnen winnen, te kunnen dromen wat je er mee zou doen.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
De postcodeloterij, vooral omdat ik het niet zou kunnen hebben als hij in de straat valt en wij niets zouden winnen.

We hebben trouwens ook al best een aantal keer kaartjes voor voorstellingen gewonnen, dat is altijd wel leuk. Binnenkort naar Billy Elliot. Ook al een keertje Wicked en we hebben de kaartjes voor de toppers weg gegeven.

Waarschijnlijk betalen we heus wel meer dan die prijsjes die we winnen, maar het gevoel dat er een envelop op de mat valt en je hebt iets gewonnen is gewoon ontzettend leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven