Marktplaats dilemma: tas retour?

16-12-2009 19:57 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb even een dilemma over een tas die ik heb verkocht op Marktplaats. Het is een schoudertas met een beetje bijzondere hengsels. Anyway, een vrouw heeft hem van de week bij me opgehaald. Maar nou kreeg ik vandaag een mail dat die hengsels gebroken zijn en dat ze hem terug wil brengen!

Ik heb haar destijds verteld dat ik hem maar één keer gebruikt heb. Ze vroeg nu of ik hem soms verkocht heb omdat hij stuk was. Dat was natuurlijk niet zo, hij was prima in orde voor zover ik weet! Nu heb ik dat ook geantwoord en gevraagd of hij nog gemaakt kan worden. Ik vind het heel vervelend voor haar, maar ja, ik weet ook niet wat ze er in de tussentijd mee heeft gedaan?

Heeft iemand advies over wat ik kan doen?
Ze heeft de tas bij je opgehaald dus de kans gekregen de tas te controleren voor ze hem afrekende. Het is dus haar eigen verantwoordelijkheid, jij hoeft geen reparatie te vergoeden of de tas terug te nemen.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
niks doen, das het risico van dingen kopen via marktplaats.
Niet te druk om maken, dat is het risico van marktplaats.
onzin, als je iets ophaalt kijk je toch of er iets aan kapot is?

ik zou dus ook niks doen!
Ze had de tas goed kunnen/moeten bekijken voordat hem kocht. Wat er daarna mee gebeurt is niet jouw verantwoordelijkheid. Oftewel; garantie tot aan de deur.
The time is now
Ze heeft hem opgehaald en loopt nu te zeuren? Die's gek. Niet terugnemen hoor.
He jeetje, maar ik vind het wel vervelend én ze weet natuurlijk waar ik woon. Nooit meer opendoen?
Wat een lef van zo iemand om jou hiermee lastig te vallen. Is echt het risico van het vak zeg maar.
quote:feentje schreef op 16 december 2009 @ 20:07:

He jeetje, maar ik vind het wel vervelend én ze weet natuurlijk waar ik woon. Nooit meer opendoen? Niet bang laten maken hoor. Wat kan ze doen dan?
quote:feentje schreef op 16 december 2009 @ 20:07:

He jeetje, maar ik vind het wel vervelend én ze weet natuurlijk waar ik woon. Nooit meer opendoen? Ach wat kan ze doen? Hooguit aanbellen en je de tas in je gezicht gooien. Zolang jij haar haar geld niet in het gezicht terugsmijt maar de deur, is er niks aan de hand.
quote:Poezewoes schreef op 16 december 2009 @ 20:09:

[...]

Ach wat kan ze doen? Hooguit aanbellen en je de tas in je gezicht gooien. Zolang jij haar haar geld niet in het gezicht terugsmijt maar de deur, is er niks aan de hand. Haha, ja dat is waar. Maar zouden jullie je niet bezwaard voelen?
risico van marktplaats. Sneu voor haar maar dikke pech. Moet ze haar tas maar in de winkel kopen als ze garantie wil.
Nee, ik zou me niet bezwaard voelen. Ik zou wel terugmailen dat ik het sneu voor haar vind, maar dat ik er verder ook niets aan kan doen omdat ik naar eer en geweten een niet-kapotte tas aan haar heb verkocht en zij dat zelf heeft gecontroleerd.
Waarom bezwaard? Jij hebt toch niks verkeerd gedaan.
The time is now
Ja, jullie hebben gelijk, dat ga ik doen. Bedankt voor de snelle reacties!
Altijd vervelend natuurlijk, als iemand je benadert alsof je de kluit belazerd hebt. Maar laat je niet intimideren daardoor hoor, jij weet dat je goed hebt gehandeld en daar moet je bij blijven.
Jahoor eens met iedereen hier, ze heeft m notabene zelf opgehaald! Kijk, als ze je m had opgestuurd aan is het haar woord tegen het jouwe en dan is het echt een vervelende situatie..

Heb zelf een keer gehad dat iemand iets had gekocht en zelf in gedachte had dat het van een bepaald merk was, ik had de advertentie bewaard en het stond er echt niet in. Nou heb wat bedeigingen van zogenaamde advocaten over me heen gehad hoor! Maar gewoon mn poot stijf gehouden en op een gegeven moment hoorde ik niets meer..

Oftewel, je zeker niet bang laten maken hoor!!!
Pff ze heeft gelegenheid om de tas te controleren dus ze moet niet zo zeuren hoor. Eigenschuld vind ik voel je echt niet bezwaard
Gewoon een brief sturen met daarin duidelijk beschreven haar rechten, maar ook die van jou. Zoals jij een meldingsplicht hebt indien je bekend zou zijn geweest met een gebrek aan deze tas, wat dus niet zo is, heeft zij volgens de wet ook altijd nog een onderzoeksplicht. Gezien het feit dat zij zich daar blijkbaar niet voldoende van heeft gekweten, is jou dus niets meer aan te rekenen.

Zij heeft tenslotte de tas persoonlijk goed kunnen bekijken. Niet teveel zorgen om maken.

Succes
Tas was heel toen ze hem heeft opgehaald en jij geeft geen levenslange garantie. Weet jij veel hoeveel bakstenen ze er in heeft gestopt tegen tasjesdieven, en daar bleek de tas niet op berekend....
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Nou, ik heb haar gemaild! Bedankt voor alle tips, voel me wel iets beter nu. En nu maar wachten op de advocaat
topic lijkt me meer iets voor G&R.
O, ik zette hem hier omdat hier wel vaker MP-topics zijn, dus hier zitten de mensen met advies dacht ik!
Dat ge-emmer heb ik al eens met een kinderwagen gehad die iemand kwam kopen, voor onderdelen van zijn eigen vertelde hij. En later reclameren dat de wagen die ik verkocht niet goed was..... Zo gaat dat bij MP.... kijken, kopen, garantie tot de hoek !!
Aliquando et insanire lucundum est

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven