Marktplaatsaankoop, hoe kan dit?

03-08-2010 15:14 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai allen,

Ik heb van de week een mascara van Lancome gekocht via MP. Kosten 10 euro incl verzenden.... inmiddels ontvangen en ik ben er blij mee. Natuurlijk omdat het in de winkel over de 20 euro kost..

Mijn vraag is hoe kan het dat het zoveel goedkoper is? en waarom doet niet iedereen dit???

Alvast bedankt
Geen idee. Mensen denken waarschijnlijk dat dingen die je aanschaft via MP niet goed (genoeg) zijn, of 2e hands en kiezen daarom de veiligheid van (in dit geval) Ici Paris of Douglas.
Misschien de kostprijs? Of een oudere partij? Of van een winkel die failliet is gegaan? Op de Bazaar in Beverwijk verkopen ze ook veel make up tegen lagere prijzen, van de range van vorig jaar maar als het nog geplastificeerd is kan dat volgens mij geen kwaad.
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)
Of degene die jij koopt is van de vrachtwagen gevallen (oftewel gejat). Cosmeticaartikelen worden het meest gejat zo ongeveer en kunnen daardoor ook voor een fractie van de werkelijke prijs verkocht worden.
En een dure mascara kopen bij de Douglas voelt meer als een kadootje dan een envelopje door de brievenbus.
Is je mascara verzegeld? Dat er dus een soort plastic om heen zit?
Ik heb geen motto.
Ik ben om nu. Ga eerst kijken op MP voor cosmetica en als ik het niet kan vinden dan richting parfumerie
Tja, het antwoord van gizz is ook heel plausibel....

Heb je je mascara overigens al binnen? Is het een orginele? Hoe is het verpakt?
Heb je hem trouwens al geprobeerd? Geen vastgeklonterde, halfgevulde rotzooi?
Het kan veel goedkoper omdat (onder andere);

-het van de vrachtwagen af gevallen is,

-er geen personeel en huur betaald hoeft te worden zoals in een winkel

-het zwart verkocht word en dus geen belasting en andere bij komende kosten

-het al eens gebruikt is

-het imitatie is

-het een B partij is

en nog veel meer opties dus

Waarom niet iedereen het doet? Omdat gewoon in de winkel kopen makkelijk is, omdat dat betrouwbaarder is (je weet zeker dat je na betalen ook daadwerkelijk je gekochte waar hebt) en omdat je zeker weet dat er niks raars mee is.
jatwerk, namaak of jatwerk
quote:Begentle schreef op 03 augustus 2010 @ 15:19:

Is je mascara verzegeld? Dat er dus een soort plastic om heen zit?Nee dat niet. wel in een originele verpakking..
quote:siesa schreef op 03 augustus 2010 @ 15:20:

Heb je hem trouwens al geprobeerd? Geen vastgeklonterde, halfgevulde rotzooi?Nee, niks van dit alles, gewoon een goede mascara
toen ik begon met type was er nog geen reactie... Mosterd dus! (en een teken dat ik sneler moet leren type ;))
quote:dangeensuus schreef op 03 augustus 2010 @ 15:20:

jatwerk, namaak of jatwerk

Ook mascara's???

Ik heb de verkoper op MP overigens opgezocht. Deze persoon heeft vele soorten Lancome Mascara's te koop, ver beneden de prijs.
Ja hoor Bergje, alles word nagemaakt
Ik werkte bij een groot cosmeticabedrijf en daar werd zo ontzettend veel gepikt, niet te geloven gewoon. Mensen van personeelszaken gingen soms naar de markt in Beverwijk en zagen daar allemaal spullen te koop die op mysterieuze wijze uit ons magazijn verdwenen waren...
Mn vriendin werkt bij een parfumerie en krijgt zovaak mascara en cremepjes dat ze ze niet eens allemaal kan proberen.

Ook een kennis werkt bij de pafumerie taxfree en krijgt elke maand een tasje vol (volgens mij zet zij dit ook weer op mp).

De mascara van lancome zit volgens mij alleen in een doosje en is dacht ik niet verzegeld.
quote:liefie2003 schreef op 03 augustus 2010 @ 15:22:

[...]

Nee, niks van dit alles, gewoon een goede mascaraEn de verpakking en de huls zelf zien er origineel uit? Ik heb ook zin om er een te bestellen!
Misschien had de vorige eigenaar hem als cadeau gekregen, maar gebruikt die geen mascara.

Misschien had ze hem 1x gebruikt, maar beviel het haar niet.

Misschien zit ze in hoge geldnood en verkoopt ze alles wat ze nog in huis heeft.
Als de mascara in een doosje zit wat makkelijk open gemaakt kan worden zou ik bang zijn dat het al gebruikt is en dus niet kopen.

Maar als het in zo.n plastic cocon aan een kartonnetje (weet niet hoe ik het moet uitleggen) Dan is dat i.i.g uitgesloten.

Toch zou ik het niet doen.
Ik heb geen motto.
quote:Bergje65 schreef op 03 augustus 2010 @ 15:25:

[...]

En de verpakking en de huls zelf zien er origineel uit?Ja!!!!
[quote]Begentle schreef op 03 augustus 2010 @ 15:26:

Maar als het in zo.n plastic cocon aan een kartonnetje (weet niet hoe ik het moet uitleggen) Dan is dat i.i.g uitgesloten[quote]

probeer toch even uit te leggen. Plastic cocon?
Geloof er niks van dat het meteen jatwerk of namaak moet zijn.

Wat dacht je van een slimme handelaar die in Amerika (bijvoorbeeld via Ebay) een partij Lancome heeft opgekocht? Hij adverteert namelijk ook met 4 stuks mascara's tegelijk... Grote bestelling gedaan, daarna in stukjes weer doorverkopen. Hij blij, kopers blij.

(Ik doe dit zelf ook met Opi, werkt als een tierelier!)
Dan kom je in de problemen met je prijs Bridget, want als je een partij importeert dan ben je daar btw en invoerrechten over verschuldigd, en daarnaast is de dollarkoers ook niet om over naar huis te schrijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven