Marktplaatsaankoop, hoe kan dit?

03-08-2010 15:14 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai allen,

Ik heb van de week een mascara van Lancome gekocht via MP. Kosten 10 euro incl verzenden.... inmiddels ontvangen en ik ben er blij mee. Natuurlijk omdat het in de winkel over de 20 euro kost..

Mijn vraag is hoe kan het dat het zoveel goedkoper is? en waarom doet niet iedereen dit???

Alvast bedankt
Het kan inderdaad nep mascara zijn vanuit Turkije, etc..

Het kan ook een gevalletje brand/rook/waterschade zijn.. Als er een winkel in de fik heeft gestaan wordt de hele inventaris vaak doorverkocht naar een opkoper..
Ik heb dankzij delphicat gegoogled, en het heet idd blisterverpakking (lukt me niet een plaatje te plakken).

Maar dan kan het nog nep zijn.
Ik heb geen motto.
quote:Begentle schreef op 03 augustus 2010 @ 17:25:

Ik heb dankzij delphicat gegoogled, en het heet idd blisterverpakking (lukt me niet een plaatje te plakken).

Jij had zo veel vertrouwen in mijn antwoord dat je het nog even gecheckt hebt?

Plaatje had ik ook al geplakt....
quote:Kastanjez schreef op 03 augustus 2010 @ 16:51:

[...]Helaas is dat dus nooit een excuus om iets illegaals te doen.

Jij hebt nog nooit van je leven iets illegaals gedaan?

Muziek of dvd's downloaden via internet bijvoorbeeld of iets meegenomen uit het buitenland? Of iets in je woning door een klusser laten maken, zonder bon?
Downloaden is helemaal niet illegaal....
quote:liefie2003 schreef op 03 augustus 2010 @ 15:27:

[...]

Ja!!!!Bijgevuld met een flutmerk-mascara.
quote:liefie2003 schreef op 03 augustus 2010 @ 16:21:

Ach iedereen koopt toch wel iets op MP (via een handelaar)Nee.
quote:Bergje65 schreef op 03 augustus 2010 @ 18:27:

[...]

Dat zeg ik niet, maar dat neemt niet weg dat dit illegaal is, en dat 'niet weten hoe het zit' geen excuus is.

quote:Muziek of dvd's downloaden via internet bijvoorbeeld of iets meegenomen uit het buitenland?

Muziek downloaden: ja, maar betaald. Dingen meenemen uit het buitenland: ja, goedkope souvenirs.

quote:Of iets in je woning door een klusser laten maken, zonder bon?Nee dus. Sterker nog, die keer dat iemand aanbood de BTW er niet op te zetten heb ik geëist dat ik een bon mét BTW kreeg.
anoniem_92501 wijzigde dit bericht op 03-08-2010 20:42
Reden: html code hersteld
% gewijzigd
quote:Bergje65 schreef op 03 augustus 2010 @ 18:27:

[...]

Muziek of dvd's downloaden via internet bijvoorbeeld of iets meegenomen uit het buitenland? Of iets in je woning door een klusser laten maken, zonder bon?Op een gedownload nummer dat ik nergens aan kon schaffen na, allemaal niet gedaan. En ik vind de rechtvaardiging "iedereen doet het" geen enkele waarde hebben. Ik bepaal zelf mijn normen en waarden, ik laat dat niet afhangen van wat "de meeste mensen" doen of laten.
Alles, alles wordt tegenwoordig nagemaakt, zelfs nagellak. Ik heb onderstaande van Ebay geplukt:

There are tons of fakes of this mascara on Ebay at the moment.

The telltale signs are easy to spot if you use this product as I do.

The boxes are poor quality and grey rather than silver. There is a small dot above the c of mascara on the front of the box.

At the bottom of the front of the box the 0.23 OZ / 6.5g is shown as 0,23 OZ / 6,5g ie commas instead of dots.

The logo is flat, bigger not aligned properly. The real lancome one is smaller and embossed and correctly lined up.

There are spelling mistakes see side of box ie sensirive instead of sensitive.

The type is different and the shape of the wand is totally wrong. The end of the container should have a plastic sticker, the fakes don't.

More importantly what is actual product!!!!! And you would be putting this on your eyes!!!

Be very careful. I have seen loads of these fakes today on Ebay.
Zo heb ik ooit is bijna een complete make-up kwasten set van MAC gekocht via Ebay. De prijs was ook te mooi om waar te zijn, na wat googlen kwam ik erachter dat ze zelfs dat namaken.
Ik kocht onlangs in Duitsland bij een gewone winkel mijn merk haarverf voor 4,50 euro. Kost hier bij elke drogist zowat 13 euro. Ik kan me zomaar voorstellen dat er goeie handel in zit om partijen uit het buitenland te halen.

Dat wil nog niet zeggen dat het dan helemaal kosjer is (invoerrechten en zo), maar dat het ook niet per se om gestolen spul hoeft te gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven