Menstruatiecup en lekken
vrijdag 2 juni 2017 om 19:08
Misschien kan iemand mij hiermee helpen.
Ik heb een menstruatiecup besteld. Eerste keer kreeg ik hem er meteen in.
Wat ik heb opgemerkt is dat hij moeilijk vacuum zuigt. Na een beetje shorren klapt die uit. Maar lijkt of die niet helemaal uitbolt. Nu lekt die ook. Terwijl als ik met mijn vinger voel, hij wel aansluit. Wel kruipt hij omhoog. Ver omhoog..waardoor hij misschien te schuin zit etc.
Conclusie; hij lekt. Ik kan er niet op vertrouwen. Maar zou ik nou een kleinere moeten nemen of juist wwn grotere? Ik ben heel erg nauw en heb nu een maat s.
Ik heb een menstruatiecup besteld. Eerste keer kreeg ik hem er meteen in.
Wat ik heb opgemerkt is dat hij moeilijk vacuum zuigt. Na een beetje shorren klapt die uit. Maar lijkt of die niet helemaal uitbolt. Nu lekt die ook. Terwijl als ik met mijn vinger voel, hij wel aansluit. Wel kruipt hij omhoog. Ver omhoog..waardoor hij misschien te schuin zit etc.
Conclusie; hij lekt. Ik kan er niet op vertrouwen. Maar zou ik nou een kleinere moeten nemen of juist wwn grotere? Ik ben heel erg nauw en heb nu een maat s.
vrijdag 2 juni 2017 om 20:01
Het is volgens mij normaal dat hij vrij hoog opkruipt. Ik "wieg" altijd wat heen en weer en dan klapt hij uit. Ik vind het een groot succes, maar het was wel even oefenen in het begin. De mijne was er maar in twee maten: onder de dertig en geen kinderen vaginaal gekregen. Maat 2 was boven de dertig of kinderen.
vrijdag 2 juni 2017 om 20:47
Misschien heb je iets aan de informatie op deze site?
http://www.cutecotton.nl/alles-over-menstruatiecups
Daar staat wel iets over dat hij niet goed uitvouwt als hij te groot is. Je kunt het ook eens met een andere vouwtechniek proberen. Ik heb zelf een mooncup. Ik vond het eerst ook lastig om hem in te brengen en vooral om hem er zonder al teveel geknoei weer uit te halen, maar als je het eenmaal onder de knie hebt is zo'n cup best een fijn ding.
http://www.cutecotton.nl/alles-over-menstruatiecups
Daar staat wel iets over dat hij niet goed uitvouwt als hij te groot is. Je kunt het ook eens met een andere vouwtechniek proberen. Ik heb zelf een mooncup. Ik vond het eerst ook lastig om hem in te brengen en vooral om hem er zonder al teveel geknoei weer uit te halen, maar als je het eenmaal onder de knie hebt is zo'n cup best een fijn ding.
vrijdag 2 juni 2017 om 23:03
Ik heb een youtube filmpje gevonden met verschillende vouwen. Maar hij vouwt uiteindelijj wel uit, alleen hij zuigt geen vacuum (zeg je dat zo?;))
Een softcup is misschien wel wat. Heb nu de iriscup.
Maar het is normaal dus dat die omhoog kruipt? Ik las dat die eigenlijk laag moest zitten.
Verder heb ik de cup voor vrouwen die nog niet bevallen zijn en onder de 30. Maar je had er ook 1 nog voor tieners. Die is nog kleiner. Maar ze kosten wel even wat, dus even uitproberen vind ik wat lastig.
Een softcup is misschien wel wat. Heb nu de iriscup.
Maar het is normaal dus dat die omhoog kruipt? Ik las dat die eigenlijk laag moest zitten.
Verder heb ik de cup voor vrouwen die nog niet bevallen zijn en onder de 30. Maar je had er ook 1 nog voor tieners. Die is nog kleiner. Maar ze kosten wel even wat, dus even uitproberen vind ik wat lastig.
vrijdag 2 juni 2017 om 23:06
Vouwt de mooncup/organicup makkelijk uit bij jullie? En kruipt die ook behoorlijk omhoog?
Ik denk dat bij mij echt het probleem ligt bij het vacuum zuigen en het omhoogkruipen. Maar als ik een kleinere neem, ben ik bang dat die helemaal omhoog kruipt. Daar ben ik minder nauw, waardoor ik meer ruimte overheb. Althans; makkelijkee vinger om de buitenkant haal.
Ik denk dat bij mij echt het probleem ligt bij het vacuum zuigen en het omhoogkruipen. Maar als ik een kleinere neem, ben ik bang dat die helemaal omhoog kruipt. Daar ben ik minder nauw, waardoor ik meer ruimte overheb. Althans; makkelijkee vinger om de buitenkant haal.
donderdag 8 juni 2017 om 15:13
ik heb nu een me Luna sport, ik had een goedkope van alie express, was eerst helemaal idolaat, maar nu lekt het dus steeds, dus ik dacht doe de sport variant die is wat stugger, klapt makkelijker uit.. maar dit lekt net zo dramatisch, lijk wel een puber met die rode vlekken in mijn broek.. maar ik moet vanwege de naderende vakantie en tampons zitten bij mij op de zware dagen met een uur vol soms met 30 min al , daar vertrouw ik ook niet op.. .. heel lastig..
vrijdag 9 juni 2017 om 09:56
Wat toevallig! Die heb ik gisteren binnengekregen. Maar niet van alie express. Via nederlandse site gewoon. Iriscup was te soft voor mij. Ik heb hele stevige bekkenbodemspieren en deze klapt meteen uit. Weet nog niet of die lekt. Alleen ermee geslapen...
Dus vandaag ontdekken of deze het wel is.
Tip; koop bij de kruidvat tampons en dan kruidvat merk. Zijn de grootste die ik kon vinden. Daar kon ik een uur mee doen.
Dus vandaag ontdekken of deze het wel is.
Tip; koop bij de kruidvat tampons en dan kruidvat merk. Zijn de grootste die ik kon vinden. Daar kon ik een uur mee doen.