Met onweer douchen

11-08-2020 23:47 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu net thuis en het onweert hier.
Kan ik gaan douchen of wachten?
feow schreef:
12-08-2020 00:16
Meds, je vergeet:
en tevens je adem inhouden zodat je niet per ongeluk het onweer inademt.’

Ik moest trouwens hieraan denken:

https://www.nu.nl/282089/video/door-bli ... lveld.html
ja precies en niet kijken naar de bliksem. Hysterica’s
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon gaan douchen.
Even zitten googlen, de kans om geraakt te worden is ongeveer 1 op 2 miljoen. In Nederland worden per jaar ongeveer 2 dodelijke slachtoffers per jaar.
De kans op een ongeluk in het verkeer is veel groter.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
strings-attached schreef:
12-08-2020 00:54
Dit vind ik nou best een domme opmerking. VIa de koperen leiding, nooit van gehoord zeker.
Nee, en aangezien het dus een verwaarloosbaar risico is ook niet zo vreemd.
Alle reacties Link kopieren
Panda1987 schreef:
12-08-2020 06:57
Ik had er nooit van gehoord tot ik vorig jaar dat bericht van die jongen van 12 las. Ook al is de kans klein, ik wacht altijd even met douchen. Better safe than sorry
Zelfde hier. Ik zit nooit in de situatie dat ik zo acuut moet douchen en het niet even een half uurtje kan wachten gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wachten. Mijn kinderen zijn geraakt door de bliksem toen ze naast een hoge flat stonden, ook zeer kleine kans, maar is wel gebeurd. De impact was enorm. Hoe simpel kan het zijn om het douchen even uit te stellen om die kleine kans op grote gevolgen niet te lopen?!
Alle reacties Link kopieren
Voor mijzelf, omdat ik er niet over na zou denken. Ik lees het hier zo af en toe, en dan denk ik: oh ja. En 5 minuten later ben ik het weer vergeten.
Er zijn zoveel dingen die maar een kleine kans op een probleem hebben, maar ik kan niet overal rekening mee houden.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
En to heb je gedouched? Ik zou het ook niet gedaan hebben.
Alle reacties Link kopieren
lovechild schreef:
12-08-2020 08:36
En to heb je gedouched? Ik zou het ook niet gedaan hebben.
Ik heb het gewoon tussen de flitsen door bij de wasbak gedaan. Het duurde mij te lang.
lovechild schreef:
12-08-2020 08:36
En to heb je gedouched? Ik zou het ook niet gedaan hebben.
je kan ook in bed door de bliksem getroffen worden. Is zeldzaam maar het kan
schoonheid1984 schreef:
12-08-2020 11:00
Ik heb het gewoon tussen de flitsen door bij de wasbak gedaan. Het duurde mij te lang.
Maar zat het recht boven je dan? Of was het kilometers ver weg?
Het verbaasd me eigenlijk dat zoveel mensen het blijkbaar geen enkel probleem vinden. Maar als de bliksem inslaat bij jou thuis en je staat onder de douche of ligt in bad dan heb je wel een probleem.

Ja de kans is klein maar ik ken meerdere mensen bij wie de bliksem een keer is ingeslagen en ik heb een keer gezien dat de bliksem in de tuin insloeg op de tegels. Paar meter verder en het was in huis ingeslagen.
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
12-08-2020 11:11
Maar zat het recht boven je dan? Of was het kilometers ver weg?
Het flitste en daaropvolgend gerommel dus ik denk vrij dichtbij.
schoonheid1984 schreef:
12-08-2020 11:19
Het flitste en daaropvolgend gerommel dus ik denk vrij dichtbij.
Duh, dat is àltijd, dus ook als het ver weg is.
Alle reacties Link kopieren
Ik douche al jaren niet meer om dit risico uit te sluiten.
Damned if I don’t
ViezeHond schreef:
12-08-2020 11:29
Ik douche al jaren niet meer om dit risico uit te sluiten.
Heel verstandig.
Ik zou dit zien als een klein, maar makkelijk te vermijden risico. Als je kunt kiezen tussen nu douchen terwijl het onweert boven je hoofd, of even wachten tot het is weggetrokken, en dan douchen, dan kies ik dat laatste. Niet omdat ik er nu zo bang voor ben, maar omdat ik ook niet perse risico’s opzoek.
Alle reacties Link kopieren
ViezeHond schreef:
12-08-2020 11:29
Ik douche al jaren niet meer om dit risico uit te sluiten.
😂😂
ViezeHond schreef:
12-08-2020 11:29
Ik douche al jaren niet meer om dit risico uit te sluiten.
En dit. Veel beter voor het milieu ook. En de waterbedrijven zijn blij met je. Heel veel vliegen in 1 klap (die zullen dan ook in ruime mate om je heen hangen, dus das handig!)
Alle reacties Link kopieren
thistle schreef:
12-08-2020 08:32
Ik zou wachten. Mijn kinderen zijn geraakt door de bliksem toen ze naast een hoge flat stonden, ook zeer kleine kans, maar is wel gebeurd. De impact was enorm. Hoe simpel kan het zijn om het douchen even uit te stellen om die kleine kans op grote gevolgen niet te lopen?!
Jezus wat heftig! Hoe is dat gegaan dan? Zijn ze oké?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven