Mijn hond loopt mank

16-02-2017 18:39 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand dit wel eens meegemaakt?

Sinds vanmiddag gebruikt mijn hondje ( Maltezer) ineens haar achterpootje niet meer. Ze was aan het rennen, ze piepte even en vanaf dat moment loopt ze op 3 pootjes.

Ik heb alles afgevoeld, maar er zit nergens een splinter of zo.

Kneuzing lijkt me ook niet, dan moet het pootje opzwellen , toch?

Ik mag er ook gewoon aan zitten, ze trekt haar pootje dan niet terug.

Morgen ga ik naar de dierenarts, maar iemand nu al enig idee wat dit kan zijn. Ik vind het zo zielig.
Kan van alles zijn.
Ja dat heeft ons hondje ook (precies zoals je beschrijving) wel eens gehad. Bleek niks ernstigs, pootje was wat verstuikt.

Ga gewoon naar de dierenarts zij kunnen meteen uitsluiten of het wat ernstigs is. Succes!
Kan toch best zijn dat het morgen alweer over is. Mogelijk had hij iets in zijn knietje gekregen door verkeerde beweging. Kan ook iets in het pootje zijn geweest. Mijn honden worden ook wel eens kreupel uit het niets. En dan kijk ik naar hun pootje en kan ik niets vinden. Vaak is het dan al snel weer over.
Ik ben een trut als het om mijn hondje gaat. Bij mijn kinderen zou ik allang gedacht hebben: gaat wel weer over.

Die houding krijg ik maar niet voor elkaar bij mijn hond.
Mijn hond heeft dit ook wel eens gehad, toen had hij een nagel gescheurd, daar al naar gekeken misschien?
Such a beautiful place to be with Friends.
Net gekeken, maar geen ingescheurde nagel.
quote:koko67 schreef op 16 februari 2017 @ 18:47:

Ik ben een trut als het om mijn hondje gaat. Bij mijn kinderen zou ik allang gedacht hebben: gaat wel weer over.

Die houding krijg ik maar niet voor elkaar bij mijn hond.

Dat is logisch; een hond stelt zich nooit aan.

Sterker nog; een hond laat het liefst niet zien dat 'ie pijn heeft. Dus als je het wel ziet, dan heeft 'ie ook echt pijn.

Mijn hond heeft hetzelfde gehad. Ik dacht dat het over ging. Maar hij bleef mank lopen en op een gegeven moment wilde hij niet meer eten. Van de pijn, zo bleek de volgende dag bij de dierenarts. Zijn knieband is afgescheurd.

Wij hebben ervoor gekozen om hem niet te laten opereren vanwege zijn leeftijd, de heftigheid van de ingreep en de langdurige revalidatie ten opzichten van de duur van zijn leven dat hij nog zal hebben.

Hij leeft nu op pijnstillers em doet het daar super op. Hij is weer net zo gezellig als altijd. Alleen (echt) lange wandelingen zitten er niet meer in.
Mijn Maltezer heeft af en toe last van zn voorpoootje. De eerste keer ging ik ermee naar de dierenarts, die maakte zn rug wat los en het was over. Tegenwoordig masser ik m dus zelf wat en vaak gaat het dan de volgende dag beter.
Later is nu
Ze heeft geen pijn, ze eet prima en loopt als een dolle op 3 poten.

Het is echt een raadsel.
De hond van mijn ouders heeft ook zoiets gehad. Na een week of twee op 3 poten te hebben gehupst zijn ze toch maar naar de dierenarts gegaan. Hond had iets gescheurd of gebroken bij de knie.

Dit moest ook operatief worden hersteld.
Oh en over de pijn; precies dat zeiden mijn ouders ook. De hond was vrolijk, hij piepte of jankte niet van de pijn.

De dierenarts legde uit dat honden maar 1x kermen van de pijn en daarna niet meer.

Zeker als je hond zijn poot helemaal niet meer gebruikt is er wel waarschijnlijk wel echt iets aan de hand.
quote:koko67 schreef op 16 februari 2017 @ 19:53:

Ze heeft geen pijn, ze eet prima en loopt als een dolle op 3 poten.

Het is echt een raadsel.Als ze geen pijn had, zou ze op 4 poten lopen.
Onze hond jankte of piepte ook helemaal niet. Ook niet als je aan zijn pootje kwam of het probeerde te bewegen.
Wij kijken dit soort dingen altijd even aan. Als het de volgende dag al beter gaat en het gaat steeds beter, rennen wij niet naar de dierenarts. Is er de volgende dag nog geen verbetering, dan wel een ritje dierenarts.
Oh dear, how sad, never mind.
Ik ga morgen toch maar even naar de dierenarts. Ik snap er echt niks van.
Je kan het ook best een weekendje aankijken natuurlijk. Mocht het echt niet gaan kun je vast nog wel ergens pijnstillers krijgen. (Weet niet waar je woont, maar mijn hond is van hetzelfde formaat... dus je kunt altijd even wat tabletjes langshalen als het echt niet gaat)
Is er iets met zn nagels misschien?

Onze jack krijgt het nog weleens voor elkaar dat een nagel over de andere blijft hangen en dan gebruikt hij die poot ook niet. Hij heeft ook eens een nagel gebroken.
Ik heb gekeken naar de nagels, maar die zien er prima uit.

Ik ga morgen toch maar even naar de dierenarts en dan laat ik even weten wat hij zei.

Bedankt voor het meedenken.
quote:koko67 schreef op 16 februari 2017 @ 21:49:

Ik heb gekeken naar de nagels, maar die zien er prima uit.

Ik ga morgen toch maar even naar de dierenarts en dan laat ik even weten wat hij zei.

Bedankt voor het meedenken.Succes. Ik hoop dat de hond morgenochtend vrolijk huppelend wakker wordt en dat je een dierenartsconsult kunt besparen.
Patella luxatie?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:retrostar schreef op 16 februari 2017 @ 22:52:

Patella luxatie?Ik wou ook al schrijven; bij kleine rassen schiet de knieschijf soms verkeerd en dan gaan ze inderdaad hinkelen.
Wat rot.. Zeker morgen naar de dierenarts gaan, uiteraard. Sterkte vooral voor je hondje, en ook voor jou!
Al wat bekend?
Later is nu
Ja, de dierenarts kon niks bijzonders zien, voelen.

Waarschijnlijk lichte kneuzing. Ik moet het een paar dagen aankijken en terugkomen als het over een paar dagen niet minder wordt. Ik heb wat pijnstillers gekregen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven