Mijn hond loopt mank
donderdag 16 februari 2017 om 18:39
Heeft iemand dit wel eens meegemaakt?
Sinds vanmiddag gebruikt mijn hondje ( Maltezer) ineens haar achterpootje niet meer. Ze was aan het rennen, ze piepte even en vanaf dat moment loopt ze op 3 pootjes.
Ik heb alles afgevoeld, maar er zit nergens een splinter of zo.
Kneuzing lijkt me ook niet, dan moet het pootje opzwellen , toch?
Ik mag er ook gewoon aan zitten, ze trekt haar pootje dan niet terug.
Morgen ga ik naar de dierenarts, maar iemand nu al enig idee wat dit kan zijn. Ik vind het zo zielig.
Sinds vanmiddag gebruikt mijn hondje ( Maltezer) ineens haar achterpootje niet meer. Ze was aan het rennen, ze piepte even en vanaf dat moment loopt ze op 3 pootjes.
Ik heb alles afgevoeld, maar er zit nergens een splinter of zo.
Kneuzing lijkt me ook niet, dan moet het pootje opzwellen , toch?
Ik mag er ook gewoon aan zitten, ze trekt haar pootje dan niet terug.
Morgen ga ik naar de dierenarts, maar iemand nu al enig idee wat dit kan zijn. Ik vind het zo zielig.
donderdag 16 februari 2017 om 18:44
Kan toch best zijn dat het morgen alweer over is. Mogelijk had hij iets in zijn knietje gekregen door verkeerde beweging. Kan ook iets in het pootje zijn geweest. Mijn honden worden ook wel eens kreupel uit het niets. En dan kijk ik naar hun pootje en kan ik niets vinden. Vaak is het dan al snel weer over.
donderdag 16 februari 2017 om 19:31
quote:koko67 schreef op 16 februari 2017 @ 18:47:
Ik ben een trut als het om mijn hondje gaat. Bij mijn kinderen zou ik allang gedacht hebben: gaat wel weer over.
Die houding krijg ik maar niet voor elkaar bij mijn hond.
Dat is logisch; een hond stelt zich nooit aan.
Sterker nog; een hond laat het liefst niet zien dat 'ie pijn heeft. Dus als je het wel ziet, dan heeft 'ie ook echt pijn.
Mijn hond heeft hetzelfde gehad. Ik dacht dat het over ging. Maar hij bleef mank lopen en op een gegeven moment wilde hij niet meer eten. Van de pijn, zo bleek de volgende dag bij de dierenarts. Zijn knieband is afgescheurd.
Wij hebben ervoor gekozen om hem niet te laten opereren vanwege zijn leeftijd, de heftigheid van de ingreep en de langdurige revalidatie ten opzichten van de duur van zijn leven dat hij nog zal hebben.
Hij leeft nu op pijnstillers em doet het daar super op. Hij is weer net zo gezellig als altijd. Alleen (echt) lange wandelingen zitten er niet meer in.
Ik ben een trut als het om mijn hondje gaat. Bij mijn kinderen zou ik allang gedacht hebben: gaat wel weer over.
Die houding krijg ik maar niet voor elkaar bij mijn hond.
Dat is logisch; een hond stelt zich nooit aan.
Sterker nog; een hond laat het liefst niet zien dat 'ie pijn heeft. Dus als je het wel ziet, dan heeft 'ie ook echt pijn.
Mijn hond heeft hetzelfde gehad. Ik dacht dat het over ging. Maar hij bleef mank lopen en op een gegeven moment wilde hij niet meer eten. Van de pijn, zo bleek de volgende dag bij de dierenarts. Zijn knieband is afgescheurd.
Wij hebben ervoor gekozen om hem niet te laten opereren vanwege zijn leeftijd, de heftigheid van de ingreep en de langdurige revalidatie ten opzichten van de duur van zijn leven dat hij nog zal hebben.
Hij leeft nu op pijnstillers em doet het daar super op. Hij is weer net zo gezellig als altijd. Alleen (echt) lange wandelingen zitten er niet meer in.
donderdag 16 februari 2017 om 19:35
donderdag 16 februari 2017 om 19:57
Oh en over de pijn; precies dat zeiden mijn ouders ook. De hond was vrolijk, hij piepte of jankte niet van de pijn.
De dierenarts legde uit dat honden maar 1x kermen van de pijn en daarna niet meer.
Zeker als je hond zijn poot helemaal niet meer gebruikt is er wel waarschijnlijk wel echt iets aan de hand.
De dierenarts legde uit dat honden maar 1x kermen van de pijn en daarna niet meer.
Zeker als je hond zijn poot helemaal niet meer gebruikt is er wel waarschijnlijk wel echt iets aan de hand.
donderdag 16 februari 2017 om 20:20
donderdag 16 februari 2017 om 21:11
donderdag 16 februari 2017 om 22:01
quote:koko67 schreef op 16 februari 2017 @ 21:49:
Ik heb gekeken naar de nagels, maar die zien er prima uit.
Ik ga morgen toch maar even naar de dierenarts en dan laat ik even weten wat hij zei.
Bedankt voor het meedenken.Succes. Ik hoop dat de hond morgenochtend vrolijk huppelend wakker wordt en dat je een dierenartsconsult kunt besparen.
Ik heb gekeken naar de nagels, maar die zien er prima uit.
Ik ga morgen toch maar even naar de dierenarts en dan laat ik even weten wat hij zei.
Bedankt voor het meedenken.Succes. Ik hoop dat de hond morgenochtend vrolijk huppelend wakker wordt en dat je een dierenartsconsult kunt besparen.