Moederdag; wat doe jij vandaag?

08-05-2011 13:49 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een ander topic.

Ik dacht; hey, da's leuk, een topic over moederdag, maar het bleek een andere insteek te hebben.

Dus bij deze.

Vandaag is het moederdag. Wat voor lading heeft moederdag voor jou? Doe jij iets speciaals vandaag?

Zegt het jou iets, een dag als moederdag, of vindt je het volstrekt onbelangrijk?

Voor mij persoonlijk; ik doe vandaag niks

Ik zou in eerste instantie met mijn moeder thee gaan drinken ergens, maar dat hebben we maar verzet. Wij (lees; vriend) zijn druk met de gevel van het huis opschilderen, moeders is druk met langs mijn oma en langs haar schoonmoeder gaan.

Eigenlijk hecht ik dus ook niet zo aan moederdag. Ik heb een goede band met mijn moeder, maar ik zie er de meerwaarde niet zo van in om dat een verdere lading mee te geven op één bepaalde dag in het jaar. Zelf heb ik geen kinderen.

Ik vind moederdag ergens ook best leuk hoor. Leuk voor mensen met kleine kindertjes die dan met zelfgeknutselde cadeautjes komen, zeg maar.

Maar ik vind het geen dag waarop je ook maar weer dure cadeaus voor iemand moet gaan kopen. Hulde aan de zelfgekleide asbak (die tegenwoordig heel erg niet-verantwoord meer is)!

Zo, en nu jullie.
668, the neighbour of the Beast
Ik vind het leuk!

Voornamelijk omdat ik dus nu die zelfgeknutselde spulletjes krijg, en een zelfgemaakt ontbijt op bed.

Vanavond gaan we even op bezoek bij mijn moeder en oma, overdag hebben we heerlijk de dag voor onszelf. Voorheen was ik zo'n dag druk met op bezoek naar die en die, en vanmorgen moeders gebeld dat we vanavond komen. Zo kan ik eindelijk genieten van de dag, zonder gek te worden want we moeten hier nog heen en niet te laat want we moeten nog naar die.

Dure kado's hebben we niet gekocht, zijn even naar een kadowinkeltje gegaan en daar heeft Snaak voor oma, en voor ouwe oma, een lekker geurend zeepje uitgezocht, Mooi papiertje erom en klaar!
Dat vind ik inderdaad ook wel leuk, een klein cadeautje ofzo.

Ik neem normaal voor mijn moeder ook altijd wel een bloemetje mee ofzo, of een kleinigheidje.

Maar ik hoor gekke dingen om me heen. Mijn schoonzus krijgt voor moederdag een behoorlijke dure merkzonnebril. Een kennis vertelde ooit een gouden ketting voor moederdag gekregen te hebben.

Waar gáát het dan nog over, denk ik dan?

Ging moederdag niet om kleuters die helemaal zélf ontbijt op bed maken? Inclusief vers geperst sinaasappelsap dat door het hele huis ligt, gekookte eitjes die of steenhard of snotterig zijn en zwarte geroosterde boterhammen? Om dingen die het altijd nét niet zijn omdat ze door onhandige kinderhandjes met veel liefde in elkaar gedraaid zijn?

Dat is de charme van moederdag, vind ik
Ik heb niks met moederdag, dus zit de hele dag in de tuin.
Ik heb eeb hartgrondige hekel aan moederdag!!

Sorry maar heb er wel redenen voor.

Geen leuke jeugd gehad, verre van. Mijn moeder is nu al jaren psychotisch en is voor mij geen moeder meer. Ik mis op zo'n dag dus juist het wel hebben/ervaren van een moeder.

Mijn ex deelde op mijn eerste moederdag mee dat hij een ander had.

Het mag gezegt..zeer orgineel kado.....dat dan weer wel.....

Zoon is in het weekend altijd bij zijn vader en zijn weekendmama.

Komt altijd om een uur of 13:00 thuis maar vandaag dus niet.

Zonder overleg, de mededeling kon er nog net vanaf, is hij een dagje weg met zijn weekendmama en zijn tante.....

Ex was dat vergeten te vertelllen en weekend mama zei nog dat ze wel de hele dag mee wilde want het was per slot van rekening wel moederdag..........

Ik heb er dus een k*t gevoel bij.

Klinkt allemaal erg zielig denk ik, maar ik voel dit echt zo vandaag.

Ben dus ook nog nauwelijks buiten geweest, "bang"voord e vragen van buurvrouwen over of ik ook zo lekker verwent ben door zoon......

Moet me dan inhouden om ex niet ff totaal af te branden , wat niks helpt en ikdus niet wil.

Ik zit vandaag dus ff in de owwatbenikzieligmodus......

Gaat weer over hoor.......

Natuurlijk zijn er ergere dingen en het is ook niet bepaald mijn gootste probleem maar tja dit was ff antwoord op de vraag..
Ik vier vandaag de verjaardag van mijn zoon

En zodra mijn moeder hier komt, krijg ik m'n moederdagcadeautjes. Die waren de kinderen bij haar vergeten, namelijk.

Oh.. daar zijn ze..

jippiee
Later is nu
Crackers met een dikke laag boter, terwijl je anders nooit boter eet bij (dat kreeg ik vanmorgen dus, maar zooo ontzettend lief)

Wij hebben het vroeger ook wel gedaan hoor, grote kado's geven, maar idd, daar gaat het niet om. Mn moeder hecht er ook helemaal geen waarde aan, aan deze dag. Vind het leuk als we langskomen, maar net zo leuk als we morgen komen, of volgende week.
Ik heb mijn moeder net gebeld. Heb een dag voor mezelf nodig en ga dit jaar niet naar haar toe voor moederdag.

Had al aangegeven dat het misschien teveel zou zijn ivm druk weekend. Wel leuk gebeld en ze vroeg of ze me nog kon overhalen toch te komen maar nee dus.

Oma krijgt wel wat bezoek maar vindt t al gauw te druk dus haar doe ik meer plezier met bezoek op een andere dag.

Verder ga ik lekker doen waar ik zin in heb
Ik ga met mijn grote zoon de stad in, naar Fc twente kijken!

Kop in de zon, lekker koud drankje, genieten van het voetbal en van elkaar!
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Ik doen niets meer aan moederdag. Leuk voor als je op school zit maar nu ik volwassen ben, vind ik het onzin.

Vanmorgen wel leuk verrast door kind, hij had een mooie ketting gemaakt .

Verder doen wij geen spannende dingen vandaag, lekker in de tuin genieten van het mooie weer.
In de tuin in de zon in slaap vallen, net als gisteren
Benmamma

Wat een verhaal zeg, logisch dat je je even klote voelt

Lijkt me niet meer dan terecht. En wat een trut zeg, die vriendin/vrouw van je ex
@ benmama ik begrijp volkomen dat je op die manier moederdag niet leuk vindt! Je bent niet mijn moeder, maar van mij krijg je een dikke virtuele knuffel!

Ikzelf hecht erg weinig waarde aan moederdag, terwijl ik de beste moeder van de wereld heb. Zij verdient meer speciale aandacht dan maar op 1 dag in het jaar. En mijn moeder zegt zelf ook altijd dat we op moederdag niks speciaals mogen kopen (bos bloemen is voor zo'n dag gelijk een paar euro duurder dan normaal).

Zelf vind ik moederdag ook alleen maar leuk met zelfgemaakte kadootjes van mijn kinderen en een ontbijtje op bed... Dure kadootjes vind ik absurd. Mijn kinderen zijn de knutselfase al ontgroeid dus mijn dochter heeft me een doosje met minitubetjes van Therme gegeven. Ontbijt op bed kreeg ik donderdag al omdat ze vanmorgen bij haar vader was. Ben benieuwd of mijn zoon er nog aan denkt (komt vanmiddag pas thuis) maar anders ook geen probleem.
Merelis mij net voor...maar wat een tact zeg ..dit slaat echt alles ! Dus Benmamma ook een dikke knuf van mij !
mooi initiatief Marels

Benmamma lekker lullige actie van ex en vriendin/vrouw

Ik doe af en toe iets met moederdag, vorig jaar heb ik een champagne-ontbijtje laten bezorgen, vond ze erg leuk.

Zelf vindt mijn moeder het allemaal commerciële onzin en vond ze het vooral leuk toen ik klein was, idd vanwege de zelfgemaakte rotzooi en het ontbijtje op bed.

I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Mijn moeder is op vakantie dus daar ga ik niet heen. Normaal gesproken wel.

Vrijdag van oudste dochter al bloemen gekregen op mijn werk (kon ze moeilijk in haar kast verstoppen, dan waren ze verlept en vanmorgen knutsels, kadootjes en ontbijt op bed. Daarna naar Naturalis geweest. Relaxed dus wel
Wij hebben net koekjes gebakken.
Afgelopen vrijdagavond zijn wij (mijn ouders en ik) voor moederdag uit eten geweest en heb ik 'n kadootje en kaart gegeven. Vanmiddag komen ze nog even 'n bakkie doen bij mij en heb ik zelfgebakken cake.

Wij hechten nooit zo aan om iets precies op de juiste dag te vieren, maar we doen er wel altijd wat aan.
Mijn moeder hecht wel veel waarde aan moederdag en ziet het bijna als een tweede verjaardag.

Dus compleet met verlanglijstje.

Ze vraagt meestal dingen voor Moederdag waarvan ik denk: ik zou dat gewoon kopen als ik het nodig had. Huishoudelijke apparaten enzo.

Als ik ooit kinderen heb en aan moederdag wil doen zou ik denk ik wel persoonlijke kadootjes willen. Niet allemaal dingen die in dienst staan van het huishouden.
Ik geef trouwens niks om kadootjes hoor.......

Maar het idee dat zoon zich heeft lopen uitsloven op een ontbijtje met veel te veel melk in de koffie, enorm zoet beleg en een dubbele laag omdat het moederdag is, en de knuffel van hem, ja die mis ik wel.......

Hij zei trouwens woensdag dat hij nog een kadootje moest kopen omdat het zondag moederdag is,.........toen smolt ik wel ff hoor.....

Verwacht niet dat hij het heeft gedaan want moet dan samen met ex.dus kans is klein

Dit jaar hebben ze het maken van een knutselwerkje afgeschaft ivm de grote hoeveelheid gebroken gezinnen. Dus lasitg voor kind voor wie zij/hij wat moet maken.

Logisch en kan ik helemaal volgen.

Ze gaan nu in juni iets laten maken voor iemand die ze heel lief vinden.

Volgens mij is dit niet de meest handige oplossing aangezien zoon bijna iedereen in de familie leuk vind
Ik ga zo mijn moeder gezellig bellen.

Vanmorgen geknutselde en gekochte(vanaf groep 7 wordt er niet meer voor moeders en vaders geknutseld hoorde ik van zoon...) cadeaus in bed gekregen. De geverfde bloempot heeft mijn dochter van 4 zelf vlot ingepikt en staat nu op haar kamer

Mijn man is met de kinderen naar zijn ouders. Ik heb afgelopen maart het contact met mijn schoonmoeder verbroken, na jaren achterbaksheid, manipulatie en dronken beschuldigingen gepikt te hebben.

Dus ik ben nu alleen thuis. De badkamer is spiegelend schoon, de kamers van de kinderen ook. Zometeen ga ik beneden stofzuigen en dweilen en dan duik ik met een boek de tuin in.

Liever had ik het met mijn kinderen en man gedaan, die moederdag, maar dit is een consequentie van de keus die ik gemaakt heb.
@ benmamma

Lijkt me helemaal niet leuk!

(Reactie op je 1e post)
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Ik ga naar de mac, dan boodschappen doen en vervolgens naar een paar vrieden vanavond. Oh ja, en ik heb natuurlijk cadeautjes gekrijgt. En heel veel knuffels en kusjes
Ik heb een ontbijt op bed gekregen en een zelf bekraste mok. Ik ben wel blij met die mok, ze heeft zelf de krassen gezet en de leidsters hebben haar naam en 'liefste mama' erop gezet.

Verder heb ik net een lading cupcakes en zandkoekjes gebakken, die gaan we zo versieren. Ik vind het bakken leuk, Meis vindt het versieren leuk en manlief vindt het opeten leuk. Win-win-win zou ik zo zeggen.

Mijn moeder heb ik een smsje gestuurd, ze krijgt ook tuinplanten van al haar kinderen samen. Ik ben er alleen niet bij. Mijn zus woont 6 huizen van mijn ouders vandaan en mijn broertje woont nog thuis, maar voor ons is het een behoorlijk eind rijden en daar heb ik niet altijd zin in. Vindt mama niet erg, ze weet dat ik elke dag heel veel van haar hou.
benmamma Wat een stom wijf is die nieuwe liefde van je ex.

Ik heb overigens ook een schurfthekel aan moederdag, ik heb al jaren geen contact meer met mijn moeder en op zo'n dag steekt dat. Al weet ik dat ik een moeder mis, maar de mijne niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven