Napraat 2.0, deel 2 (zonder geklets)

23-09-2020 22:13 3022 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 2.0!

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Gewone kletspraatjes is hier niet de bedoeling. Die kun je kwijt in het 'napraattopic, deel 136 (met geklets)' overig/napraattopic-136-met-geklets/lis ... es/467944#.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Enigme schreef:
21-02-2024 20:46

Uitschelden, intimideren, pesten en bedreigen.. deze horen niet thuis in een volwassen gesprek imho.
:worship:

Of op een volwassen forum. En als dat wel gebeurt, dan moet je handhaven; de posts aanpassen, deels of volledig weghalen en zonodig de maatregelen nemen die je verder passend en geboden acht.

En wanneer je dat niet doet, dan worden mensen soms een beetje opstandig zwengelen ze het (opnieuw) aan :-$
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Montana schreef:
21-02-2024 22:36
Maar ik zie dat FV is gestopt met posten zie ik, dus zal ik niet meer over haar schrijven.
Het enige dat ik wilde schrijven, was dat ze wel degelijk racistische uitspraken heeft gedaan, dus dat slachtoffergedrag, van ; ik weet serieus niet waarvoor ik een ban heb gekregen, echt serieus waar niet; niet is absolute onzin.
Dat heb ik dan ook nergens beweerd, dus je zit alweer onzin over me te schrijven.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Dreamglasses schreef:
21-02-2024 21:21
Zo zeg, gaat het verder goed met je?? :@@:
Neem een chill-pil joh!
Het opvallende is dat ik slechts een zinsnede veel erger vind: “jij een van die lui […] racistisch gedoe.” Dat vind ik kwalijker dan de rest van die schreeuw post. Wel opvallend dat het er nog steeds staat overigens :whistle:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Nou, dat was weer eens ouderwetse wat reuring op het tegenwoordig zo saaie forum. Er gebeurde wat er al jaren gebeurt in napraat met geklets en toen knapte iedereen opeens uit haar panty.
fashionvictim schreef:
22-02-2024 08:14
Dat heb ik dan ook nergens beweerd, dus je zit alweer onzin over me te schrijven.


Dat heb je wel.

Jij schrijft trouwens onzin over mij, want gister schreef jij dat ik riep dat jij vreselijk was. Dat heb ik nergens beweerd.
Kun je anders even quoten waar ik riep dat jij dat bent?
fashionvictim schreef:
21-02-2024 18:33
Beste mod,

Een serieuze vraag omdat ik oprecht niet begrijp wat je met "uit de hand aan het lopen" bedoelt. Wat versta je daaronder en wat is precies vervelend gedrag naar elkaar? Een onderdeel van napraten of de lucht proberen te klaren is immers aangeven wat je vervelend vindt. Het is wellicht mijn overgevoeligheid weer, maar dit verzoek voelt wel gek omdat er voor mijn gevoel hier een poging gedaan wordt voor een constructief gesprek over al lang bestaande grieven of onbegrip.

Verder prima hoor, ik stop überhaupt wel met posten, maar ik snap echt niet wat je bedoelt en het zou fijn zijn als je het zou kunnen specificeren.
Hiero . :)
Alle reacties Link kopieren
Hee wat leuk! Een topic om over andere topics na te praten, zonder dat irritante geklets!
You're not wrong, you're an asshole
fashionvictim schreef:
21-02-2024 13:39
Ik weet niet of je op mij doelt, maar ik forum dit jaar precies 25 jaar op dit forum en heb hele decennia waarin ik geen enkele ban heb gekregen. Dus nee, ik heb niet "veel bannen" gehad. Ik heb af en toe van die periodes waarbij ik kennelijk iemand op zijn schenen heb getrapt die dan net als jij luidkeels laat weten dat ik zo vreselijk ben, en word dan prompt opgejaagd en kennelijk heel vaak gestaft, voor de gekste dingen.

Plus dat ik dus ook bannen heb gekregen voor dingen waar anderen straffeloos mee wegkomen: schrijven dat Marco Borsato een viezerik is over wie ooit nog wel een metoo schandaal zou volgen (kreeg ik een ban voor smaad en laster voor, terwijl we inmiddels weten dat mijn voorspelling, die gewoon op eigen ervaringen was gebaseerd, ook uit is gekomen).
ik heb ooit een ban voor "misselijk wijf" gekregen, een opmerking die ik nota bene ZELF 10 seconden nadat ik het poste had gewist, omdat ik wist dat degene tegen wie ik dat zei me daarmee een ban zou aannaaien. Ondanks de gewiste post, kreeg ik de ban toch.
ik kreeg laatst een ban voor de opmerking "laffe hond" aan het adres van een burgemeester, wat volgens mij gewoon onder de vrijheid van meningsuiting valt en ik krijg de laatste tijd ineens bannen voor racisme voor posts die op geen enkele wijze racistisch zijn.
Ik heb zelfs wel eens gedacht om de mods te vragen om gewoon die posts te melden bij het Meldpunt Discriminatie Internet, zo zeker weet ik dat die door die instantie niet als discriminerend of racistisch zullen worden aangemerkt.

Omdat posts waarvoor je een waarschuwing of ban krijgt gewist worden, kunnen mods maar ook andere forummers de gekste dingen beweren over wat je geschreven zou hebben. Goed voorbeeld ben jij zelf, want jij beweerde gisteren dat je gezien had dat ik een racistische post over Palestijnen geplaatst zou hebben. De post waar jij op doelt ben ik ten eerste niet voor geband maar heb ik volgens de mods zelf een waarschuwing voor gekregen (die ik overigens nooit weggeklikt of ontvangen heb, dus dat was voor mij nieuwe informatie) en die ging niet over Palestijnen, maar over Nederlanders van Marokkaanse afkomst.
Kun je me aangeven waarin in luidkeels laat weten dat jij vreselijk bent?

Of zit je weer onzin te praten?
Alle reacties Link kopieren
Baggal schreef:
22-02-2024 08:05
:worship:

Of op een volwassen forum.
En wat is dan precies "volwassen" volgens jou en de anderen die dit schrijven?
Mag ik je er even fijntjes aan herinneren dat oorlogen en al het andere dat mis is in de wereld begint met.... juist, volwassenen?

En dan hier verwachten dat men altijd weloverwogen, welbespraakt en nooit ruzie-achtig post want dan is het ineens een kleuterschool? Wás het maar een kleuterschool want dan was het hier redelijk pais en vree met af en toe een lelijke uitschieter out in the open.

Tenminste, zo gaan de meeste kleuters naar mijn idee met elkaar om.
...
Alle reacties Link kopieren
Montana schreef:
22-02-2024 08:46
Kun je me aangeven waarin in luidkeels laat weten dat jij vreselijk bent?

Of zit je weer onzin te praten?
Spreekt elke posting van jou dit niet uit?
Of moet het echt met letterlijke bewoording geschreven worden zodat je het snapt?
...
Alle reacties Link kopieren
Murgatroyd schreef:
22-02-2024 08:40
Hee wat leuk! Een topic om over andere topics na te praten, zonder dat irritante geklets!
:P nou idd…
Voor iedereen een groene tuin
De vraag is niet aan mij gericht maar ik heb zo vaak gezien dat er op napraat met geklets negatief over FV wordt geschreven. Beetje flauw om nu van FV te vragen dat ze moet aantonen dat er letterlijk 'FV is vreselijk' staan.
Alle reacties Link kopieren
Montana schreef:
22-02-2024 08:40
Hiero . :)
ik doelde op je uitspraak dat ik gezegd zou hebben dat ik niet weet waarvoor ik een ban heb gehad. Dat heb ik nooit beweerd.

Het lijkt me overigens prettiger voor iedereen dat jij stopt met over mij posten, dan stop ik met erop reageren. Dank.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
22-02-2024 08:49
En wat is dan precies "volwassen" volgens jou en de anderen die dit schrijven?
Mag ik je er even fijntjes aan herinneren dat oorlogen en al het andere dat mis is in de wereld begint met.... juist, volwassenen?

En dan hier verwachten dat men altijd weloverwogen, welbespraakt en nooit ruzie-achtig post want dan is het ineens een kleuterschool? Wás het maar een kleuterschool want dan was het hier redelijk pais en vree met af en toe een lelijke uitschieter out in the open.

Tenminste, zo gaan de meeste kleuters naar mijn idee met elkaar om.
Point taken. Maar soms hoop je stiekem tegen beter weten in dat mensen wat aardiger zijn. Ik maak mij ook weleens schuldig aan (terug )bijten hoor, zeker als ik iets als onrecht zie/ervaar, maar ik blijf mij soms verbazen wat er gezegd/geschreven wordt. Niet alleen op Viva overigens.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Aneso schreef:
22-02-2024 07:16
De hele ophef komt, volgens mij, vooral over of er al dan niet met 2 maten wordt gemeten.

Deze post heeft voor mij dan toch de schijn tegen dat dit inderdaad zo is.
Er wordt soms paginalang over bepaalde forumleden gepraat op napraat of terugkomende sneren over iemand. Dat mag want daar is napraat voor wordt er dan gezegd. Daar worden toch echt wel dingen gezegd waar de honden ook geen brood van lusten.

Nu wordt er over en weer gepraat met en over elkaar. De napraters met geklets vinden dit te ver gaan en geven dit aan. En dan deze post van de mod.
Terwijl in diezelfde napraat met geklets er wel van alles mag worden gezegd “het is napraat”, “we roddelen niet want iedereen kan meelezen”.

Voor mij lijkt het dan toch dat er niet echt een lijn wordt getrokken.
En ergens vind ik het ook hypocriet. Nu vindt men het te ver gaan terwijl daar niet bij stil wordt gestaan als het over anderen gaat. Sterker nog, dan wordt het afgedaan met “jullie kunnen niet lezen”

Het zou het mooiste zijn als er gewoon helemaal niet meer de mogelijkheid wordt geboden om zo over anderen te praten. Als een forummer je niet bevalt, negeer diegene of laat desbetreffend topic links liggen.
Mooie post. Niets aan toe te voegen. Het wordt er niet gezelliger op allemaal.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.
Alle reacties Link kopieren
Aneso schreef:
22-02-2024 07:16
De hele ophef komt, volgens mij, vooral over of er al dan niet met 2 maten wordt gemeten.

Deze post heeft voor mij dan toch de schijn tegen dat dit inderdaad zo is.
Er wordt soms paginalang over bepaalde forumleden gepraat op napraat of terugkomende sneren over iemand. Dat mag want daar is napraat voor wordt er dan gezegd. Daar worden toch echt wel dingen gezegd waar de honden ook geen brood van lusten.

Nu wordt er over en weer gepraat met en over elkaar. De napraters met geklets vinden dit te ver gaan en geven dit aan. En dan deze post van de mod.
Terwijl in diezelfde napraat met geklets er wel van alles mag worden gezegd “het is napraat”, “we roddelen niet want iedereen kan meelezen”.

Voor mij lijkt het dan toch dat er niet echt een lijn wordt getrokken.
En ergens vind ik het ook hypocriet. Nu vindt men het te ver gaan terwijl daar niet bij stil wordt gestaan als het over anderen gaat. Sterker nog, dan wordt het afgedaan met “jullie kunnen niet lezen”

Het zou het mooiste zijn als er gewoon helemaal niet meer de mogelijkheid wordt geboden om zo over anderen te praten. Als een forummer je niet bevalt, negeer diegene of laat desbetreffend topic links liggen.
Hele goede post.

Het helpt natuurlijk ook niet dat de mod gisteravond ineens gezellig over dit topic leek te gaan meepraten in het andere Napraattopic, terwijl ze hier alleen waarschuwingen komt uitdelen.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
22-02-2024 09:42
Hele goede post.

Het helpt natuurlijk ook niet dat de mod gisteravond ineens gezellig over dit topic leek te gaan meepraten in het andere Napraattopic, terwijl ze hier alleen waarschuwingen komt uitdelen.
Ik begrijp sowieso het hele Napraat concept niet. Ik kom al jaren op vele fora maar alleen hier heb je zo'n soort topic waar je lekker ( openlijk ) kan kletsen over anderen.
Ik vind het maar een vreemd fenomeen.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
22-02-2024 09:42
Hele goede post.

Het helpt natuurlijk ook niet dat de mod gisteravond ineens gezellig over dit topic leek te gaan meepraten in het andere Napraattopic, terwijl ze hier alleen waarschuwingen komt uitdelen.
De mod heeft max. twee zinnen gezegd over de hoeveelheid stafjes. Je maakt het veel te groot.
In the end, it is what it is.
Pari_Daryayi schreef:
22-02-2024 08:57
De vraag is niet aan mij gericht maar ik heb zo vaak gezien dat er op napraat met geklets negatief over FV wordt geschreven. Beetje flauw om nu van FV te vragen dat ze moet aantonen dat er letterlijk 'FV is vreselijk' staan.
Dit. Montana stop gewoon. Het is duidelijk wat jij vindt.
Niet iedereen is het met je eens. Kan ook.
fashionvictim schreef:
22-02-2024 09:42
Hele goede post.

Het helpt natuurlijk ook niet dat de mod gisteravond ineens gezellig over dit topic leek te gaan meepraten in het andere Napraattopic, terwijl ze hier alleen waarschuwingen komt uitdelen.
Niet dit topic. 28 stafjes in het andere topic.
Alle reacties Link kopieren
Miss_Edwards schreef:
22-02-2024 09:31
Mooie post. Niets aan toe te voegen. Het wordt er niet gezelliger op allemaal.
Was idd een mooie post waar ook ik mij bij aansluit.

Misschien (tijdelijk) niet gezelliger, maar wel nodig dat er serieus naar gekeken wordt en ik hoop en vertrouw er op dat dit ook gedaan wordt.

Het kan natuurlijk niet zo zijn dat je de ene forummer van alles verwijt, je er een ban aan verbindt (wat die forummer niet zo bedoelde en waarvan door een min of meer onafhankelijke derde is gezegd dat het verwijt van de mods niet helemaal gegrond was) en een andere forummer vervolgens meent er op een vervelende manier van alles over te mogen schrijven, dit herhaaldelijk door verschillende forummers is aangekaart bij de mods die dat verzoek negeren en dat die bewuste forummer zich beroept op zaken als: “je leest niet goed, het staat er niet zo, ik bedoelde het anders.” Ja, daaag. Dat is een onhoudbaar standpunt en ik hoop dat de mods dat gewoon ook inzien.

En dit staat niet op zichzelf blijkbaar en dat is ook wat bedoelt wordt met “het meten met twee maten.”
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
sende schreef:
22-02-2024 09:56
Niet dit topic. 28 stafjes in het andere topic.
En hoeveel stafjes hier…? Weet iemand dat? Daar ben ik dan wel benieuwd naar eigenlijk. Al is het misschien heel veel beter om het niet te delen. Irma maakte daar een terechte opmerking over gisteren.
baggal wijzigde dit bericht op 22-02-2024 10:30
23.88% gewijzigd
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Baggal schreef:
22-02-2024 10:24
En hoeveel stafjes hier…? Weet iemand dat? Daar ben ik dan wel benieuwd naar eigenlijk. Al is het misschien heel veel beter om het niet te delen. Elf maakte daar een terechte opmerking over gisteren.

Vraag het ze zou ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Merys schreef:
22-02-2024 10:27
Vraag het ze zou ik zeggen.
Nee, ik trek de vraag terug. Je geeft elkaar alleen maar munitie. Irma merkte dat gister elders op.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Baggal schreef:
22-02-2024 10:30
Nee, ik trek de vraag terug. Je geeft elkaar alleen maar munitie. Irma merkte dat gister elders op.

Maar je moest 'm toch even stellen hè?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven