Napraat 2.0, deel 1 (zonder geklets)

10-07-2020 16:56 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 2.0!

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Gewone kletspraatjes is hier niet de bedoeling. Die kun je kwijt in het 'napraattopic, deel 133' overig/napraattopic-deel-133/list_messa ... #p31665526.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-07-2020 14:46
71.20% gewijzigd
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
ikBedoelHetGoed schreef:
19-07-2020 10:51
Ik vind het zo'n lastig verhaal! Stel dat zij hem wel leuk vindt en ook relatiemateriaal, hoe zou ze zich dan gedragen nu? Misschien precies hetzelfde, want die zwangerschapshormonen doen wat met je. Ik zou gek worden van de onzekerheid nu als ik TO was. Dit is niet hoe je je de periode rond de komst van je eerste kind had voorgesteld, lijkt me. Da's verder zijn vraag niet, daarom op napraat, maar hemeltje, wat kun je met één kleine beslissing je leven overhoop gooien.
Ik zie niet waarom je dit niet in het topic kan schrijven/vragen. Lijkt mij dat hoe hij zich het voorgesteld had om vader te worden alles met zijn vraag te maken heeft.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
19-07-2020 11:38
Maar individueel aanspreken op postgedrag (niet op losse posts) vind ik erg lastig, want dat gaat snel richting op de man of fittie.
Ik vind sommigen over het algemeen heel onaangenaam posten. Maar heb geen zin om dat openbaar aan te kaarten en daarmee medestanders te ronselen (of uit te lokken). Ik negeer diegenen maar zo’n beetje.
Niet altijd, want soms ben ik het juist met ze eens of vind ik ze grappig. Maar eenmaal uitgesproken heb je een fittie met groepjes voor en tegen, en daar ben ik niet op uit en heb ik geen zin in.

En soms ‘spreken’ zó veel mensen mij aan of interpreteren mijn post anders dan ik bedoelde, dat ik daar wat mee wil. Soms is dat naast me neerleggen, soms is dat verklaren of aanpassen en soms is dat uitleggen aan degene(n) om wie het gaat.
Aanspreken móet ook niet, ‘t is geen verplichting, maar als je er iets van wil zeggen, dan gewoon direct tegen degene die het betreft. En niet met als doel medestanders te ronselen, dat zou behoorlijk treurig zijn, maar gewoonweg omdat het gedrag iets met jou doet en je er last van hebt. Geen last van? Zachtjes je hoofd schudden en doortypen ;)
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Ondanks onze eerdere topic waarschuwing blijft het maar door en door en doorgaan. Dat moet nu stoppen en jullie dienen napraat 2.0 te gaan gebruiken waarvoor hij is opgezet. Dat is napraten en niet dat constante gezeur op en over (de posters van) np132. Het moet nu eens klaar zijn met het geroep over "groepjes", "kliekjes", "zij", "hun", "wij", etc. Als je je aan iemand ergert dan spreek je diegene gewoon aan en niet de gehele groep of zet je hem/haar onder de negeer.
Als jullie een succesvol napraattopic willen dan moeten jullie het toch samen doen. De enige manier om dit patroon te doorbreken is om van beide napraten niet meer op elkaar te reageren via het andere topic.

Degene die doorgaat zal een ban ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
19-07-2020 10:46
Ik ben in mijn eentje een groep. Heerlijk!
Ik ook! En ik heb met niemand ruzie of gezeik. Ik zag dat de mods met wier iets geplaatst hebben over groepjes :couple:
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Me and myself constateren dat we nu even geen topic de moeite waard vinden om over na te praten.
Komt vast wel weer.
Julus schreef:
19-07-2020 12:59
Me and myself constateren dat we nu even geen topic de moeite waard vinden om over na te praten.
Komt vast wel weer.

En ik ben er net achter dat ik niet wist wat er bedoeld werd met "Life-hack" :biggrin:
Ik heb ook geen enkel idee..wasda?
Oudblond schreef:
19-07-2020 11:52
Ik zie niet waarom je dit niet in het topic kan schrijven/vragen. Lijkt mij dat hoe hij zich het voorgesteld had om vader te worden alles met zijn vraag te maken heeft.
Misschien ook wel inderdaad. Ik gooi het toch maar in het topic dan.
Julus schreef:
19-07-2020 13:07
Ik heb ook geen enkel idee..wasda?

Te oordelen naar het topic geloof ik dat het tips zijn voor allerlei dingen zoals het schoonmaken van de oven enzo.
Aha. Ik lees nooit in dat soort topics, want huishouden is niet mijn hobby :-D
Julus schreef:
19-07-2020 13:07
Ik heb ook geen enkel idee..wasda?
Slimme trucjes om je dagelijkse leven een stuk makkelijker te maken. Kan variëren van hoe je lipstick uit je witte bloes krijgt of je binnen een milliseconde een T-shirt opvouwt.
Kroonprinses schreef:
19-07-2020 13:12
Slimme trucjes om je dagelijkse leven een stuk makkelijker te maken. Kan variëren van hoe je lipstick uit je witte bloes krijgt of je binnen een milliseconde een T-shirt opvouwt.

Jaaa dan had ik het geloof ik wel goed begrepen. Weer een nieuwe term geleerd :biggrin:
herfstappeltaart schreef:
19-07-2020 13:13
Jaaa dan had ik het geloof ik wel goed begrepen. Weer een nieuwe term geleerd :biggrin:
Die van diagonaal snel een cadeau inpakken werkt trouwens bij de meeste pakjes niet. Leerpuntje: niet alle life-hacks zijn nuttig of waarheidsgetrouw.
Julus schreef:
19-07-2020 13:11
Aha. Ik lees nooit in dat soort topics, want huishouden is niet mijn hobby :-D
De mijne ook niet en daarom besteed ik uren op zoek naar slimme trucs in plaats van gewoon mijn huishouden te doen wat veel minder tijd kost 😄
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
19-07-2020 11:01
Het zou alleen ongelofelijk prettig zijn als dit gedrag niet door buitenstaanders op een hele groep gepkakt wordt.

Nu is yasmijn de pineut, maar vervolgens wordt er gedaan alsof de hele napraatkliek dus ook zo is.
Ben ik de pineut? Waar? :proud:
Al een account? Log dan hier in.
Kroonprinses schreef:
19-07-2020 13:12
Slimme trucjes om je dagelijkse leven een stuk makkelijker te maken. Kan variëren van hoe je lipstick uit je witte bloes krijgt of je binnen een milliseconde een T-shirt opvouwt.
Dat heette vroeger toch gewoon 'andijvie'?
Nooit geweten dat je navel kan ontsteken en er dan pus uitkomt. Het klinkt vreselijk, maar het schijnt vrij normaal te zijn. De dingen die je hier leert.
ikBedoelHetGoed schreef:
19-07-2020 21:01
Nooit geweten dat je navel kan ontsteken en er dan pus uitkomt. Het klinkt vreselijk, maar het schijnt vrij normaal te zijn. De dingen die je hier leert.
Thanks for sharing!
Alle reacties Link kopieren
prada schreef:
19-07-2020 19:53
Dat heette vroeger toch gewoon 'andijvie'?

Nope, not the same (buiten het feit dat andijvie alleen een viva-term is)
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Ik moet dus gewoon wegblijven uit vaccinatietopics....
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Zonder te lezen weet ik al dat het een grote bron van ergernis zal zijn.
Alle reacties Link kopieren
DerryGirl schreef:
20-07-2020 11:18
Ik moet dus gewoon wegblijven uit vaccinatietopics....
Eigenlijk zou iedereen moeten wegblijven uit vaccinatietopics. Gewoon absolute radiostilte als weer eens zo'n antivaxxer zich komt melden.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan oprecht niet begrijpen dat je een dergelijk YT-filmpje serieus neemt. Come on...
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Alle reacties Link kopieren
Griebus67 schreef:
20-07-2020 12:26
Eigenlijk zou iedereen moeten wegblijven uit vaccinatietopics. Gewoon absolute radiostilte als weer eens zo'n antivaxxer zich komt melden.
Eigenlijk wel he. Gewoon doodzwijgen. Dat zo'n topic aan het eind van de week al op pagina 3 staat ofzo. Je hebt helemaal gelijk.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Julus schreef:
20-07-2020 11:34
Zonder te lezen weet ik al dat het een grote bron van ergernis zal zijn.

Ik ook grrrrrrrr.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven