Napraat 2.0, deel 1 (zonder geklets)

10-07-2020 16:56 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 2.0!

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Gewone kletspraatjes is hier niet de bedoeling. Die kun je kwijt in het 'napraattopic, deel 133' overig/napraattopic-deel-133/list_messa ... #p31665526.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-07-2020 14:46
71.20% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
bethweeter schreef:
19-07-2020 09:54
Volgens mij wil jij juist bepalen wat wel en niet geschreven mag worden. Dat blijkt in ieder geval wel uit deze post
Beetje makkelijke conclusie.
eva-luna schreef:
19-07-2020 09:58
Jagersvrouw schreef: ↑17-07-2020 12:25
Ik had nooit verwacht dat ik dit zou gaan zeggen maar ik vind de andere napraat gezelliger. Wat een gezeik om niks hier jo.

Dit topic is ook niet bedoeld als gezellig kletstopic.
Jammer dat het hier maar door blijft gaan.
En hoe fijn is het om 2 topics te hebben waar je je mening mag geven, het is toch fijn dat als je een gezelliger topic zoekt dat deze er ook is. Niemand is verplicht om deel te nemen in dit topic of welke andere, je kan zelfs ergens niet meer lezen zonder aan te geven waarom.
Oudblond schreef:
19-07-2020 09:48
Nog erger dan roddelen dus als ik je vorige post lees. Alleen in een andere napraat. En dan is het ok want daar is iedereen wel 24/7. Tuurlijk want het is zonder recepten.
Huh?
feow schreef:
19-07-2020 09:37
Ik vind dat ook, en heel zichtbaar ook.
Maar ik geloof tegelijkertijd dat enkelen (om verschillende redenen) écht niet doorhebben wat ze doen en er kennelijk te veel middenin zitten om het zich te beseffen.

Maar mán, wat vind ik het treurig gedrag hier.
Wij komen laten zien dat je met ons heel leuk kunt kletsen. Pleurt op met kletsen, dat moet niet hier. Is niet moeilijk, is niet Chinees.
De hardste schreeuwers ‘ik ben geen kliek’ zouden in hun eigen kliek bubbel moeten blijven. En die ís er, daar mág het! Het heet napraat met een hoog nummer.
Dit is het enige wat ik nog hoop.
yasmijn schreef:
19-07-2020 09:36
Nee, dit is een volwassen post. Doe ff normaal, joh.
Eens met Geronimo. Deze reactie is precies het probleem. In twee zinnen zet je iemand weg alsof ze raar en onredelijk is. Zo pest je dus iemand het forum af: methode 1 is iemand met een paar vileine woorden te kakken zetten en methode 2 is iemand negeren. Dat laatste is trouwens de meest beproefde methode: gewoon alleen reageren op bekenden, zodat nieuwelingen na een paar pogingen ook mee te praten, afdruipen.
PinkDress schreef:
19-07-2020 09:57
Precies. Het is voor iedereen te zien wat er in de originele napraat gebeurt. En als je er in deze napraat over spreekt, ben je zowel hier alsook daar aan de beurt. Er wordt gezegd dat je dus wel meerdere nicks zal hebben, gevraagd of je een lolly wil, en ondertussen maar met droge ogen blijven beweren dat er niks verkeerds gebeurt.
Ja, de lolly opmerking, als je maar onthoudt dat je onvolwassen bent ;-)
Dag 9
En het gaat maar door en door en door en door
Ik zou best de rest van de dag nog inhoudelijk willen reageren hier maar het is prachtig weer dus ik ga me buiten vermaken. Mooie zondag lieve mensen.
Geronimo2 schreef:
19-07-2020 09:58
Beetje makkelijke conclusie.
Maar blijkbaar wel terecht want je hebt geen argumenten om ‘m te weerleggen
bethweeter wijzigde dit bericht op 19-07-2020 10:40
1.10% gewijzigd
-Shifty- schreef:
19-07-2020 09:01
Wil je een lolly?
Wat een rare reactie. Hiermee bevestig je eigenlijk precies wat wordt aangekaart, want dit is dus gewoonweg pestgedrag.
Ja fijne zondag iedereen :sun: :hello:
Geronimo2 schreef:
19-07-2020 10:04
Huh?
Lees jezelf even terug. In 1 post leg je uit waarom napraat 1 nog erger is dan roddelen want (slecht) praten over x... en .... en... . En in je volgende post vertel je dat mensen hier een plaats hebben om hun gal te spuwen(!). (Zonder receptengeneuzel).
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Murrmurr schreef:
19-07-2020 10:15
Ja fijne zondag iedereen :sun: :hello:
:proud:

Afbeelding
Wat een kermisattractie :-D
Oh wow 2020! Zelf gemaakt?
Murrmurr schreef:
19-07-2020 10:17
Oh wow 2020! Zelf gemaakt?
wel zelf geplakt ;-)
ik ben op zich voor het scheiden van recepten en gal, maar nu is het Gal overal. Gal galore! De napraats, alle modstopics, actueel, relaties, parfum(!). Het is soms echt zoeken naar een galvrij topic.
*2020* schreef:
19-07-2020 10:16
:proud:

Afbeelding

Oh dear :proud:
Murrmurr schreef:
19-07-2020 10:19
ik ben op zich voor het scheiden van recepten en gal, maar nu is het Gal overal. Gal galore! De napraats, alle modstopics, actueel, relaties, parfum(!). Het is soms echt zoeken naar een galvrij topic.
Op de sekspijler staan wel aardig wat galvrije topics, gek dat heel veel mensen daar niet willen reageren omdat.... (vul maar in) terwijl daar over het algemeen normaal gesproken wordt.
Itt een topic als bv parfum of een staartje bij een kind? :facepalm:
Waar kan een echte napraatopmerking op dit moment het beste heen? Want ik ben dus echt geschokt dat iemand binnen 1 minuut bewust kiest om eventueel een kind te maken met een splinternieuwe liefde en dat dat dan ook direct gebeurt.
relaties/relatie-zwangerschap-niet-same ... ges/465552
anoniem_361479 wijzigde dit bericht op 19-07-2020 10:27
17.65% gewijzigd
Bedankt voor de tip Zowizo!
ikBedoelHetGoed schreef:
19-07-2020 10:26
Waar kan een echte napraatopmerking op dit moment het beste heen? Want ik ben dus echt geschokt dat iemand binnen 1 minuut bewust kiest om eventueel een kind te maken met een splinternieuwe liefde en dat dat dan ook direct gebeurt.
<<zoekt linkje>>
Ja en nu blijkt de band nog niet zo heel hecht te zijn. Zaaddonor alert.
ikBedoelHetGoed schreef:
19-07-2020 10:06
Eens met Geronimo. Deze reactie is precies het probleem. In twee zinnen zet je iemand weg alsof ze raar en onredelijk is. Zo pest je dus iemand het forum af: methode 1 is iemand met een paar vileine woorden te kakken zetten en methode 2 is iemand negeren. Dat laatste is trouwens de meest beproefde methode: gewoon alleen reageren op bekenden, zodat nieuwelingen na een paar pogingen ook mee te praten, afdruipen.
En dit gebeurt voortdurend joh. Als je dat wilt gaan aanpakken heb je een soort dagtaak. Ik zou het lekker laten en je troosten met de gedachte dat de kliek hier blijkbaar veel geluk uit haalt. Stop je energie in belangrijkere dingen.
ikBedoelHetGoed schreef:
19-07-2020 10:13
Wat een rare reactie. Hiermee bevestig je eigenlijk precies wat wordt aangekaart, want dit is dus gewoonweg pestgedrag.

Ik word gewoon moe van het gezeik. Iedere keer als je hier normaal het gesprek aan gaat wordt er weer een blik napraatheksenkliekjes opengetrokken. Als iemand zich gedraagt als een stampvoetend verongelijkt klein kind dan kan je van mij gewoon de lolly krijgen.

Prima als 'jullie' dus blijkbaar een eigen veilig topic willen. Prima als 'wij' daar dan blijkbaar de vijand zijn. Dan blijf ik hier wel verder weg.
Hier zie je dus groepjes ontstaan of bestendigen. Grappig als je dan leest hoe groepjes worden aangevallen of beschermd. Als je iemand beschermt vorm je met diegene nl ook al een groepje. Heel menselijk allemaal en heel sociaal. Gelukkig denken we allemaal op unieke wijze. Daar herken je mensen aan, tenminste als het goed is. Als we bijna allemaal op dezelfde wijze gaan denken loopt het al heel snel erg verkeerd af. Dat heeft de geschiedenis helaas te vaak bewezen.

Nog even over we. Als je met jouw familie samen kerst viert is dat we, op vakantie bij de locals een biertje drinkt is dat we, op de vrijmibo is dat we en als je hier mee schrijft is dat we. We wordt bepaald door de tijd en plaats. We is dus gewoon los zand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven