Napraat 2025.5 met geklets op de ark van Viva.
donderdag 29 mei 2025 om 16:29
Beste forummers,
Welkom in napraat 2025.5 met geklets.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Welkom in napraat 2025.5 met geklets.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zaterdag 21 juni 2025 om 23:06
zaterdag 21 juni 2025 om 23:11
In de stad is dat gevoelsmatig ook anders vaak inderdaad. Maar ik zag net een compilatie van pinkpop en vroeg me dat af. Al merk ik ook echt wel het verschil tussen hier en Nederland.
zaterdag 21 juni 2025 om 23:14
Kattentuintje schreef: ↑21-06-2025 22:55Echt mods, ik begrijp werkelijk niet hoe jullie kunnen denken dat als een páár mensen ergens om vragen, dat iedereen dan opeens dezelfde mening heeft, als groep met een collectieve mening (Jung is er niks bij). Natuurlijk zijn er meerdere meningen en is bij het een de ene groep niet blij en bij het ander de andere groep niet.
Dit klinkt wel erg naief.
Eens. Als 2 mensen vinden dat alles kumbajaa moet zijn hier is dat niet gelijk de wens van de rest.
TAFKAPML
zaterdag 21 juni 2025 om 23:19
zaterdag 21 juni 2025 om 23:51
zondag 22 juni 2025 om 00:10
Huh, dus morgen komen de twee leukste topics van vandaag weer terug? Waarom waren ze weggehaald? Wisten we zeker dat het trollen waren? En zo ja, wat dan nog?ModeratorViva schreef: ↑21-06-2025 22:27Niet over nagedacht dat we er tegenwoordig troltopic bij zetten. Het is ook zo ontzettend warm dat mijn hersenen inmiddels gesmolten zijn. Zal ze morgen terugplaatsen.
Leuk dat we morgen verder mogen lezen over de avontuurtjes van zijn vrouw en hoe de piemel van vriend er morgen bij hangt.
zondag 22 juni 2025 om 06:13
Kattentuintje schreef: ↑21-06-2025 22:55Echt mods, ik begrijp werkelijk niet hoe jullie kunnen denken dat als een páár mensen ergens om vragen, dat iedereen dan opeens dezelfde mening heeft, als groep met een collectieve mening (Jung is er niks bij). Natuurlijk zijn er meerdere meningen en is bij het een de ene groep niet blij en bij het ander de andere groep niet.
Dit klinkt wel erg naief.
Inderdaad. En ik vind dit gedrag zo onnavolgbaar dat ik niet eens zin heb om terug te gaan zoeken maar volgens mij kwam er toch behoorlijk wat tegengas op het gedram van Feow over het (on)aardige posten. Ik vond die posts van Feow zodanig over the top dat ik er toen ook maar niet op ingegaan ben. Maar dan ga je als modgroep toch niet gewoon maar er vanuit dat dat de consensus is, dat waar Feow en een enkele andere over dramt? Als je overweegt om zoiets drastisch op te leggen (niet meer onaardig posten, wauw), dan plaats je toch ergens een bericht/topic van goh, hoe zijn de meningen hierover, wat willen jullie? Ik vind het werkelijk onbegrijpelijk. En als we het over onveilig hebben, dan vind ik dát onveilig. Zomaar even met een langswaaiende windvlaag meewaaien zonder verdere feedback te vragen. En dan ook nog dat zó vaag communiceren.
Daarnaast, hoe kun je nou denken dat het okee is om mensen op de vingers te tikken als ze onaardige dingen posten over het gedrag van iemand die een perma gekregen heeft voor tig pittige bans nav vreselijk negatief forumgedrag? Ik kan er echt niet bij.
zondag 22 juni 2025 om 07:45
zondag 22 juni 2025 om 08:07
Dat is wel inherent aan de functie en daarom zou het ook hen helpen wanneer ze kunnen werken met een duidelijk beleid. Natuurlijk zal de interpretatie van een bericht altijd subjectief zijn, maar nu gaan ze echt de ene keer links- en de andere keer rechtsaf.
Doordat de moderatie nu zo inconsequent is en bovendien afhankelijk lijkt van wat een paar forummers ergens roepen, roept het alleen maar meer vragen en dus ook discussies op.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in