Napraat 2025.5 met geklets op de ark van Viva.

29-05-2025 16:29 3076 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.5 met geklets.

Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.

Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Moiren schreef:
06-06-2025 20:15
Lijkt me vrij logisch, maar ja, dat is maar wat je gewend bent denk ik :lol:
Ieders referentie kader is anders inderdaad
En dan die vrouw die zich afvraagt of ze gezichtscreme op haar handen kan gebruiken :bonk:
MrsM schreef:
06-06-2025 20:01
Wat leuk! Veel plezier met de voorpret! Open gerust een topic voor kledingadvies ;-) Altijd leuk om mee te denken!

Hoop dat die foto en handtekeningen gaan lukken voor je! :love:
De foto gaat in ieder geval wel lukken want zoon gaat mee en die kan best leuk fotograferen. Hij wil die ouwe hippie waar ik al jaren over loop te zeuren nu toch ook wel eens in levenden lijve zien :lol: Dochter wil ook graag mee, maar zij moet nog even kijken met werk en zo. Dochter is sowieso al een paar keer meegeweest naar Doe Maar (toen Henny nog leefde) dus zij is een ouwe rot in het vak.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Mijn moeder ging met ons naar het zwembad, mijn vader nam ons mee op de fiets. En samen als gezin dingen ondernemen. Mijn moeder en vader deden niet moeilijk over wie zich met de kinderen bezig moest houden. Dat ging gewoon in overleg en niemand die moeilijk deed. Ook speelden mijn sibling en ik ook gewoon samen op vakantie of met andere kinderen die we tegenkwamen.
Star⁴ schreef:
06-06-2025 20:19
En dan die vrouw die zich afvraagt of ze gezichtscreme op haar handen kan gebruiken :bonk:
Ja :rofl:
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
[
anoniem_684453a12a7c3 wijzigde dit bericht op 06-06-2025 20:23
98.32% gewijzigd
Frizz :hug:
De realiteit haalt de werkelijkheid in
Ik vind het wel een goed idee trouwens. Ik heb nog wel wat nagenoeg volle potjes staan.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Star⁴ schreef:
Ik wist echt niet wat ik las.
Moiren schreef:
06-06-2025 20:10
Ik gok bij ons net als thuis: je kan nu nog wat vragen/vertellen/plassen/drinken vragen en daarna vermaak je jezelf.

Ja denk het inderdaad. Mijn ouders waren iig niet bezig met ons de hele dag entertainen op de rustdagen op de camping.

Weet wel dat mijn vader het absoluut heerlijk vond om de omgeving te verkennen met de auto, allerlei plaatsjes aan te doen en dat sibling en ik op een gegeven moment echt een hekel daaraan kregen want op de camping is veel leukerrrrrr... (zeuren en dreinen) en dat we toen we oud genoeg waren dan alleen op de camping bleven terwijl pa en ma gingen touren. (Hoe onverantwoord???)

:mrgreen:
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Joppie schreef:
06-06-2025 20:15
Ik kan me niets herinneren van de vakanties vroeger maar heb wel een prachtige foto van mijzelf in een t-shirt van mijn papa waar ik op het dak van onze auto zit🥰

Naahhhh :love:

Ja die oude vakantiefoto's zijn voor mij ook goud waard nu. Eigenlijk alle foto's.
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Hélène_Amélie schreef:
Mijn moeder ging met ons naar het zwembad, mijn vader nam ons mee op de fiets. En samen als gezin dingen ondernemen. Mijn moeder en vader deden niet moeilijk over wie zich met de kinderen bezig moest houden. Dat ging gewoon in overleg en niemand die moeilijk deed. Ook speelden mijn sibling en ik ook gewoon samen op vakantie of met andere kinderen die we tegenkwamen.

Ja precies. Vooral dat laatste vonden wij erg leuk! En dan meedoen met de activiteiten die werden georganiseerd. Of we verzonnen met die vriendjes zelf een schimmenspel waar we de hele week mee bezig waren tot aan de grote voorstelling. Alle ouders verzamelen voor de tent en wij een deuzig zelfverzonnen poppenspel opvoeren achter een laken.

Haha leuke tijden!
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Lady*Voldemort schreef:
De foto gaat in ieder geval wel lukken want zoon gaat mee en die kan best leuk fotograferen. Hij wil die ouwe hippie waar ik al jaren over loop te zeuren nu toch ook wel eens in levenden lijve zien :lol: Dochter wil ook graag mee, maar zij moet nog even kijken met werk en zo. Dochter is sowieso al een paar keer meegeweest naar Doe Maar (toen Henny nog leefde) dus zij is een ouwe rot in het vak.

Super leuk! Hoe leuk zou het zijn om met allebei de kinderen daarheen te gaan en een foto te kunnen maken! :)
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Star⁴ schreef:
Toch intrigeert het me ook, omdat ik zo graag wil weten waarom ze denkt dat het niet zou kunnen, maar ook omdat ik me afvraag wat voor dilemma's ze op een dag nog meer het hoofd moet bieden als dit er al eentje is. Lijkt me doodvermoeiend. :-)
MrsM schreef:
06-06-2025 19:59
Wat is mijn leven zonder kinderen toch heerlijk ongecompliceerd vergeleken met sommigen. Jeetje, ik word al moe als ik TO lees in dat topic over vakantie met kleuters.

Ik zou geen 3 dagen nodig hebben voor mezelf na zo'n vakantie maar 3 maanden denk ik. :hihi:

Shit ik ben weer eens mosterd zie ik net...
Ik had het natuurlijk heel zwaar, in mijn eentje.
Als ik dat topic lees ben ik weer heel blij met mijn keuze.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Wat is het nut van het gebruik van het woord sibling als je er maar eentje hebt?
Broer of zus is korter.
Bij meerdere broers of zussen, of bij broers én zussen is sibling mss makkelijker.
Ik vind het een stom woord.

David Dunning
Solomio schreef:
06-06-2025 20:41
Wat is het nut van het gebruik van het woord sibling als je er maar eentje hebt?
Broer of zus is korter.
Bij meerdere broers of zussen, of bij broers én zussen is sibling mss makkelijker.
Omdat ik niet hoef te vertellen of ik een broer of zus heb.
Solomio schreef:
06-06-2025 20:41
Broer of zus is korter.
Bij mij op de uni zeiden ze brusjes. Die vind ik zo mogelijk nog erger.
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
06-06-2025 20:48
😵‍💫
Lady*Voldemort schreef:
06-06-2025 20:48
Dat hoor ik nog regelmatig: brusjesgroepen, voor siblings van kinderen die wat mankeren.

David Dunning
Brusjes vind ik leuk, siblings is onnodig gebruik van Engels.

David Dunning
Hier natuurlijk weer het omgekeerde probleem: kun je handcrème op je gezicht smeren?

David Dunning
Hélène_Amélie schreef:
06-06-2025 20:43
Omdat ik niet hoef te vertellen of ik een broer of zus heb.

Haha ja dat is ook mijn reden eigenlijk...
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
MrsM schreef:
06-06-2025 21:15
Haha ja dat is ook mijn reden eigenlijk...
Ja want het hebben van een zus is natuurlijk ook vreselijk zeldzaam, dan herkennen ze je meteen.
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
06-06-2025 21:16
Ja want het hebben van een zus is natuurlijk ook vreselijk zeldzaam, dan herkennen ze je meteen.
:lol:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven