Napraat 2025.5 met geklets op de ark van Viva.
donderdag 29 mei 2025 om 16:29
Beste forummers,
Welkom in napraat 2025.5 met geklets.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Welkom in napraat 2025.5 met geklets.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
vrijdag 13 juni 2025 om 12:00
vrijdag 13 juni 2025 om 12:01
vrijdag 13 juni 2025 om 12:15
Kennelijk moeten we als collectief (lees overheid) de hele opvoeding van iemands kinderen betalen, want we hebben er collectief profijt van dat iemand kinderen krijgt.
Dat er al een miljoen regelingen voor kinderen zijn is bij lange na niet genoeg. Maar op de vraag wat dan krijg ik geen antwoord, behalve dat ik gewezen wordt op het collectief
(Sorry, moet mijn frustratie even kwijt)
Dat er al een miljoen regelingen voor kinderen zijn is bij lange na niet genoeg. Maar op de vraag wat dan krijg ik geen antwoord, behalve dat ik gewezen wordt op het collectief

Ik heb niet gefaald. Ik heb gewoon 10.000 manieren ontdekt die niet werken - T. Edison
vrijdag 13 juni 2025 om 12:19
Ik las een stukje daar, maar ik begreep het probleem niet eigenlijk.Lucy schreef: ↑13-06-2025 12:15Kennelijk moeten we als collectief (lees overheid) de hele opvoeding van iemands kinderen betalen, want we hebben er collectief profijt van dat iemand kinderen krijgt.
Dat er al een miljoen regelingen voor kinderen zijn is bij lange na niet genoeg. Maar op de vraag wat dan krijg ik geen antwoord, behalve dat ik gewezen wordt op het collectief![]()
Vind jij het een probleem dat er veel financiële tegemoetkomingen zijn als je kinderen hebt?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
vrijdag 13 juni 2025 om 12:20
Ow, mss had ze hier gelezen dat we op die opmerking zaten te wachten.
Ik heb altijd te doen met kinderen die (vrijwel) alles leuk vinden. Hoe worden die ooit volwassen?
David Dunning
David Dunning
vrijdag 13 juni 2025 om 12:34
Nee, zeker niet. Ik ben van mening dat er absoluut ingezet moet worden op bv generatiearmoede. Mijn vraag was: wat moet er dan nog meer betaald worden als je een kind hebt?
lucy wijzigde dit bericht op 13-06-2025 12:38
23.56% gewijzigd
Ik heb niet gefaald. Ik heb gewoon 10.000 manieren ontdekt die niet werken - T. Edison
vrijdag 13 juni 2025 om 12:37
Lady*Voldemort schreef: ↑13-06-2025 11:00Ik ben intussen nog een beetje aan het werk (heerlijk in een bloedhete wasserij) maar is de bewering al langsgekomen dat sportdagen ook heel nuttig zijn omdat kinderen nou eenmaal moeten leren om dingen te doen waar ze geen zin in hebben?
ja hoor, die is al geweest.
Huts!
vrijdag 13 juni 2025 om 14:24
Oohhh goeie tip! Ik heb nog nooit stoelventilatie gehad, wel verwarming. Maar zou ik nu heel goed kunnen gebruiken, alles plakt. Nou ja om 17.00 klaar en dan blijf ik buiten zitten tot het donker wordt denk ik....
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
vrijdag 13 juni 2025 om 14:27
Buiten?
Ik zit binnen, stuk koeler dan buiten.
David Dunning
David Dunning
vrijdag 13 juni 2025 om 14:30
Wij hebben een platdak en rondom grote ramen, binnen tikt die ook de 29 graden aan behalve in de slaapkamers waar de airco aanstaat.
Buiten in de schaduw is het dan toch wat fijner vind ik. Natuurlijk ga ik wel andere kleding aantrekken dan ik nu aan heb met werken. Korter en luchtiger.

J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
vrijdag 13 juni 2025 om 15:36
Lady*Voldemort schreef: ↑13-06-2025 15:18Hehe, eindelijk uitgewassen. De rest van de dag kom ik niet meer buiten, wat een narigheid daar.
Ik zou van mijn stokje gegaan zijn, knap dat je het volgehouden hebt. Jij hebt alvast een hele hoop ijs(jes) verdient voor deze middag!
vrijdag 13 juni 2025 om 17:37
In de woonkamer is het nu 25.8. Buiten 32. Boven hebben we airco, die staat op 20.MrsM schreef: ↑13-06-2025 14:30Wij hebben een platdak en rondom grote ramen, binnen tikt die ook de 29 graden aan behalve in de slaapkamers waar de airco aanstaat.
Buiten in de schaduw is het dan toch wat fijner vind ik. Natuurlijk ga ik wel andere kleding aantrekken dan ik nu aan heb met werken. Korter en luchtiger.![]()
vrijdag 13 juni 2025 om 17:39
vivapimpelmees schreef: ↑13-06-2025 17:37In de woonkamer is het nu 25.8. Buiten 32. Boven hebben we airco, die staat op 20.
Ja buiten gaf hij net 32.5 aan bij ons. Ben nu klaar en zit in de schaduw in de tuin. En ik doe helemaal niks meer vandaag....
25 graden is ook al best warm binnen toch? Maar goed nog altijd koeler dan buiten! Lang leve de airco op zulke dagen!
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
vrijdag 13 juni 2025 om 17:51
vrijdag 13 juni 2025 om 18:46
vrijdag 13 juni 2025 om 18:47

Voor iedereen een groene tuin
vrijdag 13 juni 2025 om 18:47
Lady*Voldemort schreef: ↑13-06-2025 17:51Hier binnen 26 graden en buiten 32. Het is maar goed dat ik weggejaagd ben uit het zomervreugdtopic want anders zouden ze ervan lusten.

Voor iedereen een groene tuin
vrijdag 13 juni 2025 om 19:01
Het gaat mij vandaag niet zozeer om de temperatuur, maar om de atmosfeer... zodra ik buiten kom heb ik het stikbenauwd.
vrijdag 13 juni 2025 om 19:10
Een man (52) en vrouw (42) in een relatie van 1 jaar, willen wachten met seks voor het huwelijk maar er is nog helemaal niks nakkes nada gepland vopr een huwelijk...
Man is nogal Christelijk en vindt wat van het leven van puberzoon van vrouw, en vrouw vraagt zich af of hij wel echt van haar houdt?
Echt... wat is dit voor rare snuiter?
(Topic zeur ik?)
Man is nogal Christelijk en vindt wat van het leven van puberzoon van vrouw, en vrouw vraagt zich af of hij wel echt van haar houdt?
Echt... wat is dit voor rare snuiter?
(Topic zeur ik?)
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
vrijdag 13 juni 2025 om 19:12
Altijd al gehad of heeft dit te maken met je conditie van nu?vivapimpelmees schreef: ↑13-06-2025 19:01Het gaat mij vandaag niet zozeer om de temperatuur, maar om de atmosfeer... zodra ik buiten kom heb ik het stikbenauwd.
Maar mensen gaan voorbij

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in