Napraat 2025.5 met geklets op de ark van Viva.

29-05-2025 16:29 1843 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.5 met geklets.

Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.

Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Star⁴ schreef:
13-06-2025 11:45
Ik ga even kijken of Speculaastaart al gesignaleerd is.
Al eeuwen, maar de betreffende dooddoener kwam deze keer van iemand anders.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Wat een ongelooflijk nare mentaliteit heerst er hier toch, zeker als het kwetsbaren betreft.
Of het nou kinderen zijn, of angstigen, of chronisch zieken.
Bah.

David Dunning
Solomio schreef:
13-06-2025 12:00
Al eeuwen, maar de betreffende dooddoener kwam deze keer van iemand anders.
O die. Die trolt volgens mij.
Kennelijk moeten we als collectief (lees overheid) de hele opvoeding van iemands kinderen betalen, want we hebben er collectief profijt van dat iemand kinderen krijgt.

Dat er al een miljoen regelingen voor kinderen zijn is bij lange na niet genoeg. Maar op de vraag wat dan krijg ik geen antwoord, behalve dat ik gewezen wordt op het collectief :@@:

(Sorry, moet mijn frustratie even kwijt)
Ik heb niet gefaald. Ik heb gewoon 10.000 manieren ontdekt die niet werken - T. Edison
Lucy schreef:
13-06-2025 12:15
Kennelijk moeten we als collectief (lees overheid) de hele opvoeding van iemands kinderen betalen, want we hebben er collectief profijt van dat iemand kinderen krijgt.

Dat er al een miljoen regelingen voor kinderen zijn is bij lange na niet genoeg. Maar op de vraag wat dan krijg ik geen antwoord, behalve dat ik gewezen wordt op het collectief :@@:

(Sorry, moet mijn frustratie even kwijt)
Ik las een stukje daar, maar ik begreep het probleem niet eigenlijk.
Vind jij het een probleem dat er veel financiële tegemoetkomingen zijn als je kinderen hebt?

David Dunning
Star⁴ schreef:
13-06-2025 12:15
O die. Die trolt volgens mij.
Ow, mss had ze hier gelezen dat we op die opmerking zaten te wachten.

Ik heb altijd te doen met kinderen die (vrijwel) alles leuk vinden. Hoe worden die ooit volwassen?

David Dunning
Solomio schreef:
13-06-2025 12:19
Ik las een stukje daar, maar ik begreep het probleem niet eigenlijk.
Vind jij het een probleem dat er veel financiële tegemoetkomingen zijn als je kinderen hebt?
Nee, zeker niet. Ik ben van mening dat er absoluut ingezet moet worden op bv generatiearmoede. Mijn vraag was: wat moet er dan nog meer betaald worden als je een kind hebt?
lucy wijzigde dit bericht op 13-06-2025 12:38
23.56% gewijzigd
Ik heb niet gefaald. Ik heb gewoon 10.000 manieren ontdekt die niet werken - T. Edison
Lady*Voldemort schreef:
13-06-2025 11:00
Ik ben intussen nog een beetje aan het werk (heerlijk in een bloedhete wasserij) maar is de bewering al langsgekomen dat sportdagen ook heel nuttig zijn omdat kinderen nou eenmaal moeten leren om dingen te doen waar ze geen zin in hebben?

ja hoor, die is al geweest.
Huts!
Phlox24 schreef:
13-06-2025 08:52
Je was toch bezig met een nieuwe auto? Stoelventilatie zou voor jou echt ideaal zijn. Nooit meer plakkend uit de auto stappen. Ik vind het heel fijn. Mijn auto is echter totaal niet geschikt als lesauto.
Oohhh goeie tip! Ik heb nog nooit stoelventilatie gehad, wel verwarming. Maar zou ik nu heel goed kunnen gebruiken, alles plakt. Nou ja om 17.00 klaar en dan blijf ik buiten zitten tot het donker wordt denk ik....
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
MrsM schreef:
13-06-2025 14:24
Oohhh goeie tip! Ik heb nog nooit stoelventilatie gehad, wel verwarming. Maar zou ik nu heel goed kunnen gebruiken, alles plakt. Nou ja om 17.00 klaar en dan blijf ik buiten zitten tot het donker wordt denk ik....
Buiten?
Ik zit binnen, stuk koeler dan buiten.

David Dunning
Solomio schreef:
13-06-2025 14:27
Buiten?
Ik zit binnen, stuk koeler dan buiten.

Wij hebben een platdak en rondom grote ramen, binnen tikt die ook de 29 graden aan behalve in de slaapkamers waar de airco aanstaat.

Buiten in de schaduw is het dan toch wat fijner vind ik. Natuurlijk ga ik wel andere kleding aantrekken dan ik nu aan heb met werken. Korter en luchtiger. :)
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Hehe, eindelijk uitgewassen. De rest van de dag kom ik niet meer buiten, wat een narigheid daar.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
13-06-2025 15:18
Hehe, eindelijk uitgewassen. De rest van de dag kom ik niet meer buiten, wat een narigheid daar.

Ik zou van mijn stokje gegaan zijn, knap dat je het volgehouden hebt. Jij hebt alvast een hele hoop ijs(jes) verdient voor deze middag!
Tot later, ik ga naar de Spaanse kapper nu, zij praat aan een stuk door over familie etcetera. Goed voor mijn Spaans. Engels is ze niet machtig.
MrsM schreef:
13-06-2025 14:30
Wij hebben een platdak en rondom grote ramen, binnen tikt die ook de 29 graden aan behalve in de slaapkamers waar de airco aanstaat.

Buiten in de schaduw is het dan toch wat fijner vind ik. Natuurlijk ga ik wel andere kleding aantrekken dan ik nu aan heb met werken. Korter en luchtiger. :)
In de woonkamer is het nu 25.8. Buiten 32. Boven hebben we airco, die staat op 20.
vivapimpelmees schreef:
13-06-2025 17:37
In de woonkamer is het nu 25.8. Buiten 32. Boven hebben we airco, die staat op 20.

Ja buiten gaf hij net 32.5 aan bij ons. Ben nu klaar en zit in de schaduw in de tuin. En ik doe helemaal niks meer vandaag....

25 graden is ook al best warm binnen toch? Maar goed nog altijd koeler dan buiten! Lang leve de airco op zulke dagen!
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Bij mij 22,7 graden binnen volgens de ene thermometer, 21,5 volgens de andere.
Ik heb koude voeten. :hihi:

David Dunning
Hier binnen 26 graden en buiten 32. Het is maar goed dat ik weggejaagd ben uit het zomervreugdtopic want anders zouden ze ervan lusten.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Douchen blijft toch een verdomd vervelend gedoe met mijn lange haar. 😬
Een uur van tevoren neem ik pijnstillers in, maar toch kut. En voordat je weer in een soort van kleding bent. 😵‍💫
Met dit weer zijn halterjurkjes het minst vervelend om je in te wurmen.
De realiteit haalt de werkelijkheid in
yasmijn schreef:
13-06-2025 18:46
Douchen blijft toch een verdomd vervelend gedoe met mijn lange haar. 😬
Een uur van tevoren neem ik pijnstillers in, maar toch kut. En voordat je weer in een soort van kleding bent. 😵‍💫
Met dit weer zijn halterjurkjes het minst vervelend om je in te wurmen.
:hug:
Voor iedereen een groene tuin
Lady*Voldemort schreef:
13-06-2025 17:51
Hier binnen 26 graden en buiten 32. Het is maar goed dat ik weggejaagd ben uit het zomervreugdtopic want anders zouden ze ervan lusten.
:-D
Voor iedereen een groene tuin
MrsM schreef:
13-06-2025 17:39
Ja buiten gaf hij net 32.5 aan bij ons. Ben nu klaar en zit in de schaduw in de tuin. En ik doe helemaal niks meer vandaag....

25 graden is ook al best warm binnen toch? Maar goed nog altijd koeler dan buiten! Lang leve de airco op zulke dagen!
Het gaat mij vandaag niet zozeer om de temperatuur, maar om de atmosfeer... zodra ik buiten kom heb ik het stikbenauwd.
Een man (52) en vrouw (42) in een relatie van 1 jaar, willen wachten met seks voor het huwelijk maar er is nog helemaal niks nakkes nada gepland vopr een huwelijk...

Man is nogal Christelijk en vindt wat van het leven van puberzoon van vrouw, en vrouw vraagt zich af of hij wel echt van haar houdt?

Echt... wat is dit voor rare snuiter?

(Topic zeur ik?)
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
vivapimpelmees schreef:
13-06-2025 19:01
Het gaat mij vandaag niet zozeer om de temperatuur, maar om de atmosfeer... zodra ik buiten kom heb ik het stikbenauwd.
Altijd al gehad of heeft dit te maken met je conditie van nu?
Maar mensen gaan voorbij
Joppie schreef:
13-06-2025 19:12
Altijd al gehad of heeft dit te maken met je conditie van nu?
2 x een dubbele longembolie helpt niet nee.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven