Napraat 2025.5 met geklets op de ark van Viva.

29-05-2025 16:29 3076 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.5 met geklets.

Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.

Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Star⁴ schreef:
15-06-2025 21:47
Of de melding in het topic zelf. :P
Ow, die had ik natuurlijk gemist.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
@Marianneke maar over dat gebeuren toen met Solo en anderen over ziekten, daar is de mod al vaker op teruggekomen toch? Dat dat verre van handig was. Ik vind dat die discussie dan ook wel klaar is, de mods hebben een inschattingsfout gemaakt, zijn er op teruggekomen, daarmee zou de kous omtrent dat onderwerp toch af moeten zijn?

En vwb valse opmerkingen, ja dat klopt die staan er idd soms. Ik weet niet beter dan dat dat op napraat "mag" tot op zekere hoogte. Als de mods dat gaan veranderen is mij overigens ook prima hoor, maar dan wel zoals ze aangaven met duidelijke grenzen en richtlijnen. En geen willekeur dat de ene mod andere grenzen heeft dan de andere, want dan krijg je idd een raar gevoel erover, omdat wij niet weten welke mod wat vindt of doet.

Het is jammer dat vaste napraters niet meer napraten om deze reden.
MrsM schreef:
15-06-2025 21:48
@Marianneke maar over dat gebeuren toen met Solo en anderen over ziekten, daar is de mod al vaker op teruggekomen toch? Dat dat verre van handig was. Ik vind dat die discussie dan ook wel klaar is, de mods hebben een inschattingsfout gemaakt, zijn er op teruggekomen, daarmee zou de kous omtrent dat onderwerp toch af moeten zijn?

En vwb valse opmerkingen, ja dat klopt die staan er idd soms. Ik weet niet beter dan dat dat op napraat "mag" tot op zekere hoogte. Als de mods dat gaan veranderen is mij overigens ook prima hoor, maar dan wel zoals ze aangaven met duidelijke grenzen en richtlijnen. En geen willekeur dat de ene mod andere grenzen heeft dan de andere, want dan krijg je idd een raar gevoel erover, omdat wij niet weten welke mod wat vindt of doet.

Het is jammer dat vaste napraters niet meer napraten om deze reden.
Dat zal lastig blijven, omdat lang niet alles duidelijk herkenbaar is als vals, of op de man, of persoonlijk. Zeker als het in algemene termen wordt verpakt.

David Dunning
Marianneke schreef:
15-06-2025 21:36

Het feit dat de mod laatst schreef dat ze juist bij LV wel eens wachten met de anonimisering omdat ze er vaak op terugkomt wijst er al op dat ze ook hun oren wel naar LV laten hangen.

Dat is alleen maar omdat ze zichzelf graag werk willen besparen, en dat snap ik.

Wat hier bij Feow gebeurt is van een hele andere orde: iedereen moet zijn bek houden over de napraat maar als Feow er kritiek op heeft zijn de mods meer dan bereid zich een heleboel werk op de hals te halen door haar kritiek uitgebreid te beantwoorden en beloften te doen over al dan niet te nemen maatregelen.

Ik mag toch hopen dat je dat verschil wel ziet.
Lady*Voldemort schreef:
15-06-2025 21:50
Dat is alleen maar omdat ze zichzelf graag werk willen besparen, en dat snap ik.

Wat hier bij Feow gebeurt is van een hele andere orde: iedereen moet zijn bek houden over de napraat maar als Feow er kritiek op heeft zijn de mods meer dan bereid zich een heleboel werk op de hals te halen door haar kritiek uitgebreid te beantwoorden en beloften te doen over al dan niet te nemen maatregelen.

Ik mag toch hopen dat je dat verschil wel ziet.
Je maakt er wel een illustratie van wel uitdelen en niet incasseren van hoor. Zo kinderachtig ben je anders toch ook niet?
ldp schreef:
15-06-2025 21:53
Je maakt er wel een illustratie van wel uitdelen en niet incasseren van hoor. Zo kinderachtig ben je anders toch ook niet?
Huh?
Enig idee wat LV allemaal al heeft moeten incasseren van feow?

David Dunning
ldp schreef:
15-06-2025 21:53
Oh, mij maakt het geen reet uit dat Feow me niet moet hoor, ze doet maar. Maar zodra de mods daarin al dan niet ogenschijnlijk meegaan ben ik er eigenlijk toch wel klaar mee. Feow kan ik immers negeren, de mods niet.

Maar goed, ik ben reuze benieuwd naar het antwoord op mijn PB'tje morgen.
Solomio schreef:
15-06-2025 20:30
En daar zijn sommige mensen beter in dan anderen.
Ik b3n daar dus bewezen slecht in. O o.
Ik ga later wel meer reageren, eerst maar eens een rondje hardlopen om wat woede kwijt te raken.

Maar het belangrijkste eerst:
LV, ik vind het echt kut om te lezen dat jij je niet veilig hier zou voelen door mij.
Ik heb op geen enkele manier daar bewust iets aan gedaan, maar zelfs als het onbewust is: sorry. Dat is absoluut niet wat ik iemand wil laten voelen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Marianneke schreef:
Aangezien Hela niemand quotte ga ik er vanuit dat ze de algehele verontwaardiging nonsens vindt. En niet specifiek de post die toevallig net boven haar stond.

Ik mag LV graag, ik zou haar zeer missen op dit forum. Maar ik vind niet dat de Mods nu hun oren meer naar Feow laten hangen dan ze naar bijv LV of anderen hier doen.
Het feit dat de mod laatst schreef dat ze juist bij LV wel eens wachten met de anonimisering omdat ze er vaak op terugkomt wijst er al op dat ze ook hun oren wel naar LV laten hangen.

Ik vind wel dat Feow een punt heeft over het niet consequent modereren op Napraat. En dat werkt verschillende kanten op.
Zo was het bijv ook niet consequent dat ze rondom het infarct van Solo en andere zieke dingen die er toen speelden ineens iets schreven over teveel leed-verhalen hier.
En zo laten ze af en toe echt wel valse dingen hier staan, onder het mom van 'dat mag op napraat'.

Het is wat mij betreft opvallend dat verschillende mensen die in het verleden best veel op napraat postten, nu nog maar amper hier zijn. Zoals bijv Hela en ik. Toevallig had ik het er laatst nog met iemand over (in een achterkamertje, jawel) dat de sfeer hier bij tijd en wijle echt verziekt is. En dat komt dit forum niet ten goede.

Ik vind niet dat napraat verboden moet worden. Ik vind wel dat er ook op napraat mag worden ingegrepen bij valse berichten. Liever daarop dan op teveel ziek-verhalen (terwijl ik het echt wel lastig vind als het hier 3 pagina's over leed gaat en ik zou iets over een trol willen posten).
Eens.
Solomio schreef:
15-06-2025 21:54
Huh?
Misschien wordt het wat helderder als daar wat voorbeelden bij komen ja.

Heeft moeten incasseren komt op mij namelijk nogal overdreven over op een forum waar je iemand negeert als je hem zat bent of het topic wegklikt of je telefoon even weglegt als je er klaar mee bent.

De ergernis richting mods snap ik wat dat betreft beter.
ldp schreef:
15-06-2025 22:06

Heeft moeten incasseren komt op mij namelijk nogal overdreven over op een forum waar je iemand negeert als je hem zat bent of het topic wegklikt of je telefoon even weglegt als je er klaar mee bent.

Daar gaat het me ook feitelijk om natuurlijk. Dat feow onderhuids over mij en nog een paar anderen klaagt maakt het er niet beter op, maar alla. Het feit dat de mods daar zo vrolijk in mee gaan steekt me pas echt. Zeker omdat ze de afgelopen dagen iedere kritiek op de napraat meteen de kop indrukten en nu ineens niet.
ldp schreef:
15-06-2025 22:06

Prima dat het jou overdreven voorkomt.
Duidelijk ook dat je al dat onderhuidse gesneer niet meekrijgt.
Maar dat is er wel.

David Dunning
feow schreef:
15-06-2025 22:04
Ik ga later wel meer reageren, eerst maar eens een rondje hardlopen om wat woede kwijt te raken.

Maar het belangrijkste eerst:
LV, ik vind het echt kut om te lezen dat jij je niet veilig hier zou voelen door mij.
Ik heb op geen enkele manier daar bewust iets aan gedaan, maar zelfs als het onbewust is: sorry. Dat is absoluut niet wat ik iemand wil laten voelen.

Ach kom op.
Marianneke schreef:
Aangezien Hela niemand quotte ga ik er vanuit dat ze de algehele verontwaardiging nonsens vindt. En niet specifiek de post die toevallig net boven haar stond.

(...)

Het is wat mij betreft opvallend dat verschillende mensen die in het verleden best veel op napraat postten, nu nog maar amper hier zijn. Zoals bijv Hela en ik. Toevallig had ik het er laatst nog met iemand over (in een achterkamertje, jawel) dat de sfeer hier bij tijd en wijle echt verziekt is. En dat komt dit forum niet ten goede.
Ik ben hier nog amper omdat de sfeer idd verziekt is. Dat ligt wat mij betreft niet aan de moderatie.
anoniem_68a87416374e4 wijzigde dit bericht op 15-06-2025 22:17
0.15% gewijzigd
Lady*Voldemort schreef:
15-06-2025 22:13
Daar gaat het me ook feitelijk om natuurlijk. Dat feow onderhuids over mij en nog een paar anderen klaagt maakt het er niet beter op, maar alla. Het feit dat de mods daar zo vrolijk in mee gaan steekt me pas echt. Zeker omdat ze de afgelopen dagen iedere kritiek op de napraat meteen de kop indrukten en nu ineens niet.
Het punt bij mij is dat de mods het vaak niet sn̈appen.
Hela schreef:
15-06-2025 22:16
Ik ben hier nog amper omdat de sfeer idd verziekt is. Dat ligt wat mij betreft niet aan de moderatie.
Ja dit maakt het er echt beter op he :lol:
Ik ben twee keer op anoniem gegaan nadat ik een topic had geopend en totaal de grond in werd geboord hier op napraat. En ja, dat voelde onveilig. Omdat de mods het blijkbaar niet nodig vonden om posts te verwijderen. Ondanks staffen van die posts. En dat afzeiken van mij als forummer, dat werd wel gedaan door vaste napraters. Op de man ook. LV begon daarmee. Maar dat is niet zozeer wat mij stoort, want ik lees LV over het algemeen graag. Het ging mij om het niet ingrijpen van de mods.

Iedereen mag schrijven op napraat, maar ik kan me voorstellen dat mensen wegblijven. Ik sta er inmiddels boven. Ik zou me niet zo snel meer weg laten jagen. Ik mag hier ook gewoon schrijven, het is gewoon een open topic. Die verhalen over ziektes en "wat eten we vandaag" (vroeger), of vaderdag, daar heb ik niets mee. Prima, daar lees ik wel overheen.
Wat gebeurt hier allemaal? 😱
13th_Star schreef:
15-06-2025 22:21
Ik ben twee keer op anoniem gegaan nadat ik een topic had geopend en totaal de grond in werd geboord hier op napraat. En ja, dat voelde onveilig. Omdat de mods het blijkbaar niet nodig vonden om posts te verwijderen. Ondanks staffen van die posts. En dat afzeiken van mij als forummer, dat werd wel gedaan door vaste napraters. Op de man ook. LV begon daarmee. Maar dat is niet zozeer wat mij stoort, want ik lees LV over het algemeen graag. Het ging mij om het niet ingrijpen van de mods.

Iedereen mag schrijven op napraat, maar ik kan me voorstellen dat mensen wegblijven. Ik sta er inmiddels boven. Ik zou me niet zo snel meer weg laten jagen. Ik mag hier ook gewoon schrijven, het is gewoon een open topic. Die verhalen over ziektes en "wat eten we vandaag" (vroeger), of vaderdag, daar heb ik niets mee. Prima, daar lees ik wel overheen.
Lady*Voldemort schreef:
15-06-2025 22:24
Had me daar dan meteen op aangesproken, in plaats van nu ineens openheid van zaken te geven terwijl ik nergens meer van weet want intussen al twee nicks geleden. Echt er valt met mij prima te praten hoor, maar dit achterafgezeik omdat je per ongeluk een medestander hebt gevonden lust ik niet,
Lady*Voldemort schreef:
15-06-2025 22:26
Had me daar dan meteen op aangesproken, in plaats van nu ineens openheid van zaken te geven terwijl ik nergens meer van weet want intussen al twee nicks geleden. Echt er valt met mij prima te praten hoor, maar dit achterafgezeik omdat je per ongeluk een medestander hebt gevonden lust ik niet,
Lees de zin die daarna komt. Ik lees jouw bijdragen graag, maar wat je toen schreef, vond ik te ver gaan. Dat heb ik ook gemeld aan de mods. Ik heb je er destijds wel op aangesproken. Dit is dus geen achterafgezeik, maar een voorbeeld van hoe er gemodereerd wordt.
Solomio schreef:
15-06-2025 21:54
Huh?
Nee, maar vertel. Ik ben reuze benieuwd.

Dat er waanbeelden over wat ik zou bedoelen bestaan, over berichten die niet over jou gaan maar op voor mij raadselachtige wijze tóch kennelijk heel vaak voorkomen en wel over jou gaan, is mij bekend, ik daag je uit om nu eindelijk eens met concrete voorbeelden in plaats van onterechte beschuldigingen te komen. Of ander eindelijk eens te stoppen met het verspreiden van leugens over mij en mijn karakter. Vuiligheid over mij herhalen en elkaar daarin opjutten maakt het nog niet waar.
Het klopt dat ik jou niet moet, het klopt niet dat ik zo met jou bezig ben.

En @iedereen: weer niet bevreesd, de mods laten hun oren niet hangen naar mij. BGB gooide een knuppel die niet mocht, ik stelde een vraag en kreeg vervolgens van de mod een vraag. En die kreeg antwoord.
Maar mijn pb naar de mod, dat ze nou eindelijk eens in moeten grijpen als er hier weer valse beschuldigingen naar mij gedaan worden, daarvan kunnen jullie allemaal zien dat daar helemaal niets mee gebeurt.

Solo, sorry dat je denkt dat ik het zo vaak over jou heb. Dat is niet zo, leg je daar nou eens bij neer. En als je weer eens denkt dat ik stiekem, zonder het zelf te weten, tóch jou bedoel: gooi het in de groep. Ik hoop dat een ander je wel kan bereiken. Niet degenen die inmiddels in dezelfde tunnelvisie als jij zitten, maar meer neutrale personen. Ik negeer het al heel erg lang. Meestal zie ik het niet omdat je onder de negeer sta, maar vaak wordt ik er wel door iemand op gewezen. Ik hoop dat ze het elke keer staffen en je er eindelijk eens mee op zal gaan houden, ik vind het namelijk stikirritant en een beetje eng worden. Jij bent mijn slachtoffer niet, hou op met doen alsof ik heel aalglad ben omdat je (simpelweg omdat het niet zo ís) niet hard kunt maken dat ik zo vaak met jou bezig ben.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
13th_Star schreef:
15-06-2025 22:30
Lees de zin die daarna komt. Ik lees jouw bijdragen graag, maar wat je toen schreef, vond ik te ver gaan. Dat heb ik ook gemeld aan de mods. Ik heb je er destijds wel op aangesproken. Dit is dus geen achterafgezeik, maar een voorbeeld van hoe er gemodereerd wordt.
Dan bij deze mijn excuses, want ik ben er eigenlijk nooit op uit om mensen opzettelijk te kwetsen en als dat toch gebeurt vind ik dat vervelend.
Lady*Voldemort schreef:
15-06-2025 22:35
Dan bij deze mijn excuses, want ik ben er eigenlijk nooit op uit om mensen opzettelijk te kwetsen en als dat toch gebeurt vind ik dat vervelend.
Dank, En ga alsjeblieft NIET op anoniem, want het Vivaforum zonder LV zou bijzonder kaal zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven