Napraat 2025.5 met geklets op de ark van Viva.

29-05-2025 16:29 1827 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.5 met geklets.

Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.

Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
vivapimpelmees schreef:
15-06-2025 22:16
Ach kom op.
Pardon?

Ben jij er ook al van overtuigd dat ik het stiekem allemaal echt heeel slecht bedoel?
En kan jij me dan duidelijk maken hoe je tot dat beeld gekomen bent?

Om op een eerdere post van vandaag terug te komen:

Ik ben niet het napraatgeweten en heb die ambitie ook niet.
En ik het tijdens de voorlaatste keer dat Elfje op anoniem ging geen olie op het vuur willen gooien, maar Elfje achter de schermen laten weten dat ik niet dacht dat er sprake was van foute intenties van Solo of LV.

Het beeld dat ik niks deed en toekeek klopt niet. Ik nam het voor jullie op. Omdat ik dacht dat het meer indruk zou maken als een niet-mattie zou laten weten dat ik geen valsigheid zag. Ik wist niet dat het nodig was om dat openbaar te doen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
feow schreef:
15-06-2025 22:43
Pardon?

Ben jij er ook al van overtuigd dat ik het stiekem allemaal echt heeel slecht bedoel?
En kan jij me dan duidelijk maken hoe je tot dat beeld gekomen bent?

Om op een eerdere post van vandaag terug te komen:

Ik ben niet het napraatgeweten en heb die ambitie ook niet.
En ik het tijdens de voorlaatste keer dat Elfje op anoniem ging geen olie op het vuur willen gooien, maar Elfje achter de schermen laten weten dat ik niet dacht dat er sprake was van foute intenties van Solo of LV.

Het beeld dat ik niks deed en toekeek klopt niet. Ik nam het voor jullie op. Omdat ik dacht dat het meer indruk zou maken als een niet-mattie zou laten weten dat ik geen valsigheid zag. Ik wist niet dat het nodig was om dat openbaar te doen.
Ik heb de post destijds opgeslagen, je hebt het gewoon zelf aangekondigd en je houdt het nog steeds vol.

feow schreef: ↑

21-05-2022 14:51

Potjandorie, het viel nog niet mee om weer in te loggen.
Maar goed, alsnog gelukt.

En om niet stiekem te doen: ik kwam terug na een waarschuwing over een bepaald bericht, en ik heb jou gestaft. We moeten elkaar niet. Over het algemeen werkt de negeerknop wat mij betreft prima, maar ik zal ook achteraf helemaal niets van jou accepteren. Beter om daar rekening mee te houden en niet over mij rug de grens op te zoeken. Bvd.

Maar ontken vooral weer dat die post aan mij gericht was.
Wel heel toevallig dat ik exact op hetzelfde moment een waarschuwing kreeg van de mods.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Wanneer je met meerdere mensen modereert, zal het nooit 100% consequent zijn, maar het stoort mij ook dat er zo vaak duidelijk met twee maten wordt gemeten.
Ik heb laatst een post gestaft om dat aan te kaarten, maar dat stafje is zonder enige reactie weggehaald.
Jammer, want niet de reacties, maar wel de onduidelijkheid over wat wel en wat niet wordt geaccepteerd, zorgt in mijn optiek voor het onveilige gevoel dat sommigen ervaren.
Lemon schreef:
15-06-2025 22:47
Wanneer je met meerdere mensen modereert, zal het nooit 100% consequent zijn, maar het stoort mij ook dat er zo vaak duidelijk met twee maten wordt gemeten.
Ik heb laatst een post gestaft om dat aan te kaarten, maar dat stafje is zonder enige reactie weggehaald.
Jammer, want niet de reacties, maar wel de onduidelijkheid over wat wel en wat niet wordt geaccepteerd, zorgt in mijn optiek voor het onveilige gevoel dat sommigen ervaren.
De oude post die ik hierboven geplakt heb wordt niet als 'op de man' herkend.
Als ik vervolgens zeg: feow hou je kop, dan wordt dat wel als 'op de man' herkend.
Daar heb je dus al een probleem qua consequent modereren.

David Dunning
Ik denk dat het tijd is dat napraat met geklets opgeheven wordt.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Moiren schreef:
15-06-2025 22:51
Ik denk dat het tijd is dat napraat met geklets opgeheven wordt.
Een probleem in de moderatie los je niet op door het topic op te heffen
Solomio schreef:
15-06-2025 22:46
Ik heb de post destijds opgeslagen, je hebt het gewoon zelf aangekondigd en je houdt het nog steeds vol.

En om niet stiekem te doen: ik kwam terug na een waarschuwing over een bepaald bericht, en ik heb jou gestaft. We moeten elkaar niet. Over het algemeen werkt de negeerknop wat mij betreft prima, maar ik zal ook achteraf helemaal niets van jou accepteren. Beter om daar rekening mee te houden en niet over mij rug de grens op te zoeken. Bvd.

Wel heel toevallig dat ik exact op hetzelfde moment een waarschuwing kreeg van de mods.
Dat soort dreigende taal heeft ze vaker geuit, naar Shifty bijvoorbeeld. Maar dat mocht blijkbaar allemaal.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
15-06-2025 22:56
Dat soort dreigende taal heeft ze vaker geuit, naar Shifty bijvoorbeeld. Maar dat mocht blijkbaar allemaal.
Ja, weet ik.

David Dunning
Lemon schreef:
15-06-2025 22:54
Een probleem in de moderatie los je niet op door het topic op te heffen
Heeft niets met de moderatie te maken maar met de dynamiek die in het afgelopen decennium is ontstaan.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Mooi staaltje gaslighting.

David Dunning
Solomio schreef:
15-06-2025 22:46

Er klopt één ding niet in wat je hierboven post.
Ik had jou doorgestreept. Er stond:
Ik heb jou gestaft.

Ik had namelijk een bericht waarin jij op een van de moderatortopics iets onaardigs over mij schreef. Jij schreef in dat bericht mijn naam doorgestreept. Feow dus.

En ik werd via mijn mailadres door een ander gewezen op die post van jou. Ik was toen, door wachtwoordgedoe, een tijdje niet op het forum. Ik heb direct werk gemaakt van mijn terugkomst en direct jou gestaft, ook al was het inmiddels al een oud bericht.

En in het kader van niet achter iemands rug om staffen heb ik jou toen laten weten dat ik die staffer was. Niks geheimzinnigs aan hoor. Bij een waarschuwing krijg je toch ook altijd het bericht te zien waarover het gaat?
Ik wilde niet achter je rug om staffen en je gewoon eerlijk laten weten dat ik gestaft had. Zonder direct daar een discussie over te beginnen. En jij begreep het gelijk en maakte ook meteen bekend dat dat over jou ging. Je had het dus begrepen. En ik neem aan dat je ook begreep waarom je een waarschuwing kreeg over het betreffende bericht.

Ben je nu serieus verbolgen over dat jij een waarschuwing kreeg over een kutbericht over mij? En dat ik aan jou heb laten weten dat, toen je daar later alsnog voor gestaft was, door mij gestaft was? Dat vind ik dus echt heel erg gek.

Ik ontken het helemaal niet, ik dacht dat heel duidelijk was dat ik het was. Dat wilde ik jou juist laten weten. Niet stiekem achter je rug staffen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Lady*Voldemort schreef:
15-06-2025 22:56
Niet schrikken hoor.
Ik zal Shifty nooit meer aardig vinden, maar we hebben nog wel eens gepeebeet. Vooral als er weer eens pogingen gedaan werden om iets op te hitsen wat op zo’n moment niet speelde.
feow schreef:
15-06-2025 22:58
Er klopt één ding niet in wat je hierboven post.
Ik had jou doorgestreept. Er stond:
Ik heb jou gestaft.

Ik had namelijk een bericht waarin jij op een van de moderatortopics iets onaardigs over mij schreef. Jij schreef in dat bericht mijn naam doorgestreept. Feow dus.

En ik werd via mijn mailadres door een ander gewezen op die post van jou. Ik was toen, door wachtwoordgedoe, een tijdje niet op het forum. Ik heb direct werk gemaakt van mijn terugkomst en direct jou gestaft, ook al was het inmiddels al een oud bericht.

En in het kader van niet achter iemands rug om staffen heb ik jou toen laten weten dat ik die staffer was. Niks geheimzinnigs aan hoor. Bij een waarschuwing krijg je toch ook altijd het bericht te zien waarover het gaat?
Ik wilde niet achter je rug om staffen en je gewoon eerlijk laten weten dat ik gestaft had. Zonder direct daar een discussie over te beginnen. En jij begreep het gelijk en maakte ook meteen bekend dat dat over jou ging. Je had het dus begrepen. En ik neem aan dat je ook begreep waarom je een waarschuwing kreeg over het betreffende bericht.

Ben je nu serieus verbolgen over dat jij een waarschuwing kreeg over een kutbericht over mij? En dat ik aan jou heb laten weten dat, toen je daar later alsnog voor gestaft was, door mij gestaft was? Dat vind ik dus echt heel erg gek.

Ik ontken het helemaal niet, ik dacht dat heel duidelijk was dat ik het was. Dat wilde ik jou juist laten weten. Niet stiekem achter je rug staffen.
Hahaha, [...]

Als je het zelf maar gelooft.

En idd, die doorgestreepte jou is weggevallen bij het copy-pasten zie ik nu.

Ik weet nog dat er toen meerderen waren die zich afvroegen tegen wie jouw post gericht was. Dus zo openlijk was het niet.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-06-2025 22:37
Reden: Schelden
0.38% gewijzigd

David Dunning
feow schreef:
15-06-2025 23:02
Niet schrikken hoor.
Ik zal Shifty nooit meer aardig vinden, maar we hebben nog wel eens gepeebeet. Vooral als er weer eens pogingen gedaan werden om iets op te hitsen wat op zo’n moment niet speelde.
Ah, omdat jullie het zo goed konden vinden? :rofl:

David Dunning
Maar goed Feow, dit is nou precies waarom ik me niet veilig voel met jou in de buurt. Jij hebt ineens een hekel aan iemand, schrijft allerlei oorlogszuchtige taal en ik weet dat ik niet tot jouw favorieten behoor zal ik maar zeggen dus voor hetzelfde geld is mij binnenkort hetzelfde lot beschoren als Shifty en Solo. En ja, ik weet dat het dertien jaar geleden niet aardig van me was om die functioneel analfabete mevrouw zo te na te komen (wat ik trouwens met haar al lang had uitgepraat) en ik weet dat jij het niet goed zetten kon dat ik de door jou zo bewierookte Meds niet zo goed kon uitstaan. Maar de narigheden die ik jarenlang over die 'misstappen' van jou aan heb moeten horen waren echt niet van de krimp hoor, en het mooiste was nog dat jij alles ontkende als ik je erop aansprak. Dus wie zegt mij dat ik niet per ongeluk weer iets uitvreet wat jou niet aanstaat en dat mij dan ook al die dreigende taal beschoren is? Ik heb geen idee hoor, ik vertrouw het zaakje in ieder geval niet.
(Herman Finkers)
Solomio schreef:
15-06-2025 23:02
Hahaha, mafklapper.

Als je het zelf maar gelooft.

En idd, die doorgestreepte jou is weggevallen bij het copy-pasten zie ik nu.

Ik weet nog dat er toen meerderen waren die zich afvroegen tegen wie jouw post gericht was. Dus zo openlijk was het niet.
Nee schat, het was de bedoeling dat JIJ zou begrijpen wie jou gestaft had. Ik wilde het niet achter jouw rug omdoen. De rest boeide me niet.
Je hoeft het niet te geloven, maar het was echt niet slecht bedoeld. Het is drie jaar geleden, en naar jou toe was het openlijk. Zodat jij je er niet druk om zou maken wie de stiekeme staffer was. En het leek me, maar ik had ongelijk, dat je er niet te veel gedoe omheen wilde maken.
Is dit nu je grote voorbeeld van de verschrikkelijk valse en achterbakse Feow? Mijn poging om NIET iets achter je rug om te doen????

En hoe kan je je nou drukmaken over de vooraankondiging ‘ik zal van jou niks accepteren en alles staffen?’ Dat heb ik idd ook aan Shifty laten weten. Wat is daar erg aan? Ik zie het echt niet.
In het meest gruwelijke geval staf ik te veel en onterecht ( wat niet zo is, ik heb nauwelijks gestaft wegens de negeerknop). Dan lachen de mods mij toch vierkant uit? Ik ben trouwens wel voornemens om alle kutopmerkingen te gaan staffen. En daag je nog steeds uit om te laten zien op welke manier er sprake is van uitdelen van mijn kant.
Hadden we maar zoiets als een negeerknop ofzo.

David Dunning
feow schreef:
15-06-2025 23:22
Ik ben trouwens wel voornemens om alle kutopmerkingen te gaan staffen.
En daar ga je weer. Hou toch eens op met die rancuneuze onzin. Je wordt er echt niet leuker van of zo.
(Herman Finkers)
Nou ja, ik ieder geval heb ik vanavond nog even gezellig zitten yahtzeeën met zoon, met een paar potjes pesten na. Eigenlijk heb ik steeds gewonnen maar zoon kon daar prima om lachen dus we gaan vooruit.
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
15-06-2025 23:31
Nou ja, ik ieder geval heb ik vanavond nog even gezellig zitten yahtzeeën met zoon, met een paar potjes pesten na. Eigenlijk heb ik steeds gewonnen maar zoon kon daar prima om lachen dus we gaan vooruit.
Had je net zo goed hier kunnen blijven.

Ik heb het warm.
Afgelopen nachten nergens last van gehad, nu zweet ik mijn bed uit.

David Dunning
Wij hadden last van de landelijke storing van odido, geen internet, geen tv, geen viaplay... maar op de een of andere gekke reden wel Prime... :huh:

Hoe dan?
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Lady*Voldemort schreef:
15-06-2025 23:11
Maar goed Feow, dit is nou precies waarom ik me niet veilig voel met jou in de buurt. Jij hebt ineens een hekel aan iemand, schrijft allerlei oorlogszuchtige taal en ik weet dat ik niet tot jouw favorieten behoor zal ik maar zeggen dus voor hetzelfde geld is mij binnenkort hetzelfde lot beschoren als Shifty en Solo. En ja, ik weet dat het dertien jaar geleden niet aardig van me was om die functioneel analfabete mevrouw zo te na te komen (wat ik trouwens met haar al lang had uitgepraat) en ik weet dat jij het niet goed zetten kon dat ik de door jou zo bewierookte Meds niet zo goed kon uitstaan. Maar de narigheden die ik jarenlang over die 'misstappen' van jou aan heb moeten horen waren echt niet van de krimp hoor, en het mooiste was nog dat jij alles ontkende als ik je erop aansprak. Dus wie zegt mij dat ik niet per ongeluk weer iets uitvreet wat jou niet aanstaat en dat mij dan ook al die dreigende taal beschoren is? Ik heb geen idee hoor, ik vertrouw het zaakje in ieder geval niet.
Ik ontken opnieuw.

En meen je nou echt dat je het heel erg bedreigend zou vinden als ik zou schrijven dat ik jou zou staffen als je weer opmerkingen over mij zou maken? Dat vind ik echt heel bizar.
Dat oorlogzuchtige taal noemen vind ik trouwens ook echt heel erg gek.

Je behoort trouwens op een bepaalde manier wel tot mijn favorieten, sorry. Er zijn een hoop dingen die ik wel van jou kan waarderen, hoewel ik jou ook wel erg imponerend en overheersend kan vinden. Een beetje eng, je kan zo uithalen.

Ik heb trouwens niet ‘ineens’ een hekel aan mensen.
En ik wist niet dat jij Meds niet zo goed kon uitstaan. Nooit gemerkt.

Wel heel erg jammer dat die nog steeds wel is trouwens. Vind ik dan.

Mijn conclusie is dat wij ons waarschijnlijk nooit meer echt veilig bij elkaar zullen voelen. Ik in ieder geval niet bij jou, ik zal altijd op mijn hoede blijven voor uithalen. Maar ik heb geen hekel aan je en hoop dat ik je niet echt een onveilig gevoel geef (sorry, ik kan de grote gemene stafdreiging echt niet serieus nemen. Zó eng zijn de verder onpartijdige mods toch niet?). En anders waarschuw je me maar. Of staf je.
MrsM schreef:
15-06-2025 23:34
Wij hadden last van de landelijke storing van odido, geen internet, geen tv, geen viaplay... maar op de een of andere gekke reden wel Prime... :huh:

Hoe dan?
Ik dacht dat je bijtijds naar bed was na je iets te leuke feestje van gisteren.

Maar je was gewoon teruggeworpen op jezelf. O_O

David Dunning
Solomio schreef:
15-06-2025 23:38
Ik dacht dat je bijtijds naar bed was na je iets te leuke feestje van gisteren.

Maar je was gewoon teruggeworpen op jezelf. O_O

Haha. Ja ben mezelf wel even tegengekomen vanavond... :hihi:

Het was confronterend.
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
feow schreef:
15-06-2025 23:38