Napraat 2025.5 met geklets op de ark van Viva.

29-05-2025 16:29 3076 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.5 met geklets.

Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.

Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Redhead70 schreef:
16-06-2025 18:33
Het enige gif dat ik gebruik, wat mag bij huisdieren, en ook bij planten is kakkerlak spul. Wat zijn die beesten vies. Ze liggen dan ook regelmatig dood op hun rug. Niet die mini's hé, die zijn hier niet, maar zo'n grote af en toe wel. Yak. Dus ik heb geen plaag. Ze rennen hier gewoon af en toe.

Vraag me al een poosje af ivm met vakantiehuisplannen icm arachnofobie.

Hoe zijn de spinnen in de kustgebieden?
oudebaas schreef:
16-06-2025 18:45
Vanachtend stief overgrootvader geworden.
Ik moest even denken over de benodigde familieverhoudingen, maar gefeliciteerd hoor!
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
16-06-2025 18:48
Ik moest even denken over de benodigde familieverhoudingen, maar gefeliciteerd hoor!
De stiefdochter van mijn vrouw (ze heeft haar wel als kind opgevoed) heeft nu een kleinkind. En de moeder zag ons als opa en oma..
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
Lady*Voldemort schreef:
16-06-2025 18:41
Haha, die is gek! Ik snap het op zich wel hoor, rijlessen zijn nou eenmaal spuugduur. Maar om er nou zomaar vanuit te gaan dat de eerste les wel gratis zal zijn is een beetje mal. Net of jij je rekeningen niet hoeft te betalen of zo.

Ja precies. Ik zeg dan altijd als ze erover doorgaan of ze dat ook van hun kapper verwachten, eerst een gratis proefkapsel en dan kijken of het bevalt...

Ik denk dat het te maken heeft met gratis lessen bijvoorbeeld bij een sportschool, een intakeles ofzo.

Ik ken hier eigenlijk geen rijscholen die dit doen, maar in de Randstad hoor je het wel vaker. Misschien dat de concurrentie daar hoger is?
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
oudebaas schreef:

Afbeelding
oudebaas schreef:

Wat leuk! Van harte gefeliciteerd! :bunny:
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
En jongens, doe ik het een beetje goed? Ik heb besloten niet meer na te praten, maar slechts nog te kletsen. Als jullie mijn geklets zat zijn zeg het dan meteen, dan vervoeg ik me wel elders.
(Herman Finkers)
MrsM schreef:
16-06-2025 18:50
Ja precies. Ik zeg dan altijd als ze erover doorgaan of ze dat ook van hun kapper verwachten, eerst een gratis proefkapsel en dan kijken of het bevalt...

Ik denk dat het te maken heeft met gratis lessen bijvoorbeeld bij een sportschool, een intakeles ofzo.

Ik ken hier eigenlijk geen rijscholen die dit doen, maar in de Randstad hoor je het wel vaker. Misschien dat de concurrentie daar hoger is?
Twente kent ook gratis proeflessen bij rijscholen.
Pluviofiel
Lady*Voldemort schreef:
16-06-2025 18:51
En jongens, doe ik het een beetje goed? Ik heb besloten niet meer na te praten, maar slechts nog te kletsen. Als jullie mijn geklets zat zijn zeg het dan meteen, dan vervoeg ik me wel elders.

Ik merk geen verschil? Maar goed, ik ben ook nooit zo opmerkzaam. :P
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Lady*Voldemort schreef:
16-06-2025 18:51

Het gaat nog net.
Kidneybean schreef:
16-06-2025 18:52
Twente kent ook gratis proeflessen bij rijscholen.

Ja vind ik echt raar. Als je een beetje pech hebt heb je zo 4 proeflessen in een week, is gewoon een halve dag voor niks rondrijden maar wel met de kosten.

Kijk, je kunt bijvoorbeeld wel iets doen als wanneer ze dan een pakket afnemen die 1e les "gratis" is, want dan zijn ze "binnen". Maar gewoon standaard? Dan krijg je dus mensen die gaan alle rijscholen af en hebben zomaar een X aantal gratis lessen.
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Ik heb net nog twee fruitvliegjesvallen geknutseld van 500ml flesjes.

Doormidden gesneden, azijn, suiker, water en schijfjes nectarine onderin en de bovenkant met de dop halfopen op-ze-kop erin gezet.
Kijken wat dat gaat doen.
MrsM schreef:
16-06-2025 18:55
Ja vind ik echt raar. Als je een beetje pech hebt heb je zo 4 proeflessen in een week, is gewoon een halve dag voor niks rondrijden maar wel met de kosten.

Kijk, je kunt bijvoorbeeld wel iets doen als wanneer ze dan een pakket afnemen die 1e les "gratis" is, want dan zijn ze "binnen". Maar gewoon standaard? Dan krijg je dus mensen die gaan alle rijscholen af en hebben zomaar een X aantal gratis lessen.

10 proeflessen en daarna examen aanvragen :proud:
Ik scrolde door de cursuscatalogus van mijn werk, daar staan honderden cursussen in, en ik zag ChatGPT voor beginners en gevorderden. Dus ik klikte beginners aan, en ingediend, dacht, kan nooit verkeerd zijn in deze tijden van AI en robotisering. Dan komt die aanvraag bij de manager in zijn taken terecht. 20 min later kwam hij mijn kamer in: wat doe jij jou? En lachen natuurlijk. Ik: doe jij dat nou maar gewoon goedkeuren en graag de deur weer achter je dicht.
Wegens mijn blessure heb ik de eerste cursusdag al gemist. In september ga ik het wel doen. 🤖
Geen bijzonderheden
oudebaas schreef:
:heart: prachtig woord, soort specificering van de randen van de nacht.
Gefeliciteerd oudeopa.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Purrmaid schreef:
16-06-2025 18:56
10 proeflessen en daarna examen aanvragen :proud:

Haha ja precies. Alleen is het examen alleen dan wel 500 euro. Moet toch ergens verdiend worden natuurlijk... ;-)
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Restje wijn en afwasmiddel in een bakje.
Buit: 2 dooie fruitvliegjes.
Geen bijzonderheden
Mijn zoon moet binnenkort weer op. Als ie dan weer zakt stuur ik hem naar jou door hoor, hij heeft tenslotte nog een studenten-OV.
(Herman Finkers)
Dude: gefeliciteerd🍼👶
🎈
Geen bijzonderheden
yasmijn schreef:
16-06-2025 18:58
Restje wijn en afwasmiddel in een bakje.
Buit: 2 dooie fruitvliegjes.

En 200 die op de begrafenis komen.
Purrmaid schreef:
16-06-2025 18:47
Vraag me al een poosje af ivm met vakantiehuisplannen icm arachnofobie.

Hoe zijn de spinnen in de kustgebieden?
Bijna geen. In de bergen wel. Ik ben ze aan de kust nog niet tegengekomen. Ik woon 4 km van de kust, hier ook niet. Wel af en toe dus kakkerlakken en hagedissen e gekko's. Maar die laatste 2 zijn nuttig.
Purrmaid schreef:
16-06-2025 19:00
En 200 die op de begrafenis komen.
🫣😵‍💫
Geen bijzonderheden
Redhead70 schreef:
16-06-2025 19:01
Bijna geen. In de bergen wel. Ik ben ze aan de kust nog niet tegengekomen. Ik woon 4 km van de kust, hier ook niet. Wel af en toe dus kakkerlakken en hagedissen e gekko's. Maar die laatste 2 zijn nuttig.

Top!!

Ik :heart: gekko's.

En hagedissen helemaal prima zolang ze in de bosjes poepen en niet aan de rand van mijn zwembad.
MrsM schreef:
16-06-2025 18:50

Hier alleen de schimmige rijscholen. De echt goede hebben wachtlijsten van zo’n 6-9 maanden, die doen niet aan proeflessen.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
MrsM schreef:
16-06-2025 18:38
Ik had van de week ook een nieuwe leerling, wil een proefles met de automaat. Les ingepland, toen vroeg ze nog of die les gratis was, ik zei nee die kost gewoon het normale tarief, berichtje terug annuleer die les maar ik hou contact.

Er zijn mensen die gaan gewoon zomaar 10 rijscholen langs voor een gratis proefles, ja dat is wel lekker makkelijk natuurlijk. Ik begin er niet aan, voor niks gaat de zon op. ;-)
Zo is dat! Zij kunnen het leuk proberen maar jij moet er wel van leven hé.
Wist je dat de oceaan zout is van alle tranen van onbegrepen haaien die alleen maar een knuffel willen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven