Napraat 2025.6 met geklets

26-06-2025 21:07 525 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.6 met geklets.

Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.

Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Rabarberbarb,

Ik zou er gewoon voor kiezen om serieuze reacties niet serieus te nemen.

Serieuze tip dit.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
feow schreef:
28-06-2025 19:16
Rabarberbarb,

Ik zou er gewoon voor kiezen om serieuze reacties niet serieus te nemen.

Serieuze tip dit.
Paradoxaal!
Ik wijt het aan mijn eigen wankele wiebelarij.
Si abra la puerta hay lobos.
Joppie schreef:
28-06-2025 19:13
Ik dit keer wel.
Ik ook nu.
De realiteit haalt de werkelijkheid in
Maandag ff naar de dierenarts. Hond heeft een slechte kies. Ik vind het spannend of ik dat goed uitgelegd krijg. Ik denk dat die eruit moet. Nadeel van het ras ondanks altijd hard voer.
KVV en Barf schijnt zeer goed te zijn voor het gebit.
Brokken juist minder. Maar ik neem aan de de dierenarts toch ook gewoon ziet dat die kies niet goed is?
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Redhead70 schreef:
28-06-2025 20:16
Maandag ff naar de dierenarts. Hond heeft een slechte kies. Ik vind het spannend of ik dat goed uitgelegd krijg. Ik denk dat die eruit moet. Nadeel van het ras ondanks altijd hard voer.

Ach tis zonde! Maar ik merk wel flinke verbetering sinds bij mijn hond zijn tanden gedaan en getrokken zijn, en ook altijd hardvoer gehad.

Kun je misschien een berichtje op je telefoon zetten via Google translate als je het niet goed in woorden uit kunt drukken? Als voorbereiding alvast?
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Thx. Ja met translate kom ik ook een eind. Maar dat probeer ik zo weinig mogelijk. Locaal stellen ze echt je pogingen in het Spaans op prijs. Scheelt echt veel in de benadering. Die kies liet zich niet goed zien, dus man en ik net samen aan de bak omdat hij slecht at. We dachten eerst aan de hitte. Maar een kies is dus slecht. Ja Mrs M. Bij onze wijlen Jack russel was het ook een wereld van verschil. Dus ik laat dan meteen alles schoonmaken. Bij onze pup poets ik tanden, die zijn daar ook gevoelig voor.
Mijn 2 ruwharige jackrussels waren weer toe aan hun kam-beurt. Alsof ze allebei gemarteld worden, zo erg vinden ze dat.

En natuurlijk moest het teefje na haar beurt direct in dat badje van haar duiken, kopje onder ook nog... weg mooi kapsel. Nu ziet ze er weer uit als een vuilnisbakje. :hihi:

Binnenkort het scheerapparaat er maar weer eens overheen halen. Ben ik van dit gezeik af. :A:
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
yasmijn schreef:
28-06-2025 16:57
Er zijn mij net 2 nieuwe haringen gebracht van de beste visboer in de stad. Dat verzacht weer mijn plannen die niet doorgingen omdat ik vandaag een pijndag heb. 😵‍💫
:hug: wel. Lekker die Haringen!
Vanity of vanities; all is vanity
Moiren schreef:
28-06-2025 20:19
KVV en Barf schijnt zeer goed te zijn voor het gebit.
Brokken juist minder. Maar ik neem aan de de dierenarts toch ook gewoon ziet dat die kies niet goed is?
Mijn meisje heeft /had? een ontsteking in het gebit (een slechte kies (door een muis...
die alles verder geïnfecteerd heeft) en alles moet eruit nu. Arm dier. Ze heeft pijn, dat zie ik als ze eet. ( Ook zacht voer of barf)
Vanity of vanities; all is vanity
MrsM schreef:
28-06-2025 20:58
Mijn 2 ruwharige jackrussels waren weer toe aan hun kam-beurt. Alsof ze allebei gemarteld worden, zo erg vinden ze dat.

En natuurlijk moest het teefje na haar beurt direct in dat badje van haar duiken, kopje onder ook nog... weg mooi kapsel. Nu ziet ze er weer uit als een vuilnisbakje. :hihi:

Binnenkort het scheerapparaat er maar weer eens overheen halen. Ben ik van dit gezeik af. :A:
Ik heb verwende mormels. Iedere 2 maanden in de zomer en iedere 3 in de winter naar de kapper. Vinden ze prima. Kammen ook gelukkig, al wil de pup soms de kam nog opeten. Bij de kapper is het een lammetje.
MrsM schreef:
28-06-2025 20:58

Niet gewoon plukken? Of zijn ze niet meer goed plukbaar door castratie? Daarom misschien ook dat drama met kammen?

Rommelig plukhaar staat zo leuk, veel beter dan net gekamd dus gelukkig dat ze even helemaal kopje onder ging :proud:
S-Groot schreef:
28-06-2025 22:31
Niet gewoon plukken? Of zijn ze niet meer goed plukbaar door castratie? Daarom misschien ook dat drama met kammen?

Rommelig plukhaar staat zo leuk, veel beter dan net gekamd dus gelukkig dat ze even helemaal kopje onder ging :proud:

Nee ik heb ze in het begin wel laten plukken hoor, maar daar kreeg het teefje echt onwijze plukuitslag van, bij verschillende hondentrimmers geweest, vacht was echt plukrijp maar ze kan er niet tegen, en dat vond ik dan weer erg zielig. Dus 1 keer per week of 2 weken kam ik ze even. En 1 of 2 keer per jaar worden ze geschoren, wat ook prima werkt gelukkig. :)

Maar, ik ben het helemaal eens met je laatste zin, dat rommelige plukhaar is echt het leukste om te zien. :flirting:
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
MrsM schreef:
28-06-2025 22:52
Nee ik heb ze in het begin wel laten plukken hoor, maar daar kreeg het teefje echt onwijze plukuitslag van, bij verschillende hondentrimmers geweest, vacht was echt plukrijp maar ze kan er niet tegen, en dat vond ik dan weer erg zielig. Dus 1 keer per week of 2 weken kam ik ze even. En 1 of 2 keer per jaar worden ze geschoren, wat ook prima werkt gelukkig. :)

Maar, ik ben het helemaal eens met je laatste zin, dat rommelige plukhaar is echt het leukste om te zien. :flirting:

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik zelf niet zo'n grote voorstander ben van laten plukken door een ander/professional. Een trimmer kan het hartstikke goed en efficient, maar om het allemaal een beetje betaalbaar te houden moet het wel gewoon snel. Mijn eigen ervaring is dat dat voor best wat honden gewoon niet fijn is (pijnlijk op het moment zelf en/of dingen als plukuitslag) en dat wil ik gewoon niet, dan nog liever scheren inderdaad.
Maar ik pluk ze daarom zelf, terwijl ze er ontspannen van liggen te genieten. Het duurt een stuk langer want ik hou hun tempo aan (als ik iets te snel ga gaat de kop omhoog, voelt dan duidelijk niet fijn) en tussendoor ook lekker even kriebelen/aaien. Maar ik doe het dan in sessies, zo blijft het voor allemaal leuk. En vaak bij het buiten zitten doe ik tussendoor ook even een stukje.
Ik pluk ook zelf. Geen trimmer te vinden hier en idd, het moet allemaal snel.

Jongen alleen nog niet echt een ergonomische plukhoudibg gevonden. Hond wel, standje lig, ogen dicht en snurken :lol:

Met scheren haal je de ondervacht er toch niet uit?
Ruin it yourself.
Pink-Freud schreef:
28-06-2025 22:05
Mijn meisje heeft /had? een ontsteking in het gebit (een slechte kies (door een muis...
die alles verder geïnfecteerd heeft) en alles moet eruit nu. Arm dier. Ze heeft pijn, dat zie ik als ze eet. ( Ook zacht voer of barf)
Ach wat sneu. Ik bedoelde juist dat KVV/barf gebitsproblemen kan voorkomen.
Ruin it yourself.
Moiren schreef:
28-06-2025 23:19
Ik pluk ook zelf. Geen trimmer te vinden hier en idd, het moet allemaal snel.

Jongen alleen nog niet echt een ergonomische plukhoudibg gevonden. Hond wel, standje lig, ogen dicht en snurken :lol:

Met scheren haal je de ondervacht er toch niet uit?

Ik hoef maar te wijzen naar een losse haar en ze zijn allebei foetsie. Ze hebben echt een hekel aan vachtverzorging. En bij de trimsalon vond ik het idd echt heel zielig.

Nee de ondervacht haal je er niet mee weg, maar het reutje heeft eigenlijk gewoon geen ondervacht maar het teefje wel. Die moet ik wel vaker kammen om vervilting tegen te gaan. Ze heeft een hele dichte ondervacht zelfs. Maar zover ik weet haal je met plukken alleen de dekharen weg en niet de ondervacht toch? Die moet je juist zoveel mogelijk "met rust" laten vanwege de isolerende functie toch? Althans dat is wat ik altijd gehoord heb ...

Ik scheer alleen maar voor de zomermaanden als we op vakantie gaan naar warmere landen. Meestal 1 keer per jaar soms 2 keer afhankelijk waar we in mei heengaan en dan september weer.

Ach ze blinken allebei als een spiegeltje, kun je mooi zien wanneer de zon erop valt. En ongekend, het zelfreinigend vermogen van die vachtjes is verbazingwekkend. (Gekukkig maar want ze duiken in iedere modderpoel en sloot die ze tegenkomen.)
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
De ondervacht haal je idd niet weg, maar juist vrij :facepalm:

Nou ja, ieder zijn ding.
Ruin it yourself.
werk-studie/teams-ervaring/list_messages/512107/4

Die laatste post van TO, is toch gewoon weer een domme trol?
Star⁴ schreef:
29-06-2025 09:55
werk-studie/teams-ervaring/list_messages/512107/4

Die laatste post van TO, is toch gewoon weer een domme trol?
Tuulk.
Ik zou dus naar het strand gaan, maar uiteindelijk is de temperatuur lager dan voorspeld. Nou zit ik de hele tijd te dubben of we wel of niet zullen gaan.
Frizz schreef:
29-06-2025 10:29
Ik zou dus naar het strand gaan, maar uiteindelijk is de temperatuur lager dan voorspeld. Nou zit ik de hele tijd te dubben of we wel of niet zullen gaan.
Hoe warm wil jij het hebben voor het strand dan?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Gelukkig een luchtig topic. Dat kunnen we wel gebruiken.

reizen/wat-zijn-jouw-vakantieplannen/li ... ges/512135
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Frizz schreef:
29-06-2025 10:29
Hier wordt het 28 gr vandaag.
Aan de kust zal wel wat minst zijn maar toch prima strandweer?
Moiren schreef:
29-06-2025 07:31
De ondervacht haal je idd niet weg, maar juist vrij :facepalm:

Nou ja, ieder zijn ding.

Ik snap niet wat je hier nou mee wil zeggen, jij zegt in een eerder bericht toch "die ondervacht haal je er toch niet uit met scheren"

Daar reageer ik op als nee die miet je vgm zoveel mogelijk met rust laten toch?

Dan vind ik die facepalm wel een beetje raar, icm nou ja ieder zijn ding.
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven