Wat zijn jouw vakantieplannen?

29-06-2025 08:03 79 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Nog maar even en de schoolvakanties gaan weer beginnen. Wat zijn jouw vakantieplannen voor deze zomer?

Gewoon een luchtig topic, ik vind het namelijk altijd leuk om te lezen wat anderen doen op vakantie. En wie weet haal ik er nog weer inspiratie uit voor een volgende vakantie :sun:
Wij gaan zelf naar Italië dit jaar, appartement aan de Ligurische kust. Voor het eerst Italië en voor het eerst met de auto ipv vliegen, dus ben benieuwd. In ieder geval al heel veel zin in!
Wij gaan 3 weken roadtrippen in Amerika (al anderhalf jaar geleden geboekt). Heb er zin in.
Ik ga niet op vakantie in de zomer. Wel eind van het jaar naar Azië.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wij gaan eerst naar Slowakije en dan Tsjechië. Vanuit Tsjechie maken we nog een tweedaagse stedentrip naar Wroclaw in Polen. Zin in!

We gaan vooral wandelen en wat historische plekken bezoeken. En we slapen op kindvriendelijke campings. Mijn kinderen vinden dit soort tripjes gelukkig ook heel leuk.
Griekenland in september.
Ook een Pluviofiel
Ik ga over een maand weer naar Southampton, UK. Mijn vriend woont daar. Ik reis zo een 4-5 x per jaar op en neer tussen Nederland en Southampton.
Ik ga op familiebezoek. :cheer2:
Gestippeld_klompje schreef:
29-06-2025 08:11
Wij gaan 3 weken roadtrippen in Amerika (al anderhalf jaar geleden geboekt). Heb er zin in.
Oh geweldig, hebben wij vorig jaar gedaan en ik zou het liefste dit jaar weer gaan (maar dat laat de portemonnee niet toe). Geniet ervan!!

Wij gaan eerst naar Zuid-Frankrijk in een huis met eigen zwembad, lijkt me heerlijk en zo luxe. En dan nog een week naar Italië ook in een eigen huis vlak aan een meer. Heb er zin in.
2 week vrij deze zomervakantie
We gaan ruim een week naar Normandie

Verder nog wat dagjes uit, pretpark, museum, zwembad
Wij zitten niet meer vast aan de schoolvakanties en gaan erna. Nooit enig idee waarheen. Kijken een beetje waar het lekker weer is, haken de caravan aan, zoeken een richting en gaan rijden. Ene keer is het Italië, dan weer de Ardèche of het hele Ardennen gebied.
Benieuwd waar we dit jaar terecht komen. Heb wel zin in Normandië of Bretagne. We gaan het zien.
Dit jaar voor het eerst na de scheiding (7jaar) op vakantie! Wordt de eerste vakantie met m'n kinderen :cheer2:
We gaan 'maar' een weekje naar Limburg, zo ontzettend veel zin in!!
Dit jaar niet veel plannen. Net vorig jaar een huis gekocht en onverwacht veel meer kosten dan gepland. Dus nu even rustig aan. Ik heb een stacaravan en ik ben van plan daar regelmatig een paar dagen heen te gaan.
Wij gaan een soort roadtrip maken met de caravan. Onze eerste stop is net over de grens bij Maastricht. Daar blijven we 5 dagen. Dan door naar Luxemburg voor 3 dagen. Daarna een week Vogezen met vrienden en op de terugweg gaan we door Duitsland waar we nog 2 campings hebben voor beide 3 dagen. We hebben 2 pretparken op de planning staan, een dierentuin en een waterpark. Verder zien we het wel :) die week met vrienden zal vooral veel bordspellen spelen worden en avondjes onder het luifel met een drankje. Hopelijk met mooi weer deze keer! We zijn al eerder op deze camping geweest, maar hebben toen slecht weer gehad. Nu herkansing. We nemen geen voortent mee, alleen een luifel. Met 10 minuten staan we. Vind het heerlijk om op deze manier rond te reizen met de caravan :)
Ik heb al 2 vakanties en een lang weekend weg gehad.. Eerste was 2 weken in maart naar Kaapverdie.
Toen paar dagen naar Texel.
En ben morgen net 2 weken terug van Lanzarote.
Volgende vakantie is pas in november. Geen kinderen dus gaan nooit in de schoolvakanties weg.
Harderwijk2021 schreef:
29-06-2025 09:06
Wij zitten niet meer vast aan de schoolvakanties en gaan erna. Nooit enig idee waarheen. Kijken een beetje waar het lekker weer is, haken de caravan aan, zoeken een richting en gaan rijden. Ene keer is het Italië, dan weer de Ardèche of het hele Ardennen gebied.
Benieuwd waar we dit jaar terecht komen. Heb wel zin in Normandië of Bretagne. We gaan het zien.

Het is dat ik niet van kamperen hou, maar die vrijheid van ‘we zien waar waar het leuk is’ lijkt me echt heerlijk! Gewoon heel relaxed!
Rodepeper schreef:
29-06-2025 09:08
Dit jaar voor het eerst na de scheiding (7jaar) op vakantie! Wordt de eerste vakantie met m'n kinderen :cheer2:
Wat leuk en spannend! Ik ga ook alleen met mijn kinderen en ik ben ook ooit beginnen met ‘maar’ een weekje in NL. Veel plezier!
Mijn moeder komt volgende week vanuit Nederland over. Ze is sinds 2018 niet meer geweest (door de ziekte van mijn vader). Zin in. De week erna volgen ook mijn tante, broer en nichtje. Ook zullen wij af en toe in Nederland zijn.

Man heeft de laatste twee weken van augustus vrij en we willen nog iets boeken, maar dat wordt dan wel op de valreep. Hij denkt aan Florida. Ik blijf liever in Europa.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Rodepeper schreef:
29-06-2025 09:08
Superleuk. Ik wens je heel erg veel plezier!
eind van de zomer weer naar Japan, rond toeren met de Shinkanzen :cheer:
Relax we're all crazy, it's not a competition
Wij gaan naar Portugal in een airbnb dat heb ik nog nooit gedaan dus ik ben heel benieuwd hoe dat is. Op de plaatjes ziet het er heel mooi uit en kijken we uit op het strand.
Terug van weggeweest
Dit jaar gaan we niet weg. Volgend jaar willen we graag een langere vakantie, week of vier rondje Zuid-Frankrijk/Italie met de tent. Kinderen gaan niet meer mee, dus we kunnen in het voorseizoen. Veel plezier allemaal!
Onze rondreis door de UK gaat niet door in verband met een ernstig zieke ouder.

In plaats daarvan gaan man en jongste de oudste opzoeken, die voor langere tijd in Canada verblijft. Ik ben heel blij dat we zo toch iets leuks kunnen doen voor de jongste. Hij gaat volgend jaar studeren dus hij heeft het echt verdiend na jaren zwoegen op de middelbare school.

Ik hoop dat man en ik ook samen nog een weekendje weg kunnen in Nederland binnenkort.
Harderwijk2021 schreef:
29-06-2025 09:06

Wij gaan ook buiten de schoolvakanties en ook wij beslissen ook pas op het laatst waar we heen gaan. Het gebeurt ook wel dat we gewoon gaan rijden en pas boeken op het moment dat we het rijden zat zijn. Zonder caravan trouwens, we boeken bijna altijd via AirBnB.
Wij gaan niet op vakantie dit jaar. Hopelijk volgend jaar met baby :heart:
Pluviofiel

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven