Napraat- en uitvechttopic 3

17-04-2010 23:22 2899 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het grote napraattopic :-) Hierin kunnen jullie reageren, onderling discussiëren, off-topicen over het beleid e.d., kortom: alle reacties plaatsen die in dit topic en in de moderatortopics niet passen. Let op:

- de angels en Naomi lezen hier niet per definitie mee en reageren hier dus ook niet op alles.

- vragen aan Naomi kunnen gesteld blijven worden in Vragen aan Vivamod

- we gaan in dit topic uit van zelfregulering; we gaan niet modereren en betreden is op eigen risico

NB: er wordt wél gemodereerd op privacy en uitermate grove beledigingen!
quote:qwertu schreef op 23 april 2010 @ 18:25:

[...]

Het doet niet ter zake. Het is een troll en een troll heeft als enkel doel om precies dát te bereiken. Hoe die dat bereikt is niet relevant. Was het niet op deze manier gebeurd, dan was het wel op een andere manier gebeurd. Dat is namelijk het hele principe (en doel) van zo'n troll.

En ja, we kunnen met z'n allen constateren dat het werkt. Jóh. Nou, dát is nog eens verrassend. Of zou dat gewoon een open deur zijn, omdat zonder dat het werkt het hele fenomeen "troll" niet zou bestaan?

Voor mij doet dat wel ter zake. Ik zie hier namelijk ineens een collectief gedrag van een grote groep forummers die bij mij vragen oproept. Nee, sterker nog, die ik tamelijk eng vind.

De mening en de overtuigingen van een andersdenkende kunnen dus kennelijk een soort digitale heksenjacht op gang brengen, waarbij deze andersdenkende praktisch met pek en veren van het forum gejaagd wordt.

Daar sta ik echt van te kijken...
quote:yasmijn schreef op 23 april 2010 @ 17:55:

[...]

Ik ben tegenwoordig ook zo'n watje dat mijn maag ervan omdraait.

Indien de kids van haar niet bestaan, dan zijn er genoeg andere kinderen bij wie dit gebeurt.

Juist Yas, dit verhaal zou er eentje van velen zijn....met nog ernstigere handelingen.

Maar oh wat raar dat er hier gesteigerd wordt op uitspraken, goedpraterij en verheerlijking van de hand of lat ophouden tegen kinderen.

Kan er hier een spotje van Sire komen als banner?
quote:yasmijn schreef op 23 april 2010 @ 18:25:

Ik vond haar nog leuk toen ze gewoon over de levensstijl vertelde, dat ze ondergeschikt was aan die man en moest gehoorzamen en dergelijke. Interessant om dat te lezen, hoe godsdienstfanaten leven.

Echter, toen de kinderen erbij kwamen met alle walgelijke details, ja, dan heb je me. Dan kan de kast niet hoog genoeg zijn.En ziedaar de zorgvuldige opbouw. De knoppen van de onderdanige vrouw werkten blijkbaar niet voldoende, dus er werd tuchtiging van kinderen opgevoerd. En dat bleek een betere rode lap. Had die tuchtiging an sich niet gewerkt, dan was toegegeven dat het dagelijks gebeurde. En dat er nog veel ergere dingen aan de orde waren. Want DAT is precies hoe een troll werkt.
quote:Chameleon schreef op 23 april 2010 @ 18:29:

[...]

Voor mij doet dat wel ter zake. Ik zie hier namelijk ineens een collectief gedrag van een grote groep forummers die bij mij vragen oproept. Nee, sterker nog, die ik tamelijk eng vind.

De mening en de overtuigingen van een andersdenkende kunnen dus kennelijk een soort digitale heksenjacht op gang brengen, waarbij deze andersdenkende praktisch met pek en veren van het forum gejaagd wordt.

Daar sta ik echt van te kijken...Ik kende haar nog niet van het forum, het was het eerste topic waar ik madame tegenkwam. Dat er een digitale 'heksenjacht' ontstond door dat topic vind ik niet meer dan logisch.
Ik begrijp wel wat je bedoelt Chameleon over dat de redelijkheid gisteren ver te zoeken was en ik wil wel een antwoord geven waarom dat bij mij het geval was: het was niet alleen het tuchten wat mij zo enorm stoorde, maar haar hele gedachtegoed over de opvoeding van haar kinderen (en dan vooral de dochters) en de totale onderwerping aan haar man.

Ik vind het echt ongelofelijk dat mensen zo denken, maar dat is op zich hun goed recht. Waar het bij mij vooraf mis ging is dat ze steeds duidelijker een verheven positie in nam: zij had de waarheid in pacht en wij zijn verdorven en dat werd ik wel zat.

In eerste instantie vond ik het echt leuk om met haar te discussieren in diverse topics en begreep ik de felheid van mijn medeformummers niet en vond ik het ook een grote heksenjacht, maar toen ik meer en meer las en zeker in het topic van gisteren vond ik wel dat er grenzen werden overschreden.

Wat mij betreft mocht ze toen gepermaband worden, niet vanwege haar mening, maar vanwege moedwillig provoceren en opruien (dat was voor ik wist dat ze een troll was).
quote:qwertu schreef op 23 april 2010 @ 18:30:

[...]

En ziedaar de zorgvuldige opbouw. De knoppen van de onderdanige vrouw werkten blijkbaar niet voldoende, dus er werd tuchtiging van kinderen opgevoerd. En dat bleek een betere rode lap. Had die tuchtiging an sich niet gewerkt, dan was toegegeven dat het dagelijks gebeurde. En dat er nog veel ergere dingen aan de orde waren. Want DAT is precies hoe een troll werkt. Dat is correct en tevens juist, Q.
Geen bijzonderheden

[...]

Daar sta ik echt van te kijken...Sta je er echt van te kijken dat kindermishandeling dat soort reacties oproept? Wat had je dan verwacht? Iedereen die doorloopt bij het waarnemen op tekst van kindermishandeling?
quote:Chameleon schreef op 23 april 2010 @ 18:21:

[...]

Alles, maar dan ook alles wat MrsC zei, was aanleiding tot zuigen, drammen, provoceren en beschimpen. Ik heb het echt niet alleen over dat slaan.

Onzin. Dan heb je afgelopen tijd dus écht niet goed meegelezen. Tuurlijk werd ze her en der beschimpt, vind je dat écht oprecht raar??

En in deze ging het om een topic over straffen van kinderen, ze had dat zelf geopend en ik neem toch aan dat je dan best kunt bedenken dat daar wederom de nodige reacties op zullen komen. Zeker gezien het feit dat het hier om het moedwillig pijn doen van kinderen gaat. Dat laat maar weinigen onberoerd en de meesten hier geloofden toch écht dat MrsC for real was.
Norre werd zelf hoer genoemd omdat ze topless zont.

Kinderen in zwembroekjes waren ook gedoemd tot de hel.

Vind je het gek dat daar reacties op komen, heftige reacties?
Geen bijzonderheden
Ik vind 'andersdenkende' wederom een behoorlijk bagatelliserend woord als dat 'anders denken' inhoudt dat je vindt dat het oké is om je kind te slaan met een liniaal als opvoedmethode.

Anders denken over geloof, hel en verdoemenis, de rol van de vrouw tov de man, etc: be my guest.

Over het wel of niet structureel slaan van kinderen:
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Chameleon, niks nieuws onder de zon. Sterker nog: dat is hoe het überhaupt in een maatschappij werkt. Je bepaalt met z'n allen wat er buiten je normen valt, daar stel je wetten voor op en degenen die buiten die wetten opereren, daar treed je tegen op.

(Behalve hier op Viva dan, dan treed je op tegen degenen die in het geweer komen tegen dit soort overtredingen. )
Chameleon, ik denk dat je het hele verhaal niet goed hebt meegekregen/gelezen hebt.
Geen bijzonderheden

[...]

Daar sta ik echt van te kijken...Pardon? Begrijp je het wel helemaal eigenlijk? Ze is geband omdat ze een troll is. Nergens anders om.
quote:yasmijn schreef op 23 april 2010 @ 18:34:

Chameleon, ik denk dat je het hele verhaal niet goed hebt meegekregen/gelezen hebt.Dat idee had ik dus ook.
Wat een aanmatigende opmerking trouwens over andersdenkenden....
Ik heb ooit eens tegen haar gezegd, toen het tuchtigen en alle zondes die wij begaan nog niet aan de orde waren, dat het me ergens wel prettig leek en vooral rustig om zo te leven.

Man werkt, neemt alle beslissingen, vrouw kids en aanrecht.

Leek me wel rustig, als ik maar niet hoef te bidden

Back to the fifties, zeg maar, geen gezeik met werk en allerlei vervelende verantwoordelijkheden.

Maar ja, toen kwam de waanzin om de hoek.
Geen bijzonderheden
quote:yasmijn schreef op 23 april 2010 @ 18:24:

[...]

Vraag ik me ook oprecht af. Ik kan gewoon niet anders dan boven op de kast zitten als ik dat lees.Ik ook niet, en ik vind niet dat daar iets mis mee is.
Dan heb ik nog wel een interessante vraag: wat nu als ze geen troll was geweest en ze dus niet geband was? Hadden we daar dan vrede mee gehad of waren we dan toch doorgegaan in onze roep om een perma-ban?

Ik weet van mezelf dat ik niet gestopt was en jullie? Wellicht was dat dan wel een heksenjacht geweest (al vind ik dan om de juiste redenen).

Iemand hier een mening over?
quote:Chameleon schreef op 23 april 2010 @ 18:21:

[...]

Alles, maar dan ook alles wat MrsC zei, was aanleiding tot zuigen, drammen, provoceren en beschimpen. Ik heb het echt niet alleen over dat slaan.

Ik had die hele missC met haar geloofsovertuiging niet opgemerkt.

Want, voor mij niet boeiend kennelijk dus lees ik het niet.

Al zou ik het wel, zou het mij verder ook een worst zijn ik ga daar echt niet door lopen drammen.

Ik kwam haar tegen in een doodnormaal topic over opvoeden.

Niets heksenjacht of pek en veren wegjagen.

Maar in de loop van de discussie viel mijn mond open.

Zelfs toen heb ik niet gedramd, gezogen of wat dan ook.

Maar stel wel vragen over waar het platform Viva allemaal voor mag dienen.

En als er een verzoek komt , haar posts/"aspect" van haar opvoeding te negeren, dan raak ik het spoor bijster wat Viva voor een standpunt heeft.

Ik doe daar in ieder geval niet aan mee, negeer geen enkele post over gemep van kinderen.
Ja. Ik was niet van de kast afgekomen inzake de kindermishandeling, zowel lichamelijk als geestelijk. Die kinderen (maar ze bestaan niet, maar er zijn meerdere mensen die het zo doen) moeten doodsbang zijn.

En ik kan daar HEEL slecht tegen.
Geen bijzonderheden
Ik weet niet wie er geroepen heeft dat ze een permaban moest krijgen, ik iig niet .Wat mij betreft post ze vrolijk door. En houd ze de discussie in stand. Want die gaat niet weg, waar zij roept dat ze haar kinderen tuchtigt zal een reactie komen, hoe dan ook.
quote:iris1969 schreef op 23 april 2010 @ 18:31:

Ik begrijp wel wat je bedoelt Chameleon over dat de redelijkheid gisteren ver te zoeken was

Maar dat is toch een logisch gevolg van provocatie op provocatie? Dat je onredelijk wordt (want boos, want aangetast in je gevoelens van rechtvaardigheid)? Ik snap de verbazing daarover niet, eerlijk gezegd.

De zaak is vrij simpel: kindermishandeling is een strafbaar feit. X verkondigt dat ze dat strafbare feit als de enige juiste manier vindt om haar kinderen (let wel: een nog kwetsbaarder groep dan volwassenen, dieren, verzin het) te behandelen. (provocatie 1) Vervolgens stelt de handhaver op dit forum, in casu: de Angel, dat het allemaal wel meevalt en dat we ons druk maken om niets. We moeten maar fijn de andere kant op kijken als X vertelt over het voltrekken van dit strafbare feit. (provocatie 2) En -oh ja- discussie daarover mag ook niets meer plaatsvinden. (oeps, provocatie 3 zelfs)
En eens met Q
Iris, ik heb nog nooit geroepen om een permaban. Of überhaupt om een ban. En ik heb meerdere malen discussie gevoerd (zonder al deze zaken) met MrsC, omdat ik gewoon geïnteresseerd was in haar levenswijze en visie. Omdat het allemaal zo ver van me afstaat denk ik.

Dus in die zin voel ik me niet aangesproken, weet alleen dat ik altijd en overal mijn mond open zal trekken als iemand vertelt zijn kinderen te slaan. Als je dat een heksenjacht wilt noemen, be my guest.
Ik denk dat ik voldoende heb meegekregen om daar iets over te zeggen.

Dat hij/zij geband is wegens trollen weet ik ook, maar daar gaat het niet over. Het gaat mij over hoe MrsC voortdurend achtervolgd werd op alle topics en er een jacht ontstond om haar uitspraken te ontlokken waar ze op 'gepakt' kon worden. Ze werd continue uitgedaagd en kreeg de van alles onbeschofts voor de voeten geworpen. Er werden antwoorden geeïst van haar.

Het enige doel daarbij leek mij dat MrsC een ban kon krijgen en daarmee dus van het forum verdreven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven