Napraat- en uitvechttopic 3
zaterdag 17 april 2010 om 23:22
Dit is het grote napraattopic
Hierin kunnen jullie reageren, onderling discussiëren, off-topicen over het beleid e.d., kortom: alle reacties plaatsen die in dit topic en in de moderatortopics niet passen. Let op:
- de angels en Naomi lezen hier niet per definitie mee en reageren hier dus ook niet op alles.
- vragen aan Naomi kunnen gesteld blijven worden in Vragen aan Vivamod
- we gaan in dit topic uit van zelfregulering; we gaan niet modereren en betreden is op eigen risico
NB: er wordt wél gemodereerd op privacy en uitermate grove beledigingen!

- de angels en Naomi lezen hier niet per definitie mee en reageren hier dus ook niet op alles.
- vragen aan Naomi kunnen gesteld blijven worden in Vragen aan Vivamod
- we gaan in dit topic uit van zelfregulering; we gaan niet modereren en betreden is op eigen risico
NB: er wordt wél gemodereerd op privacy en uitermate grove beledigingen!
vrijdag 23 april 2010 om 22:37
*Goh Iry en anderen, zou het kunnen dat ik al die dingen die jullie nu opnoemen óók niet gedaan heb maar dat jullie het desalniettemin geen enkel probleem vonden dat ik voor knettergek, belachelijk, dom en weet ik wat allemaal niet meer ben uitgemaakt?! Zegt dat niet iets over de sfeer die er ontstaan was? En niet alleen ik trouwens; het gaat me ook niet om mij trouwens maar ik hoop gewoon wel dat mensen die zich in zo'n sfeer hebben laten meeslepen achteraf eens een keer nadenken over waar ze nou eigenlijk mee bezig zijn geweest. Misschien helpt dat om een volgende keer een troll te leren negeren ipv te voeden.* Fash, sorry voor deze off topic. Ik lees trouwens met ingehouden adem mee. Ik kan me je overwegingen heel goed voorstellen en hoop dat de discussie hier ertoe bijdraagt dat een keer als les goed genoeg was voor de rest van z'n leven.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)

vrijdag 23 april 2010 om 22:41
En een troll voeden, is dat niet precies wat jij nu doet? Met uitzondering van de troll dan. Een discussie weer voeden terwijl deze heel gemoedelijk verloopt op het moment? Waarom kies jij er voor om deze posting nu te doen dan? Het komt namelijk provocerend over, zeker gezien het feit dat de gemoederen toch behoorlijk verhit waren/zijn. Serieuze vraag.
vrijdag 23 april 2010 om 22:42
quote:dangeensuus schreef op 23 april 2010 @ 22:36:
Dat zou ik dus weer niet kunnen FV. Tegen de tijd dat ik terug ben is mijn boosheid al zo ver weg dat ik geen tik meer uitdeel, want dan zou ik mijn kind bewust pijn doen, en dat kan ik niet.Ik ook niet. En als ik rustig ben, bedenk ik ook altijd dat kinderen niet voor niets dingen doen of zeggen. Er is altijd een reden voor en kinderen zijn niet van nature erop uit om je te kwetsen of te treiteren. Dat heeft een oorzaak. En als ik dat dan bedenk is slaan wel het laatste wat zou helpen.
Dat zou ik dus weer niet kunnen FV. Tegen de tijd dat ik terug ben is mijn boosheid al zo ver weg dat ik geen tik meer uitdeel, want dan zou ik mijn kind bewust pijn doen, en dat kan ik niet.Ik ook niet. En als ik rustig ben, bedenk ik ook altijd dat kinderen niet voor niets dingen doen of zeggen. Er is altijd een reden voor en kinderen zijn niet van nature erop uit om je te kwetsen of te treiteren. Dat heeft een oorzaak. En als ik dat dan bedenk is slaan wel het laatste wat zou helpen.
vrijdag 23 april 2010 om 22:42
vrijdag 23 april 2010 om 22:44
quote:fashionvictim schreef op 23 april 2010 @ 22:34:
[...]
Nee, dat heb ik juist bewust niet gedaan. Als ik dat had gedaan was ik namelijk veel te ver gegaan, want ik stond werkelijk te trillen van kwaadheid. Mijn primaire reactie was ongeveer om hem of per direct naar buiten te zetten en nooit meer binnen te laten of om een rechtse directe uit te delen. Hij ging écht veel te ver. Heeft hij later ook gewoon gezegd hoor, hij is dan weliswaar klein, maar hij is niet gek, hij gaf gewoon toe dat hij het expres deed om me heel erg boos te maken. Ik ken mijn eigen pappenheimer langer dan vandaag .Waarom wil hij dat je boos wordt?
[...]
Nee, dat heb ik juist bewust niet gedaan. Als ik dat had gedaan was ik namelijk veel te ver gegaan, want ik stond werkelijk te trillen van kwaadheid. Mijn primaire reactie was ongeveer om hem of per direct naar buiten te zetten en nooit meer binnen te laten of om een rechtse directe uit te delen. Hij ging écht veel te ver. Heeft hij later ook gewoon gezegd hoor, hij is dan weliswaar klein, maar hij is niet gek, hij gaf gewoon toe dat hij het expres deed om me heel erg boos te maken. Ik ken mijn eigen pappenheimer langer dan vandaag .Waarom wil hij dat je boos wordt?
vrijdag 23 april 2010 om 22:44
Ik ben zelf ook absoluut geen modelmoeder hoor.
Sterker nog, ik doe alles verkeerd volgens de boeken.
Ben totaal niet consequent, geen echte regels,ik doe maar wat....
Ik ben gewoon een watje.
Wel heb ik een paar pijlers die ik hoog heb staan, zijn er zeer weinig maar dat zijn de enige waar ik streng in ben (al lopen deze pijlers vanzelf zonder echte strijd)
Mijn kinderen zijn over het algemeen wel makkelijk, dat is dan geluk.
Hmm..... behalve dochter was wel een todler from hell.
Maar dat heb ik verdrongen denk ik .
Wel alledrie erg eigenwijs, poe!
Dat is mijn "last" dan weer .
En ik heb met middelste zoon ook recentelijk een pittig incident gehad (hij kan slecht zijn emotie's reguleren, vreselijk lief en makkelijk kind, maar de keren dat hij ontploft dan is het ook echt raak)
Sta dan net zo goed met mijn handen in het haar.
Toen ook vreselijk verkeerd aangepakt, weet nu dat ik dat de volgende keer anders moet doen.
( nee geen geweld, maar heb hem net zo hard gefrustreerd daardoor alleen maar kolen op het vuur gegooid, niet meer doen dus)
Sterker nog, ik doe alles verkeerd volgens de boeken.
Ben totaal niet consequent, geen echte regels,ik doe maar wat....
Ik ben gewoon een watje.
Wel heb ik een paar pijlers die ik hoog heb staan, zijn er zeer weinig maar dat zijn de enige waar ik streng in ben (al lopen deze pijlers vanzelf zonder echte strijd)
Mijn kinderen zijn over het algemeen wel makkelijk, dat is dan geluk.
Hmm..... behalve dochter was wel een todler from hell.
Maar dat heb ik verdrongen denk ik .
Wel alledrie erg eigenwijs, poe!
Dat is mijn "last" dan weer .
En ik heb met middelste zoon ook recentelijk een pittig incident gehad (hij kan slecht zijn emotie's reguleren, vreselijk lief en makkelijk kind, maar de keren dat hij ontploft dan is het ook echt raak)
Sta dan net zo goed met mijn handen in het haar.
Toen ook vreselijk verkeerd aangepakt, weet nu dat ik dat de volgende keer anders moet doen.
( nee geen geweld, maar heb hem net zo hard gefrustreerd daardoor alleen maar kolen op het vuur gegooid, niet meer doen dus)
vrijdag 23 april 2010 om 22:45
quote:Donkeyshot schreef op 23 april 2010 @ 22:43:
Het is hoog tijd dat vaders zich weer meer met de opvoeding gaan bemoeien. Als die het laten afweten gaat het eerder mis.Bemoeien vind ik persoonlijk niet het goede woord, maar daadwerkelijk hun deel van de opvoeding op zich nemen daar ben ik het helemaal mee eens.
Het is hoog tijd dat vaders zich weer meer met de opvoeding gaan bemoeien. Als die het laten afweten gaat het eerder mis.Bemoeien vind ik persoonlijk niet het goede woord, maar daadwerkelijk hun deel van de opvoeding op zich nemen daar ben ik het helemaal mee eens.
Heb ik dat?!

vrijdag 23 april 2010 om 22:47
Je ei kwijt willen zoals iedereen hier wil en doet, moet toch kunnen? Dat het huidige groepje forummers alles lekker vredig vindt verlopen, wil toch niet zeggen dat anderen hun bijdrage niet kunnen leveren, omdat dat niet uitkomt. Ik vind bijv. dat er opeens wel heel veel geaccepteerd wordt door forummers die bij MrsTroll op de achterste benen stonden, toen ze meldde haar straffen aan te kondigen. Fashionvictim zegt hier precies hetzelfde te doen en hup, bijna iedereen snapt het stiekem toch wel. Wat is het nu? Alleen de toon? Hou toch op, zeg. Dat kind wordt geslagen, netjes geformuleerd of niet...
vrijdag 23 april 2010 om 22:48
vrijdag 23 april 2010 om 22:49
quote:Ligeia schreef op 23 april 2010 @ 22:47:
Je ei kwijt willen zoals iedereen hier wil en doet, moet toch kunnen? Dat het huidige groepje forummers alles lekker vredig vindt verlopen, wil toch niet zeggen dat anderen hun bijdrage niet kunnen leveren, omdat dat niet uitkomt. Ik vind bijv. dat er opeens wel heel veel geaccepteerd wordt door forummers die bij MrsTroll op de achterste benen stonden, toen ze meldde haar straffen aan te kondigen. Fashionvictim zegt hier precies hetzelfde te doen en hup, bijna iedereen snapt het stiekem toch wel. Wat is het nu? Alleen de toon? Hou toch op, zeg. Dat kind wordt geslagen, netjes geformuleerd of niet...Ik snap het zeker niet en ik zal het nooit snappen ook.
Je ei kwijt willen zoals iedereen hier wil en doet, moet toch kunnen? Dat het huidige groepje forummers alles lekker vredig vindt verlopen, wil toch niet zeggen dat anderen hun bijdrage niet kunnen leveren, omdat dat niet uitkomt. Ik vind bijv. dat er opeens wel heel veel geaccepteerd wordt door forummers die bij MrsTroll op de achterste benen stonden, toen ze meldde haar straffen aan te kondigen. Fashionvictim zegt hier precies hetzelfde te doen en hup, bijna iedereen snapt het stiekem toch wel. Wat is het nu? Alleen de toon? Hou toch op, zeg. Dat kind wordt geslagen, netjes geformuleerd of niet...Ik snap het zeker niet en ik zal het nooit snappen ook.

vrijdag 23 april 2010 om 22:51
quote:Ligeia schreef op 23 april 2010 @ 22:47:
Je ei kwijt willen zoals iedereen hier wil en doet, moet toch kunnen? Dat het huidige groepje forummers alles lekker vredig vindt verlopen, wil toch niet zeggen dat anderen hun bijdrage niet kunnen leveren, omdat dat niet uitkomt. Ik vind bijv. dat er opeens wel heel veel geaccepteerd wordt door forummers die bij MrsTroll op de achterste benen stonden, toen ze meldde haar straffen aan te kondigen. Fashionvictim zegt hier precies hetzelfde te doen en hup, bijna iedereen snapt het stiekem toch wel. Wat is het nu? Alleen de toon? Hou toch op, zeg. Dat kind wordt geslagen, netjes geformuleerd of niet...Mee eens. Overigens vond ik - wat ik gelezen heb - dat MrsC. het ook netjes formuleerde.
Je ei kwijt willen zoals iedereen hier wil en doet, moet toch kunnen? Dat het huidige groepje forummers alles lekker vredig vindt verlopen, wil toch niet zeggen dat anderen hun bijdrage niet kunnen leveren, omdat dat niet uitkomt. Ik vind bijv. dat er opeens wel heel veel geaccepteerd wordt door forummers die bij MrsTroll op de achterste benen stonden, toen ze meldde haar straffen aan te kondigen. Fashionvictim zegt hier precies hetzelfde te doen en hup, bijna iedereen snapt het stiekem toch wel. Wat is het nu? Alleen de toon? Hou toch op, zeg. Dat kind wordt geslagen, netjes geformuleerd of niet...Mee eens. Overigens vond ik - wat ik gelezen heb - dat MrsC. het ook netjes formuleerde.
Am Yisrael Chai!
vrijdag 23 april 2010 om 22:52
FV ik hoop dat je het niet erg vind dat ik zomaar de discussie binnen val. Maar wat mij opvalt; jouw kind is 5 jaar en geeft op die leeftijd aan dat hij jou in het gezicht spuugt om jou boos te maken. 5 jaar! Ligt het nu aan mij of komt je kind ouder over of slim of hoe je het ook wil noemen voor zijn leeftijd?
vrijdag 23 april 2010 om 22:52
Ligeia, MrsC zei nog wel wat meer dan alleen dat het aangekondigd werd. Oa dat je zonder slaan je kinderen niet goed opvoedde. En dat ze haar kinderen, die nog geen 4 zijn, met een latje slaat. Omdat ze met de deur slaan bijv.
Maar goed, als je dat hetzelfde vindt als wat FV deed, tja, dan zijn we wel uitgeluld he?
Maar goed, als je dat hetzelfde vindt als wat FV deed, tja, dan zijn we wel uitgeluld he?
vrijdag 23 april 2010 om 22:53
quote:fashionvictim schreef op 23 april 2010 @ 22:51:
[...]
Mee eens. Overigens vond ik - wat ik gelezen heb - dat MrsC. het ook netjes formuleerde.
Vind jij het dan een gepaste straf voor een kind onder de 4 die de deur dichtslaat terwijl gezegd was dat niet te doen. Vind je dat dan netjes en normaal?
Want dat vind ik ziek.
[...]
Mee eens. Overigens vond ik - wat ik gelezen heb - dat MrsC. het ook netjes formuleerde.
Vind jij het dan een gepaste straf voor een kind onder de 4 die de deur dichtslaat terwijl gezegd was dat niet te doen. Vind je dat dan netjes en normaal?
Want dat vind ik ziek.
vrijdag 23 april 2010 om 22:54