Napraat met geklets, 2025.7
vrijdag 4 juli 2025 om 09:15
Beste forummers,
Welkom in napraat 2025.7 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
Welkom in napraat 2025.7 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
donderdag 7 augustus 2025 om 13:36

Het staat wel onder elkaar bij actieve topics dus wie weet.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
donderdag 7 augustus 2025 om 14:17
Dat zou weer wat geweest zijn, maar ze zijn nu met hem bezig voor zover wij weten. Half twee en het duurt zo'n 2 uur. Ze laten hem zelf bellen als hij weer voldoende bij is, dus dat zal nog even duren.
Ze hadden het wel over een dagopname nu, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat ook zo is eigenlijk. Ook omdat er vorige week over een paar dagen werd gesproken. Maar dat horen we dan straks wel.
There is always something happening, and it's usually right now
donderdag 7 augustus 2025 om 15:00
Ze zijn bezig.Grobbekuiken_ schreef: ↑07-08-2025 14:17Dat zou weer wat geweest zijn, maar ze zijn nu met hem bezig voor zover wij weten. Half twee en het duurt zo'n 2 uur. Ze laten hem zelf bellen als hij weer voldoende bij is, dus dat zal nog even duren.
Ze hadden het wel over een dagopname nu, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat ook zo is eigenlijk. Ook omdat er vorige week over een paar dagen werd gesproken. Maar dat horen we dan straks wel.
Eindelijk.
Hou je het een beetje vol?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
donderdag 7 augustus 2025 om 15:09
Verrassend goed eigenlijk. Maar griezelig blijft het. Man zit niet op z'n gemak zegt ie net.
Hopelijk valt de pijn straks een beetje mee, maar er is alweer gesproken over tramadol dus ik vrees dat die pijn straks weer terug is.
Vanmorgen voor we gingen had ie even een meltdown, dat is ook logisch, maar wel zielig. Hij mist het rijden ook, dat is z'n lust en z'n leven. Helaas zit dat er voorlopig nog een poosje niet in.
donderdag 7 augustus 2025 om 15:16
Ja, dat is natuurlijk kut, dat ie ineens niks kan.Grobbekuiken_ schreef: ↑07-08-2025 15:09Verrassend goed eigenlijk. Maar griezelig blijft het. Man zit niet op z'n gemak zegt ie net.
Hopelijk valt de pijn straks een beetje mee, maar er is alweer gesproken over tramadol dus ik vrees dat die pijn straks weer terug is.
Vanmorgen voor we gingen had ie even een meltdown, dat is ook logisch, maar wel zielig. Hij mist het rijden ook, dat is z'n lust en z'n leven. Helaas zit dat er voorlopig nog een poosje niet in.
Hopelijk valt de pijn mee.
David Dunning
David Dunning
donderdag 7 augustus 2025 om 15:39
Operatie gelukt, patiënt leeft ook nog
Wat zaten jij Solo, en LV ook, goed! Er blijkt ook nog een breuk(je) in de kop van het kuitbeen te zitten. Er is verder een plaat en schroeven geplaatst. Hij zit nu ook weer in het gips en mag voorlopig de eerste 5 weken niks. Daarna starten 30° buigen. Die revalidatie gaat dus ook nog een poos duren.

Wat zaten jij Solo, en LV ook, goed! Er blijkt ook nog een breuk(je) in de kop van het kuitbeen te zitten. Er is verder een plaat en schroeven geplaatst. Hij zit nu ook weer in het gips en mag voorlopig de eerste 5 weken niks. Daarna starten 30° buigen. Die revalidatie gaat dus ook nog een poos duren.
donderdag 7 augustus 2025 om 15:58
Wauw, dat wordt een langdurig traject zeg.Grobbekuiken_ schreef: ↑07-08-2025 15:39Operatie gelukt, patiënt leeft ook nog![]()
Was dat breukje in het kuitbeen zelfs niet gezien op de MRI?
David Dunning
David Dunning
donderdag 7 augustus 2025 om 16:06
Kennelijk niet nee. Maar hier zijn alleen een ct en röntgen gemaakt. Cd uit D. werd wel opgeslagen maar wat er verder mee gebeurd is weet ik eigenlijk niet. Wellicht knikten ze in het zkh daar daarom wel zo stellig toen ik op m'n kuit wees.
Dit is zomaar nog niet voorbij nee.
donderdag 7 augustus 2025 om 16:10
Fijn, het (voor jou) spannendste is voorbij! Nu nog het geduld kunnen opbrengen voor die lange revalidatie... Sterkte voor zoon!
Zit alles helemaal goed aan elkaar, of hebben ze het over een "acceptable stand" of iets dergelijks vaags? Gaat het om een tibaplateaufractuur? Is het gewricht nu, na de operatie, goed?
Zit alles helemaal goed aan elkaar, of hebben ze het over een "acceptable stand" of iets dergelijks vaags? Gaat het om een tibaplateaufractuur? Is het gewricht nu, na de operatie, goed?
donderdag 7 augustus 2025 om 16:15
Oh help, de fractuur is niet genoemd, alleen wat er allemaal gebroken was. Voor zover ik het begreep zit het goed in elkaar, maar kans op knieslijtage is wel toegenomen. Er zou zelfs in de toekomst sprake kunnen zijn van een knieprothese zeiden ze vorige week al. Dit zal een levenslange blessure blijven die zich hopelijk de eerste jaren koest houdt. Maar dat is dus allemaal aankijken en in de gaten houden.Irma_3110 schreef: ↑07-08-2025 16:10Fijn, het (voor jou) spannendste is voorbij! Nu nog het geduld kunnen opbrengen voor die lange revalidatie... Sterkte voor zoon!
donderdag 7 augustus 2025 om 16:23
Ja, dat schreef Grob ook al, in andere woorden...

Rotbreuk, Grob! En des te vervelender dat het zo lang heeft geduurd tot de operatie. Ik denk niet dat het veel uitmaakt in het totale herstel, maar wel in je gevoel als het allemaal (in de nabije of in de verdere toekomst) tegenzit. Maar voor nu lekker opbouwen!
donderdag 7 augustus 2025 om 16:26
Even voor de duidelijkheid: het tibiaplateau is de bovenkant van het scheenbeen, en daarmee de onderkant van het kniegewricht. Vandaar ook dat ze al zeggen dat hij risico heeft op slijtage daar. Maar gelukkig geven ze gelijk al aan dat daar ook wel wat aan te doen is: die prothese.
En omdat je het op tijd weet (bij de start van de slijtage), kan je natuurlijk des te beter werken aan de bescherming van het gewricht door de spieren van de knie goed sterk te houden.
En omdat je het op tijd weet (bij de start van de slijtage), kan je natuurlijk des te beter werken aan de bescherming van het gewricht door de spieren van de knie goed sterk te houden.
donderdag 7 augustus 2025 om 16:30
Oh dat is wel echt een kloterige plek zeg. Bij mijn zoon zat ie een stuk lager dus het enige gecompliceerde was dat scheen- en kuitbeen allebei in tweeën lagen. Hopelijk valt het mee met de pijn. Mijn zoon moest nog een keer worden geopereerd om de plaat er weer uit te halen en toen kreeg ie diclofenac mee, maar uiteindelijk had ie genoeg aan een paar paracetamolletjes. N=1 natuurlijk, maar er is dus hoop!
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
donderdag 7 augustus 2025 om 16:31
16 dagen sinds het gebeurd is, vind het ook wel erg lang. Geduld is al niet mijn sterkste punt dus dit was wel weer een goeie oefening. Bij zoon trouwens idem.Irma_3110 schreef: ↑07-08-2025 16:23Ja, dat schreef Grob ook al, in andere woorden...![]()
Rotbreuk, Grob! En des te vervelender dat het zo lang heeft geduurd tot de operatie. Ik denk niet dat het veel uitmaakt in het totale herstel, maar wel in je gevoel als het allemaal (in de nabije of in de verdere toekomst) tegenzit. Maar voor nu lekker opbouwen!
Straks even naar hem toe, kijken hoe hij zich nu voelt.
donderdag 7 augustus 2025 om 16:35
Die paracetamol is ook bijna niet meer weg te krijgen, dat weet ik zelf ook nog wel, maar het doet wel wat.
Zkh zou hem nu idd diclofenac geven.
Uiteindelijk zal de pijn ook wel weer wat wegzakken, is sinds hij vorige week het gips kreeg ook steeds minder geworden.
Of de plaat er ook weer uit moet weet ik niet eens
Uiteindelijk zal de pijn ook wel weer wat wegzakken, is sinds hij vorige week het gips kreeg ook steeds minder geworden.
Of de plaat er ook weer uit moet weet ik niet eens

donderdag 7 augustus 2025 om 16:40
Ik denk van niet hoor. Mijn zoon was tien, dus lekker in de groei en dat is niet zo handig met die plaat en die schroeven overdwars in het bot. Maar ik mag aannemen dat de jouwe intussen zijn laatste groeispurt wel zo'n beetje gehad heeftGrobbekuiken_ schreef: ↑07-08-2025 16:35Die paracetamol is ook bijna niet meer weg te krijgen, dat weet ik zelf ook nog wel, maar het doet wel wat.
Of de plaat er ook weer uit moet weet ik niet eens![]()

Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
donderdag 7 augustus 2025 om 16:48
donderdag 7 augustus 2025 om 18:53
Bij mijn moeder kwam er ongeveer een jaar na een enkel-operatie spontaan een schroef naar buiten. Dat was wel reden om de plaat en schroeven te verwijderen.Grobbekuiken_ schreef: ↑07-08-2025 16:48Hij belt net zelf. Is nog wat duffig maar wel goed. Maar pijn dus, anders dan eerder (maar dat lijkt me logisch).
En nee, een groeispurt verwacht ik ook niet meer nee, dus het zal idd wel een onderdeel van hem blijven![]()
Anders hadden ze kunnen blijven zitten.
David Dunning
David Dunning
donderdag 7 augustus 2025 om 19:46
Overweeg je niet toch een letselschade advocaat? Je zoon heeft recht op alle kosten die voortvloeien uit het ongeluk, ook die in de toekomst.Grobbekuiken_ schreef: ↑07-08-2025 16:48Hij belt net zelf. Is nog wat duffig maar wel goed. Maar pijn dus, anders dan eerder (maar dat lijkt me logisch).
En nee, een groeispurt verwacht ik ook niet meer nee, dus het zal idd wel een onderdeel van hem blijven![]()
Ik wilde na mijn ongeluk (middelvinger lag er op een haartje na vanaf en hebben ze met veel moeite en 4 operaties er weer aan gezet) ook genoegen nemen met een kruimel maar mijn letselschade advocaat heeft me dat sterk afgeraden, blij toe want ik heb inmiddels 35.000 euro gekregen (zijn nu bezig met de eindafrekening) maar zelfs dat dekt echt lang niet alles.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in