Napraat met geklets, 2025.7
vrijdag 4 juli 2025 om 09:15
Beste forummers,
Welkom in napraat 2025.7 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
Welkom in napraat 2025.7 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
dinsdag 22 juli 2025 om 07:37
Je zeurt.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
dinsdag 22 juli 2025 om 07:38
Ook zonder verwijten: geen idee waar je het over hebt, en ik voel me ook niet direct verantwoordelijk geloof ik
En zie: ik zag een vaal paard en diens ruiter heette Dood. En achter hem kwam het dodenrijk
dinsdag 22 juli 2025 om 07:41
Oooohh je hebt het over acteurs?
Want eerlijk, toen mijn neef van 38 overleed hoorde ik je daar ook niet over.
En zie: ik zag een vaal paard en diens ruiter heette Dood. En achter hem kwam het dodenrijk
dinsdag 22 juli 2025 om 07:44
Ik zoek al zolang als het bestaat naar de functie van dat topic. Maar dat is dus kennelijk om de nabestaanden van de overledenen een hart onder de riem te steken?
In dit geval dacht ik bij dat bericht alleen maar aan de mate van onwaarschijnlijkheid van die laatste woorden. Maar goed voor de nabestaanden dat ik daar niet over ben begonnen.
dinsdag 22 juli 2025 om 07:46
Hier idem.ldp schreef: ↑22-07-2025 07:44Ik zoek al zolang als het bestaat naar de functie van dat topic. Maar dat is dus kennelijk om de nabestaanden van de overledenen een hart onder de riem te steken?
In dit geval dacht ik bij dat bericht alleen maar aan de mate van onwaarschijnlijkheid van die laatste woorden. Maar goed voor de nabestaanden dat ik daar niet over ben begonnen.

David Dunning
David Dunning
dinsdag 22 juli 2025 om 07:48
Die stond natuurlijk niet in dat topic.MyLittlePony schreef: ↑22-07-2025 07:41Oooohh je hebt het over acteurs?
Want eerlijk, toen mijn neef van 38 overleed hoorde ik je daar ook niet over.
David Dunning
David Dunning
dinsdag 22 juli 2025 om 07:49
ldp schreef: ↑22-07-2025 07:44Ik zoek al zolang als het bestaat naar de functie van dat topic. Maar dat is dus kennelijk om de nabestaanden van de overledenen een hart onder de riem te steken?
Ik zat te twijfelen of ik er iets over moest zeggen, je bent me net voor. Het lijkt me ook erg onwaarschijnlijk.
dinsdag 22 juli 2025 om 08:02
Je bedoelt mét verwijten, neem ik aan?
dinsdag 22 juli 2025 om 08:09
dinsdag 22 juli 2025 om 08:09
Alsof ze dan gaan terugzoeken naar die datum om te kijken of en hoe er gereageerd is.
Je overdrijft
dinsdag 22 juli 2025 om 08:11
Alleen als je familielid beroemd/bekend was.MyLittlePony schreef: ↑22-07-2025 08:09Ik leer een hoop nieuws. Er is een topic waar je medeleven kan komen halen als je familielid overlijdt?
David Dunning
David Dunning
dinsdag 22 juli 2025 om 08:22
Scherp.MyLittlePony schreef: ↑22-07-2025 08:14Ik zie het. Wat een bijzonder topic. En Strikje, kan het zijn dat het je stoort omdat jij het bericht bracht en dat goeddeels werd genegeerd?

David Dunning
David Dunning
dinsdag 22 juli 2025 om 08:26
Ja dat vraag ik mij ook af.MyLittlePony schreef: ↑22-07-2025 08:14Ik zie het. Wat een bijzonder topic. En Strikje, kan het zijn dat het je stoort omdat jij het bericht bracht en dat goeddeels werd genegeerd?
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
dinsdag 22 juli 2025 om 09:06
Ik vind het wel een handig topic om een beetje op de hoogte te blijven, niet omdat het van levensbelang is. Maar ik denk dat het aantal reacties op een overlijden vooral bepaald wordt in hoeverre je diegene “kent” en dat zijn in dit geval meer mensen die Malcolm-Jamal Warner kennen die jarenlang te zien was als Theo Huxtable dan een jongen die een kindrolletje speelde in gtst hoe triest het ook is dat hij zo ontzettend jong overlijd. Zo werkt dat gewoon.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
dinsdag 22 juli 2025 om 09:28
Dat was letterlijk de tekst die ik bij ieder overlijden in dat topic wilde plaatsen. Er overlijden dagelijks talloze mensen die ik ook niet ken. Het is wat
dinsdag 22 juli 2025 om 09:40
Ik denk dat dit voorbeeld van Strikje dus prima duidelijk maakt waar dat topic voor dient.
Want echt iedereen zal bij het overlijden van dat 12-jarige jochie denken: wat afschuwelijk.
Oftewel: het aantal reacties zegt niets over de afschuwelijkheid van het betreffende overlijden, maar over de mate van bekendheid van de overledene in de Viva-populatie.
Want echt iedereen zal bij het overlijden van dat 12-jarige jochie denken: wat afschuwelijk.
Oftewel: het aantal reacties zegt niets over de afschuwelijkheid van het betreffende overlijden, maar over de mate van bekendheid van de overledene in de Viva-populatie.
David Dunning
David Dunning
dinsdag 22 juli 2025 om 09:55
Dat dus. En ook veel die ik wel ken. Ik ben de laatste jaren vaker in Usselo geweest dan mij lief is. En allemaal te jong. We zitten in het bos waar bomen gekapt worden. Ik in ieder geval wel.MyLittlePony schreef: ↑22-07-2025 09:28Dat was letterlijk de tekst die ik bij ieder overlijden in dat topic wilde plaatsen. Er overlijden dagelijks talloze mensen die ik ook niet ken. Het is wat
Geen bijzonderheden

dinsdag 22 juli 2025 om 10:04
Het is niet vreemd dat mensen een bepaald gevoel hebben bij het overlijden van bepaalde mensen. Ook als ze die mensen niet persoonlijk gekend hebben.
Maar het is natuurlijk wel vreemd om verwachtingen uit te spreken over hoe mensen te reageren hebben op individuele beroemde sterfgevallen.
Maar het is natuurlijk wel vreemd om verwachtingen uit te spreken over hoe mensen te reageren hebben op individuele beroemde sterfgevallen.
Si abra la puerta hay lobos.

dinsdag 22 juli 2025 om 10:05
MyLittlePony schreef: ↑22-07-2025 08:14Ik zie het. Wat een bijzonder topic. En Strikje, kan het zijn dat het je stoort omdat jij het bericht bracht en dat goeddeels werd genegeerd?
Dat ligt voor de hand, zo'n reactie. Maar nee, daar heeft het niks mee te maken, maar ik vermoed dat je me niet gelooft.

dinsdag 22 juli 2025 om 10:07
MyLittlePony schreef: ↑22-07-2025 08:14Ik zie het. Wat een bijzonder topic. En Strikje, kan het zijn dat het je stoort omdat jij het bericht bracht en dat goeddeels werd genegeerd?
Waarom is het een bijzonder topic?
dinsdag 22 juli 2025 om 10:22
dinsdag 22 juli 2025 om 10:24
Ik vind het gecreëerde emoties rond mensen die je volstrekt niet kent apart. Zoals ik overigens de meeste celeb-interesse ronduit bizar vind.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in