Napraat met geklets, 2025.7

04-07-2025 09:15 2255 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.7 met geklets.

Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.

De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
aliva schreef:
25-07-2025 19:16
Goed idee, ik zou gewoon één van t ziekenhuis achterover drukken.
Nàh.
Yep. Heb ik ook aan gedacht, die roof ik morgen mee.
There is always something happening, and it's usually right now
aliva schreef:
25-07-2025 19:16
Goed idee, ik zou gewoon één van t ziekenhuis achterover drukken.
Nàh.
Ja.

En niet ondersteboven aangeven. Dat heb ik ooit gedaan in het revalidatiecentrum waar mijn zoon toen resideerde en toen konden we meteen aan het verschonen. Gelukkig konden de zusters er hartelijk om lachen :lol:
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Grobbekuiken_ schreef:
25-07-2025 19:20
Hé! Heb ik jou vanmiddag toevallig gesproken? Datzelfde advies kreeg ik van een zeer ervaren SEH verpleegkundige die zoon kent.
En eerlijk? Na zo'n lange rit zou het nog wel eens niet overdreven kunnen zijn ook.
Nee, maar great minds think alike natuurlijk! :-D <<geeft zichzelf nog maar eens een zelfvoldaan schouderklopje>>
Ik hoop toch dat de reis dermate soepel verloopt dat het wél wat overdreven gaat zijn... En tegelijkertijd hoop ik dat er eindelijk eens iemand echt serieus naar dat been gaat kijken! Krijg je wel de foto's mee uit dat Duitse ziekenhuis?
Ongelooflijk. Arme knul. Nou ja knul... kerel natuurlijk. En arme jij.
Grobbekuiken_ schreef:
24-07-2025 22:01
Ik ben nu al de hele dag bezig, ik stop er even mee.
Heb net nog wel mijn vriendin gesproken. Zij heeft ook een transportbedrijf en wil altijd het naadje van de kous weten. Is gaan spitten en werkgever laat het hier nét iets te makkelijk liggen. Weet ik veel? Geen idee dus ik ga uit van wat ik hoor. Morgen maar weer babbeltje houden want kennelijk zit ik me hier suf te bellen en regelen terwijl zíj veel meer hadden kunnen doen. Zal wel weer centenkwestie zijn. Zij wil mijn backup zijn als ik er niet uitkom. Ben nu gewoon té boos en verdrietig om redelijk te blijven en da's ook niet fantastisch natuurlijk.

Maar goed, eerst maar weer zien wat er morgen gebeurt.

God, alle steun, hier en irl. Moet er een beetje van huilen.

Heb je er ook aan gedacht dat het een arbeidsongeval is en dat hij dan een letselschadeadvocaat "moet" inschakelen? Alle kosten die je maakt die kan je verhalen op de verzekering van de werkgever. Ik weet niet hoe het zit met arbeidsinspectie omdat het ongeluk niet in Nederland is gebeurt maar misschien moeten die ook ingelicht worden, zeker omdat werkgever blijkbaar niet heel pro actief is.
Ik heb een dvd met daarop alle gegevens en foto's. Nu die brief nog. Zoon vraagt er nog naar door ze een netjes geformuleerd, in Google vertaalde tekst te laten lezen.

Ook nog zoiets mafs. Er zouden speciale krukken voor hem geregeld worden die we dan moesten voorschieten. Speciaal omdat ie obees is. Vraag ik ernaar, is het antwoord 'die moeten besteld worden en dat duurt (ook al) 6-8 weken. Lahmah weer.
Nu hebben we een looprek. Stuk stabieler.
Nyco schreef:
25-07-2025 19:43
Heb je er ook aan gedacht dat het een arbeidsongeval is en dat hij dan een letselschadeadvocaat "moet" inschakelen? Alle kosten die je maakt die kan je verhalen op de verzekering van de werkgever. Ik weet niet hoe het zit met arbeidsinspectie omdat het ongeluk niet in Nederland is gebeurt maar misschien moeten die ook ingelicht worden, zeker omdat werkgever blijkbaar niet heel pro actief is.
Vriendin heeft met man een eigen transportbedrijf. Zij heeft ook al aangeboden me hierin bij te staan, weet veel beter de weg. Samen met haar gaan we kijken wat er moet gebeuren.
Maar fijn dat je het nog even noemt, dank je.
Grobbekuiken_ schreef:
25-07-2025 19:56
Vriendin heeft met man een eigen transportbedrijf. Zij heeft ook al aangeboden me hierin bij te staan, weet veel beter de weg. Samen met haar gaan we kijken wat er moet gebeuren.
Maar fijn dat je het nog even noemt, dank je.
Graag gedaan en sterkte met de hele toestand.
Maar Grob, wees nou een verstandige vogel en richt je eerst op de reis morgen en hoe zoon binnen te krijgen in een NL ziekenhuis zodat ze zijn kapotte poot kunnen repareren. Die letselschaderommel loopt echt niet weg hoor.
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
25-07-2025 20:00
Maar Grob, wees nou een verstandige vogel en richt je eerst op de reis morgen en hoe zoon binnen te krijgen in een NL ziekenhuis zodat ze zijn kapotte poot kunnen repareren. Die letselschaderommel loopt echt niet weg hoor.
Doe ik ook hoor, die rit wordt al inspannend genoeg voor me en mijn hoofd zit nu al wel vol genoeg dus dat komt idd allemaal wel.

Zit nu lekker op een balkonnetje met een glas wijn jullie lastig te vallen.

Gek genoeg, of misschien ook niet, ben ik weer redelijk rustig want er is nu iig zekerheid. Zekerheid genoeg iig.
Grob wat een ellende. Lv spreekt wijze woorden. Eerst je kind dan de rest.
Grobbekuiken_ schreef:
25-07-2025 20:04
Doe ik ook hoor, die rit wordt al inspannend genoeg voor me en mijn hoofd zit nu al wel vol genoeg dus dat komt idd allemaal wel.

Zit nu lekker op een balkonnetje met een glas wijn jullie lastig te vallen.

Gek genoeg, of misschien ook niet, ben ik weer redelijk rustig want er is nu iig zekerheid. Zekerheid genoeg iig.
Onzin, je valt 'ons' helemaal niet lastig.

En ik zal je vertellen dat ik gisteren al wilde voorstellen om kind in je auto te laden en er zelf mee naar huis te rijden, maar het leek me nogal een stoutmoedig plan dus ik heb mijn klep maar gehouden. Maar ik ben blij dat het er nu toch van gaat komen, want als het aan al die kommaneukers ligt zit ie daar volgend jaar nog.
(Herman Finkers)
Als ik woensdag al had geweten dat het zo'n bagger verhaal zou worden had ik dat ook gedaan. Maar ze bleven maar doen alsof het slechts een lullig makkelijk op te lossen probleempje was... tot gisteravond dus. En vanmorgen weer die hoop want kloffie en luierbroek al aan...

Nou ja, het is nu wat het is en we gaan morgen weer terug naar vertrouwd gebied. Kijk niet uit naar de rit maar die overleven we ook wel weer.
Daarna een enorme borrel en dito jankbui en we kunnen weer verder.
grobbekuiken_ wijzigde dit bericht op 25-07-2025 20:25
0.00% gewijzigd
Ach, die mevrouw die zo loslippig was over al die vrouwen die valse aangifte doen van naar mannengedrag gaat op anoniem. Maar ze heeft haar zegje wel even gezegd :sick:
(Herman Finkers)
Veel succes met de reis morgen. Het is nogal een achtbaan waarin je beland bent, maar je hebt het toch maar mooi voor je zoon kunnen doen allemaal.
Si abra la puerta hay lobos.
Grobbekuiken_ schreef:
25-07-2025 20:24
Als ik woensdag al had geweten dat het zo'n bagger verhaal zou worden had ik dat ook gedaan. Maar ze bleven maar doen alsof het slechts een lullig makkelijk op te lossen probleempje was... tot gisteravond dus. En vanmorgen weer die hoop want kloffie en luierbroek al aan...

Nou ja, het is nu wat het is en we gaan morgen weer terug naar vertrouwd gebied. Kijk niet uit naar de rit maar die overleven we ook wel weer.
Daarna een enorme borrel en dito jankbui en we kunnen weer verder.
Ach je moet maar denken: anders had je alleen terug gemoeten en dat was toch ook niks. Ik zou zeggen rij via de kortste (meest filevrije) route naar de grens, je kind kan je daar vast heel goed bij van dienst zijn. En als je eenmaal in NL bent kun je bij iedere HAP terecht die je maar tegenkomt.
(Herman Finkers)
Da's waar.

Over 24 uur is het nog steeds niet heel leuk, maar tenminste wel 'niet leuk' op bekend terrein.

Zo. Heb ik verder nog iets gemist hier?
Grobbekuiken_ schreef:
25-07-2025 20:50
Da's waar.

Over 24 uur is het nog steeds niet heel leuk, maar tenminste wel 'niet leuk' op bekend terrein.

Zo. Heb ik verder nog iets gemist hier?
Hele Belangrijke Zaken.

Dat krijg je hè, als je alleen maar met jezelf bezig bent. :roll:
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
25-07-2025 21:04
Hele Belangrijke Zaken.

Dat krijg je hè, als je alleen maar met jezelf bezig bent. :roll:
Had er wel zin is om lekker egocentrisch te zijn. Zó vaak krijg ik die kans nou ook weer niet hè. Meteen aangrijpen dan.
Grobbekuiken_ schreef:
25-07-2025 21:16
Had er wel zin is om lekker egocentrisch te zijn. Zó vaak krijg ik die kans nou ook weer niet hè. Meteen aangrijpen dan.
Gelijk heb je hoor. Altijd maar meeleven met anderen gaat ook vervelen.

David Dunning
Solomio schreef:
25-07-2025 21:17
Gelijk heb je hoor. Altijd maar meeleven met anderen gaat ook vervelen.
Daarom.
Doe ik volgende week wel weer 's.
Dus: ik heb 2 katten.
Eentje lag naast mij te slapen, de andere liep een beetje ongedurig door de huiskamer heen en weer. Keek af en toe een beetje angstig richting de gang/voordeur, maar drentelde dan weer heen en weer.

En toen: hoorde ik een kat op de kattenbak. O_O
Was er dus een buurkat naar binnen geglipt.

De slapende kat bewaakt normaliter het fort, de drentelende kat vertrouwt op haar beschermer.

David Dunning
Wat een ongelofelijk machteloos en frustrerend gedoe Grob.

Hoe gaat het met zoon als hij zijn been beweegt, doet dat geen pijn (meer)? Zit zoon zijn been in het gips?

Duimen dat de reis naar huis voorspoedig zal verlopen.
Solomio schreef:
25-07-2025 21:26
Eentje lag naast mij te slapen, de andere liep een beetje ongedurig door de huiskamer heen en weer. Keek af en toe een beetje angstig richting de gang/voordeur, maar drentelde dan weer heen en weer.

De slapende kat bewaakt normaliter het fort, de drentelende kat vertrouwt op haar beschermer.

Proest. Dan zit je toch wel even raar te kijken als je je eigen katten in het vizier hebt :proud:
Solomio schreef:
25-07-2025 21:26

De brutaliteit zeg. Je zal de buurman maar ineens schijtend op je toilet aantreffen, een mens zou van minder over de rooie gaan. Laat staan een drentelende kat.
(Herman Finkers)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven