Napraattop 2025.8, met geklets en een brandend zonnetje 🌞

13-08-2025 14:42 739 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.8 met geklets.

Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.

De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-08-2025 20:17
Reden: Aangepast, bedankt voor de tip
0.13% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Lady*Voldemort schreef:
25-08-2025 17:59
Echt die mods tegenwoordig... zoek dan een andere bijbaan of zo. Wat een waardeloos gedoe.
Mods met verschillende zienswijze is niet helpend op dit moment inderdaad.
Star⁴ schreef:
23-08-2025 18:34
Ik kan al niet tegen mensen die vanielje zeggen en het dan ook nog zo schrijven :cry:
Weten we al wie in deze smaak gereïncarneerd is 13 augustus jl.? (Geen retorische vraag, ik weet het niet, maar nieuw lijkt ze me niet).

Ik dacht eerst dat het voor de grap was, deze schrijfwijze. Verder nog niet op veel humor kunnen betrappen.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Lady*Voldemort schreef:
25-08-2025 17:59
Echt die mods tegenwoordig... zoek dan een andere bijbaan of zo. Wat een waardeloos gedoe.

Die opmerking over dat minnaars topic ook. Dat impliceert dat Star in het minnaartopic gestaft heeft maar dat lijkt me niet het geval eigenlijk.
merys wijzigde dit bericht op 25-08-2025 19:00
0.32% gewijzigd
yasmijn schreef:
25-08-2025 14:07
Hoe bedoel je dat precies?

De lading van het woord is (al langer) zó negatief geworden. Ik gebruik het niet graag.
Frizz schreef:
25-08-2025 18:57
De lading van het woord is (al langer) zó negatief geworden. Ik gebruik het niet graag.
Ik vind het ook een kutwoord. Er wordt ongeveer altijd een vies gezicht bij getrokken. Maar ja, welk woord dan wel? Bij 'vluchtelingen' trekt men eveneens een vies gezicht.
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
Lady*Voldemort schreef:
25-08-2025 18:59
Ik vind het ook een kutwoord. Er wordt ongeveer altijd een vies gezicht bij getrokken. Maar ja, welk woord dan wel? Bij 'vluchtelingen' trekt men eveneens een vies gezicht.
Daarom.

Wat is de juiste term?
Geen bijzonderheden
Als ik in algemeenheden moet praten maak ik er dan maar iets van als: ‘mensen die hier asiel hebben aangevraagd’.
Mensen in acute nood?
Frizz schreef:
25-08-2025 19:08
Als ik in algemeenheden moet praten maak ik er dan maar iets van als: ‘mensen die hier asiel hebben aangevraagd’.
Een tijd geleden had ik het hierover met mijn Syrische collega. Hij vindt 'asielzoeker' ook een naar woord. Hij zei dat hij niets 'zocht' maar dat hij vluchtte. Weg van de dood, marteling, angst, stress... Waarheen was niet eens een vraag. Het enige dat hij zocht was iets van veiligheid en overleven. Hij heeft zichzelf altijd een vluchteling genoemd en later een statushouder en nu Nederlander.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
OlleGrieze schreef:
25-08-2025 19:56
Een tijd geleden had ik het hierover met mijn Syrische collega. Hij vindt 'asielzoeker' ook een naar woord. Hij zei dat hij niets 'zocht' maar dat hij vluchtte. Weg van de dood, marteling, angst, stress... Waarheen was niet eens een vraag. Het enige dat hij zocht was iets van veiligheid en overleven. Hij heeft zichzelf altijd een vluchteling genoemd en later een statushouder en nu Nederlander.
En precies dat wat jij (hij) omschrijft dekt de lading van het woord niet. En misschien komt het voor mij ook omdat het woord gewoon onderdeel is geworden van een politiek spel.
Ik vind asielzoeker ook geen fijn woord maar gelukszoeker is nog erger.
Maar mensen gaan voorbij
Mijn kind is nu weer aan het afrijden... :worship:
Felidaez schreef:
26-08-2025 13:15
Mijn kind is nu weer aan het afrijden... :worship:
Spannend Felidaez!
Pieremachochel
Geslaagd!!!
Van harte. Fijn.
Felidaez schreef:
26-08-2025 14:03
Geslaagd!!!
Gefeliciteerd!!! :cheer2:
Pieremachochel
Felidaez schreef:
Geslaagd!!!
Yayyyyyyyy. :cheer:
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Felidaez schreef:
Geslaagd!!!
:applause: gefeliciteerd!
There is always something happening, and it's usually right now
Gefeliciteerd voor kind Felidaez!

-

Ik heb geen kinderen en weet niet hoe de blijdschap voelt om zwanger te zijn, maar is het gek dat ik het gek vind dat je dat op een leuke manier aan je man wil vertellen, anders dan zoals in de eerste reactie in dat topic? Of maakten jullie (de moeders hier) daar ook een heel spektakel van?
Gefeliciteerd Felidaez 🎉
Maar mensen gaan voorbij
Felidaez schreef:
Geslaagd!!!
Gefeliciteerd voor je kind!
*Bladoor* schreef:
26-08-2025 15:14
Gefeliciteerd voor kind Felidaez!

-

Ik heb geen kinderen en weet niet hoe de blijdschap voelt om zwanger te zijn, maar is het gek dat ik het gek vind dat je dat op een leuke manier aan je man wil vertellen, anders dan zoals in de eerste reactie in dat topic? Of maakten jullie (de moeders hier) daar ook een heel spektakel van?
Geen spektakel hier, maar het lijkt of er tegenwoordig van alles een spektakel gemaakt moet worden (aankondiging, babyshower, heeft hier feest daar, en allemaal in het wit en beige voor de Instagram)
Raak schreef:
26-08-2025 16:20
Geen spektakel hier, maar het lijkt of er tegenwoordig van alles een spektakel gemaakt moet worden (aankondiging, babyshower, heeft hier feest daar, en allemaal in het wit en beige voor de Instagram)
In de babytijd van dit forum kwamen topics over leuke zwangerschapsaankondigingen ook al zeer regelmatig voorbij. Door de wat nuchterder types werden er dan altijd grappen gemaakt over een predictor in de boerenkoolstamp en zo.
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
Lady*Voldemort schreef:
26-08-2025 16:38
In de babytijd van dit forum kwamen topics over leuke zwangerschapsaankondigingen ook al zeer regelmatig voorbij. Door de wat nuchterder types werden er dan altijd grappen gemaakt over een predictor in de boerenkoolstamp en zo.
Ja viel me tegen dat die nog niet genoemd is :P
Star⁴ schreef:
26-08-2025 16:54
Ja viel me tegen dat die nog niet genoemd is :P
Misschien omdat het augustus is ;-)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven