Napraattop 2025.8, met geklets en een brandend zonnetje 🌞
woensdag 13 augustus 2025 om 14:42
Beste forummers,
Welkom in napraat 2025.8 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
Welkom in napraat 2025.8 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-08-2025 20:17
Reden: Aangepast, bedankt voor de tip
Reden: Aangepast, bedankt voor de tip
0.13% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
woensdag 13 augustus 2025 om 16:45
Haha, ik overwoog een topic voor mensen die van licht en koelte houden.Lady*Voldemort schreef: ↑13-08-2025 16:28Ik kan in beide topics niet meer meeschrijven. In het winterliefhebberstopic niet omdat ik best van een zonnetje hou en in het zomerliefhebbers werd ik laatst weggejaagd omdat ik niet van achterlijke hitte houd. En mijn heet-zweet topic is overgenomen door iemand die alleen maar over de energierekening zaagt dus nu lijd ik maar in stilte.
solomio wijzigde dit bericht op 13-08-2025 17:27
0.10% gewijzigd
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
woensdag 13 augustus 2025 om 16:57
Ik ook nog steeds (nou ja, niet koelte maar gematigde temperaturen). Maak jij 'm? Een topic voor liefhebbers van gematigde temperaturen en licht. Niet te koud in de winter en niet warm in de zomer (en wel een nazomer en een lente met zon en soms tot 20 graden

Ben zelf te lui om 'm te maken maar zou er direct in meeschrijven

woensdag 13 augustus 2025 om 17:04
Wat zeg je dat weer mooi. En die nazomer ben ik zo met je eens, dat is mijn lievelingsweer (op Noodweer na).S-Groot schreef: ↑13-08-2025 16:57Ik ook nog steeds (nou ja, niet koelte maar gematigde temperaturen). Maak jij 'm? Een topic voor liefhebbers van gematigde temperaturen en licht. Niet te koud in de winter en niet warm in de zomer (en wel een nazomer en een lente met zon en soms tot 20 graden).
Ben zelf te lui om 'm te maken maar zou er direct in meeschrijven![]()
Koud in de winter vind ik trouwens niet erg, het is mij niet gauw te koud. Maar ik beloof dat ik tijdens ijstijden uit het nieuw te bakken topic zal wegblijven.
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
woensdag 13 augustus 2025 om 17:24
woensdag 13 augustus 2025 om 17:25
Ik ook niet. Ik word niet lekker van natte kou of kou door airco.Lady*Voldemort schreef: ↑13-08-2025 17:04Wat zeg je dat weer mooi. En die nazomer ben ik zo met je eens, dat is mijn lievelingsweer (op Noodweer na).
Koud in de winter vind ik trouwens niet erg, het is mij niet gauw te koud. Maar ik beloof dat ik tijdens ijstijden uit het nieuw te bakken topic zal wegblijven.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
woensdag 13 augustus 2025 om 17:26
De titel is het probleem: warmte-haters en donker-haters? Of gematigde-temperatuur-liefhebbers en licht-liefhebbers? Of: geen winterhater en geen zomerhater? Of: winter- en zomerhater?S-Groot schreef: ↑13-08-2025 16:57Ik ook nog steeds (nou ja, niet koelte maar gematigde temperaturen). Maak jij 'm? Een topic voor liefhebbers van gematigde temperaturen en licht. Niet te koud in de winter en niet warm in de zomer (en wel een nazomer en een lente met zon en soms tot 20 graden).
David Dunning
David Dunning
woensdag 13 augustus 2025 om 17:27
Whut? 't Moet niet gekker worden zeg.OlleGrieze schreef: ↑13-08-2025 17:24Volgens mij ben je bevangen door de hitte. Je gaat er van spatiëren!
David Dunning
David Dunning
woensdag 13 augustus 2025 om 17:41
ChatGPT:
Liefhebbers van Lenteweer – het hele jaar door
Voor wie 20 graden de perfecte temperatuur vindt
Tussen ijs & Hittegolf – Geef ons maar gematigd!
Nooit te heet, nooit te koud – precies goed!
Team Tussenin: geen winterhater, geen zomerhater
Voor altijd voorjaar: licht, zacht & zonnig
Licht & Luchtig: Voor de gematigde medemens
De Gulden Middenweg van het Weer
Niet te warm, niet te koud – Goldilocks-topic
Anti-extremen: Wij houden van zacht weer & zonlicht
Of met meer humor (vindt Chat):
De Temperatuurtjes – Niet te heet, niet te koud, gewoon gezellig
Voorjaar voor Altijd: Team Twintig Graden en Een Briesje
Extremen zijn voor dramaqueens – geef ons gewoon 18-22°C

Hittegolf? Koude-inval? Nee dank je, wij zijn saai en trots!
Club Koel-Kalm-Kaarsrecht: Voor weer zonder mening
Zomer? Winter? Doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg
Voor wie bij 21 graden zegt: ‘Heerlijk weertje, hè?’
Weg met Zweet & Rillingen – Lang leve Lichte Jassen!
Niet te warm, niet te koud – net als onze meningen
Gematigd & Gezellig – de Netflix-serie van het weer
There is always something happening, and it's usually right now
woensdag 13 augustus 2025 om 17:56
Als ik een stuk van jouw post kan gebruiken, wil ik er wel een maken.S-Groot schreef: ↑13-08-2025 16:57Ik ook nog steeds (nou ja, niet koelte maar gematigde temperaturen). Maak jij 'm? Een topic voor liefhebbers van gematigde temperaturen en licht. Niet te koud in de winter en niet warm in de zomer (en wel een nazomer en een lente met zon en soms tot 20 graden).
There is always something happening, and it's usually right now
woensdag 13 augustus 2025 om 17:58
Hier is het nu binnen 29 graden en buiten 32. Dus ik blijf maar binnen, behalve als ik even ga roken.Kattentuintje schreef: ↑13-08-2025 17:54(en ik dacht dus dat ik heel slim was door alles hier dicht te houden, ramen én gordijnen, om zo de warmte buiten te houden. Blijkt het buiten koeler dan binnen!)
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
woensdag 13 augustus 2025 om 18:01
Lady*Voldemort schreef: ↑13-08-2025 17:58Hier is het nu binnen 29 graden en buiten 32. Dus ik blijf maar binnen, behalve als ik even ga roken.
Hier binnen 28 en buiten 26. Met een klein briesje ook nog. Dus ik was een beetje dom.
We're just two lost souls
woensdag 13 augustus 2025 om 18:11
Grobbekuiken_ schreef: ↑13-08-2025 17:56Als ik een stuk van jouw post kan gebruiken, wil ik er wel een maken.
Zekers! En graag!
Ja eens. Ik kwam niet verder dan liefhebbers van gematigd weer, maar ik liep er zelf niet erg warm voor zeg maar

@Grob en andere gematigden

Hahaha, een luchtig (weer)topic

Ook wel aardig.
Een combi ervan? Of "Licht en zacht, weer voor de gematigde medemens"? Niet dat ik mezelf gematigd vindt, maar misschien ben ik dat eigenlijk ook wel

woensdag 13 augustus 2025 om 18:13
Te tandarts-assistente.S-Groot schreef: ↑13-08-2025 18:11Zekers! En graag!
Ja eens. Ik kwam niet verder dan liefhebbers van gematigd weer, maar ik liep er zelf niet erg warm voor zeg maar.
@Grob en andere gematigden:
Hahaha, een luchtig (weer)topic![]()
Ook wel aardig.
Een combi ervan? Of "Licht en zacht, weer voor de gematigde medemens"? Niet dat ik mezelf gematigd vindt, maar misschien ben ik dat eigenlijk ook wel.
woensdag 13 augustus 2025 om 18:15
Kattentuintje schreef: ↑13-08-2025 18:01Hier binnen 28 en buiten 26. Met een klein briesje ook nog. Dus ik was een beetje dom.
Nou ja beetje dom, had je kunnen verwachten dat het niet zo heet zou kunnen worden bij jou? Hier zit er nog 10 graden verschil tussen binnen en buiten, de goede kant op zeg maar dus alles zit potdicht. Denk ook niet dat ik vanavond nog ramen open ga zetten want als ik naar bed ga is het nog steeds een stuk warmer buiten dan binnen.
woensdag 13 augustus 2025 om 18:15
Ik wil dat ook en windkracht 3/4 erbij. En geen onweersbeestjes, die zijn gruwelijk

Maar mensen gaan voorbij
woensdag 13 augustus 2025 om 18:17

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in