Napraattopic 10

24-11-2014 10:04 3107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Omdat we jullie de mogelijkheid willen geven om na te praten over dingen die op het forum gebeuren hebben we dit topic geopend. Helaas blijkt na een aantal weken proefdraaien dat dit toch niet gaat op de gehoopte manier en daarom zullen er vanaf nu strengere regels gelden in dit topic.

Wat is Napraten?

In het napraattopic kun je samen met de andere forummers napraten over gebeurtenissen op het forum.

Wat mag:

- Bans bespreken Bantopic

- Beleid bespreken

- Trolhinten* (mits dit op normale wijze gebeurt, en dit niet resulteert in een trollenjacht of het verpesten van het betreffende topic)

- Stoom afblazen/ offtopic kletsen* (mits dit op normale wijze gebeurt, en niet zorgt voor onrust op het forum)

*Deze privileges kunnen op ieder moment worden ingetrokken.

Wat mag niet:

Alles dat in overtreding is met de huisregels.

- Het bashen van het moderatorteam en andere gebruikers.

- Hinten en hengelen naar eerdere nicks.

- Het openbaar maken van persoonlijke gegevens, zoals naam, adres, woonplaats of andere privacygevoelige informatie, Ook het dreigen met het openbaar maken van deze informatie is niet toegestaan.

- Het uitvechten van privé-vetes.

Dit soort gedrag accepteren we niet en kan direct, zonder waarschuwing vooraf, resulteren in een (permanente) ban. Of er sprake is van een overtreding die leidt tot een permanente ban is ter beoordeling van de Community Manager en hier wordt niet verder over gediscussieerd.

Kritiek op ons forumbeleid mag absoluut, mits dit binnen de fatsoengrenzen gebeurt die wij redelijk achten. Mocht het toch buiten deze fatsoengrenzen komen, behouden de Junioren, Moderators en de Community Manager het recht om de betreffende reacties zonder reden van opgaaf te verwijderen, de napraat (tijdelijk) te sluiten en direct een ban van een week toe te kennen aan de betreffende forummer(s).

De moderators gaan niet in discussie op dit topic en als er dingen zijn die jullie onder de aandacht willen brengen, of als je een reactie wilt over een ban, beleid of moderatie, staf dan je posting of stuur een mailtje naar forum@viva.nl.

Net als bij Het Bantopic behoudt het moderatorteam het recht om bij misdragingen het topic offline te halen en het bestaan van dit topic te beëindigen.

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Miss.Innuendo schreef op 25 november 2014 @ 13:28:

[...]

Nou, vandaar mijn boosheid de afgelopen dagen.

Snap ik.

Maar zou je ook nog op mijn vraag antwoord willen geven: hoe bepaal je wat de feiten zijn, als je iemand alleen als nick kent?

Ik heb daar zelf wel eens stomme fouten in gemaakt. Hoe doe jij dat?

Hoe doen jullie allemaal dat?
quote:catacarax schreef op 25 november 2014 @ 13:34:

Doe je dat Expres Hats? Haar nick noemen? Niemand anders doet dat.

Nou staat Hats bij mij onder negeer, want dat moest van de mods.

Maar ik heb die post eens even gelezen.

Als B d'r post offline wordt gehaald vanwege het noemen van nicknames, dan is dit ook een post die niet is toegestaan.

Je geeft jezelf hier wel mee weg Hats. Je naam was namelijk niet genoemd.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:MrsStanleyWalker schreef op 25 november 2014 @ 13:37:

[...]

Zieke geesten.Ja. Heel ziek.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:consuelabananahammok schreef op 25 november 2014 @ 13:36:

Ik ben denk ik heel naïef hoor dat is schrik van al dat stalken.

Je denkt hier toch met gewoon vrouwen en wat mannen te kletsen die gewoon net als jezelf hier anoniem komen om mee te kletsen of hun verhaal komen doen.

Ik heb overigens ook gekeerd hoor Hats om wat voorzichtiger te zijn met wat ik deel.

Lastig vind ik het vaak wel, want hoewel ik irl een gesloten type ben vond ik het altijd juist fijn om hier gewoon mijn ziel uit te storten.

Het was vaak mijn enige platform om van mij af te schrijven. Maarja, je laat dan ook alleen dat deel zien en dat vormt een beperkt beeld en maakt je ook kwetsbaar.

Ik heb overigens nooit problemen gehad, gelukkig.

Maar ik besef wel als het tegen je keert er idd een vat van info is te vinden die misbruikt kan worden .Ik ook blijkbaar. Dus Hats is hier ook gestalkt? Ik vraag me af wat volwassen mensen aanzet om zo'n dingen te doen? Waarom zou je iemand anders, die je niet eens kent, zoiets aandoen?
Life is short. Eat dessert first.
quote:hatsetats schreef op 25 november 2014 @ 13:36:

[...]

O nee. Niet expres. Wacht ff

Tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurlijk.

Heel subtiel en heel manipulatief.

Ja, je bent onder negeer vandaan.

Omdat ik even nieuwsgierig was naar hoe je 20x haar nickname noemde.

Ga je nu weer onder negeer
Aangepast, niet bij nagedacht.
quote:Miss.Innuendo schreef op 25 november 2014 @ 13:38:

[...]

Nou staat Hats bij mij onder negeer, want dat moest van de mods.

Maar ik heb die post eens even gelezen.

Als B d'r post offline wordt gehaald vanwege het noemen van nicknames, dan is dit ook een post die niet is toegestaan.

Je geeft jezelf hier wel mee weg Hats. Je naam was namelijk niet genoemd.Dat is niet waar. In de Pb die ik ontvangen heb werd Hats zeker wel genoemd.
Viel me ook al op, niet kies Hats dat je haar nick (deels) hier noemt.

Ik ben al een jaar of 12 aan het meelezen hier, hoewel ik nog niet zo lang post (eerste nick is 3 jaar geleden of zo). En steeds weer duikt dit verhaal op.

Ik vind het eigenlijk gewoon 1 grote incrowd. Zo'n topic als van die forumfossielen, of pb van nrc waar een lijst met namen wordt opgesteld, of de vraag aan wie jij denkt van dit forum, allemaal zijn dat incestueuze topics, die onherroepelijk leiden tot een rel. Dat deed het tien jaar geleden al, en dat is nu nog steeds. En dat is waarom ik me lang verre heb gehouden van dit soort kletstopics, wat eigenlijk vooral geroddel is. Zo jammer, want een napraattopic is wel heel fijn voor afgeleide discussies (zoals tussen de hulpverleners van vrouw, zoiets had prima hier gepast en niet daar).
quote:Amaqanda schreef op 25 november 2014 @ 13:39:

[...]

Dat is niet waar. In de Pb die ik ontvangen heb werd Hats zeker wel genoemd.Dat klopt. Ik heb m ook gekregen
MissI, ik snap dat je op oorlogspad bent, maar je drijft het op de spits. Dat is een beetje zonde.

Eigenlijk hoop ik dat jullie de oorlogsbijl kunnen begraven en ook jij stopt met boos zijn.

De discussie is nu op gang en dat lijkt mij van belang, toch?

Dikke kumbaya dus!
quote:Amaqanda schreef op 25 november 2014 @ 13:39:

[...]

Dat is niet waar. In de Pb die ik ontvangen heb werd Hats zeker wel genoemd.

Deze copy/paste is van voordat de CM de posting aanpaste en de nickname er uit was gehaald.

Daarna is de posting offline ter beoordeling gehaald.
quote:marana schreef op 25 november 2014 @ 13:40:

Ik ben al een jaar of 12 aan het meelezen hier, hoewel ik nog niet zo lang post (eerste nick is 3 jaar geleden of zo). En steeds weer duikt dit verhaal op.

Ik vind het eigenlijk gewoon 1 grote incrowd. Zo'n topic als van die forumfossielen, of pb van nrc waar een lijst met namen wordt opgesteld, of de vraag aan wie jij denkt van dit forum, allemaal zijn dat incestueuze topics, die onherroepelijk leiden tot een rel. Dat deed het tien jaar geleden al, en dat is nu nog steeds. En dat is waarom ik me lang verre heb gehouden van dit soort kletstopics, wat eigenlijk vooral geroddel is. Zo jammer, want een napraattopic is wel heel fijn voor afgeleide discussies (zoals tussen de hulpverleners van vrouw, zoiets had prima hier gepast en niet daar).Klopt, niet kies, dom. Niet bij nagedacht.
En nu genoeg voor Mea Culpa, terug naar het onderwerp.
quote:catacarax schreef op 25 november 2014 @ 13:41:

MissI, ik snap dat je op oorlogspad bent, maar je drijft het op de spits. Dat is een beetje zonde.

Eigenlijk hoop ik dat jullie de oorlogsbijl kunnen begraven en ook jij stopt met boos zijn.

De discussie is nu op gang en dat lijkt mij van belang, toch?

Dikke kumbaya dus! Eens en ik geloof ook dat Hatsetats dat niet met opzet gedaan heeft.
Life is short. Eat dessert first.
quote:catacarax schreef op 25 november 2014 @ 13:36:

Mrs.... Zot dat mensen dat doen. Echt... Sneue types.

En dat onze schone PB schrijfster zelf ook zulke dingen doet, maakt niet goed om dat dan zelf ook maar te doen.

Dit soort onzin moet gewoon stoppen en ik denk dat het goed is dat mensen zich gaan beseffen dat een ieder die zich hieraan schuldig maakt zichzelf alleen maar als sneu mens wegzet.

Ik vind het in elk geval sneue mensen.Dat zijn het ook. Ontzettend sneu. Het moet ook gewoon stoppen. Wat dat betreft kreeg ik ook een beetje de kriebels van het stuk in het NRC dat de moderatie vaak wel je echt naam kent of denkt te kennen door het emailadres dat vast zit aan je nick. Je moet ze er maar mee vertrouwen. Beter gebruik je je echte naam ook hier niet.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:Miss.Innuendo schreef op 25 november 2014 @ 13:38:

Je geeft jezelf hier wel mee weg Hats. Je naam was namelijk niet genoemd.Dan moet je dat verwijderde bericht nog maar eens lezen, want daarin wordt duidelijk aan zowel haar huidige als aan haar oude nick gerefereerd.
wat me dan weer wel stug leek is dat niemand op het forum nog voor haar op durfde te komen en alleen maar via pb e.d.

zou toch van de zotte zijn.

en als GS aan de haal ging met haar leven dan hoeven de schapen van hier dat niet op te volgen.

zeker zij die zo afgeven op GS. (is dat niet 95% hier)

en wie heeft haar en haar dochter op dat schoolfeest bedreigd? toch niet iemand van hier mag ik hopen

want zou belachelijk zijn hier een lesje hoe om te gaan met cyberbullies of zoiets dan
We zijn nu natuurlijk ook op een punt aangekomen waarbij het niet uitmaakt wat bepaalde forummers zeggen, de ander zal er altijd iets negatiefs in zien.

Waar zijn de saaaaaie tijden gebleven??
Ik blijf hier nog maar even meelezen, voordat de Mod de napraat offline gaat halen. (Mod: niet doen hoor! We vechten geen privévetes uit, we bashen niet, we praten alleen maar na over wat er op het forum is gebeurd en als dat dan onrust geeft, dan hebben jullie dat zelf veroorzaakt door de post te deleten met een smoes over nicknames en beschuldigingen.)
Mods, als de keuze is: napraat weg of bepaalde forummers (waaronder ik) van napraat wegblijven om zo gezeik te voorkomen: doe dan het laatste maar. Je weet zelf wel wie ik bedoel

Ik vind het eigenlijk gewoon 1 grote incrowd. Zo'n topic als van die forumfossielen, of pb van nrc waar een lijst met namen wordt opgesteld, of de vraag aan wie jij denkt van dit forum, allemaal zijn dat incestueuze topics, die onherroepelijk leiden tot een rel. Dat deed het tien jaar geleden al, en dat is nu nog steeds. En dat is waarom ik me lang verre heb gehouden van dit soort kletstopics, wat eigenlijk vooral geroddel is. Zo jammer, want een napraattopic is wel heel fijn voor afgeleide discussies (zoals tussen de hulpverleners van vrouw, zoiets had prima hier gepast en niet daar).

Het is toch vrij logisch dat oude bekenden af en toe naar elkaar toe trekken? Gebeurt hier ook, net als in vaste kletsgroepjes. Dat dat altijd geroddel en gedonder geeft is onzin.

Van de forumfossielen heeft de grote meerderheid nooit persoonlijk met toestanden, rellen of bans te maken gehad.
toch hebben tats en missi een tijdje leuk met elkaar omgegaan. was nog in een van deze topicdelen.

maar ik snap dat zoiets nooit lang kan duren

heb zelf ook van die mensen gehad waar het steeds weer mee uit de hand liep.

kan je dus ook niet verwachten van ze, dat ze over en weer vriendelijk gaan zijn.

één tats en het is mis

Ik vind het eigenlijk gewoon 1 grote incrowd. Zo'n topic als van die forumfossielen, of pb van nrc waar een lijst met namen wordt opgesteld, of de vraag aan wie jij denkt van dit forum, allemaal zijn dat incestueuze topics, die onherroepelijk leiden tot een rel. Dat deed het tien jaar geleden al, en dat is nu nog steeds. En dat is waarom ik me lang verre heb gehouden van dit soort kletstopics, wat eigenlijk vooral geroddel is.Spijker op z'n kop. Meisjesinternaatschoolpleingedoe.
quote:Bloes schreef op 25 november 2014 @ 13:47:

Ik blijf hier nog maar even meelezen, voordat de Mod de napraat offline gaat halen. (Mod: niet doen hoor! We vechten geen privévetes uit, we bashen niet, we praten alleen maar na over wat er op het forum is gebeurd en als dat dan onrust geeft, dan hebben jullie dat zelf veroorzaakt door de post te deleten met een smoes over nicknames en beschuldigingen.)

+1

Ik heb mijn zegje ook wel gezegd.
Hoewel, ik lees net bij in het Mod topic.

Dus op haar aangeven dan maar hier:

quote:Miss.Innuendo schreef op 25 november 2014 @ 12:54:quote:ModeratorViva schreef op 25 november 2014 @ 12:08:

[...]

De betreffende post is ter beoordeling verwijderd. Er werden nicknames in genoemd en dat gaat privacy van gebruikers aan. WIj komen hier op terug!

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum

Er werd één nickname genoemd, en ik heb gezien dat je de posting had aangepast met als melding 'nickname' verwijderd. En toen ineens daarna was de héle posting verwijderd.

Dus die vlieger gaat niet helemaal op he.....

O, en voor het gemak vergeten we maar even dat de achtergrond van deze posting gaat over de PRIVACY van deze forumster, die destijds volledig openbaar is gemaakt hier op dit forum. En dat het dagelijks leven van de forumster daarmee volledig onleefbaar is gemaakt destijds.

Hielden jullie daar toen ook rekening met de privacy van deze forumster?

Of nu alleen met de privacy van degenen die dit haar hebben aangedaan c.q. aandoen?quote:ModeratorViva schreef op 25 november 2014 @ 13:43:

Beste forummers,

dit is niet de plek om het beleid te bespreken. Daar is het napraattopic voor aangemaakt.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven