Napraattopic 10

24-11-2014 10:04 3107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Omdat we jullie de mogelijkheid willen geven om na te praten over dingen die op het forum gebeuren hebben we dit topic geopend. Helaas blijkt na een aantal weken proefdraaien dat dit toch niet gaat op de gehoopte manier en daarom zullen er vanaf nu strengere regels gelden in dit topic.

Wat is Napraten?

In het napraattopic kun je samen met de andere forummers napraten over gebeurtenissen op het forum.

Wat mag:

- Bans bespreken Bantopic

- Beleid bespreken

- Trolhinten* (mits dit op normale wijze gebeurt, en dit niet resulteert in een trollenjacht of het verpesten van het betreffende topic)

- Stoom afblazen/ offtopic kletsen* (mits dit op normale wijze gebeurt, en niet zorgt voor onrust op het forum)

*Deze privileges kunnen op ieder moment worden ingetrokken.

Wat mag niet:

Alles dat in overtreding is met de huisregels.

- Het bashen van het moderatorteam en andere gebruikers.

- Hinten en hengelen naar eerdere nicks.

- Het openbaar maken van persoonlijke gegevens, zoals naam, adres, woonplaats of andere privacygevoelige informatie, Ook het dreigen met het openbaar maken van deze informatie is niet toegestaan.

- Het uitvechten van privé-vetes.

Dit soort gedrag accepteren we niet en kan direct, zonder waarschuwing vooraf, resulteren in een (permanente) ban. Of er sprake is van een overtreding die leidt tot een permanente ban is ter beoordeling van de Community Manager en hier wordt niet verder over gediscussieerd.

Kritiek op ons forumbeleid mag absoluut, mits dit binnen de fatsoengrenzen gebeurt die wij redelijk achten. Mocht het toch buiten deze fatsoengrenzen komen, behouden de Junioren, Moderators en de Community Manager het recht om de betreffende reacties zonder reden van opgaaf te verwijderen, de napraat (tijdelijk) te sluiten en direct een ban van een week toe te kennen aan de betreffende forummer(s).

De moderators gaan niet in discussie op dit topic en als er dingen zijn die jullie onder de aandacht willen brengen, of als je een reactie wilt over een ban, beleid of moderatie, staf dan je posting of stuur een mailtje naar forum@viva.nl.

Net als bij Het Bantopic behoudt het moderatorteam het recht om bij misdragingen het topic offline te halen en het bestaan van dit topic te beëindigen.

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Heb het ook gelezen inmiddels en wat ben ik blij dat ik altijd (hang hier inmiddels ook al 10 jaar rond) om zulke rellen heenforum. Ongewild overigens, ik heb er geen neus en ook geen interesse voor. Ik vind er dus niks van maar geloof absoluut dat er hele nare mensen bestaan: ook hier dus.

Laat mij maar lekker op mijn eigen eilandje.
quote:Maleficent schreef op 25 november 2014 @ 13:11:

[...]

Ja en nu? Dus mag 'het groepje' wie het ook mogen zijn, nu wel verketterd worden, als zijnde wegpesters?

Nee. En terecht dat die posting weggehaald is. Het is niet de waarheid, het is háár waarheid.Male, iedereen die hier post heeft toch zijn eigen waarheid?
quote:Miss.Innuendo schreef op 25 november 2014 @ 13:11:

[...]

Tja, wie niet van de oudgedienden.

En ja hoor, er zijn dingen gebeurd die haar misschien te verwijten zijn.

Maar wat haar daarna door de bepaalde forummers is aangedaan, dat is op geen enkele manier goed te praten.Ik kan ook wel een aantal zaken opnoemen die niet goed te praten zijn, op geen enkele manier.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik heb inmiddels ook genoeg gepost hier om me flink mee rond me oren te slaan en dat is hier in het verleden ook gebeurd. Ik ben me er heel bewust van dat er hier gekken tussen zitten.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Ach, ook hier meegemaakt. Mijn werk is zelfs gebeld. Na wat google speurwerk was ik gauw te vinden. Stom van me.

Ik weet sindsdien wel waar mensen toe in staat zijn.

Degenen waar ik het nu overigens over heb zitten hier deels nog wel, maar die vormen zo hun eigen clubje. Verder brave paarden waar ik me niet druk over maak. Beetje sneue paarden.
nogmaals, dus omdat zij iets te open was over haar prive gooiden anderen nog meer privegegevens van haar op oa dit forum?
quote:MrsStanleyWalker schreef op 25 november 2014 @ 13:05:

Kan iemand mij ook een PB sturen?Joehoe!
You know how I know? Because I reeaally think so!
Ik denk dat iedereen een eigen beleving heeft van een voorval, dus 1 waarheid bestaat nooit zodra er gevoelens van mensen bij komen kijken van welke kant die ook mogen zijn.

Ik heb het toen ook allemaal mee gekregen en het was naar mijn mening veel olie op het vuur heen en weer.

En ja het ging ver.

Wat er verder achter de schermen nog is gebeurd heb ik geen idee van , dus daar kan ik ook niets over zeggen.
quote:Maleficent schreef op 25 november 2014 @ 13:11:

[...]

Ja en nu? Dus mag 'het groepje' wie het ook mogen zijn, nu wel verketterd worden, als zijnde wegpesters?

Nee. En terecht dat die posting weggehaald is. Het is niet de waarheid, het is háár waarheid.Het zou gewoon niet toegestaan mogen worden dat er op deze manier mensen van het forum af gepest worden, tot aan RL bashen toe. Mét medeweten van de moderators, zo lijkt het.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:Nouschi schreef op 25 november 2014 @ 13:09:

[...]

Ik heb het hele gedoe destijds meegekregen, live gevolgd hier.Ik ook. Maar mijn herinnering is natuurlijk niet feilloos.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 25 november 2014 @ 13:15:

[...]

Joehoe!Je hebt pb
quote:fluim schreef op 25 november 2014 @ 13:15:

nogmaals, dus omdat zij iets te open was over haar prive gooiden anderen nog meer privegegevens van haar op oa dit forum?Ja, dat schijnt het excuus te zijn.
quote:cochise schreef op 25 november 2014 @ 13:11:

Heb het ook gelezen inmiddels en wat ben ik blij dat ik altijd (hang hier inmiddels ook al 10 jaar rond) om zulke rellen heenforum. Ongewild overigens, ik heb er geen neus en ook geen interesse voor. Ik vind er dus niks van maar geloof absoluut dat er hele nare mensen bestaan: ook hier dus.

Laat mij maar lekker op mijn eigen eilandje.Helemaal mee eens! Bermuda is hier niet voor niks in het leven geroepen
Serieus is je werk gebeld cantarax?

Jee zeg, ik kan niet begrijpen dat mensen zo ver gaan en de moeite gaan nemen om iemand irl ook achterna te gaan.

Ik schrik daar echt van.
quote:consuelabananahammok schreef op 25 november 2014 @ 13:19:

Jee zeg, ik kan niet begrijpen dat mensen zo ver gaan en de moeite gaan nemen om iemand irl ook achterna te gaan.

Ik schrik daar echt van.Daar schrik ik ook van.
Life is short. Eat dessert first.
djee wat een idioot excuus dan.
Ik vind de discussie over cyberpesten best wel van belang.

Nuttig dat dit nu zo wordt besproken.
Yep, ik werd gegoogled, via linkedin kwam men erachter waar ik werkte en vonden het nodig daar na te vragen of mijn partner nou wel of niet was overleden.
quote:fluim schreef op 25 november 2014 @ 13:15:

nogmaals, dus omdat zij iets te open was over haar prive gooiden anderen nog meer privegegevens van haar op oa dit forum?Nee. Haar dochter had een ingezonden brief naar een krant gestuurd. Die forummer opende toen een topic over hoe trots ze was op haar dochter. Toen zijn mensen op GeenStijl gaan speuren. Met alle informatie die ze in de loop der jaren zelf al online had gegooid hadden ze al snel al haar gegevens gevonden; NAW, blog, Hyves etc. En die zijn vervolgens op GeenStijl geplaatst. Niet hier.
quote:catacarax schreef op 25 november 2014 @ 13:21:

Ik vind de discussie over cyberpesten best wel van belang.

Nuttig dat dit nu zo wordt besproken.Dat ben ik helemaal met je eens. Rot dat het jou ook is gebeurd, Cat.
quote:catacarax schreef op 25 november 2014 @ 13:22:

Yep, ik werd gegoogled, via linkedin kwam men erachter waar ik werkte en vonden het nodig daar na te vragen of mijn partner nou wel of niet was overleden.Dat meen je niet!! Wat erg!
quote:catacarax schreef op 25 november 2014 @ 13:22:

Yep, ik werd gegoogled, via linkedin kwam men erachter waar ik werkte en vonden het nodig daar na te vragen of mijn partner nou wel of niet was overleden.Serieus.
Ook hier Prik, ik zit niet op Geenstijl en heb het hier gelezen.

Wat bezield iemand trouwens om te gaan speuren?
quote:consuelabananahammok schreef op 25 november 2014 @ 13:19:

Ik schrik daar echt van.Dat gebeurt dus echt. Dat stond dus ook in de post van B.
quote:cochise schreef op 25 november 2014 @ 13:11:

Laat mij maar lekker op mijn eigen eilandje.Dat heb ik nou ook. Historische hoogtepunten ontdek ik altijd pas als er met geen mogelijkheid meer te achterhalen is wat er nou precies speelde. Op zich maar goed ook, want als ik door zou hebben dat er een spannende soap bezig was, zou het me veel te veel tijd kosten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven