Napraattopic 13

12-12-2014 20:29 3026 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

http://forum.viva.nl/foru ... c-op/list_messages/249598

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Veel napraatplezier.

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
een maandje rijstwafels doet ook wel wonderen

het plan van 1xpw vasten ligt hier allanger, tijd om het op te rapen en het te vermenigvuldigen

nu ga ik cochise achterna, lekker onder de dekens.
Slaap lekker Fluim.
Slaap lekker.
Life is short. Eat dessert first.
ow nog even iets anders, en ja er zijn topics over maar wil niet het hele verhaal/leed eromheen weten en zien

maar welk moet ik nou niet hebben, cashmere, angora, mohair of wat voor trui?
dank x 2
Angora niet.
Kasjmier is van een geit, dacht ik.

Angora van een konijn en mohair ook van een geit.

Angora is zeker dieronvriendelijk, de andere twee denk ik niet? Omdat het van de haren van de geit gemaakt wordt?
Life is short. Eat dessert first.
Hallo iedereen. Heb ik veel gemist hier vandaag? Moet ik alles teruglezen of kan iemand mij een (korte) samenvatting geven?
Kasjmier is toch ook heel erg duur? Tenminste, ik heb wel eens sjaals van Kasjmier gezien, die kon ik echt never nooit niet betalen.
quote:elfje12 schreef op 14 december 2014 @ 13:34:

Hallo iedereen. Heb ik veel gemist hier vandaag? Moet ik alles teruglezen of kan iemand mij een (korte) samenvatting geven?Gesproken over manieren van eten die ervoor zorgen dat je afvalt, bijv. 5:2 en paleo.
Wat is 5:2 of vraag ik nu iets heel doms?

Dank je Steinbeck!
Aha, heb het opgezocht. Wat is google toch handig
quote:MrsStanleyWalker schreef op 14 december 2014 @ 12:23:

[...]

Volkorenbrood is niks gezonder dan wit brood. Ja, het bevat meer vezels. Maar vezels zitten ook in groente en fruit, kokos.Volgens mij zit er veel minder toegevoegde suiker in volkorenbrood dan in witbrood en dankzij die vezels verzadigt het beter en eet je er dus minder van. Dus 'niks gezonder' vind ik te kort door de bocht.
Eens met Rasa.

Trouwens die discussie over wat wel/niet gezond is, is best zinloos. Want er wordt zoveel beweerd en een paar jaar later draaien ze dat weer terug. Dan is het toch niet zo ongezond of gezond als men eerst dacht. Als je een beetje let op wat je eet is het toch goed, of zie ik dat nou verkeerd?
Ik vind het nogal irritant dat mensen die een dieet cq "levenswijze" die voor henzelf werkt vaak zien als de ultieme waarheid. Ik sport nóóit (nou ja ik rijd paard) en ga ook nóóit sporten. Wel heb ik werk wat redelijk fysiek is en wandel ik met mijn honden. Verder eet ik niet echt gezond (eet weing warm, brood vind ik het allerlekkerst) Ik voel me daar prima bij en ben (zover ik weet) gezond. Maar ik ga echt andere niet vertellen dat je dit dus moet gaan doen om slank te worden. Dit werkt voor mij maar dat is toch heel persoonlijk?

Als ik 5:2 zou doen zou ik geheid flauwvallen en "je móet niet sporten, je mág weer sporten" krijg ik braakneigingen van.
quote:elfje12 schreef op 14 december 2014 @ 14:01:

Eens met Rasa.

Trouwens die discussie over wat wel/niet gezond is, is best zinloos. Want er wordt zoveel beweerd en een paar jaar later draaien ze dat weer terug. Dan is het toch niet zo ongezond of gezond als men eerst dacht. Als je een beetje let op wat je eet is het toch goed, of zie ik dat nou verkeerd?Dit dus.
Ik heb ook wat moeite met dat fanatisme. Welk eetpatroon bij je past, is heel persoonlijk. Ik heb nooit aan welke dieethype dan ook meegedaan. Nooit gemontignact, geatkinst, gedrfrankt, gesouthbeacht en noem ze allemaal maar op. Maar 5:2 werkt bij mij wel. En ik vind dat dus geen dieet, want je kunt dit je leven lang doen en het is zo flexibel als wat. Geen restricties qua voedingsmiddelen en je kunt zo een tijdje overstappen op 6:1 of een weekje overslaan.

En ondertussen eet ik lekker veel groente, fruit, peulvruchten, zure zuivel, noten, zaden, zilvervliesrijst, havermout, spelt, quinoa en de hele rimram, maar ik kan ook af en toe lekker aan het bier in de kroeg of een hele grote chocoladereep opeten zonder dat ik daar dik van word. En daarbij is de kans ook nog bijzonder groot dat 5:2 extra gezondheidsvoordelen met zich meebrengt.
Paardrijden is ook een sport, Stora.
quote:cochise schreef op 14 december 2014 @ 10:56:

Fang, heb je niet gevraagd op de vraag-je-plaatjesplakrechten-aan-topic?Of ben jij ook nog brandnew?

Wat me dan herinnert aan mijn vraag: hoe lang post Paulaner al bij viva? Lijkt al lang zo te lezen maar ik heb hem nooit eerder gezien dan hier in de napraat.

Nu ben ik toch al bij deze post!!

Ik ben nieuw. Paulaner gaf gisteren aan (of eergisteren) dat hij al bijna 10 jaar post en nog niet voldoende heeft om de rechten aan te vragen. Ik moet nog zo'n 40 posts (denk ik).
quote:elfje12 schreef op 14 december 2014 @ 14:01:

Eens met Rasa.

Trouwens die discussie over wat wel/niet gezond is, is best zinloos. Want er wordt zoveel beweerd en een paar jaar later draaien ze dat weer terug. Dan is het toch niet zo ongezond of gezond als men eerst dacht. Als je een beetje let op wat je eet is het toch goed, of zie ik dat nou verkeerd?

Zo zie ik het ook hoor. En ik hou me gewoon aan de ouderwetsche Schijf van Vijf. Al die onderzoeken spreken elkaar vaak nog tegen ook, dus ik trek mijn eigen plan wel en tot nu toe werkt dat prima voor mij.

En sporten doe ik ook niet. Ik fiets zowat elke dag bijna 30 kilometer, loop hele dagen met zware pakketten te gooien dus lichaamsbeweging genoeg.
Ja, Rasa, da's dus het mooie ervan, dit werkt prima voor jou. En voor de volgende werkt Sonja Bakker en voor de volgende het marshmallow dieet. Dat is allemáál prima. Maar die wijzende vingertjes vind ik altijd zo hoogdravend. (Niet jouw vingertje hoor, die is gewoon lekker wollig)
quote:ThunderassMan schreef op 14 december 2014 @ 11:35:

[...]

geheel on-topic: een menstruatieflexitarieër?
Voor eetpatronen geldt nou eenmaal hetzelfde als voor een dieet: het werkt alleen als je het structureel doet. En dus heeft het geen enkele zin om te zeggen: je moet gewoon vers en onbewerkt eten. Of tegen een broodliefhebber te gaan zeggen dat ie nooit meer brood mag eten. Je kunt veel beter kijken wat er in je mogelijkheden ligt. En dat is bij iedereen anders. Als je gezonder wil leven, is er een scala aan mogelijkheden. De een gaat 3x per week sporten, de ander gaat veel meer groente eten, de volgende stopt met suiker eten en de vierde doet het allemaal.
quote:Lady-Voldemort schreef op 14 december 2014 @ 14:13:

[...]

Zo zie ik het ook hoor. En ik hou me gewoon aan de ouderwetsche Schijf van Vijf. Al die onderzoeken spreken elkaar vaak nog tegen ook, dus ik trek mijn eigen plan wel en tot nu toe werkt dat prima voor mij.

En sporten doe ik ook niet. Ik fiets zowat elke dag bijna 30 kilometer, loop hele dagen met zware pakketten te gooien dus lichaamsbeweging genoeg.Dat is toch sporten? Het gaat om bewegen hè. Of je dat nu buiten of in een sportschool doet maakt natuurlijk niet uit.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Lady-Voldemort schreef op 14 december 2014 @ 14:13:

[...]

En sporten doe ik ook niet. Ik fiets zowat elke dag bijna 30 kilometer, loop hele dagen met zware pakketten te gooien dus lichaamsbeweging genoeg.Je sport dus wel liefste Volsnot. :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven