Napraattopic 130
maandag 1 juni 2020 om 19:24
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

maandag 8 juni 2020 om 09:41
Jij dus ook?
Tja.. Het kan best zijn dat die betekenis er ooit door iemand is aangegeven.. terwijl het niets te maken heeft met het oorspronkelijke verhaal.
Ach.. maakt ook niet uit

maandag 8 juni 2020 om 09:49
Ik studeer aan de Open Universiteit.
Tssssk, colleges, das voor pubers hè.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

maandag 8 juni 2020 om 09:52
Pindakaasjes schreef: ↑08-06-2020 09:41Jij dus ook?
Tja.. Het kan best zijn dat die betekenis er ooit door iemand is aangegeven.. terwijl het niets te maken heeft met het oorspronkelijke verhaal.
Ach.. maakt ook niet uit![]()

maandag 8 juni 2020 om 10:50
Tja, juffen zijn niet achterlijk natuurlijk. In de tijd dat kinderen thuis werkten echt gezien. Huiswerk gemaakt door ouders. Handschrift en manier van rekenen vielen niet op natuurlijk.

maandag 8 juni 2020 om 10:54
Tja, ze hebben hier hun huiswerk altijd zelf gemaakt, eventueel met wat uitleg van mij. Maar ik kan me best voorstellen dat er situaties zijn waarin je als ouder in de verleiding komt.

maandag 8 juni 2020 om 11:00
Hoe zo dan? Snap ik echt niet. Je kind moet er iets van leren. Een blad foutloos gemaakte sommen inleveren zorgt ervoor dat je kind ook nog eens geen extra uitleg krijgt ook. Juf denkt dat kind het snapt.

maandag 8 juni 2020 om 11:03
Nou, ik heb wel eens plaatsvervangend wat sommetjes gemaakt voor kind.
Was nou niet bepaald foutloos (schaam)
Als het echt om een test of toets ging deed ik dat uiteraard niet.
maandag 8 juni 2020 om 11:05
Ik denk dat heel veel ouders afgelopen periode enorm op hun tandvlees gelopen hebben doordat ze naast hun gewone taken ook nog 'even' hun kinderen onderwijs moesten geven, of iig moesten zorgen dat ze hun schoolwerk maakten.
Ik zou zeker bij 'eenvoudige' taken wrsch van alles voor mijn kind hebben ingevuld, om er maar vanaf te zijn.
Maar goed, mijn kinderen hebben altijd onder hun niveau gepresteerd op de basisschool.
David Dunning
David Dunning

maandag 8 juni 2020 om 11:07
Tja.. wanneer je als ouder alle ballen al in de lucht probeert te houden en je met je kind al uren aan schoolwerk zit,.. dan kan ik me best voorstellen dat men wel eens dacht: "vooruit maar.. deze opdracht maak ik dan wel!"

maandag 8 juni 2020 om 11:07
Pindakaasjes schreef: ↑08-06-2020 11:03Nou, ik heb wel eens plaatsvervangend wat sommetjes gemaakt voor kind.
Was nou niet bepaald foutloos (schaam)
Als het echt om een test of toets ging deed ik dat uiteraard niet.
Maar waarom dan?
Hoe helpt het jouw kind om zijn huiswerk te maken?

maandag 8 juni 2020 om 11:09
Ik zou er ook niet voor kiezen. Maar ik besef ook dat ik het geluk heb dat ik brave kinderen heb en zelf thuis kon werken zodat ik ze kon aansporen/begeleiden. Ik weet dat kinderen die naar de noodopvang moesten die begeleiding niet kregen en dan dus ook hun huiswerk niet maakten of niet af kregen. Dan mag je dus na aan het eind van de dag na je werk nog een keer aan de bak met je kind. Dat deden de ouders in dit geval trouwens ook.

maandag 8 juni 2020 om 11:10
Jij gaat er nu van uit dat ouders per definitie foutloos rekenen en kinderen niet, maar dat is natuurlijk onzin.

maandag 8 juni 2020 om 11:12
Oh ja, dat heb ik trouwens ook gedaan, moet ik nu toegeven. Als kind zich eerst door 10 makkelijke sommen heen moet worstelen om bij de sommen waar het eigenlijk om gaat de motivatie en concentratie kwijt te zijn, dan ben ik niet te beroerd om die tien makkelijke sommen te maken. Dat is inderdaad 2-3 gebeurd. Sorry, Andersom....Solomio schreef: ↑08-06-2020 11:05Ik denk dat heel veel ouders afgelopen periode enorm op hun tandvlees gelopen hebben doordat ze naast hun gewone taken ook nog 'even' hun kinderen onderwijs moesten geven, of iig moesten zorgen dat ze hun schoolwerk maakten.
Ik zou zeker bij 'eenvoudige' taken wrsch van alles voor mijn kind hebben ingevuld, om er maar vanaf te zijn.
Maar goed, mijn kinderen hebben altijd onder hun niveau gepresteerd op de basisschool.

maandag 8 juni 2020 om 11:12
Phineas schreef: ↑08-06-2020 11:09Ik zou er ook niet voor kiezen. Maar ik besef ook dat ik het geluk heb dat ik brave kinderen heb en zelf thuis kon werken zodat ik ze kon aansporen/begeleiden. Ik weet dat kinderen die naar de noodopvang moesten die begeleiding niet kregen en dan dus ook hun huiswerk niet maakten of niet af kregen. Dan mag je dus na aan het eind van de dag na je werk nog een keer aan de bak met je kind. Dat deden de ouders in dit geval trouwens ook.
Velen ook niet hoor.
Een dag is ook gewoon een keer om..

maandag 8 juni 2020 om 11:13
Solomio schreef: ↑08-06-2020 11:05Ik denk dat heel veel ouders afgelopen periode enorm op hun tandvlees gelopen hebben doordat ze naast hun gewone taken ook nog 'even' hun kinderen onderwijs moesten geven, of iig moesten zorgen dat ze hun schoolwerk maakten.
Die overweging snap ik dan nog, dat je kind de sommen niet nodig heeft om zich te ontwikkelen en jij de discussie met de leerkracht niet steeds opnieuw zou willen voeren.
Maar ervanuitgaande dat je kind wel werk op niveau heeft wat voegt het dan toe dat je als ouder die sommen gaat maken?

maandag 8 juni 2020 om 11:13
Ik heb het wel eens gedaan hoor. Liet ik kind alleen de laatste rijtjes van iedere opdracht maken (dat waren de moeilijkste) en als ze die goed had achtte ik verder huiswerk onnodig en maakte ik de rest voor haar om ook de juf tevreden te houden. Ik heb ook wel eens een boekverslag voor haar geschreven.Pindakaasjes schreef: ↑08-06-2020 11:07Tja.. wanneer je als ouder alle ballen al in de lucht probeert te houden en je met je kind al uren aan schoolwerk zit,.. dan kan ik me best voorstellen dat men wel eens dacht: "vooruit maar.. deze opdracht maak ik dan wel!"
maandag 8 juni 2020 om 11:14

maandag 8 juni 2020 om 11:16
Lady*Voldemort schreef: ↑08-06-2020 11:10Jij gaat er nu van uit dat ouders per definitie foutloos rekenen en kinderen niet, maar dat is natuurlijk onzin.
Tot en met groep zes moet dat de meeste ouders toch gewoon lukken? En sommige kinderen kunnen dat ook. Andere kinderen, die het (nog) niet snappen, misschien niet. Juist die kinderen hebben hulp nodig. Geen (bijna) foutloos huiswerk.
maandag 8 juni 2020 om 11:18
Die illusie heb ik sinds lang laten varen.Andersom schreef: ↑08-06-2020 11:13Die overweging snap ik dan nog, dat je kind de sommen niet nodig heeft om zich te ontwikkelen en jij de discussie met de leerkracht niet steeds opnieuw zou willen voeren.
Maar ervanuitgaande dat je kind wel werk op niveau heeft wat voegt het dan toe dat je als ouder die sommen gaat maken?
David Dunning
David Dunning