Napraattopic 136 - Met geklets
zaterdag 12 september 2020 om 14:47
Beste forummers,
Welkom in napraat 136!
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0/list_messages/465266#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Welkom in napraat 136!
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0/list_messages/465266#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zaterdag 19 september 2020 om 09:38
Xaviera?LaFleurNoire schreef: ↑19-09-2020 09:37En onze dochter heeft een Tokkienaam. Om de boel te complementeren.
Wellicht zoons ook wel, maar die heb ik nog nooit op het foutenamentopic voorbij zien komen. Die van dochter ook niet, maar de beginletters zijn fouter dan fout en Tokkier dan Tokkie, dus dan weet je al genoeg.

I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
zaterdag 19 september 2020 om 09:41
Geen enkele behoefte aan

En wat is een koelkast? Ik stel me dan een Jan de Bouvrie voor. Heel veel wit, glimmend overal en van die witte strakke banken waar ik niet eens naar durf te kijken, laat staan er op te zitten. De kat zou er waarschijnlijk binnen een uur een halfverteerde muis op uitkotsen, mijn man zou er met zijn modder broek op gaan zitten en dochter zou haar paprikachipsvingers er aan afvegen.
zaterdag 19 september 2020 om 09:46
Nee joh, dat is toch niet Tokkie. De zo verguisde d en j achter elkaar. We hadden ook Giulia voor haar in ons hoofd, maar voorzagen een hele hoop gedoe met uitspraak en schrijfwijze. Ze heet overigens niet Djulia. Nu schrijf je en spreek je haar naam gewoon fonetisch en maken mensen er alsnog van alles van.

zaterdag 19 september 2020 om 09:52
Gelukkig heeft de Bouvrie geen vinger in de pap gehad. Maar ja, wit, beton, staal, glas. Maar catproof in een handomdraai weer schoon. Dus als je nog een keer met de trekker in de buurt komt, mag je hier je mooie laarzen op de bank komen parkeren. Komt er vast ook lekkers uit de koelkastLaFleurNoire schreef: ↑19-09-2020 09:41Geen enkele behoefte aan![]()
En wat is een koelkast? Ik stel me dan een Jan de Bouvrie voor. Heel veel wit, glimmend overal en van die witte strakke banken waar ik niet eens naar durf te kijken, laat staan er op te zitten. De kat zou er waarschijnlijk binnen een uur een halfverteerde muis op uitkotsen, mijn man zou er met zijn modder broek op gaan zitten en dochter zou haar paprikachipsvingers er aan afvegen.

Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

zaterdag 19 september 2020 om 10:05
Dat was toch de OP? En ook mensen die alles wat niet mooi gevonden wordt hoeven dit niet persoonlijk te nemen. Ik ben er van overtuigd dat veel mensen mijn inrichting niet mooi vinden. Of te donker, of te bruin, whatever.
Daar kan ik heel goed tegen want het is namelijk mijn smaak.
Als je bij elk topic op je tenen moet lopen omdat mensen het wel eens persoonlijk kunnen nemen kun je de tent wel sluiten hier.
Ik heb ook veel complimenten over elkaars huizen gelezen en uitwisseling van ideeën gezien.
Mijn beste vriendin heeft een interieur waarin ik me helemaal niet prettig voel, maar wel bij haar dus dan is het goed he.
Maar goed, vind ervan wat je wilt. Ik zie het anders.
Edit: de kringloop wordt ook behoorlijk gepromoot in dit topic dus het hoeft niet duur of exclusief.
zaterdag 19 september 2020 om 10:10
Ha, ik gok dat ik heeeel lang onderweg ben met de trekker. Ook die is antiek en kan max 16 kilometer per uurOudblond schreef: ↑19-09-2020 09:52Gelukkig heeft de Bouvrie geen vinger in de pap gehad. Maar ja, wit, beton, staal, glas. Maar catproof in een handomdraai weer schoon. Dus als je nog een keer met de trekker in de buurt komt, mag je hier je mooie laarzen op de bank komen parkeren. Komt er vast ook lekkers uit de koelkast![]()

Maar ik ben geen inrichtingspurist en vind heel veel mooi en zo niet, wel passend bij het huis. In onze oude boerderie zou zoiets erg uit de toon vallen. Hier hoort een allegaartje.

zaterdag 19 september 2020 om 10:13
Hebben jullie de topics van Gelaarsde Kat een beetje gevolgd? Ik verbaas me met ieder topic nog meer. Hoe kun je een emigratie zo slecht voorbereiden, en zulke rare beslissingen nemen? Ze woonde al niet in Nederland, is vanuit een ander buitenland naar Frankrijk verhuist. Ging in de laatste week pas nadenken over hoe de kat mee te nemen en heeft tickets gekocht, toen gecanceld en toen toch weer gekocht. Heeft een collega ingeschakeld om een huis te beoordelen om te huren. Was de taal niet genoeg machtig om telefonisch belangrijke zaken mbt dat huis door te spreken. Heeft binnen 3 weken in dat huis besloten om weer te verhuizen want ze kan daar absoluut niet slapen, maar heeft blijkbaar wel voor een jaar vooruit betaald, zonder dat dat in het huurcontract stond.
En voor al deze problemen is het Vivaforum de vraagbaak.
Dat kan toch allemaal niet echt zijn? Of neem je dan werkelijk zo ondoordacht zulke grote beslissingen?
Dat kan toch allemaal niet echt zijn? Of neem je dan werkelijk zo ondoordacht zulke grote beslissingen?
zaterdag 19 september 2020 om 10:25
doornroosje9 schreef: ↑18-09-2020 23:18Ik snap dat allemaal niet, Barb. En ik zie het verschil tussen lelijk en modieus vaak niet. Die gave heb ik niet meegekregen.
En dan heb je ook nog jurken die er 'goedkoop' uitzien, die je dus écht niet kunt dragen. En dan plaatsen ze een plaatje van eenzelfde jurk, ofzo.
Later is nu
zaterdag 19 september 2020 om 10:28
Ja, dat dus. Ik zie het verschil gewoon niet. Maar kleding boeit me ook totaal niet.
Life is short. Eat dessert first.

zaterdag 19 september 2020 om 10:31
Gisteren vergadering op school en eindelijk hebben ze aangegeven dat zoon best naar buitengewoon onderwijs gaat.
Later bericht van vader of het ging en dat we toch alles geprobeerd hebben, alsof het een verlies is.
Hoop dat het ventje zich weldra wat gelukkiger voelt op school.
Sorry, wist niet goed waar plaatsen.

Later bericht van vader of het ging en dat we toch alles geprobeerd hebben, alsof het een verlies is.

zaterdag 19 september 2020 om 10:31
lilalinda schreef: ↑19-09-2020 08:42ook leuk, met je duffe zaterdagse hoofd, zie je hier naast een linkje over voornamen: https://www.viva.nl/mama/voornamen-kind ... iet-geven/
dus ik denk: Huh, Savanna mag niet? eens checken. Mertens instituut. En Ja hoor, die naam is gewoon gegeven. Daarna wat andere gecheckt: en er klopt geen hol van dat lijstje. Zou ik op mijn werk niet mee wegkomen
Ben voor betreffend meisje toch wel blij dat Urine niet mocht. Maar ik kende inderdaad een Savannah, meerdere hier in de wijk.
Later is nu
zaterdag 19 september 2020 om 10:34
Ik zie het verschil soms wel als ik dat hier lees. Niet van iedereen, maar van sommigen wel. Ik lees lang genoeg mee om te weten door wie ik me wel en door wie ik me niet laat inspireren. Of bij wiens smaak ik aansluit, wat je er ook van maken wil.
De laatste blz is dit topic trouwens bijna een kopie van de lelijke inrichtingen. Ook daar ( begon ik ook mee, is geen verwijt) was het vooral “nou, ik heb ook blz,blz en blz. Dat zal wel niet mogen van hier, maarrrrr enz. Dat vind ik grappig.
De laatste blz is dit topic trouwens bijna een kopie van de lelijke inrichtingen. Ook daar ( begon ik ook mee, is geen verwijt) was het vooral “nou, ik heb ook blz,blz en blz. Dat zal wel niet mogen van hier, maarrrrr enz. Dat vind ik grappig.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
zaterdag 19 september 2020 om 10:36
Ik heb ooit in een topic over enkellaarsjes een linkje geplakt van enkellaarsjes van Van Haren. In mijn beleving vergelijkbaar met wat er verder in dat topic geplakt was, alleen dan voor 20% van de prijs.
Maar nee, daar zag je dat goedkope echt aan af, volgens de andere dames.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 19 september 2020 om 10:36
Ik ben soms verbijsterd over hoe sommige vrouwen hier over seks denken. Een keer in een hele discussie verzeild geraakt waarin de TO bij hoog en laag bleef volhouden dat de man voor alle dates moest betalen omdat hij ooit, in een verre en vooral ongewisse toekomst, beloond zou kunnen worden met fysiek contact. En dat de toegang tot haar innerlijke roos toch wel gelijkstond aan tien etentjes in dure restaurants en een tripje naar Milaan. De vrouwelijke seksualiteit als ruilmiddel, ik wist niet dat het buiten de prostitutie nog bestond.
zaterdag 19 september 2020 om 10:37
Dat zou fijn zijn voor hem!Moirmel schreef: ↑19-09-2020 10:31Gisteren vergadering op school en eindelijk hebben ze aangegeven dat zoon best naar buitengewoon onderwijs gaat.![]()
Later bericht van vader of het ging en dat we toch alles geprobeerd hebben, alsof het een verlies is.![]()
Life is short. Eat dessert first.
zaterdag 19 september 2020 om 10:37
Ik hoop het met je meeMoirmel schreef: ↑19-09-2020 10:31Gisteren vergadering op school en eindelijk hebben ze aangegeven dat zoon best naar buitengewoon onderwijs gaat.![]()
Later bericht van vader of het ging en dat we toch alles geprobeerd hebben, alsof het een verlies is.![]()

Later is nu
zaterdag 19 september 2020 om 10:39
Ik heb dat verhaal gevolgd en dacht eerst 'dat doe je toch niet, dat kan toch niet, dit is niet echt'! Maar gaandeweg zijn de dingen die ze beslist en doet wel zo consequent naïef dat ik vrees dat ze nu echt met de gebakken peren zit.Marana schreef: ↑19-09-2020 10:13Hebben jullie de topics van Gelaarsde Kat een beetje gevolgd? Ik verbaas me met ieder topic nog meer. Hoe kun je een emigratie zo slecht voorbereiden, en zulke rare beslissingen nemen? Ze woonde al niet in Nederland, is vanuit een ander buitenland naar Frankrijk verhuist. Ging in de laatste week pas nadenken over hoe de kat mee te nemen en heeft tickets gekocht, toen gecanceld en toen toch weer gekocht. Heeft een collega ingeschakeld om een huis te beoordelen om te huren. Was de taal niet genoeg machtig om telefonisch belangrijke zaken mbt dat huis door te spreken. Heeft binnen 3 weken in dat huis besloten om weer te verhuizen want ze kan daar absoluut niet slapen, maar heeft blijkbaar wel voor een jaar vooruit betaald, zonder dat dat in het huurcontract stond.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
zaterdag 19 september 2020 om 10:39
Solomio schreef: ↑19-09-2020 10:36Ik heb ooit in een topic over enkellaarsjes een linkje geplakt van enkellaarsjes van Van Haren. In mijn beleving vergelijkbaar met wat er verder in dat topic geplakt was, alleen dan voor 20% van de prijs.
Maar nee, daar zag je dat goedkope echt aan af, volgens de andere dames.
Toch op zich wel knap.
Later is nu