Napraattopic 15

22-12-2014 19:35 3099 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

http://forum.viva.nl/foru ... c-op/list_messages/249598

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Lady-Voldemort schreef op 28 december 2014 @ 14:09:

[...]

Nou ja, blijkbaar is er bij dat vervolg iemand aangehaakt die de voorgeschiedenis niet kent en vrolijk laxeeradviezen is gaan geven, vanuit de goedheid haars harten. Dus enige nadelen zie ik toch wel aan zo'n nieuw topic.Bente begon er zelf over dat ze laxeermiddelen gebruikte. Iemand zei alleen dat je beter iets natuurlijks kan gebruiken, geen pillen. Waarschijnlijk iemand die niet weet wie Bente is en wat er met haar aan de hand is.
quote:Bieb2.0 schreef op 28 december 2014 @ 14:06:

Crumcake is ook weer lekker poëtisch bezig Langzaam stroomt nu een gevoel van blij weer binnen. Ik voel identiteit en energie. Wat heerlijk en walchelijk tegelijk
quote:Amaqanda schreef op 28 december 2014 @ 14:10:

[...]

Bente begon er zelf over dat ze laxeermiddelen gebruikte. Iemand zei alleen dat je beter iets natuurlijks kan gebruiken, geen pillen. Waarschijnlijk iemand die niet weet wie Bente is en wat er met haar aan de hand is.Daar ga ik wel van uit ja. Maar dat maakt het natuurlijk niet minder gevaarlijk in dit geval.
En nu maar hopen dat de Mods zo wijs zijn om het topic off line te houden.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Het was toch gewoon een vervolg op haar andere topic omdat deze al te lang liep.

Anyway, naar mijn mening liggen Bente haar topics altijd erg onder een vergrootglas.

Ergens begrijp ik ook wel dat er ergens een grens getrokken moet worden, anderzijds zie ik op het forum in al die jaren zoveel mensen over hun ziekte en problemen praten dat ik ook weer niet begrijp waarom voor Bente haar ziekte er zo ingewikkeld gedaan wordt.
quote:feow schreef op 28 december 2014 @ 14:06:

[...]

Er wordt trouwens ook al vele delen gemopperd over de naarklets. Met als grote uitkomst dat dat door de forummers zelf uitgevochten moet worden.

Ja leuk, zullen we die discussie dan nu weer doen?
Ingewikkeld, Conny? Bente pleegt onder je ogen langzaam zelfmoord.
quote:yasmijn schreef op 28 december 2014 @ 14:17:

Ingewikkeld, Conny? Bente pleegt onder je ogen langzaam zelfmoord.Dat dus. En ik wil die discussie wel blijven voeren hoor. Het gaat veel en veel te ver.
quote:consuelabananahammok schreef op 28 december 2014 @ 14:15:

Het was toch gewoon een vervolg op haar andere topic omdat deze al te lang liep.

Anyway, naar mijn mening liggen Bente haar topics altijd erg onder een vergrootglas.

Ergens begrijp ik ook wel dat er ergens een grens getrokken moet worden, anderzijds zie ik op het forum in al die jaren zoveel mensen over hun ziekte en problemen praten dat ik ook weer niet begrijp waarom voor Bente haar ziekte er zo ingewikkeld gedaan wordt.Grijs gebied he. Zelfmoord en automutilatie staan duidelijk genoemd in de huisregels, anorexia niet. Maar er zijn wel (grote) raakvlakken. Bovendien is er hier geen sprake van iemand die aan haar problemen werkt en daarover van zich af schrijft, ze werkt helemaal nergens aan en het forum is haar enige vorm van 'hulpverlening'. Ik snap dus wel dat er over dit topic veel te doen is.

Precies Yas.!

Bente praat wat over de thuissituatie en kan niet/durf niet maar het is nog steeds overduidelijk wat het doel van Bente is: in januari dat levensgevaarlijke BMI van 13 bereikt hebben.!
quote:diamond-gloss schreef op 28 december 2014 @ 14:21:

[...]

Precies Yas.!

Bente praat wat over de thuissituatie en kan niet/durf niet maar het is nog steeds overduidelijk wat het doel van Bente is: in januari dat levensgevaarlijke BMI van 13 bereikt hebben.!
Bente mocht niet meer posten over manieren om af te vallen.

Zo heb ik het begrepen.

Dat doet ze nu toch.

Klaar.

Simpeler is het niet.
Huts!
quote:Lady-Voldemort schreef op 28 december 2014 @ 13:52:

[...]

Nou, het is alweer weg hoor. Tijdelijk offline gehaald.

Nou mag ik honderd keer ook zo mijn ideeën hebben over dat topic, maar ik vind wel dat de mods maar eens duidelijkheid moeten scheppen.Dit. Het is gewoon geen beleid om het toe te staan, maar dan bij elke piep of scheet het maar weer offline te halen. Zo ga je niet met mensen om.
quote:consuelabananahammok schreef op 28 december 2014 @ 14:15:

Ergens begrijp ik ook wel dat er ergens een grens getrokken moet worden, anderzijds zie ik op het forum in al die jaren zoveel mensen over hun ziekte en problemen praten dat ik ook weer niet begrijp waarom voor Bente haar ziekte er zo ingewikkeld gedaan wordt.+ 1
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:korenwolf schreef op 28 december 2014 @ 14:23:

[...]

Dit. Het is gewoon geen beleid om het toe te staan, maar dan bij elke piep of scheet het maar weer offline te halen. Zo ga je niet met mensen om.Dat schreef ik toen ik nog niet wist dat ze over laxeren was begonnen. Maar ze is dus wel over laxeren begonnen, en dat mocht niet. Tja, en dan houdt het wat mij betreft ook op. Afspraak is afspraak.
quote:BellatrixVanDetta schreef op 28 december 2014 @ 14:22:

Bente mocht niet meer posten over manieren om af te vallen.

Zo heb ik het begrepen.

Dat doet ze nu toch.

Klaar.

Simpeler is het niet.Bente postte niet over manieren om af te vallen. Haar laatste bericht in het topic was een verduidelijking: dat ze een manier zocht om met de onrust om te gaan omdat ze geen laxeerpillen had genomen. En dat ze geen tips wou wat ze in plaats daarvan kon nemen.

Ja ze is heel ziek, daar ben ik mij van bewust.

Maar mogen topics over andere dodelijke ziektes dan wel? Of over euthanasie ?

Ik vind overigens van wel , het is niet dat ik dat veroordeel en ik denk ook niet dat ik het goed kan verwoorden waarom ik Bente haar ziekte ook als ernstige ziekte zie, en niet iets waar ze voor nu grip op heeft.

Wat maakt een psychische ziekte dan anders?

Ingewikkeld, Conny? Bente pleegt onder je ogen langzaam zelfmoord.Zo'n vaart loopt het echt niet. En sowieso niet meer dan sommige forummers die zich een hartaanval vreten door obesitas.
quote:consuelabananahammok schreef op 28 december 2014 @ 14:26:

[...]

Ja ze is heel ziek, daar ben ik mij van bewust.

Maar mogen topics over andere dodelijke ziektes dan wel? Of over euthanasie ?

Ik vind overigens van wel , het is niet dat ik dat veroordeel en ik denk ook niet dat ik het goed kan verwoorden waarom ik Bente haar ziekte ook als ernstige ziekte zie, en niet iets waar ze voor nu grip op heeft.

Wat maakt een psychische ziekte dan anders?Dat snap ik ook niet. Mensen met psychische ziekten zijn geen melaatsen. Ze hebben bet zoveel knuffels, bloemen en aandacht nodig als mensen die bijvoorbeeld kanker hebben. Het ìs hetzelfde.
quote:Lady-Voldemort schreef op 28 december 2014 @ 14:20:

[...]

Grijs gebied he. Zelfmoord en automutilatie staan duidelijk genoemd in de huisregels, anorexia niet. Maar er zijn wel (grote) raakvlakken. Bovendien is er hier geen sprake van iemand die aan haar problemen werkt en daarover van zich af schrijft, ze werkt helemaal nergens aan en het forum is haar enige vorm van 'hulpverlening'. Ik snap dus wel dat er over dit topic veel te doen is.

Had je toch die openingpost moeten lezen. Ze heeft een psychologe waar ze eens in de twee weken heen gaat. Dat dit onvoldoende is ben ik met je eens.

En het forum is geen hulpverlening maar uitlaatklep.

En zelfmoord is dood willen of denken dat je dood wilt.

Dit is iemand met een dodelijke ziekte die van sommigen d'r eigen-schuld-dikke-bult-mond dicht moet houden.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:eldorado schreef op 28 december 2014 @ 13:57:

[...]

Ik ben geen lid van enige maffia en heb niets tegen Bente. Maar ik snap oprecht niet waarom ze een pagina lang te horen kreeg dat haar OP zo knap en inspirerend was. Had het in het topic willen vragen, maar dat was ineens wegIk vond het knap omdat ze direct bondig uitlegde wat haar probleem was, in plaats van de zijdelingse benadering van haar vorige topics.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 28 december 2014 @ 14:26:

[...]

Zo'n vaart loopt het echt niet. En sowieso niet meer dan sommige forummers die zich een hartaanval vreten door obesitas.Het moment dat er hier iemand gaat posten dat ze zich expres vol vreet omdat ze graag dood wil, zal ik op dezelfde manier reageren als ik nu doe. Net als wanneer een alcoholist hier op een dergelijke manier gaat posten of iemand die verslaafd is aan pillen, drugs of weet ik wat waar mee iemand zichzelf bewust de dood injaagt.
quote:hatsetats schreef op 28 december 2014 @ 14:30:

[...]

Het moment dat er hier iemand gaat posten dat ze zich expres vol vreet omdat ze graag dood wil, zal ik op dezelfde manier reageren als ik nu doe. Net als wanneer een alcoholist hier op een dergelijke manier gaat posten of iemand die verslaafd is aan pillen, drugs of weet ik wat waar mee iemand zichzelf bewust de dood injaagt.Het woord expres vind ik bij geen enkele ziekte passend.Ook niet bij die van Bente.
Wat ik niet zo begrijp, als je je zo ergert aan dat topic, open het dan niet. Ik opende het gisteren per ongeluk, omdat ik niet wist van wie het topic was, rolde met mijn ogen en sloot weer af.

Het is Bentes topic en ik vind dat zij de vrijheid heeft om daar te schrijven zoals zij zou willen,. Aan anderen hoe en of ze daar mee omgaan.
quote:Istar_ schreef op 28 december 2014 @ 14:32:

Wat ik niet zo begrijp, als je je zo ergert aan dat topic, open het dan niet. Ik opende het gisteren per ongeluk, omdat ik niet wist van wie het topic was, rolde met mijn ogen en sloot weer af.

Het is Bentes topic en ik vind dat zij de vrijheid heeft om daar te schrijven zoals zij zou willen,. Aan anderen hoe en of ze daar mee omgaan.Dit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven